Şimdi Ara

Tekken 7 vs Mortal Kombat 11

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 ay
  • Cevaplayan Üyeler 8
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 12
  • Ortalama Mesaj Aralığı 24 gün 16 saat 35 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • x_abner (12 mesaj) Venomstr (1 mesaj) asus1981 (1 mesaj) volcy123 (1 mesaj) mertvontrier (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (15 mesaj) (1 mesaj) (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Ps4 dönemi dövüş oyunları açısından çok verimli geçti. Fighting Ex Layerden Street Fighter 5'e Dead or Alive 6'dan King of Fighters 14'e kadar birçok dövüş oyunu gördük. Ben bir dövüş oyunu hayranı olarak Blazblue, Guilty Gear, Killer İnstict, Marvel vs Capcom, Virtua fighter, Dragon Ball, Naruto, Jump Force vb sayısız dövüş oyunu serisi oynadım. Ve bence bu konsol jenerasyonun en iyi dövüş oyunları:


    1. Tekken 7

    2. Mortal Kombat 11 Ultimate

    3. Soul Calibur 6

    4. Injustice 2 Legendry Edition


    Özellikle Tekken 7 ve Mortal Kombat 11 tüm platformlarda en çok kıyaslanan iki dövüş oyunu oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 6 Mayıs 2022; 23:14:28 >



    |
    |
  • Alıntıdır:

    "En iyi oyun hangisi: Tekken, Street Fighter veya Mortal Kombat?
    Eskiden çok fazla Street Fighter oynayan biri olarak şunu söylemeliyim ki Tekken oynadıktan sonra onu Street Fighter veya Mortal Kombat'a daha çok tercih ediyorum. Tekken 7 ve Street Fighter V'den bahsediyorum.

    Tekken daha çok gerçek dövüşe benziyor, çok yakın. Oyuncular ekranın her yerine zıplamıyor veya çok uzaklardan ateş topları atmıyorlar. Ateş topu atabilen bazı karakterler var ama şarj olmaları uzun sürüyor ve sadece ara sıra sürpriz bir taktik olarak işe yarıyor.

    Tekken'de dört düğme var ve her düğme dört uzvunuzun her birinden bir saldırı, bu yüzden karakteriniz üzerinde tam kontrole sahipmişsiniz gibi geliyor.

    Tekken'de vuruşlar daha tatmin edici geliyor ve 6 vuruş kombinasyonunu kolayca yapabilirsiniz ancak ustalaşması zor. Yeni başlayanlar için daha uygun ancak Street Fighter'dan cok daha fazla derinliğe sahip.

    Street Fighter ve Mortal Kombat, Quake ve Doom'a benzer (büyük ölçüde fantazi tabanlı ve ekranın her yerinde uçan oyuncular), Tekken ise daha çok Call of Duty ve Battlefield'a benziyor (biraz gerçekçi, aksiyon yerde gerçekleşiyor ve sindirimi daha kolay)"

    Yani Mortal Kombat reklamı (PR) çok iyi yapılmış çok iyi bir oyundur (C. Ronaldo gibi), Tekken ise reklamı pek yapılmamış ama en iyi dövüş oyunudur. (L. Messi gibi)




  • Mortal Kombatta karakterler dövüşürken yüz ifadeleri değişmiyor bile, Tekken'de ise her harekette karakterlerin yüzü farklı bir ifadeye giriyor.
  • Mortal Kombat 11'in hikaye modunu bitirince diğer dövüş oyunları vasat kalıyor.

  • mertvontrier kullanıcısına yanıt

    Hikayesi için dövüş oyunu mu oynanır? Bence de Mortal Kombatın hikayesi daha iyi. Tekkenin hikayesi çok realist, gerçekçi duruyor mk nin hikayesinin yanında ama fantastik hikâyeleri daha çok severim genelde. Fakat dövüş oyunları hikayesi için oynanmaz, hikâye ara sıcaktır sadece. Hikayeli oyun isteyen tomb raider, uncharted, heavy rain, detroit filan oynasın. En olmadık tarzdır hikaye seven güruh için dövüş oyunları...

