Şimdi Ara

Tam otomatik yarı otomatik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
1.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, internet sitelerinde araba ararken ilan sahiplerinin otomatik-yarı otomatik seçeneğini doğru girmeme ihtimaline karşılık; hangi araçlar tam otomatik hangileri yarı otomatik nereden nasıl anlayacağım? Hangi marka hangi tipi kullanır;modellere göre,model yıllarına göre farklıysa bunu nasıl ayırt edebilirim?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Şu an talip olduğunuz araç marka modeli veya bütçenizi belirtseniz daha objektif yorumlara mazhar olursunuz.


    Şöyle ki ;


    Peugeot ve Citroen araçlarının "C" ve "D" sınıflarında belli bir seneye kadar tek kavrama robotize şanzıman kullanıldı. Bu grup asla çift kavrama şanzıman kullanmadı.


    Bu şanzımanın adı Citroen'de MCP iken Peugeot'ta ETG olarak bilinir.


    Bu grup, müşterileri üzerinde yarattığı olumsuz etki ve kendilerinden daha önce çift kavramaya geçen VolksWagen'in DSG'sinin sorunlarını görüp, 6 ileri tam otomatik EAT kodlu şanzımana geçti.


    Bu grubun "B" sınıfı araçlarında ucuz maliyetli olduğu için tek kavrama şanzıman bir müddet daha kullanılmaya devam etti. Bildiğim kadarı ile günümüzde hiç bir modelde tek kavrama şanzıman kullanmıyorlar. 6 ileri şanzımanı da geliştirerek 8 ileri olarak modifiye ettiler.


    Bu 8 ileri şanzıman gerek sorunsuzluk, gerek konfor, gerekse ekonomi bağlamında kullanıcı memnuniyet skalasını yukarıya taşıyan bir şanzıman olarak kendisini kabul ettirdi.


    Ford'ta "B" sınıfı araçlarında tek kavrama şanzıman kullandı. Daha üst sınıflarda ise 4 ileri tork konventörlü bir şanzımanı tercih etti. Daha sonra modaya uyarak çift kavrama PowerShift şanzımanı çıkardı. DSG gibi bu şanzımanda kısa zamanda yarattığı sorunlarla müşteri memnuniyetine dip yaptırınca 6 ve 8 ileri tam otomatik şanzımanlara dönüş yaptı.


    VolksWagen ve DSG biliniyor. Hala çift kavrama da ısrar ediyorlar. Anavatanı Almanya'da arabaların 5 sene ömrü olduğu için bu şanzımanı alan bir Alman için çok büyük sıkıntı olmuyor. Ancak bizim gibi teknoloji üretemeyen, başkalarının ürettiklerini kullanan bir ülkede bu ömür 30, 40, 50 yıl ve fazlasına tekabül edince şanzımanın sorunları ve masrafları kullanıcılarının belini büküyor. İmparatorluk günlerinden kalma kula (padişah) ve meta (türbe) tapma genleri olan bir toplum modern çağda "meta" tapma alışkanlığından doğan boşluğu marka fanlığı ile dolduruyor. "Kula" tapma alışkanlığına ise hiç girmeyeyim.


    Japonlar başlangıçta 4 ileri tam otomatik olarak çıktıkları yolda CVT'yi keşfedip geliştirerek sorunsuz ve ekonomik bir şanzıman ihtiyacını karşıladılar. Ancak CVT'nin yüksek torklu dizel araçlar için uygun olmaması, dizel torkuna dayanıklı üretilebilmesinin ise çok daha maliyetli olması nedeniyle Toyota MMT, Honda i-Shift kodlu şanzıman geliştirdiler. Ancak müşteri memnuniyetsizliği nedeniyle benzinli araçlarında CVT'ye geri döndüler.


    CVT, bazı kullanıcılar için ruhsuz bulunurken, bazı kullanıcılar ise scooter mantığıyla hızlanan bu şanzımanı oldukça sevdi. Benim aracımda da bu şanzıman mevcut. Başlangıçta yadırgasam da alıştıktan sonra motor devrine göre oranlanan tam otomatik şanzımanlar bana garip gelmeye başladı.


    Koreliler 4 ileri otomatik şanzımandan yine DCT kodlu çift kavramaya geçti. Hyundai bazı benzinli modellerinde CVT kullanıyor.


