Şimdi Ara

Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
31.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tavan vantilatörünü alalı 3 sene oldu bu sene çalıştırdığımda 1. kademede çalışmıyor, 50 Hz inleme sesi geliyor o kadar.
    2. kademede çok yavaş dönüyor sanki 1. kademede gibi. 3. kademeye alınca 2. kademedeki dönme hızında dönüyor.
    Bende kondansatörden şüphelendim sökeyim değiştireyim dedim fakat değişik bir kondansatör çıktı karşıma, galiba 2 kondansatörü tek kutuya tıkmışlar.
    3 kablosu var siyah (galiba ortak kablo) sarı ve mor.
    Ben bu kondansatör yerine kond. üzerindeki şekil gibi kondansatörler taksam çaılşır mı? motoru yakmak istemiyorum o yüzden sordum. Teşekkürler.

     Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tavan Vantilatörü Kondansatör Arızası Yardım

    Tavan vantilatörleri, binalarda hava sirkülasyonunu iyileştirmek için kullanılan yaygın cihazlardır. Bu cihazlar, motorun doğru çalışması için genellikle kondansatör adı verilen elektriksel bileşenlere ihtiyaç duyarlar. Kondansatör arızaları, tavan vantilatörünün düzgün çalışmamasına neden olabilir.

    Vantilatör Kondansatör Arızası Nasıl Anlaşılır?

    • Motorun uğuldadığı ancak dönmediği veya yavaş döndüğü gözlemlenebilir.
    • Motorun aşırı ısındığı veya yandığı görülebilir.
    • Vantilatörün hızının düzensiz olduğu veya hiç çalışmadığı fark edilebilir.

    Tavan Vantilatörü Kondansatörleri

    Tavan vantilatörlerinde kullanılan tipik kondansatör türleri arasında şunlar bulunur:

    • Kalıcı Çalıştırma Kondansatörü (CBB61): Motorun sürekli çalışması için gereklidir.
    • Çalıştırma Kondansatörü: Motorun başlatılması için kullanılır ve genellikle 3 kademeli vantilatör bağlantı şemasında bulunur.

    Kondansatör Bağlantısı

    Tavan vantilatöründeki kondansatörler genellikle aşağıdaki şekilde bağlanır:

    • Kalıcı çalışma kondansatörü, motor terminallerinden birine ve nötr kabloya bağlanır.
    • Çalıştırma kondansatörü, motor terminallerinden birine ve fan hız anahtarına bağlanır.

    Vantilatör Kondansatör İptali

    Bazı durumlarda, vantilatör kondansatörünü iptal etmek gerekebilir. Bu genellikle motor arızalıysa yapılır. Ancak, kondansatör iptalinin vantilatörün ömrünü kısaltabileceğini unutmamak önemlidir.

    Sonuç

    Tavan vantilatör kondansatörleri, cihazın doğru çalışması için hayati öneme sahiptir. Arızalı bir kondansatör, vantilatörün düzgün çalışmamasına veya hasar görmesine neden olabilir. Bu nedenle, tavan vantilatöründe herhangi bir sorun fark ederseniz, kondansatör bağlantılarını kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • içinde 2 tane kondansatör var.siyahla sarı arasına 0.5uf , siyahla mor arasına 1uf tak birşey olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bertan88 -- 2 Temmuz 2013; 15:49:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bertan88

    içinde 2 tane kondansatör var.siyahla sarı arasına 0.5uf , siyahla mor arasına 1uf tak birşey olmaz
    Az önce siyahla sarı arasına 0.5uf, siyahla mor arasına 1uf taktım ama gene dönmüyordu.
    Birde siyah sarı arasına 1 uf daha paralel bağlayım dedim, çalıştırdım 3. kademede canavar gibi dönüyordu eskisinden çok daha iyi. 2. ve 1. kademelerin devirleri birbirine çok yakın gibi geldi ama benim için sorun değil.
    Benim anlamadığım şey neden 2 kondansatör kullanmışlar, bugüne kadar kaç vantilatör gördüysem hepsi tek 2.5uf kondansatöre sahip oluyordu.

    Küçük bir uyarı; kondansatörün değiştirirken dikkatli olun eldiven takın veya uçları birbirine değdirerek sıfırlayın. Ben çarpıldım sizin çarpılmanızı istemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    Az önce siyahla sarı arasına 0.5uf, siyahla mor arasına 1uf taktım ama gene dönmüyordu.
    Birde siyah sarı arasına 1 uf daha paralel bağlayım dedim, çalıştırdım 3. kademede canavar gibi dönüyordu eskisinden çok daha iyi. 2. ve 1. kademelerin devirleri birbirine çok yakın gibi geldi ama benim için sorun değil.
    Benim anlamadığım şey neden 2 kondansatör kullanmışlar, bugüne kadar kaç vantilatör gördüysem hepsi tek 2.5uf kondansatöre sahip oluyordu.

    Küçük bir uyarı; kondansatörün değiştirirken dikkatli olun eldiven takın veya uçları birbirine değdirerek sıfırlayın. Ben çarpıldım sizin çarpılmanızı istemem.

