Şimdi Ara

TEK NOKTA ENJEKSİYON SİSTEMİ HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
23.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır bu konuyu araştırdım.tek nokda enjeksiyonlu motorlara takılan lpg kiti neden karbüratörlü bir kit.?aslında motorun özelliklerini tamamen ortadan kaldırıyor bu lpg nin takılması.enjeksiyon sisteminden karbüratörlü bir araca dönüş yapıyoruz.

    acaba arkadaşlar içinizde araştıran varmı?neden dünyaca ünlü bir brc veya diğer lpg firmaları tek nokda enjeksiyon cihazı üretmiyorlar.?sebebi nedir.?çok merak ediyorum doğrusu.
    çok zor ve zahmetli bir iş olacağını düşünmüyorum.şimdi tsi,fsi gdi motorlar için üretiliyor da neden tek nokda için yok.
    piyasadaki yüzbinlerce araç tek nokda enjeksiyonlu motor.

    isterseniz bu konuyu burada tartışalım arkadaşlar.



  • Pazar payının düşük olmasıdır sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    Pazar payının düşük olmasıdır sanırım.

    yüzbinlerce araç vardır tek nokda enjeksiyonlu.maliyeti aynı olabilir karbüratörlüyle bence de.
  • Merhaba, ekstra bir kit üretmeye gerek yok, sıralı sistem takılır ve büyük nozullu tek enjektör ile tek nokta olarak çalıştırılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, ekstra bir kit üretmeye gerek yok, sıralı sistem takılır ve büyük nozullu tek enjektör ile tek nokta olarak çalıştırılır.

    4 enjektör yerine tek enjektörle bu iş çözülebilir sanırım. Tabii bu duruma uygun kontrol ünitesi ile. Doğru mu düşünüyorum.

    Bunun ile beraber bir getirisi olur mu acaba?
  • Merhaba, uygun kontrol ünitesine gerek yok, normal sıralı sistem bağlayacaksınız ama 3 enjektör girişi ve çıkışı boş olacak. Getirisi kesinlikle olur, çoğu tek nokta enjeksiyon lamda ölçümü ile enjeksiyon yapıyor. Benim hanımın aracı 1.3 swift tek nokta enjeksiyonlu, muayene öncesi bende sıralı sistem ecu'lu ve tek enjektörlü bir kit takacağım. MMO'dan geçer mi onu bir araştırmak lazım, proje v.s. sıkıntı çıkabilir.

    İlave olarak hali hazırda takılı olan kitlerede üzerindeki benzin enjektörünün dozaj hacmini sağlayan bir lpg enjektör takılabilir ve benzin ecu'sundan enjektöre gelen sinyal geçişi röle ile sağlanabilir ama değişken gaz basıncı altında süre ayarını benzin ecu'su sağlayamaz. Belki ilave bir piggyback ile düzeltilebilir durum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 22 Kasım 2012; 13:25:30 >




  • bir adet lpg enjektörü iş görür.dediğiniz gibi 4 pistonu besleyebilecek büyük tek bir enjektör.ama onun çalışma sistemine göre ecu programlamak gerektiğini düşünüyorum.
  • tek nokta dedinizde tüylerim ürperdi:((
    3 yıl önce cebime para koyup sanayiye gittim.Atiker sıralı takıverin dedim.
    Yok gerekyok,paran çok mu ıvır zıvır derken aracıma atiker teknokta enjeksiyonlu kit takıldı.Mikserli sistem. motor devri 2.000 olunca LPGye geçiyordu.
    1 yıl sorunsuz kullandım.İçinde gaz azken (kırmızıya düşmemişti) benzinliğe girdim.Gaz aldım araç LPGye geçerken bir gümleme geldi,bizim manifold patladı.
    Tamir ettirdim.Bir sürü masraf tabi.2 ay sonra aynı şey birdaha oldu.Bu kez çıkma sağlam emme manifoldu bulduk.Takıp çalıştırdık.Tabi ben LPG fişini çektim.Hiç kullanmadım.Ruhsattan iptal ettirmek ayrıbir dert.Gittim bu kez indirimli fiyattan safe fast taktırdım.Genel olarak memnunum.Tabi adam gibi usta sorunu dışında.
    Oyüzden teknokta denildimi tüylerim ürperiyor.
    Bu arada aracım 96 polo 1,6motor 75Hp,yani zaten enjeksiyonlu bir araca tek nokta LPG takan ustanın ve USTA diye güvenipte onlara uyan benim aklıma tüküreyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, uygun kontrol ünitesine gerek yok, normal sıralı sistem bağlayacaksınız ama 3 enjektör girişi ve çıkışı boş olacak. Getirisi kesinlikle olur, çoğu tek nokta enjeksiyon lamda ölçümü ile enjeksiyon yapıyor. Benim hanımın aracı 1.3 swift tek nokta enjeksiyonlu, muayene öncesi bende sıralı sistem ecu'lu ve tek enjektörlü bir kit takacağım. MMO'dan geçer mi onu bir araştırmak lazım, proje v.s. sıkıntı çıkabilir.