    Bir diğer Fransız Renault diğer kardeşlerinin aksine modern tam otomatik şanzıman geliştirmedi. Çift kavrama EDC ve bazı benzinli modellerinde, Nissan'dan tırtıkladığı ama ilk modellerinde içine ettiği CVT şanzımanın sorunlarını gidererek kullanmaya başladı.


    Piyasada genel olarak bulunabilen araçlarda genel bir şanzıman açıklaması yaptım. Spesfik marka, modeller olabilir. Fiat (Egea) grubuna hiç girmiyorum. O başka bir derya.


    Netice olarak ikinci el bir araç alacaksan tek veya çift kavramada kullanıldığı trafik yoğunluğuna kesinlikle dikkat etmelisin. Bir sonraki cümle tamamen benim şahsi fikrim olup inanmak isteyen veya istemeyen istediğine inanabilir. Onarım görmüş bir çift kavrama asla ve asla onarım görmemiş hali ile aynı olmaz. Bunu bu şanzımanı kullanan 3 arkadaşımın araçlarında bire bir görerek, yaşayarak yazıyorum. Patlayan şanzıman onarıldıktan sonra aynı tadı vermediği için üçü de arabalarını sattı. Burada bana itiraz edecek, yalanlayacak çift kavrama şanzıman fanları olabilir. Bu onların kendi araçlarının değerini koruma düşüncesidir. Vebal almamak için hiç kimseye çift kavrama şanzımanlı araç önerisinde bulunmam.


    CVT şanzımanlı bir araç alınacaksa Nissan'ın sanıyorum 2011-2014 yılları arasındaki CVT'lerinde sorun vardı. Bu yılları yanlışta hatırlıyor olabilirim. İş ciddiye binerse daha etraflı araştırılabilir.


    CVT şanzımanlı bir araç ikinci el alınacaksa şanzıman sıvısının fabrikanın belirlediği yıl veya km. periyodunda değiştirilip, değiştirilmediği kesinlikle kontrol edilmeli. Bu şanzımanın en önemli hususu budur. Şanzıman sıvısının değişimi kesinlikle savsaklanmamalıdır. Örneğin benim aracım için 4 yıl veya 80.000 km.dir. Yani 2014 model aracımın şanzıman sıvısını 2018 yılında 40.000 km bakımında değiştirdim. Araç halen 6 yaşında ve 70.000 km bakımını yeni yaptırdım. Eğer 80.000 km.yi bekleyecek olsaydım büyük ihtimalle 10 yıllık bir süre geçecek ve özelliğini yitirmiş olan o sıvı şanzımana sorun çıkaracaktı.


    Bütçeye bağlı olarak 6 veya 8 ileri tam otomatik veya CVT şanzımanlı bir araç tercih edilebilir.

    2014 sonunda sıfır octavia 1.2 Dsg aldım. Almadan öncede kavramanın belli bir ömrü olduğunu ve mekatronik arızaların genellikle dizellerde tork muhabbeti yüzünden meydana geldiğini araştırmıştım.


    Yaşadığım yer düzlük olduğundan dolayı da kavramayı kolay kolay bitirmem diyordum.


    Yıllarca kullandım. Hiçbir sıkıntı ilede karşılaşmadım. Dağda bayırda sürdüm, yeri geldi büyük şehirlerde sıkışık trafikte kaldım. Yokuşta trafik te kaldığımda oldu. Bir kere bile sanzumanı soğutun gibi birşeyle de karşılaşmadım.



    5 sene biterken artık aracı satacağımdan dolayı 90.000 bakımı için son kez yetkili servise götürdüm. Standart bakımının yanı sıra servis sorumlusuna araçta 2. vitese geçerken hafif titreme olduğundan bahsettim ve en son bu aracı satacağım alacak kisi de sanki senmissin gibi ,arabanın her yerine bakın değişmesi gereken yerleri belirtin dedim.


    İyi niyet garantisi adı altında kavrama değişti.( Sadece 800 yada 900 tl işçilik ücreti verdim) . Araçta sadece sol z rotun değişmesi iyi olur başka bir yerinde bir sorun bulamadık dedi. Sağ ve sol değiştirin dedim. Bakım , rotlar , kavrama işçiliği vs 2500 tl civarı para ödemiştim.


