Şimdi Ara

Atiker lamba yanıp sönüyor ve sinyal ötüyor (LPGye geçmiyor Astra G 2004)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
33.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar saygılar öncelikle

    malum istanbula da kar ulaştı,2 3 gündür aracımı çalıştırmadım park halindeydi,dün gidip çalıştırmak istedim ve araç çalışmadı,aküsü boşalmış neden olduğunu bilmiyorum,neyse aküyü başka bir araç vasıtası ile aracımı çalıştırdım,akü boşaltığı için teyp filan 'safe mode' konuma geçti,kontağı açtığımda lpg göstergesinden bir sinyal geliyor 3 4 kere ve B/G geçişini sağlayan tuşun yanındaki led sürekli yanıp sönüyor motorun ısınması için yaklaşık 25 30km yol yaptım genede gaza geçmedi,araçta temmuzda takılmış olan ATİKER sıralı lpg var,size sormak istediğm bunu ustaya götürmeden kendim halledebilirmiyim,sorun nerde olabilir,illa bilgisayara bağlayıp 20 TL mizi vermemiz mi lazım ?

    En önemlisi akünün bitmiş olması ile lpg nin Ecu suna yazılan bilgiler silinmiş olma ihtimali varmıdır her seferinde bunu yaşayacakmıyım yani ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Atiker Lamba Yanıp Sönüyor ve Sinyal Ötüyor (LPG'ye Geçmiyor - Astra G 2004)

    Arabanızdaki Atiker LPG sistemiyle ilgili şu sorunları mı yaşıyorsunuz?

    • Araba gaza geçmiyor ve ışık yanıp sönüyor
    • Araba gaza geçmiyor ve ışık yanıp sönüyor
    • Atiker gaza geçmiyor ve ötüyor
    • Araç LPG'ye geçmiyor
    • Ötüyor
    • Araç LPG'ye geçmiyor ve ötüyor
    • LPG ışık yanıp sönüyor ve gaza geçmiyor
    • Atiker LPG'ye geçmiyor

    Bu sorunlar, aracınızın LPG sisteminde bir arıza olduğunu gösterebilir. İşte olası nedenler ve çözümler:

    1. Düşük LPG Seviyesi: LPG seviyenizi kontrol edin. Düşük seviye, sistemin gaza geçmesini engelleyebilir.

    2. LPG Şamandırası Arızası: LPG şamandırası, tanktaki LPG seviyesini ölçer. Arızalı bir şamandıra, yanlış LPG seviyesi bilgilerine neden olabilir ve sistemin gaza geçmesini önleyebilir.

    3. Enjektör Arızası: LPG enjektörleri, motora LPG enjekte eder. Arızalı bir enjektör, gaz akışını engelleyebilir.

    4. Anahtar Şalteri Arızası: Anahtar şalteri, aracın LPG sistemine güç sağlar. Arızalı bir anahtar şalteri, sistemin çalışmamasına neden olabilir.

    5. ECU Arızası: LPG ECU, sistemin beyni olarak çalışır. Arızalı bir ECU, sistemin düzgün çalışmasını engelleyebilir.

    Çözüm Adımları:

    • LPG seviyenizi kontrol edin ve gerekirse doldurun.
    • LPG şamandırasını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • LPG enjektörlerini kontrol ettirin ve gerekirse temizleyin veya değiştirin.
    • Anahtar şalterini kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • LPG ECU'sunu kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    Bu adımlar sorunu çözmezse, aracınızı kalifiye bir tamirciye götürmeniz önerilir. LPG sistemlerinin arızalanması tehlikeli olabilir, bu nedenle profesyonel yardım almak en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Siz aracınızı çalıştırmak isterken,farkında olmadan lpg ile alakalı bir kabloyu yerinden çıkartmışsınızdır.Genelde amortiser yanlarına konan yeşil renkli,silindirik ve iki ucunda elektrik bağlantısı olan parçanın fişlerinden birisi çıkmış olabilir,kontrol edin.
  • aracınızın aküsü tamamen bitmiş ise ecu düşük voltajı hata olarak kaydetmiştir.düzgün bir bayi ile çalışıyorsanız böyle küçük şeyler için 20 tl vermezsiniz. ama normale dönmesi için bilgisayara bağlanması gerekir.ayrıca her seferinde demişsiniz aküde bir problemde olabilir öle durduğu yerde bitiyorsa .aküyü değiştirmeyi düşünmüyormusunuz.
  • Akü temmuzda yeni olarak takıldı,aküyle alakalı bir problem olduğunu sanmıyorum,olsa olsa benim kıytırık amfi montajı yapmıştım,yanlış bir kablo kullanmış olabilirim,ama anahtarı çektiğimde amfinin lambası sönüyordu,genede güç çektiyse ondan şüpheleniyorum,akü neysede,lpg benim asıl problemim,herhangi bir kabloya dokunmadım oynamadım,sadece anahtarı çevirdim baktım marş almıyor akü bitmiş,bu esnada lpg de gitti işte,bakalım yarın götüreceğim açıkcası para istiyeceklerini düşünüyorum ama direnmek lazım :) maksat 20tl vermemek,normal bir pc ye özel bir kablo aracılığıyla bağlanıyorlar peki bunu elde etmek mümkünmüdür ? yazılım ve kablo ile kendi işimizi göremezmiyiz
  • kendin ayar yapmayı unut hocam o gerçekten ustalık isteyen iş senin sorunun yeniden kalibrasyonla çözülür gibi geliyor bana akü bittigi zaman ayar bozulmaz ama ecu hasar görmüş olabilir tabi gelişmeleri bildirirsen sevinirim
  • bu sabah gittim,lpg takali 10bin km oldugu icin filtre degistirdiler (25tl) pc ye baglayip kalibre ettiler ve sorun cozuldu,yalniz aku bitince ecu sifirlanir dediler,bu bana atiker acisindan aciz bir durum gbi geldi.bu dogrumudur.cunku daha akunun neden bosaldgni anlamak icin awometreyle olcum yapacaktim kutuplari sokup,ama gene sifirlanip ugrastiracaksa ne anladim o isten
  • bende atiker kullanıcısıyım aküyü dün değiştirmem lazımdı atiker bayisine sorduğumda hiçbir sakıncası yok ecu sıfırlanmaz sadece düşük voltaj hata kodu kaydeder oda sorun olmaz bakıma geldiğinde sıfırlarız dediler
  • aslinda cok basit bir sekilde hallediyorlar ama iste,hadi bu seferlik ! Sadece filtre parasini alalim deniyor,pc ye baglayip sifirlamaya 20tl isteniyor,atikerin bu ise el atmasini umuyorum,ben sonucta ayari bozulan makinayi yaptirmaya gitmiyorum,akum ile yasadgm problemden lpg ye ne.
  • ben 2 ayda en az 30 kere aracımı servise soktum 1tl almadılar ve neredeyse kitin bütün parçaları degişti ama filtre garanti kapsamında degil diye biliyorum ancak 10.000km de az filtre degiştirmek için gazı aldıgınız yere dikkat edin hocam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.