    2 kondansatör kullanılmasının sebebi motoru 2 farklı yöne döndürebilmek içindir tavan vantilatörleri bu şekilde çalışır. Normal ayaklı vantilatörler ise tek yönlü çalıştığından bir kondansatör bulunur.

    Kondansatörü etikette yazandan daha büyük değerde seçerseniz sargıyı fazla ısıtırsınız.

    Saygılar...




  • Slm aynı sorun bende de var. İçini açtım. Bahsetyiğiniz kondansatörün aynısı var. Sarı ve moru kesip birbirine bağlasak direk en hızlıda çalışırmı. Hep 3. Kademede olsun.
  • richardsahin R kullanıcısına yanıt
    Çalışmaz kondansatörü değiştirmeniz lazım ben yine eskisi gibi yaptım. Siyahla sarı arasına 0.5uf, siyahla mor arasına 1uf kondansatör taktım ilk günkü gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doorbay

    Çalışmaz kondansatörü değiştirmeniz lazım ben yine eskisi gibi yaptım. Siyahla sarı arasına 0.5uf, siyahla mor arasına 1uf kondansatör taktım ilk günkü gibi oldu.
    BK (black = siyah), Y (yellow = sarı), P (purple = mor) olması lazım..
  • Elle rahat dönüyor mu pervane? Hiç motorun sıkışabileceği aklınıza geldi mi?
  • Ayni sorun bende de var.problem kondansatorlemi alakali acaba.degistirsem kademeli olarak calisirmi
  • Yada kondansatoru edip kablolari direk baglasam calisirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    Az önce siyahla sarı arasına 0.5uf, siyahla mor arasına 1uf taktım ama gene dönmüyordu.
    Birde siyah sarı arasına 1 uf daha paralel bağlayım dedim, çalıştırdım 3. kademede canavar gibi dönüyordu eskisinden çok daha iyi. 2. ve 1. kademelerin devirleri birbirine çok yakın gibi geldi ama benim için sorun değil.
    Benim anlamadığım şey neden 2 kondansatör kullanmışlar, bugüne kadar kaç vantilatör gördüysem hepsi tek 2.5uf kondansatöre sahip oluyordu.

    Küçük bir uyarı; kondansatörün değiştirirken dikkatli olun eldiven takın veya uçları birbirine değdirerek sıfırlayın. Ben çarpıldım sizin çarpılmanızı istemem.

    2 kondansatör kullanılmasının sebebi motoru 2 farklı yöne döndürebilmek içindir tavan vantilatörleri bu şekilde çalışır. Normal ayaklı vantilatörler ise tek yönlü çalıştığından bir kondansatör bulunur.

    Kondansatörü etikette yazandan daha büyük değerde seçerseniz sargıyı fazla ısıtırsınız.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    tam aynı sorun bende de var.
    internette kondansatör baktım ama 0,9-1-1.5 diye başlıyor 0.5uf göremedim.
    2 kondansatör yerine 1 tane taksam olur mu acaba? Ters yöne dönmesini kullanmıyorum.

    veyahut, 0.5+1 yerine 0.9+1 taksam ne olur?

    teşekkürler.




  • apemen A kullanıcısına yanıt
    ilk olasılık 2 kondansatörden birisi yol alması için, diğeri ise normal çalışması için kullanılıyor. yol alma kondansatörü santrifüj anahtarı üzerinden yardımcı sargıya bağlıyken, diğerinin direkt bağlıdır. ama kondansatörler paralel bağlı ise, gerekli olan kapasiteyi sağlamak için birlikte kullanılıyordur. sorunun kondansatörden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak istiyorsan, pervaneyi elle normal yönde döndürdükten sonra, vantilatöre enerji ver. dönüyorsa, sorun kondansatörlerden kaynaklanıyordur. kondasatörler paralel bağlı ise, aynı toplam değeri sağlayacak kondansatörler seçmen gerekir. ilk hareketi vermene rağmen gene dönmüyorsa, kumanda bağlantılarında sorun vardır.
  • Bunların kullanılış amacı motora kalkışta destek olmaktır. Siz düğmeye bastığınız an saniyenin çok altında bir sürede kondansatörler dolar ve motor yüksek akım çekeceği zaman hızla boşalarak motora destek olur.
  • dergul D kullanıcısına yanıt
    Doorbay kullanıcısına yanıt
    vantilatör sökük durumda ancak zaten dönüyordu ama çok yavaş dönüyordu,
    ilk mesajdaki ile aynı durum, kondansatör de aynı.
    2 kondansatörü tek parça yapmışlar ama içeride nasıl bağlı bilmiyorum.

    Bir de bahsedilen
    "siyahla sarı arasına 0.5uf , siyahla mor arasına 1uf" bağlantısı nasıl olacak, şu doğru mu?
     Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.
  • bir de 0.5uf , 1uf değerleri dışında
    mesela 1. mesajdaki parçada 25/85/21 değeri var
    benim parçada 40/85/21 yazıyor.
    satılanlarda genelde 25/70/21 ya da 40/70/21



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apemen -- 4 Temmuz 2019; 17:13:13 >
  • Evimde üç adet ayaklı tip vantilatör var.
    Eğer her yıl göbek milini yağlamazsam, bir süre sonra çalışmayı durdurup pervane kilitleniyor.
    Pervanesini söküp göbeğe önceden hazırladığım vazelin artı dikiş makinesi yağı karışımını sızdırıyorum. Bir sene boyunca jet gibi çalışıyor.