  • Bir kere Tekken her karakterine önem veriyor. Her yeni çıkan Tekken oyununda hemen hemen tüm eski karakterlere yer veriyor. Mortal Kombat ise öyle değil. Bi rain eksik oluyor, rain olsa ermac olmuyor, ermac olsa reptile veya smoke olmuyor. Legacy karakterler için sürekli bir sonraki oyunu beklememiz gerekiyor. Mesela mk xl de yer alan goro, takeda, bo rai cho gibi karakterler mk 11 de yok. Tekken ise tekken 5 ten itibaren neredeyse hiç dışarıda karakter bırakmadı.
  • Piyasanın açık ara en iyisi şu an Tekken 7'dir. En büyük rakibi Mortal Kombata göre artıları:

    1. Karakter sayısının fazlalığı, stage sayısının fazlalığı, hareket sayısının fazlalığı ve derinliği, çok geniş yelpazeli bir oyun olması ve oyun dinamikleri

    2. Stagelerde anlık hava değişimleri (yağmur başlaması, havanın kararması vb) round a göre müziğin değişmesi

    3. Stagelerde farklı mekanlara geçişin sağlanması, bir stage içinde 3 farklı arenada dövüş imkanı, kırılabilir mekanlar

    4. Karakter çeşitliliği, hemen hemen tüm dövüş sanatlarının oyunda yer alması

    5. 3 boyutlu oyun deneyimi

    6. Daha estetik dövüş imkanı ve ince düşünülmüş detaylar (paradise island stage inde normalde Lee karakteri var, fakat onu siz karakter olarak seçtiğinizde o oradan ayrılıyor. Jack, gigas gibi karakterlerin üzerine uygun olmayan giysi giydirdiginizde giysi yırtılıyor, Karakterinizi nereye yönlendirirseniz rakip kafasını oraya çeviriyor, hatta arkası dönükken bile rakibe odaklanıyor, Mortal kombatta ise rakip heykel gibi duruyor)

    7. Karakter tasarımları (jet kune do uygulayan iki karakterin kıyaslayın lui kang ve law demek istediğimi anlarsınız)

    8. İlginç ve yaratıcı karakterler (jack, alisa, eliza, yoshimitsu, zafina, kunimitsu)

    9. Online da daha iyi bir sıralama sistemi

    10. Daha rekabetçi ortam ve ustalaşma imkanı

    Mortal Kombat 11 oyunu Tekken'den çok fazla şey araklamıştır.

    1. Frost karakterini Tekken'den Alisa karakterine benzetme çabası (ikisinin de move listini izleyin demek istediğimi anlarsınız)

    2. Fatal blowda enerji barının değil de hak barının baz alınması

    3. Karakterlerin sabit duruş stiline geçip hamle yapması. Karakterlerin belli komutlarla özel duruşlar sergilemesi ve sonrasında hamleye göre atağa geçmesi

    4. Karakterlerin vuruşlarını karşı hamle ile püskürtme, kollama dışında saldırı yönlü savunma sistemi

    5. Karşı tarafın hamlesi ile aynı anda yapılan ataklarda sinematiğe geçmek (çenenin, kolun, boynun kırılması gibi) tekkende yıllardır bu yöntemle animasyon hareket gerceklesir.

    Daha sayamadığım nice şey var. Mortal Kombat ile Tekkeni kıyaslamak büyük hatadır. Mortal Kombat gibi bir rpg öğeli çakma dövüş oyununu tekkenle kıyaslamak tekkene hakarettir. Tekken dövüş oyunlarının Forza Horizonudur net...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 5 Mayıs 2022; 8:47:5 >




  • yav gittin 2 uç örneği karşılaştırdın be birader Tekken 7 vs Mortal Kombat 11  çok alakasız oyunlar karşılaştırma yapmak doğru değil. zaten çok bilinen 5-6 tane fighting tarzında seri var bunları kendi içinde karşılaştırma daha doğru (Retro ve Güncel olarak)


    MK her zaman projectile ve düz mantık kombo tabanlı bir oyun oldu. Tekken neredeyse tamamen dövüş tekniğe dayalı bir oyun. bazı cheesy hareketlerin spamlenmesi uyuz etmiyor değil ama mekanikler çok farklı. Bir de UMK3 zamanındaki ile son 3 oyunun alakası kalmadı pek. Tekken o derece değişmedi.


