Şimdi Ara

Tek nokta enjeksiyonda benzin/lpg geçişini ayarlama ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
19.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 98 clio 1.4 rt (8valf) tek nokta enjeksiyonlu araç sahibiyim.Aracımda mimgas takılı ve ilk çalıştırmada benzinle çalışıp,1 sn sonra otomatik lpg ye geçiyor.

    Bazen ilk çalıştırmada motor soğukken lpg geçişi olunca direkt gaz kesiliyor ve stop ediyor.Emniyet sistemi devreye giriyor.Bir elektrikçi ustama sorduğumda benzin/lpg geçiş ayarı yapılması lazım,dedi.Buradan muhakkak bilen biri çıkar,sanayiye gitmek istemiyorum

    Motor çalıştırıldıktan sonra otomatik olarak benzinden,lpg ye geçiş süresini nasıl ayarlayabilirim ? Veyahut lpg geçişi devire göre ayar yapılması daha mı,sağlıklı ?



  • merhabalar;
    Tek nokta Anahtarlarda zaman ayarı yoktur fakat devir ayarı vardır. yani anahtarın arka tarafında soket takılan yerin yanında küçük
    bir delikte potansiyometre var. küçük bir düz tornavida ile örneğin araca 2500 devir verince geçecek şekilde döndürerek ayarlayacaksınız. tabi bunu araç çalışırken deneyerek yapacaksınız selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhabalar;
    Tek nokta Anahtarlarda zaman ayarı yoktur fakat devir ayarı vardır. yani anahtarın arka tarafında soket takılan yerin yanında küçük
    bir delikte potansiyometre var. küçük bir düz tornavida ile örneğin araca 2500 devir verince geçecek şekilde döndürerek ayarlayacaksınız. tabi bunu araç çalışırken deneyerek yapacaksınız selamlar.

    Anladım,çok teşekkür ederim.

    Heralde 600-700 devire göre ayarlı,motor çalıştıktan 1 sn kadar sonra yani devir yükseldiği anda direkt lpg ye geçiyor.Yarın dediğinizi uygulayıp,sonucunu paylaşırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhabalar;
    Tek nokta Anahtarlarda zaman ayarı yoktur fakat devir ayarı vardır. yani anahtarın arka tarafında soket takılan yerin yanında küçük
    bir delikte potansiyometre var. küçük bir düz tornavida ile örneğin araca 2500 devir verince geçecek şekilde döndürerek ayarlayacaksınız. tabi bunu araç çalışırken deneyerek yapacaksınız selamlar.

    Motor çalışırken,anahtar start yani bekleme konumundayken ve motor kapalıyken dedin sonuç sıfır.Alttaki beyaz küçük düğmeyi çeviriyorum fakat aynı tas,aynı hamam.

    Bu sefer motor çalışmadı,direkt lpg ye geçiş yapıyor ve gaz emniyeti devreye girip,gazı kesiyor.Zar,zor uğraştım gene eski haline getirdim.Ben 2000 devire gelince lpg ye geçsin istiyordum heralde benim sistem zaman ayarları.Marş basarken,motor çalışır çalışmaz gaza geçiyor.Kit mimgas lpg.


     Tek nokta enjeksiyonda benzin/lpg geçişini ayarlama ?
     Tek nokta enjeksiyonda benzin/lpg geçişini ayarlama ?




  • Hocam bu düz sistem lpg mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkke_3319

    Hocam bu düz sistem lpg mi

    Hayır,düz sistem değil.Düğme { I 0 II) orta 0 konumda iken önce benzinle çalışıyor.Sonra LPG ye atıyor.

    Motoru çalıştırırken benzinle çalışıyor,çalışır çalışmaz hemen LPG ye atıyor.Düğmeyi çevirince sanki eskiye nazaran biraz daha geç atmaya başladı.Ama geç derken saniselik bir gecikme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 21 Nisan 2013; 10:40:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhabalar;
    Tek nokta Anahtarlarda zaman ayarı yoktur fakat devir ayarı vardır. yani anahtarın arka tarafında soket takılan yerin yanında küçük
    bir delikte potansiyometre var. küçük bir düz tornavida ile örneğin araca 2500 devir verince geçecek şekilde döndürerek ayarlayacaksınız. tabi bunu araç çalışırken deneyerek yapacaksınız selamlar.