    İlave olarak hali hazırda takılı olan kitlerede üzerindeki benzin enjektörünün dozaj hacmini sağlayan bir lpg enjektör takılabilir ve benzin ecu'sundan enjektöre gelen sinyal geçişi röle ile sağlanabilir ama değişken gaz basıncı altında süre ayarını benzin ecu'su sağlayamaz. Belki ilave bir piggyback ile düzeltilebilir durum.



    Benzin enjektörüne paralel çalıştırma fikri hoşuma gitti. Astrayı sattıktan sonra bir süredir bahçede yatan tek nokta enjeksiyonlu escorta döndüm. Bunda da klasik sistem takılı. Eğer bana LPG basıncı değişimi hakkında biraz daha detay bilgi verirseniz bu sistemi yapmayı deneyeceğim. Basınç ölçümü için sanırım extra bir map sensörü kullanabilirim. Tabii bunun için LPG nin gaz fazında hangi basınçta olduğunu yazarsanız sevinirim. Bir diğer durum da enjektör konusunda bir tavsiyede bulunabilirmisiniz? Kabaca sesli düşünecek olursak tek enjeksiyon 4 pistonu beslediğine göre ve yanlış bilmiyor isem her çevrimde 2 pistonda patlama olduğuna göre bize max devir için dakikada 6000 enjeksiyon yaptıracak bir ECU lazım. Zevkli olacak gibi görünüyor. Birde LPG enjektörleri 2R den düşük sanırım. Google amcaya ignition driver diye sordum ST den 25A e kadar ürünler çıkardı. Velhasılı sistem hakkında yardımcı olursanız ben bu sürücüyü yapmayı deneyeceğim sanırım.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, uygun kontrol ünitesine gerek yok, normal sıralı sistem bağlayacaksınız ama 3 enjektör girişi ve çıkışı boş olacak. Getirisi kesinlikle olur, çoğu tek nokta enjeksiyon lamda ölçümü ile enjeksiyon yapıyor. Benim hanımın aracı 1.3 swift tek nokta enjeksiyonlu, muayene öncesi bende sıralı sistem ecu'lu ve tek enjektörlü bir kit takacağım. MMO'dan geçer mi onu bir araştırmak lazım, proje v.s. sıkıntı çıkabilir.

    İlave olarak hali hazırda takılı olan kitlerede üzerindeki benzin enjektörünün dozaj hacmini sağlayan bir lpg enjektör takılabilir ve benzin ecu'sundan enjektöre gelen sinyal geçişi röle ile sağlanabilir ama değişken gaz basıncı altında süre ayarını benzin ecu'su sağlayamaz. Belki ilave bir piggyback ile düzeltilebilir durum.



    Benzin enjektörüne paralel çalıştırma fikri hoşuma gitti. Astrayı sattıktan sonra bir süredir bahçede yatan tek nokta enjeksiyonlu escorta döndüm. Bunda da klasik sistem takılı. Eğer bana LPG basıncı değişimi hakkında biraz daha detay bilgi verirseniz bu sistemi yapmayı deneyeceğim. Basınç ölçümü için sanırım extra bir map sensörü kullanabilirim. Tabii bunun için LPG nin gaz fazında hangi basınçta olduğunu yazarsanız sevinirim. Bir diğer durum da enjektör konusunda bir tavsiyede bulunabilirmisiniz? Kabaca sesli düşünecek olursak tek enjeksiyon 4 pistonu beslediğine göre ve yanlış bilmiyor isem her çevrimde 2 pistonda patlama olduğuna göre bize max devir için dakikada 6000 enjeksiyon yaptıracak bir ECU lazım. Zevkli olacak gibi görünüyor. Birde LPG enjektörleri 2R den düşük sanırım. Google amcaya ignition driver diye sordum ST den 25A e kadar ürünler çıkardı. Velhasılı sistem hakkında yardımcı olursanız ben bu sürücüyü yapmayı deneyeceğim sanırım.

    Saygılar

    bence bu sistemi brc,aldesa,atiker gibi uzman firmalara bırakalım.onlar mühendisleri vasıtası ile yapsınlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    tek nokta dedinizde tüylerim ürperdi:((
    3 yıl önce cebime para koyup sanayiye gittim.Atiker sıralı takıverin dedim.
    Yok gerekyok,paran çok mu ıvır zıvır derken aracıma atiker teknokta enjeksiyonlu kit takıldı.Mikserli sistem. motor devri 2.000 olunca LPGye geçiyordu.
    1 yıl sorunsuz kullandım.İçinde gaz azken (kırmızıya düşmemişti) benzinliğe girdim.Gaz aldım araç LPGye geçerken bir gümleme geldi,bizim manifold patladı.
    Tamir ettirdim.Bir sürü masraf tabi.2 ay sonra aynı şey birdaha oldu.Bu kez çıkma sağlam emme manifoldu bulduk.Takıp çalıştırdık.Tabi ben LPG fişini çektim.Hiç kullanmadım.Ruhsattan iptal ettirmek ayrıbir dert.Gittim bu kez indirimli fiyattan safe fast taktırdım.Genel olarak memnunum.Tabi adam gibi usta sorunu dışında.
    Oyüzden teknokta denildimi tüylerim ürperiyor.
    Bu arada aracım 96 polo 1,6motor 75Hp,yani zaten enjeksiyonlu bir araca tek nokta LPG takan ustanın ve USTA diye güvenipte onlara uyan benim aklıma tüküreyim