    benim sıralamam şöyle:


    Mortal Kombat:

    Retro: UMK3 > MK3 > MK2

    Güncel: MK 11 > MK XL > Mortal Kombat


    Tekken:

    Retro: Tag Tournament > Tekken 3 > Tekken 5 (Tekken 4'ü hiç oynamadım)

    Güncel: Tekken 7 > Tag Tournament 2 > Tekken 6


    King Of Fighters:

    Retro: Kof 98 > Kof 97 > Kof 2002

    Güncel: Kof XIV > Kof XIII


    Street Fighter V'i hiç oynanamadım ve 4 çok az oynadığımdan sıralamaya gerek yok. Alpha serisini de pek sevmem. Bir ara 3D versiyonu çıkmıştı 2 seri olarak o iyidi.


    Samurai Shadown'um da vardır ama o kadar çok oynamadım zor oyundu baya.


    Diğer önemli dövüş oyunu serileri: Soul Calibur, Art of Fighting (Fatal Furry karakterleri ile birlikte Kof serisine evrildi), World Heroes, Guility Gear, Double Dragon gerçi seri değildi o ama olsun






    bir de bu arkadaşlar vardı. adını hayatta söylemem bulana kadar göbeğim çatladı Tekken 7 vs Mortal Kombat 11 



    Tekken 7 vs Mortal Kombat 11



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Highland Tyrant Attack -- 5 Mayıs 2022; 23:33:41 >




  • Rival SchoolsTekken 7 vs Mortal Kombat 11  buradan bir karakter en son sfv’e geldi.

  • İki oyunu kıyaslayacak olursak eğer:

    1.Mortal Kombat iki boyutlu mekan tasarımına sahipken Tekken üç boyutlu mekan tasarımına sahiptir.
    2.Tekkende karakter sayısı ve çeşitliliği daha fazladır (birbirinden farklı tarzda 52 karakter)
    3.Tekkende her karakterin yüzlerce hareketi vardır, bu yönüyle Mortal Kombattan move listin kabarıklığıyla açık ara öndedir.
    4.Mortal Kombat daha sinematiktir, bir ya da birkaç tuşla fatal blow, Fatality, x ray yapabilirsiniz, bu aşamadan sonra size sadece izlemek kalır. Tekken ise dövüşün her saniyesini size yaşatır, kontrol tamamen sizdedir ve size oyun içinde bolca özgür alan bırakır.
    5.Mortal Kombat gerek karakter tasarımı gerek fizik yapısı ile tekkenin gerisindedir. Robotik kombo sistemi ve adeta baston yutmuş gibi duran karakterleri ile estetikten uzak bir görüntüye sahiptir. Mortal Kombat, alışana kadar kukla dövüşünü andırır.
    6.Tekken dünyadaki dövüş sanatlarının hemen hepsini karakterleri aracılığıyla yansıtır, Mortal Kombat ise bu konuda daha kısırdır
    7.Mortal Kombat mantık hataları ile doludur. Gözleri kör olan Kenshin'in karşısında reptile ın görünmez olması veya boynu, beli kırılan gözleri oyulan, kalbine bıçak batırılan (x-ray ve fatal blow) bir karakterin hiçbir şey yokmuş gibi dövüşe devam etmesi gibi...
    8.Tekken 7 unreal engine 4 motorunun tüm nimetlerinden faydalanırken, Mortal Kombat kaplamalarda bile çeşitli eksiklikler yaşamaktadır (unreal engine 3)
    9.Tekken 7'de stageler daha interaktiftir (kırılan zeminler, yan arenaya geçişler, çevresel etkileşim), Mortal Kombatta ise tek artı stagelerde özel alet kullanımı imkanı doğmasıdır.
    10.Tekken karakterleri ve bu karakterlerin hareketleri belli bir ölçüde abartıya kaçar sadece, asla sınırı aşmaz, gerçekçilikten daha az ödün verir. Mortal Kombat ise bu konuda sınır tanımaz, mesela MK XL' de bo rai cho osurarak, kusarak adam öldürüyordu hatırlarsanız
    11.Mortal Kombatta spam olayları ve buglar çokken Tekken daha iyi bir güç dengesine sahiptir. Tekkende her bir karakterin kendine has yapısı ustalaşmayı gerektireceği için oyunu da daha uzun ömürlü hale getirir
    12. Mortal Kombatın piyasada bu kadar güçlü olmasının nedeni reklam faaliyetlerinin cok iyi yürütülmesidir
    13.Tekkende karakter derinlikleri ve oyunun akıcılığı sayesinde evo, twt gibi müsabakaların finallerinde birer sanat eseri ortaya çıkarken Mortal Kombatta ise iki boyutlu alana sıkışmış, hep aynı hareketleri yapan, side stepten bile yoksun bir tekrarlar dizini ortaya çıkar
    14.Tekken 7 de stagelerde anlık hava olayları yaşanırken (yağmur yağması, havanın kararması vb) ve round geçince şarkı değişirken Mortal Kombatta bu tür ince detaylar bulunmaz
    15.Mortal Kombatta karakterler arası güç dengesizliği vardır ve aynı zamanda dövüş stillerine Uygun duruş sergilemezler, hepsi kütük gibidir. (Bircok karakterde bulunan kafa öne eğik duruş stili mesela) bu da oyunun oynanabilirliğini zayıflatır
    16.Tekkende zamanlama, yetenek, anlık tepkiler daha önemlidir. Bu da oyunun gerçekçiliğini arttırır. Bunun yanına rage art, rage drive, power crush vb özellikler eklenince oyun daha zevkli bir hale gelir.

