Şimdi Ara

AFR AYARI ŞART MI VE PERFORMANS TESTİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracıma bugün atiker gold takıldı. Denemek için aynı yokuşu hem benzin hemde lpg ile ayrı ayrı sıfırdan çıktım
    Benzinde de lpg de de aynı devir ve aynı hız ile çıktı ve bitirdi.

    Bu lpg ayarlarının doğru ve sorun olmadığını gösterir mi?



    Bir sorun daha var, AFR ayarı mutlaka yapılmalı mıdır? Ve ne zaman yapılmalıdır?

    Afr ayarı yapan kimisi hemen yapılmalıdır derken, bazıları 1000 km sonrası yapılması daha sağlıklı çünkü hatalı enjektör, regülatör vs varsa daha net anlaşılır ve sorun yoksa yapılan ayar daha sağlıklı olur diyorlar.


    Sizce ne yapmalıyım kafam çok karıştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ivenrec -- 4 Eylül 2019; 10:29:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tek tek farklarını bilmiyorum ama afr den ziyade standart yol ayarının daha sağlıklı olduğunu okumuştum yine bu forumda. Aslında faydalı bilgi çok ama forum karışık olduğundan zaman ayırmak gerekiyor.

    Aracınızın modeli yeni ise, motor euro 5 ya da 6 ise subap erimesi sorunu yaşama ihtimaliniz yüksek. Bu yüzden gerekli yol ayarı.

    'Afr yalanları-2' diye bir başlık vardı altlarda. Göz atmanızı tavsiye ederim.
  • AFR ayarı olmadan olmaz. Yani bütün arabalar AFR ye göre çalışır, yapılan her ayar AFR ayarıdır.

    Piyasada afr ayarı diye yapılan şey, afr göstergesi ile yapılan ayardır.

    AFR ayarı bir işe yarar mı ?

    Evet doğru şekilde ayarlanıp, kayıt edilebilirse....

    LPG beyinler, bezin beyinlerini kopyalama üzerine çalışırlar. Yani sen ne yaparsan yap closed loopta o gene bildiğini olur.

    Özetle, LPG benzinden biraz farklı ayar ister, ancak o ayar olmadan da çalışır. Lakin LPG hem gaz fazında verildiği hemde yanma sonucunda çıkan ısı benzinden farklı olduğu için, bire bir benzin afrsinde çalıştığında (14.7), düşük devirlerde sorun çıkarmasa da yüksek devirlerde aşırı ısıdan motora zarar verir.

    Ki arabaların çoğunluğu 14.3 gibi bir yerde çalışır benzinde.

    Bu yüzden ya sıvı lpg kiti kullanacaksınız veya benzin beynini kandırıp kendisini fakire çektireceksiniz.

    Isı yüzünden sıkıntı çıkarmayan lpg ayarı 16.0 dir. (17 de devamlı yürüyen, 100 km de 10 litre yakan 91 model arabam var)

    Oktan yüksek ve gaz halinde olduğundan vuruntu yapmaz. Sıkıntı olmaz.

    Bir diğer çözümde motora bir miktar su vermek, AEM in böyle bir kiti var.

    Ancak her türlü karmaşıklaşıyor. Bu yüzden ben sıvı lpg derim.




  • AFR macerası özeti;

    AFR ayarı yaptırdım, memnun kalmadım. Araçta daha önce olmayan LPG’ye geçişte tekleme, devir dalgalanması, soğuk motorda çek bırak gibi sorunlar baş gösterdi. Bir süre sonra Memnun kalmadığımı sosyal medyada ilettim. Buyurun para iadesi yapalım dediler, para iadesine gittim, tekrar AFR ayarı yaptı arkadaş. Ayarla beraber de araçta bobin arızası olduğunu söyledi. Arada ateşleme eksikliği oluyordu. Aradım parçacıyı ve ustayı, bobin arızası öyle olmaz ayardandır o dedi. Eve dönerken benzin ışığı yandı, 70 tl’lik Benzin aldım. LPG’yi de fulledim. Ertesi sabah İstanbul’a yola çıktım. Yolda LPG full, benzin ibresi düşüyordu. Benzin bitmek üzereyken Bursa oto sanayiye girdim, ayarları kontrol ettirdim, araç LPG’de görünüyor ama benzin tüketiyor dedim. 1-2 baktı etti tamam sorun çözüldü dedi. Az çok da anlarım sorunun çözülmediğini biliyordum. 100 tl’lik Benzin alıp yola devam ettim. Esenler’e bir arkadaşı bıraktım LPG yine full, benzin diplerde. 100 TL’lik benzin daha aldım yazlığa geldim.