    ben nedemek istediğini hiç anlamadım.tek nokda enjeksiyonlu aracına sıralı sistem mi taktırdın?nasıl oldu anlamadım.




  • hayır
    sıralı sistem araca tek nokta takmışlardı ''büyük USTA'lar'' :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: örümcek3511

    quote:

    Orijinalden alıntı: atartutar

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Merhaba, uygun kontrol ünitesine gerek yok, normal sıralı sistem bağlayacaksınız ama 3 enjektör girişi ve çıkışı boş olacak. Getirisi kesinlikle olur, çoğu tek nokta enjeksiyon lamda ölçümü ile enjeksiyon yapıyor. Benim hanımın aracı 1.3 swift tek nokta enjeksiyonlu, muayene öncesi bende sıralı sistem ecu'lu ve tek enjektörlü bir kit takacağım. MMO'dan geçer mi onu bir araştırmak lazım, proje v.s. sıkıntı çıkabilir.

    İlave olarak hali hazırda takılı olan kitlerede üzerindeki benzin enjektörünün dozaj hacmini sağlayan bir lpg enjektör takılabilir ve benzin ecu'sundan enjektöre gelen sinyal geçişi röle ile sağlanabilir ama değişken gaz basıncı altında süre ayarını benzin ecu'su sağlayamaz. Belki ilave bir piggyback ile düzeltilebilir durum.



    Benzin enjektörüne paralel çalıştırma fikri hoşuma gitti. Astrayı sattıktan sonra bir süredir bahçede yatan tek nokta enjeksiyonlu escorta döndüm. Bunda da klasik sistem takılı. Eğer bana LPG basıncı değişimi hakkında biraz daha detay bilgi verirseniz bu sistemi yapmayı deneyeceğim. Basınç ölçümü için sanırım extra bir map sensörü kullanabilirim. Tabii bunun için LPG nin gaz fazında hangi basınçta olduğunu yazarsanız sevinirim. Bir diğer durum da enjektör konusunda bir tavsiyede bulunabilirmisiniz? Kabaca sesli düşünecek olursak tek enjeksiyon 4 pistonu beslediğine göre ve yanlış bilmiyor isem her çevrimde 2 pistonda patlama olduğuna göre bize max devir için dakikada 6000 enjeksiyon yaptıracak bir ECU lazım. Zevkli olacak gibi görünüyor. Birde LPG enjektörleri 2R den düşük sanırım. Google amcaya ignition driver diye sordum ST den 25A e kadar ürünler çıkardı. Velhasılı sistem hakkında yardımcı olursanız ben bu sürücüyü yapmayı deneyeceğim sanırım.

    Saygılar

    bence bu sistemi brc,aldesa,atiker gibi uzman firmalara bırakalım.onlar mühendisleri vasıtası ile yapsınlar..


    Açıkcası böyle birşeyin olmayacağı aşikar gibi. Benim escort 6-7 senedir tek nokta enjeksiyonlu olarak çalışıyor. Yapmak isteselerdi çoktan yaparlardı. Bence ilgilenmiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    hayır
    sıralı sistem araca tek nokta takmışlardı ''büyük USTA'lar'' :)

    oha diyorum.
  • Boşuna uğraşmayın.

    Enjeksiyonda en fazla üst devir de bir miktar performans artığı sağlarsaınız hepsi o.

    Sıralı sistemleri gözünüzde büyütmeyin. Aradaki farkı yaratan LPG sisteminin farkı değil. O motorların, ateşleme sistemlerinin daha gelişmiş olması.

    Karbüratörlü sistemlerden iyi performans almak için Propan karbüratörü bulmanız lazım.

    Bunun gibi mesela

     TEK NOKTA ENJEKSİYON SİSTEMİ HAKKINDA


    hepsi bu kadar.
  • Enjeksiyonlu araçlardan bahsediyoruz, konu karbüratör değil.
  • MSC Elektronik kullanıcısına yanıt
    ABi bende hep merak etmişimdir noldu yaptınızmı tek nokta enjeksiyonlu araca tek enjektörle sıralı LPG işini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mikailhanaltınkaya -- 8 Mart 2017; 16:47:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.