    Tekken hala diğer oyunlara örnek olmaya devam ediyor. Dikkatli bakarsanız rage arts sistemi MK 11'de fatal blow sistemine ilham oldu (enerji barının değil de can barının baz alınması), MK 11'de frost karakterinin move listini izleyin bir de Tekken'deki Alisa karakterinin move listini izleyin, iki karakterin de birbirini anımsatan hareketlerini rahatlıkla görebilirsiniz.




  • Forumda bir başlıkta Tekken 7 ile ilgili bir üyenin "Tekken hep yerinde seyrediyor, kendisini hiç geliştirmedi yıllardır aynı" yazmış olduğuna şahit oldum (adam mortal kombat fanıydı). Cevap verecektim ama konu kilitliydi. İçimde kaldı buradan yazayım da foruma girip oyunlar hakkında fikir sahibi olmaya çalışanlar Tekken 7 hakkında yanlış düşüncelere sahip olmasın dedim:

    Yenilik yok, hep yerinde seyrediyor dediği oyun bir önceki oyunda bulunmayan Rage Arts, Power Crush, Rage Drive, Slow Motion gibi özellikleri getirmiş, bunun yanı sıra birçok dövüş oyunu aynı grafik motoru ile devam ederken Tekken 7 unreal engine 4 motoruna geçmiştir. Hikaye anlatışı desen kökten değişmiştir. Şu an injustice 2 + Mortal Kombat X iki oyunun toplam karakter sayısına yakın karakter sayısı (51) vardır oyunda. Bu karakterlerin 4'ü misafir karakterken 10'u yeni karakterdir. Mortal Kombat 11 gibi 3 yeni karakter getirip bırakmamıştır. Hemen her karakterine her sene yeni hareketler eklemeye devam etmektedir. İnjustice 2'de 12 stage varken Mortal Kombat XL'da 14 stage varken Tekken 7'de 28 stage (3d) vardır ve eklenmeye de devam etmektedir. Bu stagelerde 1'i dışında (dragon nest) hepsi yepyenidir. Yıllardır hep aynı şeyi ısıtıp ısıtıp önümüze koyduklarını iddia eden varsa tamamen tekken cahilidir.