    Taktım kabloyu, tüm ayarları sıfırlayıp baştan ayarladım. Çıktım benzin haritasını yapılandırıp bu haritaya göre LPG ayarını yaptım. Toplam 75-80 km test edip ayarladım. Sonra testin sağlaması için Eyüp’e gidip geldim 100 km. İşlem tamam, artık ne çek bırak, ne geçişte hoplama zıplama, ne silkeleme ne de benzin tüketimi var.

    Ayrıca arızalı dedikleri bobin de benim yaptığım ayardan sonra da çatır çatır çalışıyor. AFR’ciye kalsak bobin değiştireceğiz. Allahtan ustalarım çok iyi ve beni severler de yardımcı oluyorlar. 2 ustayla konuştum ikisi de bobini değiştirme dedi. 1’i aynı zamanda parçacı üstelik.

    Bir AFR ayarı macerası böyle bitti. İzmir’e dönünce ücret iademi alıp, bundan sonraki LPG ayar işlemlerini de kendim yapacağım.

    (Yukarıdaki özeti ilerleyen zamanda çok daha detaylı olarak paylaşacağım)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    AFR macerası özeti;

    AFR ayarı yaptırdım, memnun kalmadım. Araçta daha önce olmayan LPG’ye geçişte tekleme, devir dalgalanması, soğuk motorda çek bırak gibi sorunlar baş gösterdi. Bir süre sonra Memnun kalmadığımı sosyal medyada ilettim. Buyurun para iadesi yapalım dediler, para iadesine gittim, tekrar AFR ayarı yaptı arkadaş. Ayarla beraber de araçta bobin arızası olduğunu söyledi. Arada ateşleme eksikliği oluyordu. Aradım parçacıyı ve ustayı, bobin arızası öyle olmaz ayardandır o dedi. Eve dönerken benzin ışığı yandı, 70 tl’lik Benzin aldım. LPG’yi de fulledim. Ertesi sabah İstanbul’a yola çıktım. Yolda LPG full, benzin ibresi düşüyordu. Benzin bitmek üzereyken Bursa oto sanayiye girdim, ayarları kontrol ettirdim, araç LPG’de görünüyor ama benzin tüketiyor dedim. 1-2 baktı etti tamam sorun çözüldü dedi. Az çok da anlarım sorunun çözülmediğini biliyordum. 100 tl’lik Benzin alıp yola devam ettim. Esenler’e bir arkadaşı bıraktım LPG yine full, benzin diplerde. 100 TL’lik benzin daha aldım yazlığa geldim.

    Taktım kabloyu, tüm ayarları sıfırlayıp baştan ayarladım. Çıktım benzin haritasını yapılandırıp bu haritaya göre LPG ayarını yaptım. Toplam 75-80 km test edip ayarladım. Sonra testin sağlaması için Eyüp’e gidip geldim 100 km. İşlem tamam, artık ne çek bırak, ne geçişte hoplama zıplama, ne silkeleme ne de benzin tüketimi var.

    Ayrıca arızalı dedikleri bobin de benim yaptığım ayardan sonra da çatır çatır çalışıyor. AFR’ciye kalsak bobin değiştireceğiz. Allahtan ustalarım çok iyi ve beni severler de yardımcı oluyorlar. 2 ustayla konuştum ikisi de bobini değiştirme dedi. 1’i aynı zamanda parçacı üstelik.

    Bir AFR ayarı macerası böyle bitti. İzmir’e dönünce ücret iademi alıp, bundan sonraki LPG ayar işlemlerini de kendim yapacağım.