    Vantilatörünüzün sıkıntısı bu olabilir mi? Göbek bilyası olur tavan vantilatöründe. Toz kir kaçtıysa bazı aksamları zamanla sıkışır.
  • teşekkürler tavsiye için,
    göbek kısmı tamamen kapalı sanırım, zaten fazla kullanmadan bu sorun çıktı.
    aynı marka bir tane daha vardı o da aynı sorunu çıkardı iade etmiştik.
    o yüzden toz vs. değil zannediyorum, muhtemelen kalitesiz parça kullanılıyor ve dayanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apemen

    teşekkürler tavsiye için,
    göbek kısmı tamamen kapalı sanırım, zaten fazla kullanmadan bu sorun çıktı.
    aynı marka bir tane daha vardı o da aynı sorunu çıkardı iade etmiştik.
    o yüzden toz vs. değil zannediyorum, muhtemelen kalitesiz parça kullanılıyor ve dayanmıyor.
    benimde salinimli 3 kademeli duvar vantilatorum bu sene 1.kademe gibi calisiyor..1 ve 2. kademe hic calismiyor,direk 3. kademeden start veriyorum mecburen..icinde bir kabloya 0.5uf (1.kademe oluyor anlasilan )yaziyor digerine 3.8uf (ikinci kademe) siyah kabloda yanilmiyorsam 3.kademeye prizden gelen direk faz kablosu ile bagli..yarin tekrar bakicam emin olmak icin,bir tanede motorda var tek li kondansator olmasi lazim..onun degerine ve durumuna bakmadim fakat kademe anahtari icindeki bariz sekilde belli bozuk duruyor dis goruntusu,hafif şişme ve deliklenmeler var..acaba anahtardaki 3.kademe dedigimiz siyah kablodan diger iki uf nin toplami olan deger mi islem yapiyor.? yani 0.5+3.8 toplami ?bu ikili kondansator cins bisey ,aliexpress te var ama birebir degerler tutmuyor..acaba bunu cikarip ilk iki kademeyi devre disi birakarak 4uf lik tek kapasitor kullansak ve tek kademe olarak 2 ile 3 un arasi gibi calissa nasil olur ?
     Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.
     Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.
     Tavan vantilatörü kondansatörü Yardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi legacy of kain -- 10 Temmuz 2019; 18:34:2 >




  • ya da 1.5 uf- 2.5 uf alip takayim..
  • Telefondan yazmıştım ama şimdi bakıyorum silinmiş bir şekilde...


    Kapasitörler vantilatörlerde hız kademelerini oluşturma için kullanılıyorlar. Vantilatör beslemesine seri bağlanmış bir 0,5uF kapasitör birinci kademeyi oluşturur. 1,5uF ise ikinci kademeyi oluşturacaktır. Kondansatörsüz direkt bağlandı da üçüncü kademe demektir. Fakat, motora seri bağlı diğer kapasitör, direkt bağlanmadığı anlamına geliyor. Koruma amaçlıdır o. Yani vantilatörün motoru direkt 220 ile çalışmıyor.

    Sorunlarınızın üç nedeni olabilir:

    Birincisi göbek sıkışması olayıdır ki devamlı söylüyorum, yağlayarak sorunu çözebiliyorsunuz. Elime böyle nice vantilatörler geçti. Sıkıntı hep göbekte idi ve yağlayarak çözdüm.

    İkinci ihtimal kapasitörler ölmüş olabilir. Çinden özel getirtmeye gerek yok. Elektronik yedek parçacılar, ev aletleri tamir eden dükkanlar teknik servislerde bulunabiliyor o kondansatörler. Voltajlarını 1000V seçmek ve "kutupsuz" diye almak şartıyla kolayca değiştirebilirsiniz.

    Üçüncü ihtimal motor sargılarının yanmasıdır ki bu en uzak ihtimal. Yine de sorun bu ise buna yapacak birşey yoktur, yeni vantilatör alacaksınız.


    Vantilatör motorlarında kalkınma için gerekli uyartım bobini, batarya ya da kondansatör kullanılmaz. Çünkü bunlar yük motoru olmadığından rahatlıkla ve yavaşça kalkınmaktadırlar. Dolayısıyla orada gördüğünüz kondansatör şebekeden gelen akımı kısıtlamak için "direnç" olarak kullanılıyor. Aramızda cidden bilgili arkadaşlar görüyorum ve diğer başlıklarda da onları takip ediyorum. Kapasitörüm motor kalkınması ile ilgili konuyu herkes bilmiyor. Bu konudan bahsederek bilgi seviyesinin yüksek olduğunu belli ediyor. Cidden tebrik ederim ortaya teori olarak bunu koymak güzel. Ama vantilatörlerde kalkınım için C kullanılmıyor.

    Durum budur arkadaşlar. Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.