    Mortal Kombat bir dövüş oyunudur. Tekken ise daha çok bir dövüş simülasyonuna benzer. Bu yüzden dövüş sanatlarına hayranlık besleyenler Tekken'i; oyun oynamak için oyun seçenler ise Mortal Kombatı seçer. Tekken'de zamanlama, frame, ustalaşma, karakter güç dengesi, alan yaratma, sidestep vb ne kadar önemliyse Mortal Kombatta ise kan, vahşet, ekstralar, cafcaflı karakterler önemlidir. Dövüş oyunları turnuvaları buna kanıttır. Cetrion, scorpion, geras vb spamlara karşılık Tekkende Panda ile evo kazanan vardır. Tekken'de bazı istisnalar dışında çoğu karakterin dövüş stilleri ve tarzları gerçek hayatla daha fazla uyum içindedir. Mortal Kombatta ise karakterlerin dövüşmeden durdukları duruş stilleri bile fauldür, dövüş sanatlarında en önemli nokta başı korumakken tüm karakterlerin başı bir metre öne eğik durur. Ayrıca, nasıl bir dövüş oyunuysa artık oyundaki karakterlerin üçte biri ateşli silah kullanıyor.

    Satışlarda Mortal Kombat Tekken'i alt etmeyi başarmıştır. Bunun nedeni insanların kana, vahşete para yatırmayı sevmesidir. Fatality dediğiniz olay dövüş sonrası (rakibin etkisiz olduğu alanda) geçtiği için hiçbir zaman ilgimi çekmedi. Bability, friendship denilen şeyler zaten çocuk saçması şeyler... Hoş, gözüne 1 metrelik demir giren adamın hayatta kalıp dövüşmeye devam ettiği bir oyundan bahsediyoruz. Mortal Kombat Need for Speed ise Tekken Forza Horizondur.

    Dünyada en çok satılan dövüş oyununun Smash Bros olduğunu öğrendikten sonra Tekken'in neden sevilmediğini anladım. Çünkü kitle sıkıntılı

    Tekken Messi gibidir, en iyisidir. Kendini kanıtlamaya ihtiyaç duymaz. Bir sanat eseridir. İçine girdikçe sonsuz bir derya karşılar sizi, derinliğine hayran kalırsınız. Yağlı boya tablosu gibidir. En iyisidir ama bunu sanatçı bakış açısına sahip kişiler görebilir.

    Mortal Kombat ise C.Ronaldo gibidir. Daha kusursuz bir görüntüsü vardır. Makine gibi çalışır, içinde sanat çok yoktur ama bir şekilde ya zirvededir ya da zirveyi zorluyordur satışlarda. Emek vardır içinde.

    Bu arada dikkatimi çekti de bazıları Tekken 7' nin hikaye modunun kısa olduğundan dem vurmuş. Bence bir dövüş oyununda en son bakılması gereken şey hikaye modudur. Bir dövüş oyununun uzun ömürlü olmasını sağlayan bir sürü faktör vardır ve bunlardan en önemsizi bence hikaye modudur. Hikayesi için bir oyun oynayacaksanız bence gidin fps, rpg, tps gibi tarzlara yönelin, dövüş oyununda ne kadar iyi bir hikaye bekliyorsunuz ki... Pes'ten Fifa'dan, UFC' den, Gran Turismo'dan hikaye beklemenin mantıksızlığı gibi bir şey bu, sonuçta bu da rekabete dayalı bir oyun.

    1. Tekken 7 iki arkadaşın yan yana oturup oynayabilecegi en uzun soluklu dövüş oyunudur.
    2. Tekken 7' de yer alan karakter sayısı ve her karakterin sayısız hareketi sayesinde daha uzun süreli bir ustalık ve deneyim gerekir
    3. Tekken 7' nin karakter yelpazesi birbirinden çok farklıdır.
    4. Tekken 7' de tekrarlara çok fazla yer yoktur, bir karakterin her hareketine hakim olduğunuza sanırken, bilmediğiniz bir hareketini keşfedebilirsiniz. Oyun sürekli sürprizlerle kendini dinamik tutar.
    5. Online modu sadece diğer dövüş oyunları kadar kalitesiz, asla daha kalitesiz değil.
    6. Bekleme ekranlarında da tag 2 ve tekken 6 ya göre bayağı iyi yol kat etmişler.
    7.Geçen bir Arkadaş oyunda double k.o. bile var diyor, yeni fark etmiş. Dedim Miguel ile bir Alisa'ya (robot) rage art çek bir de insan herhangi bir karaktere rage art çek, ikisinin göz kararması bile farklı, o kadar detay var oyunda sen daha neler görüp şaşıracaksın...
    8. Mortal Kombat gibi ateşli silahlara dayanan bir dövüş oyunu değildir, gerçek bir yakın dövüş harikasıdır. Mortal Kombatta karakterlerin 3 te biri silah, roketatar, el bombası vb taşır, Battlefield gibi dövüş oyunu...