    (Yukarıdaki özeti ilerleyen zamanda çok daha detaylı olarak paylaşacağım)
    Hocam lpgyi yeni taktırdım, 13 gün falan oldu toplamda. bu bayram tatil için gittiğim yerde afr ayarı yapan bir usta vardı, gittim ustanın yanına, bi cihaz taktı, marş yaptı durduğu yerde ve aracın fakirde dedi, lpg ayarı yanlış yapılmış ve benzin haritasını da bozmuş dedi. şuan afr ayarı yapmam, yapsamda 150 liranı bedavaya almış olurum, bu da bana yakışmaz dedi ve afr ayarı yapmadı, bana 150 km civarı benzinle gez, benzin haritası düzelsin ve ondan sonra gel afr ayarı yapalım dedi. ustaya ben tatil için geldim dedim o da gittiğin yerde yaptırırsın madem dedi.

    usta istese benim 150 liramı alabilirdi ama dürüstçe söyledi ve ayar yapmadık.

    lpg ayarı yapılırken araç nasıl fakirde kalmış olabilir? lpg takılalı şuan 930 km falan oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Hocam lpgyi yeni taktırdım, 13 gün falan oldu toplamda. bu bayram tatil için gittiğim yerde afr ayarı yapan bir usta vardı, gittim ustanın yanına, bi cihaz taktı, marş yaptı durduğu yerde ve aracın fakirde dedi, lpg ayarı yanlış yapılmış ve benzin haritasını da bozmuş dedi. şuan afr ayarı yapmam, yapsamda 150 liranı bedavaya almış olurum, bu da bana yakışmaz dedi ve afr ayarı yapmadı, bana 150 km civarı benzinle gez, benzin haritası düzelsin ve ondan sonra gel afr ayarı yapalım dedi. ustaya ben tatil için geldim dedim o da gittiğin yerde yaptırırsın madem dedi.

    usta istese benim 150 liramı alabilirdi ama dürüstçe söyledi ve ayar yapmadık.

    lpg ayarı yapılırken araç nasıl fakirde kalmış olabilir? lpg takılalı şuan 930 km falan oldu.

    Alıntıları Göster
    Helal olsun güzel ve örnek davranış olmuş. Aslında olması gereken bu ama böyle insanlara hasret kaldığımızdan bize iyiymiş gibi geliyor.


    Aracınız LPG’de fakir ayarlıysa LPG’de çalışırken benzin enjektör süresi artar. Böyle kullanım devam ederse de araç sürekli kendini düzeltme adına Yüksek benzin enjektör süresi yapar ve sonuçta Ltft değeri şaşar. Ya kutup başını çıkarıp haritayı sıfırlamak ya da benzinde kullanıp haritayı düzelttirmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Helal olsun güzel ve örnek davranış olmuş. Aslında olması gereken bu ama böyle insanlara hasret kaldığımızdan bize iyiymiş gibi geliyor.


    Aracınız LPG’de fakir ayarlıysa LPG’de çalışırken benzin enjektör süresi artar. Böyle kullanım devam ederse de araç sürekli kendini düzeltme adına Yüksek benzin enjektör süresi yapar ve sonuçta Ltft değeri şaşar. Ya kutup başını çıkarıp haritayı sıfırlamak ya da benzinde kullanıp haritayı düzelttirmek lazım.

    Alıntıları Göster
    Kutup başını sök-tak yapınca kesin düzeliyor mu benzin haritası?

    Bu kadar kolay olsa usta orada kutup başını sök-tak yapmaz mıydı?




  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Araçtan araca farklılık arz ediyor olabilir. Benim aracımda kutup başı ile araç beynindeki değerler sıfırlanıyor. Gaz kelebeği ve tps adaptasyonu ilk 50-100 km içinde tekrar yapılıyor. Eski aracımda da böyleydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Bu mesaj silindi.
    Evet,

    Sizin gibi fakir zengin değerlerini karıştırıp fetva veren arkadaşlar için birde FAR modeli çalışan 635 ayar sistemi ve yazılımı geliştirmiştik. Ortaklar arasındaki sıkıntıdan dolayı rafa kalktı. Yinede bir videosu var.

    17.0 yürüyen araba var diyorum hala ezberden fakir zengin, aman piston çikar ha. 14.3 fakir karşımı değil zengin karışımı ifade eder cümlesi ile karşılaşıyoruz.

    14.3 rakkamı,

    1 birim yakıt için bulunan 14.3 birim havayı gösterir. Hava miktarı düştükçe yakıt zenginleşir. Arttıkça Fakirleşir.

    14.3 rakamı benzin içinde lpg içinde zengin bir ayardır. Gaz halindeki lpg kullan motor için aşırı ısıya neden olur. Conta yaktırır sübap kavurur.

    Konya ovasının düzlüğünde 19 afr ile yürüyen, dizelden az yakan şahinler var. Siz daha konuşun... Ha o arabayı siz normal bir yerde yürütemezsiniz. Çekmez.