    Aracı sattım ama içimden başka birisine vermek gelmediğinden aile içerisinde kalmasına karar verdik. (Aile içerisinden birine sattım yani. Saatli bomba gibi bu araç, hemen birine kaktırmalıyım diye hayatta düşünmedim)


    Sıfır kazalı, boyası hala pırıl pırıl, sanzumanı sorunsuz hala çalışıyor. Aralık ayında 8. yaşına girecek aracı yıkayınca, sanki showroom aracı gibi duruyor.


    Arkadaşlarınızda ki sanzıman sıkıntıları neydi bilmiyorum ama kavrama onarıma giriyorsa ben onarımlı ile onarımsız arasında bir fark göremedim.


    Şimdi EAT8 kullanıyorum. EAT8 eyvallah kolay kolay bozulmuyor ama bozulduğunda sanırım DSG onarım maliyetlerini mumla ararım gibi geliyor.


    DSG ilk geldiği zamanlar kimse bilmediğinden yetkili servise muhtaçtı insanlar . Şimdi ki ustalar onarım ile ilgili yeterli tecrübeye sabit. Yeter ki doğru usta bulunsun.


    EAT8 im bozulursa sanırım yetkili servisten başka çarem yok.

  • Araçların tanıtım yazılarını okuyarak anlayabilirsiniz


    Tork konvertörlü şanzımanlar tam otomatiktir

    Yarı otomatik şanzımanlarda tek kavramalı ve çift kavramalılar vardır.

    Bir de cvt şanzımanlar vardır.


    Bir modelin dizeli ve benzinlisi farklı şanzımana sahip olabilir ona da dikkat edin. Önemli olan sizin bu soruyu neden sorduğunuzdur. Yarı otomatikte de debriyaj yok, fren gaz var.

  • Arif kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. İkinci el alırken tork konvertörlü tam otomatik mi tercih etmek mantıklı olur ? Veya ikinci el otomatik-yarı otomatik uzak durulmasi gereken markalar hangileridir sorularının cevabını arıyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şuan PSA grubu pevgeot,citroen, opel ve BMW tam otomatik vites kullanmaktadır. Kullandığınız aracı detaylı araştırın, forumdan da bilgi alabilirsiniz bu konuda.

  • Şu an talip olduğunuz araç marka modeli veya bütçenizi belirtseniz daha objektif yorumlara mazhar olursunuz.


    Şöyle ki ;


    Peugeot ve Citroen araçlarının "C" ve "D" sınıflarında belli bir seneye kadar tek kavrama robotize şanzıman kullanıldı. Bu grup asla çift kavrama şanzıman kullanmadı.


    Bu şanzımanın adı Citroen'de MCP iken Peugeot'ta ETG olarak bilinir.


    Bu grup, müşterileri üzerinde yarattığı olumsuz etki ve kendilerinden daha önce çift kavramaya geçen VolksWagen'in DSG'sinin sorunlarını görüp, 6 ileri tam otomatik EAT kodlu şanzımana geçti.


    Bu grubun "B" sınıfı araçlarında ucuz maliyetli olduğu için tek kavrama şanzıman bir müddet daha kullanılmaya devam etti. Bildiğim kadarı ile günümüzde hiç bir modelde tek kavrama şanzıman kullanmıyorlar. 6 ileri şanzımanı da geliştirerek 8 ileri olarak modifiye ettiler.


    Bu 8 ileri şanzıman gerek sorunsuzluk, gerek konfor, gerekse ekonomi bağlamında kullanıcı memnuniyet skalasını yukarıya taşıyan bir şanzıman olarak kendisini kabul ettirdi.


    Ford'ta "B" sınıfı araçlarında tek kavrama şanzıman kullandı. Daha üst sınıflarda ise 4 ileri tork konventörlü bir şanzımanı tercih etti. Daha sonra modaya uyarak çift kavrama PowerShift şanzımanı çıkardı. DSG gibi bu şanzımanda kısa zamanda yarattığı sorunlarla müşteri memnuniyetine dip yaptırınca 6 ve 8 ileri tam otomatik şanzımanlara dönüş yaptı.