    Motor çalışırken,anahtar start yani bekleme konumundayken ve motor kapalıyken dedin sonuç sıfır.Alttaki beyaz küçük düğmeyi çeviriyorum fakat aynı tas,aynı hamam.

    Bu sefer motor çalışmadı,direkt lpg ye geçiş yapıyor ve gaz emniyeti devreye girip,gazı kesiyor.Zar,zor uğraştım gene eski haline getirdim.Ben 2000 devire gelince lpg ye geçsin istiyordum heralde benim sistem zaman ayarları.Marş basarken,motor çalışır çalışmaz gaza geçiyor.Kit mimgas lpg.


     Tek nokta enjeksiyonda benzin/lpg geçişini ayarlama ?
     Tek nokta enjeksiyonda benzin/lpg geçişini ayarlama ?



    merhaba;
    Önce düğmeyi sol tarafa durana kadar döndürün sonra milim milim sağa döndürerek ayarı tutturmaya çalışın , ayar çok hassas bir noktada tutar, genede tutmaz ise o zaman ayar vidası bozuk olabilir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG ve BUJİ seçimi
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhaba;
    Önce düğmeyi sol tarafa durana kadar döndürün sonra milim milim sağa döndürerek ayarı tutturmaya çalışın , ayar çok hassas bir noktada tutar, genede tutmaz ise o zaman ayar vidası bozuk olabilir.


    Hocam anladığım kadarıyla sorun lpg anahtarından değil,immobilizer veya ECU kaynaklı.

    Araç marş basıyor,benzinde de,lpg de de denedim fakat ateşleme olmuyor.Yani 400-500 kadar devir anlık olarak yükseliyor,sonrası boş.Gaza bas,geç-bas,çek yapınca çalışacak gibi oluyor,çalışmıyor.Anlaşılan bir devre ateşlemeyi kesiyor,motor çalışmıyor.Şimdi o kadar iş,güç arasında bu çıktı.

    +Anahtar bozuk galiba,o kadar çevirmeme rağmen çalıştırmada hemen otomatik tık diye lpg ye geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz

    merhaba;
    Önce düğmeyi sol tarafa durana kadar döndürün sonra milim milim sağa döndürerek ayarı tutturmaya çalışın , ayar çok hassas bir noktada tutar, genede tutmaz ise o zaman ayar vidası bozuk olabilir.


    Merhaba bugün sanayiye gittim.Motor-mekanik ustasının dediğine göre düz karbüratörlü sistem takılmış,yani ucuz yollu halledilmiş.Normalde bu tür araçlarda devire göre benzinden/lpg ye geçmesi gerekiyormuş.LPG beynini değiştirmen lazım,dedi.

    Artık çalışmama ihtimaline karşı,benzinde çalıştırıp,kendim gaza geçiriyorum.Ustanın dediğine göre karbüratörlü düz sistem 300 tl ise,bahsettiği sistem 400 tl civarındaymış.
  • Bu tek nokta enj da bu tür problem yaşayan arkadaşlara tavsiyem şu:Bir adet eski sistem karbüratörlü düğme alsınlar(Yalnız düğme dokunmatik olmayacak).Arabaya binip mevcut olan düğmeyi sökerek yeni aldıkları düğmeyi taksınlar.Daha sonra da yeni taktıkları düğmeyi gaz konumuna alarak arabayı çalıştırsınlar ve bu veledi zina sisteme benzini unuttursunlar.Göreceksinizki bir süre sonra yaşadığınız tüm sorunlar ortadan kalkacak.Olmaz arkadaşım diyen varsa arabasını alsın getirsin.Saygılar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.