    LPG benzine eşit değildir. Gaz halindeki LPG benzin davranışı göstermez, benzin gibi fakire düşünce çatlama patlama yapmaz. LPG nin çatlama patlama yaptğı fakirler çok ama çok farkirler dir. AFR ayarı bile zar zor gösterir onu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Evet,

    Sizin gibi fakir zengin değerlerini karıştırıp fetva veren arkadaşlar için birde FAR modeli çalışan 635 ayar sistemi ve yazılımı geliştirmiştik. Ortaklar arasındaki sıkıntıdan dolayı rafa kalktı. Yinede bir videosu var.

    17.0 yürüyen araba var diyorum hala ezberden fakir zengin, aman piston çikar ha. 14.3 fakir karşımı değil zengin karışımı ifade eder cümlesi ile karşılaşıyoruz.

    14.3 rakkamı,

    1 birim yakıt için bulunan 14.3 birim havayı gösterir. Hava miktarı düştükçe yakıt zenginleşir. Arttıkça Fakirleşir.

    14.3 rakamı benzin içinde lpg içinde zengin bir ayardır. Gaz halindeki lpg kullan motor için aşırı ısıya neden olur. Conta yaktırır sübap kavurur.

    Konya ovasının düzlüğünde 19 afr ile yürüyen, dizelden az yakan şahinler var. Siz daha konuşun... Ha o arabayı siz normal bir yerde yürütemezsiniz. Çekmez.

    LPG benzine eşit değildir. Gaz halindeki LPG benzin davranışı göstermez, benzin gibi fakire düşünce çatlama patlama yapmaz. LPG nin çatlama patlama yaptğı fakirler çok ama çok farkirler dir. AFR ayarı bile zar zor gösterir onu.

    Alıntıları Göster
    hocam ben afr ayarı yaptırdım ama şöyle bişi var;

    afr ayarı yaptırmadan öncede arıza lambası vs yanmıyordu, hala yanmıyor.

    afr ayarı öncesi performans neyse yine aynı.

    yani aslında bir fark göremedim ben.

    bana afr ayarı yapan arkadaş ayarları düzgün mü yapamadı yoksa zaten afr ayarlarım güzel miydi ?




  • Araç benzinde düzgün çalışıyorsa, LPG kurulum doğru ise. Araç lpg de de düzgün çalışır.

    LPG ile benzin bir birinden o kadar uzak değil.

    AFR ayarının salgın hale gelmesinin sebebi. Ayar hayatları yüzünden lpg nin çok kötülenmesi. Sıvı kitli araçlar LPG de benzinden iyi gider. İşte afr ayarından geçen araba kendine geldiği için ister istemez bir itibarı var.

    ANCAK

    Gaz halinde çalışan LPG kitlerindeki AFR ayarı, normale göre fakire düşürülmez ise. Sübap kapaklarında sıkıntı çıkar. Benzin afr sine göre 14.7 ayarlanmış GAZ halindeki LPG ile çalışan motorlar. Benzin çalışma sıcaklığının üzerinde çalışacaktır. Çünkü hem LPG daha fazla ısı üretir, hemde Benzin afr si lpg için hatırı sayılır derecede zengindir.

    Japon araçları, japon üretim kültürünün neticesinde bu tür sapmalara daha töleranslıdır. Ancak avrupalılar böyle değil. Şekil Opel Insigniada görüleceği üzere 50 binde kapak olayları alır başını gider.

    Bizim usta milletide abi LPG de kronik der çıkar işin içinden. Insanımızda sorgulamadan kabullenir, ya kapakçıyı zengin eder yada dizel araba alır fabrikayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Araç benzinde düzgün çalışıyorsa, LPG kurulum doğru ise. Araç lpg de de düzgün çalışır.

    LPG ile benzin bir birinden o kadar uzak değil.

    AFR ayarının salgın hale gelmesinin sebebi. Ayar hayatları yüzünden lpg nin çok kötülenmesi. Sıvı kitli araçlar LPG de benzinden iyi gider. İşte afr ayarından geçen araba kendine geldiği için ister istemez bir itibarı var.

    ANCAK

    Gaz halinde çalışan LPG kitlerindeki AFR ayarı, normale göre fakire düşürülmez ise. Sübap kapaklarında sıkıntı çıkar. Benzin afr sine göre 14.7 ayarlanmış GAZ halindeki LPG ile çalışan motorlar. Benzin çalışma sıcaklığının üzerinde çalışacaktır. Çünkü hem LPG daha fazla ısı üretir, hemde Benzin afr si lpg için hatırı sayılır derecede zengindir.

