Şimdi Ara

Teknik yorum. Esp ve Asr içerir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaslar.

    Dün e5 karayolunda cok dik olmayan rampada 90 km/s hızla ilerlerken sag iki teker su birikintisine girdi. Saga bir çekme oldu ve esp veya asr devreye girdiğinde yanan uyarı işiği yandı.
    Bu uyarının sebebi

    1- sag tekerler suya girmenin etkisiyle frenlemeye maruz kaldı diye esp sol tekerlere müdahale mı yaptı ?

    2- yada sag on teker suda yüzme etkisiyle patinaja düşüp asr veya xds (difrensiyel kilidi) mı devreye girdi ?

    İlk durum daha mantıklı geldi sizce ne olmus olabilir ?
    Acaba bu güvenlik sistemleri olmasaydı ne olurdu halimiz? Güvenlik her zaman konfordan onde gelmeli.

    Fikirlerinizi bekler iyi forumlar dilerim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Frenlemeyi hissetmediniz mi ?
    Muhtemelen fren yapmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Frenlemeyi hissetmediniz mi ?
    Muhtemelen fren yapmıştır.

    Anlık oldu hız düşmedi bile. Yol virajli degildi birde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence teker suya girdiğinde sürtünme arttığı için sağ tekerler ile sol tekerler arasında hız farkı olmuştur bu duruma bağlı esp devreye girmiştir

    Hafif bir çekme ve yavaşlama hissetmişsinizdir muhtemelen
  • Viraj olmasına gerek yok.Tekerlekler arasındaki dönüş farkını algılamıştır oradan devreye girer de;
    ESP olma ihtimalini şuna bağladım,sabit gazda giderken dediğiniz gibi su birikintisine girdiğimde ASR yani TC devreye girmiyor bende.Araçta ESP yok.
  • cevap cok basıt. suya gırdınız ve tekerler yerle baglantısını kesmeye basladı. sistem bunu kayan teker yada patınaja dusen teker gibi algıladı ve sistemi devreye soktu. aynı sey banada oluyor her su bırıkıntısınde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    cevap cok basıt. suya gırdınız ve tekerler yerle baglantısını kesmeye basladı. sistem bunu kayan teker yada patınaja dusen teker gibi algıladı ve sistemi devreye soktu. aynı sey banada oluyor her su bırıkıntısınde.

    Her su birikintisinde olmuyor bende ilk defa oldu. Yıllardır esp li araç kullanırım. Demekki baya hızlı girmişim suya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Golf neden ESP standart değil
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    cevap cok basıt. suya gırdınız ve tekerler yerle baglantısını kesmeye basladı. sistem bunu kayan teker yada patınaja dusen teker gibi algıladı ve sistemi devreye soktu. aynı sey banada oluyor her su bırıkıntısınde.

    Her su birikintisinde olmuyor bende ilk defa oldu. Yıllardır esp li araç kullanırım. Demekki baya hızlı girmişim suya.

    her su bırıkıntısınden kastım sehırler arası yollarda 90 100 cıvarı hızlarda yol kenarındakı bırıkıntılere gırdıgım zamanlarda oluyor.. basıma octavia ile böyle birşey olmustu. arabada esp yoktu asr vardı. ankara eskısehır yolunda su bırıkıntısıne gırdım o gırmemle barıyerlere bır karıs mesafe kaldı. nasıl bir şey şu su bırıkıntısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    cevap cok basıt. suya gırdınız ve tekerler yerle baglantısını kesmeye basladı. sistem bunu kayan teker yada patınaja dusen teker gibi algıladı ve sistemi devreye soktu. aynı sey banada oluyor her su bırıkıntısınde.

    Her su birikintisinde olmuyor bende ilk defa oldu. Yıllardır esp li araç kullanırım. Demekki baya hızlı girmişim suya.

    her su bırıkıntısınden kastım sehırler arası yollarda 90 100 cıvarı hızlarda yol kenarındakı bırıkıntılere gırdıgım zamanlarda oluyor.. basıma octavia ile böyle birşey olmustu. arabada esp yoktu asr vardı. ankara eskısehır yolunda su bırıkıntısıne gırdım o gırmemle barıyerlere bır karıs mesafe kaldı. nasıl bir şey şu su bırıkıntısı

    Suyun frenleme etkisi daha az tehlikeli. Birde tekerin suyu tahliye edemeyeceği hızda girersen 4 tekerle birikintiye Allah kurtarsın demek lazım. Bizim karayolları sagolsun yol eğimi konusunda pek titizler. Sizin oralara da pek yağmur yağmaz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    cevap cok basıt. suya gırdınız ve tekerler yerle baglantısını kesmeye basladı. sistem bunu kayan teker yada patınaja dusen teker gibi algıladı ve sistemi devreye soktu. aynı sey banada oluyor her su bırıkıntısınde.

    Her su birikintisinde olmuyor bende ilk defa oldu. Yıllardır esp li araç kullanırım. Demekki baya hızlı girmişim suya.

    her su bırıkıntısınden kastım sehırler arası yollarda 90 100 cıvarı hızlarda yol kenarındakı bırıkıntılere gırdıgım zamanlarda oluyor.. basıma octavia ile böyle birşey olmustu. arabada esp yoktu asr vardı. ankara eskısehır yolunda su bırıkıntısıne gırdım o gırmemle barıyerlere bır karıs mesafe kaldı. nasıl bir şey şu su bırıkıntısı

    Suyun frenleme etkisi daha az tehlikeli. Birde tekerin suyu tahliye edemeyeceği hızda girersen 4 tekerle birikintiye Allah kurtarsın demek lazım. Bizim karayolları sagolsun yol eğimi konusunda pek titizler. Sizin oralara da pek yağmur yağmaz zaten.

    hiç yağmaz hiç




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Anlık oldu hız düşmedi bile. Yol virajli degildi birde.

    Yeterince hızlı girmemişsiniz o zaman :)

    Benzer bir olay sahil yolunda başıma gelmişti, karanlıkta görmeden aynı şekilde sağ tekerlerim derin su birikintisine girdi, hızım da vardı bayağı. Araba tam sağa doğru çekmeye başlayacakken ESP sol tarafa fren yaptırarak düzeltti, haliyle biraz yavaşlayarak çıktım sudan.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.