    Tekken 7'de en sevdiğim olaylardan biri de vuruşun ne kadarı isabet ettiyse o kadar can barının azalması. Bu olay başka hiçbir dövüş oyununda yok. Diğer dövüş oyunlarında ister kıyısından köşesinden vur, ister tam suratına geçir aynı oranda azalıyor hak. Tekkende ise aynı vuruşu farklı şekilde yap (adam üzerine koşarken, aradaki mesafe azken veya çokken vb) farklı oranda azalıyor can barı. Bu durum da dövüşün gerçekçiliğini arttırıyor

    Tekken en iyi kombo sistemine sahip dövüş oyunudur. "Yok efendim top gibi sektirme var oyunda" diyenlere bakmayın. Bu bir yetenek işi, rastgele oynayarak kazanmak zor. Uzmanlaşma ve profesyonellik istiyor. Hem rakibe yerdeyken vurduğunla havada vurduğun bir değil. Top gibi sektirirken azalan hakla aynı vuruşu normal şartlarda yaptığında azalan hak bir değil. Top gibi sekerken üçte bir oranında her vuruş... Frame vb olaylar da cabası

    Ayrıca Tekken hala diğer oyunlara örnek olmaya devam ediyor. Dikkatli bakarsanız rage arts sistemi MK 11'de fatal blow sistemine ilham oldu (enerji barının değil de can barının baz alınması)

    MK 11'de frost karakterinin move listini izleyin bir de Tekken'deki Alisa karakterinin move listini izleyin, iki karakterin de birbirini anımsatan hareketlerini rahatlıkla görebilirsiniz.

    Tekken 7'deki dövüş sanatlarından bazıları:

    Leroy - Wing Chun
    Lidia - Geleneksel Karate
    Paul - Judo
    Eddy - Capoeira
    Feng - Kenpo (Shaolin Kung Fu)
    M. Raven - Ninjutsu
    King - Wrestling (Luchador)
    Lei - Drunken Master
    Zafina - Kalaripayattu
    Law - Jet Kune Do
    Marduk - Vale Tudo
    Fahkumram - Muay Thai
    Josie - Eskrime
    Hwoarang - Taekwondo
    Steve - Box
    Ganryu - Sumo
    Nina/Anna - Aikido
    Lucky C. - Break Dance
    Jin - Modern Karate
    Dragunov - Systema/Sambo
    Miguel - Sokak Dövüşü
    Bryan - Kick Box
    Yoshimitsu - Samurai
    Kunimitsu - Manji Ninjutsu
    Lili - Jymnastic
    Xiaoyu - Baguazhang
    Leo - Baji Quan
    Julia - Xin Yi Liu He Quan
    Claudio - Michael Jackson tarzı dövüş stili

    Bazı tekken karakterlerinin esinlenildiği kişiler:

    1. Law - Bruce Lee
    2. Lei - Jackie Chan
    3. Marduk - Goldberg
    4. Raven - Blade (Wesley Snipes)
    5. Leroy Smith - Ip Man
    6. Feng Wei - Jet Li
    7. Bruce Irvin - Tony Jaa
    8. Lars - Anime karakterleri

    Tekken'e en çok yakışacağını düşündüğüm konuk karakterler:

    Talim
    Voldo
    Garuda
    Axel Stone
    Iori Yagami
    Dhalsim
    Shun Di
    Brad Wong
    Joker
    Wolverine
    Hayabusa
    Ayane




  • Mk11 de ki hikaye anlatımı harici Tekken 7 herturlu önde. Bazen acar youtube da tekken turnuvalari izlerim, izlemesi bile keyifli.
  • Tekken 20 yıla yakındır Parry olayını kullanırken Mortal Kombat yeni yeni kullanmaya başlamıştır. Aşağıdaki linklerdeki sanat harikalarına bir bakın.

    https://www.youtube.com/watch?v=YOAT5_fdyvs&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=DOjC4fmdIxM&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=A_lBdc2XQ80&feature=youtu.be

    https://www.youtube.com/watch?v=pg53lxCIxwI&feature=youtu.be




  • Tekken tür olarak Dead or Alive ve Virtua Fighter ile kıyaslanabilir. Street Fighter da, King of Fighters ile. Mortal Kombat biraz alakasız olmuş.