    Japon araçları, japon üretim kültürünün neticesinde bu tür sapmalara daha töleranslıdır. Ancak avrupalılar böyle değil. Şekil Opel Insigniada görüleceği üzere 50 binde kapak olayları alır başını gider.

    Bizim usta milletide abi LPG de kronik der çıkar işin içinden. Insanımızda sorgulamadan kabullenir, ya kapakçıyı zengin eder yada dizel araba alır fabrikayı.
    Hocam dün afr ayarımı yapan ustanın yanına gittim. Bana geçen hafta ayar sonrası 1 hafta sonra gel bir kontrol edelim, aracın tekrar fakir karışıma düşecek mi kafama takıldı dedi. Neyse bende gittim ustanın yanına;

    Aracın odb girişine bir cihaz bağladı, renksiz ekranlı bir cihazdı.

    O cihazda yavaş yakıt kesme veya yakıt kesme türünden değerin +2, -2 aralığında olduğunu ve çok güzel bir değer olduğunu, aracın ne fakirde ne zenginde tam olması gerektiği gibi çalıştığını söyledi.

    Israrla sordum, ayarlar şuan güzel o zaman değil mi diye? evet dedi.

    Yani şuan benim ayarlarımda bir sorun yok değil mi?

    AFR ayarının asıl odak noktası bu zengin veya fakir karışım durumunu "olması gereken" seviyeye getirmek değil midir?




  • Sen dizele bin abi. Yorma kendini.

    Gittiğin usta benim ne demeye çalıştığım konusunda fikri olmayan bir arkadaş. Eminim eli güzel anahtar tutuyor, güzelde işçiliği vardır.

    Bu basit sıvı yakıt - gaz yakıt teorisi. Suyun sıvı hali gaz hali gibi bişi yani. Ancak kafada oturmadığı için tüm sektör yanlış yunluş işler peşinde.

    Ustan lpg beynine yaptığı ayar ile, benzin beyninini en iyi kopyalacak duruma getirdiğini idda ediyor.

    Egzosa prob sokup ölçüm yapmadan en fazla iyi niyet açıklarsın, Zamanında egzosu kopmuş arabaya, buji voltajını ölçerek te gayet güzel ayar yapmışlığım vardır. Ancak bu her şekilde üstün körü bir ayardır.

    Enjektör zamanları, enjektör çapları, enjektör basıncı kılı yünü tüyü hepsi düzgünse, en iyi durumda 14.7 benzin afr sinde çalışıyorsun demektir. Detayını yukarıda anlattım bu gaz halindeki lpg için fazla diye.

    Fazla da kafana takma nasılsa 3 sene içinde aracı satacağından alan düşünsün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Sen dizele bin abi. Yorma kendini.

    Gittiğin usta benim ne demeye çalıştığım konusunda fikri olmayan bir arkadaş. Eminim eli güzel anahtar tutuyor, güzelde işçiliği vardır.

    Bu basit sıvı yakıt - gaz yakıt teorisi. Suyun sıvı hali gaz hali gibi bişi yani. Ancak kafada oturmadığı için tüm sektör yanlış yunluş işler peşinde.

    Ustan lpg beynine yaptığı ayar ile, benzin beyninini en iyi kopyalacak duruma getirdiğini idda ediyor.

    Egzosa prob sokup ölçüm yapmadan en fazla iyi niyet açıklarsın, Zamanında egzosu kopmuş arabaya, buji voltajını ölçerek te gayet güzel ayar yapmışlığım vardır. Ancak bu her şekilde üstün körü bir ayardır.

    Enjektör zamanları, enjektör çapları, enjektör basıncı kılı yünü tüyü hepsi düzgünse, en iyi durumda 14.7 benzin afr sinde çalışıyorsun demektir. Detayını yukarıda anlattım bu gaz halindeki lpg için fazla diye.

    Fazla da kafana takma nasılsa 3 sene içinde aracı satacağından alan düşünsün.
    hocam ben aracımı 2019 model olarak aldım, satma niyetim yok en azından 5 sene. çok sık araç değiştirme huyum yoktur. sıfır ayarında araç almışım uzun yıllar binme niyetindeyim. tabi burası kişiden kişiye değişir, orası ayrı.

    afr ayarı yaparken yola çıkıldı, egzoza bir aparat takılarak ölçüm yapıldı zaten.

    bu afr konusunda herkes farklı birşeyler söylüyor, kime inanacağız şaşırdık




  • Valla siz istediğinize inanabilirsiniz sıkıntı yok.