  • Venomstr kullanıcısına yanıt

    Hocam sözlüklerde ve forumlarda sürekli Tekken ve Mortal Kombat birbiri ile kıyaslanıyor ve genelde herhangi bir gerekçe belirtmeden insanlar Mortal Kombat partizanlığı yapıyor. Ben de buna binaen gerekçeleri ile neden Tekken olduğunu açıkladım. Rekabete dayalı dövüş oyunlarının 3 büyüğü Street Fighter, Tekken, Mortal Kombat, satışlar da bunu destekliyor. Kimse forumlarda "arkadaşlar Mortal Kombat mı almalıyım yoksa Killer İnstinct mi" diye başlık açmıyor, rekabet genelde hep bu 3 oyun arasında dönüyor. Reddit, Gamefaqs, Quora gibi platformlarda en çok karşılaştırılan iki dövüş oyunu Tekken ve Mortal Kombattır. Tarz olarak ayrılsalar da nihayetinde ikisi de dövüş oyunu.

    Zevkler ve renkler tartışılmaz, kimi Tekkeni kendine yakın görür kimi Mortal Kombatı, kimi Street Fighterı. Benim bu başlığı açmaktaki amacım son zamanlarda, rpg öğeleri ile dolu Mortal Kombat (ability, kostüme göre farklı özellikler, her karakterin 10 çeşit varyasyonu) partizanlığının dövüş oyunlarının doğasını zedelemesi ve bazı kimselerin gerekçesiz bir şekilde diğer dövüş oyunlarını yerin dibine sokması. Misal ekşi sözlükte bir yazarın yazdıkları:

    "şu karşılaştırmaya tekken diyen ağır fanboydur. hele son çıkan mortal kombat 11'e tekken'in ulaşabilmesi için 50 fırın ekmek yemesi gerekir." DEMİŞ CAHİL.

    Gerekçe bile belirtmemiş. Kan, vahşet, ciğer, dalak, el bombası, füze, makineli tüfek, mayın: en güzel dövüş oyunu yea, ama beat'em upları Tekken 3 ile piyasadan silmiş Tekken serisi çöp




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 7 Mayıs 2022; 13:8:32 >




  • Tekken bu kadar az reklam, pr yapmasına rağmen 9 milyondan fazla satarak kalitesini ortaya koydu
  • Oynamak nasip olmadı birgün alırız bakalım
  • Tekken 2 atari salonlarina geldiğinde dövüş oyunlarında bir çığır açmıştı atari salonlari az para kırmadı neredeyse her dakika 1 jeton atılırdı Tekken gelmeden önce her atari salonunda herkes farklı farklı makinelerde 3 5 kişi olurdu ancak Tekken 2 geldikten sonra etrafında en az 10 kişi oluyordu karakter yere düşünce yerden kaldırması sizdeydi veya karakter yerdeyken yumruk veya tekme atabiliyosunuz buda sadece ilk tekkende çıktı 3 boyutlu olmasıda + avantaj
  • Huseyiny2099 H kullanıcısına yanıt

    kesinlikle katılıyorum. Karakter yerdeyken karakteri yerden sizin kaldırmanız, karakter yerdeyken vuruş hamlesi yapmanız ya da karakteri yerde döndürebilmeniz, rakip karakter yerdeyken ona vurmaya devam edebilmeniz ve sırf buna uygun vuruş stilleri olması, parry özelliği, sırtı dönük dövüşebilme, yatarak dövüşebilme, rakibin tutmasını açma vb birçok özelliğin öncüsüdür Tekken. Rakipleri sf ve mk de bu detayların cogu hala daha yok, tabi onların 2d olması büyük etken.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.