    Doğrusu budur.

    Hiç bir ustanın elinde EGR sensörü yoktur. Eğer olaydı zamanından önce konuya uyanırlardı.

    Ne yapar EGR sensörü, egzoz sıcaklığını ölçer.

    Üretilen her motorlu aracın motoru, belli sıcaklıklar arasında çalışacak varsayımı ile üretilirler. Bu motor çalışma sıcaklığı hesaplanırken, sıvı halde motora giren yakıtın buharlaşırken, motordan emeceği sıcaklıkta hesaba dahil edilir.

    Şimdi siz bu hesaba göre imal edilmiş bir motorun içine, önceden sıvı halden gaz hale geçirilmiş, yanı bu sıcaklık emme etkisi 0 a indirgenmiş bir yakıt ekliyorsunuz.

    Ancak bu yakıt sizin hesaplamaları yaptığınız yakıttan, daha fazla ısı üretiyor.

    Ve bu yakıt orjinal yakıta göre daha fakirde çalışması lazım.

    Ve bu yakıt aynı zamanda sizin orjinal yakıtınıza göre daha geç tutuşuyor.

    Şimdi, siz aracı sıvı benzinden gaz lpg ye geçirdiğinizde, ustanızın benzine bire bir olarak yapamaya çalıştığı ayar yüzünden, siz zaten gereğinden fazla yakıt koyuyorsunuz. Yakıt sıvı halde olsa sorun yok. Motoru daha fazla soğutacağından performans artar. (sıvı yakıtlı araçlarda en iyi performans ayarı ideal karışımdan daha zengindir).



    Ancak sızın yakıt zaten gaz halinde olduğu içim öyle bir özelliği kalmadı, artık daha çok ısınmış motorda, daha geç yanan ve yandığında daha çok ısı çıkaran bir yakıtınız var. Sonuç



    Şimdi burada Opel Insignia araca 11.6 gibi bir değer yüklüyorlar. Opel mühendisleri, turbo yüzünden ısınan arabaya vermişler benzini. Oda aynı kafa basıyor lpg yi.

    Sonra sübaplar eriyor. Niye eriyor LPG yüzünden. Neden peki bilen yok. Çelik sübap takılır zaten yine kardayız diye düşünülür, Takılır takılmasına sorun yok. Ama o motor o ısıya devamlı maruz kaldığı için ne olur bilen yok.

    Türkiyede bu tür şeylerin takibi olmaz. Arabaya binersin baktın ufaktan sıkıntı yapacak satarsın.

    Türkiyedeki mevcut lpg (sıvı kitler hariç) kurulum ve ayarları, japonlar belki biraz daha dayanır, özellikle Turbo araçlar için saatli bombadır. Çünkü giren yakıtın araç motoruna getirdiği ek ısı yükünü dengeleyecek hiç bir önlem alınmıyor. Böyle bir konunun farkında bile değiller.

    Dilerim aracınızı 5 sene kullanırsınız. Kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla siz istediğinize inanabilirsiniz sıkıntı yok.

    Doğrusu budur.

    Hiç bir ustanın elinde EGR sensörü yoktur. Eğer olaydı zamanından önce konuya uyanırlardı.

    Ne yapar EGR sensörü, egzoz sıcaklığını ölçer.

    Üretilen her motorlu aracın motoru, belli sıcaklıklar arasında çalışacak varsayımı ile üretilirler. Bu motor çalışma sıcaklığı hesaplanırken, sıvı halde motora giren yakıtın buharlaşırken, motordan emeceği sıcaklıkta hesaba dahil edilir.

    Şimdi siz bu hesaba göre imal edilmiş bir motorun içine, önceden sıvı halden gaz hale geçirilmiş, yanı bu sıcaklık emme etkisi 0 a indirgenmiş bir yakıt ekliyorsunuz.

    Ancak bu yakıt sizin hesaplamaları yaptığınız yakıttan, daha fazla ısı üretiyor.

    Ve bu yakıt orjinal yakıta göre daha fakirde çalışması lazım.

    Ve bu yakıt aynı zamanda sizin orjinal yakıtınıza göre daha geç tutuşuyor.

    Şimdi, siz aracı sıvı benzinden gaz lpg ye geçirdiğinizde, ustanızın benzine bire bir olarak yapamaya çalıştığı ayar yüzünden, siz zaten gereğinden fazla yakıt koyuyorsunuz. Yakıt sıvı halde olsa sorun yok. Motoru daha fazla soğutacağından performans artar. (sıvı yakıtlı araçlarda en iyi performans ayarı ideal karışımdan daha zengindir).



    Ancak sızın yakıt zaten gaz halinde olduğu içim öyle bir özelliği kalmadı, artık daha çok ısınmış motorda, daha geç yanan ve yandığında daha çok ısı çıkaran bir yakıtınız var. Sonuç



    Şimdi burada Opel Insignia araca 11.6 gibi bir değer yüklüyorlar. Opel mühendisleri, turbo yüzünden ısınan arabaya vermişler benzini. Oda aynı kafa basıyor lpg yi.

    Sonra sübaplar eriyor. Niye eriyor LPG yüzünden. Neden peki bilen yok. Çelik sübap takılır zaten yine kardayız diye düşünülür, Takılır takılmasına sorun yok. Ama o motor o ısıya devamlı maruz kaldığı için ne olur bilen yok.

    Türkiyede bu tür şeylerin takibi olmaz. Arabaya binersin baktın ufaktan sıkıntı yapacak satarsın.

    Türkiyedeki mevcut lpg (sıvı kitler hariç) kurulum ve ayarları, japonlar belki biraz daha dayanır, özellikle Turbo araçlar için saatli bombadır. Çünkü giren yakıtın araç motoruna getirdiği ek ısı yükünü dengeleyecek hiç bir önlem alınmıyor. Böyle bir konunun farkında bile değiller.

    Dilerim aracınızı 5 sene kullanırsınız. Kolay gelsin
    Buna benzer detayları bende biliyorum ve okumuştum. AFR ayarı yapanlara göre afr ayarının amacı zaten sübabpları korumak vs. vs. demekki iş eyleme gelince öyle olmuyor. çünkü eline bu cihazı alan afr ayarı yapıyorum diyor. gerçekten hakkıyla yapan birine yaptırmak lazım. tüm bu detaylara vakıf olan.


    o zaman sizin deyiminize göre benim aracım biraz fakirde mi kalmalı?

    teknik detayları yazarsanız ustanın yanına gidip bu konuyu okutacağım ve ona göre yeniden ayar yapmasını isticem.




  • Dizel arabaya bin.

    2012 de afr cihazı ile ayar yapıyorduk, sonra satmayı denedik tutmadı, ustalar emisyon cihazı ile ayarlıyorlardı.

    Sonra ortaklar birbirine düştü bişi oldu, birden afr ayarı patladı.

    Tabi eski kalibrasyon modelinden iyidir. Şimdi en azından arabalar gidiyor. Doğal olarak ısılar artacak eh kapakçı esnafı kazanacak demektir.

    Şimdi elinde afr cihazı olan, kendini tuning tanrısı zannediyor.

    Bu forumda mühendis sıfatlı adamlara sıvı yakıt gaz yakıt farkını anlatamadım. Hepsi olmayan ingilizceleri ile internette arama yapmış türkçe kaynaklarda fakir karışım piston patlatır da kalmış. Internette çarşaf çarşaf video çeken adamların ne yaptığını kendi çektikleri video da sen gördün.

    Ben daha kendi ayarladığım hariç hiç bir mekanda ustaya laf anlatamadım, anlamazlar, sen taki mekan açıp para basana kadar. O yüzden bence siz kendinizi çok yıpratmayın.

    Ustaya diyeceğin şu.

    AFR ayarı rolanti de de, yük te de 16.0 olacak. ideal LPG afr ayarı 15.5 tir. bu bir tık fakir. ucu ucuna hissedersin farkını. Benim aracım 17.0 de çalışıyor. Vites oranı güzel buna göre ayarlı, sıkıntı çıkarmıyor.

    O da sana diyecek ki bu ayar fakir piston patlatır. Sende internette yüzünü görmediğin bir adama güvenmeyip, ustana güveneceksin.

    Yapabileceğiniz en iyi şey.

    A - Sıvı lpg kiti
    B - Su enjeksiyonu
    C - Dizel araç

    Veya dediğim gibi 50 bini geçince aracı değiştirin.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.