    VolksWagen ve DSG biliniyor. Hala çift kavrama da ısrar ediyorlar. Anavatanı Almanya'da arabaların 5 sene ömrü olduğu için bu şanzımanı alan bir Alman için çok büyük sıkıntı olmuyor. Ancak bizim gibi teknoloji üretemeyen, başkalarının ürettiklerini kullanan bir ülkede bu ömür 30, 40, 50 yıl ve fazlasına tekabül edince şanzımanın sorunları ve masrafları kullanıcılarının belini büküyor. İmparatorluk günlerinden kalma kula (padişah) ve meta (türbe) tapma genleri olan bir toplum modern çağda "meta" tapma alışkanlığından doğan boşluğu marka fanlığı ile dolduruyor. "Kula" tapma alışkanlığına ise hiç girmeyeyim.


    Japonlar başlangıçta 4 ileri tam otomatik olarak çıktıkları yolda CVT'yi keşfedip geliştirerek sorunsuz ve ekonomik bir şanzıman ihtiyacını karşıladılar. Ancak CVT'nin yüksek torklu dizel araçlar için uygun olmaması, dizel torkuna dayanıklı üretilebilmesinin ise çok daha maliyetli olması nedeniyle Toyota MMT, Honda i-Shift kodlu şanzıman geliştirdiler. Ancak müşteri memnuniyetsizliği nedeniyle benzinli araçlarında CVT'ye geri döndüler.


    CVT, bazı kullanıcılar için ruhsuz bulunurken, bazı kullanıcılar ise scooter mantığıyla hızlanan bu şanzımanı oldukça sevdi. Benim aracımda da bu şanzıman mevcut. Başlangıçta yadırgasam da alıştıktan sonra motor devrine göre oranlanan tam otomatik şanzımanlar bana garip gelmeye başladı.


    Koreliler 4 ileri otomatik şanzımandan yine DCT kodlu çift kavramaya geçti. Hyundai bazı benzinli modellerinde CVT kullanıyor.


    Bir diğer Fransız Renault diğer kardeşlerinin aksine modern tam otomatik şanzıman geliştirmedi. Çift kavrama EDC ve bazı benzinli modellerinde, Nissan'dan tırtıkladığı ama ilk modellerinde içine ettiği CVT şanzımanın sorunlarını gidererek kullanmaya başladı.


    Piyasada genel olarak bulunabilen araçlarda genel bir şanzıman açıklaması yaptım. Spesfik marka, modeller olabilir. Fiat (Egea) grubuna hiç girmiyorum. O başka bir derya.


    Netice olarak ikinci el bir araç alacaksan tek veya çift kavramada kullanıldığı trafik yoğunluğuna kesinlikle dikkat etmelisin. Bir sonraki cümle tamamen benim şahsi fikrim olup inanmak isteyen veya istemeyen istediğine inanabilir. Onarım görmüş bir çift kavrama asla ve asla onarım görmemiş hali ile aynı olmaz. Bunu bu şanzımanı kullanan 3 arkadaşımın araçlarında bire bir görerek, yaşayarak yazıyorum. Patlayan şanzıman onarıldıktan sonra aynı tadı vermediği için üçü de arabalarını sattı. Burada bana itiraz edecek, yalanlayacak çift kavrama şanzıman fanları olabilir. Bu onların kendi araçlarının değerini koruma düşüncesidir. Vebal almamak için hiç kimseye çift kavrama şanzımanlı araç önerisinde bulunmam.


    CVT şanzımanlı bir araç alınacaksa Nissan'ın sanıyorum 2011-2014 yılları arasındaki CVT'lerinde sorun vardı. Bu yılları yanlışta hatırlıyor olabilirim. İş ciddiye binerse daha etraflı araştırılabilir.


    CVT şanzımanlı bir araç ikinci el alınacaksa şanzıman sıvısının fabrikanın belirlediği yıl veya km. periyodunda değiştirilip, değiştirilmediği kesinlikle kontrol edilmeli. Bu şanzımanın en önemli hususu budur. Şanzıman sıvısının değişimi kesinlikle savsaklanmamalıdır. Örneğin benim aracım için 4 yıl veya 80.000 km.dir. Yani 2014 model aracımın şanzıman sıvısını 2018 yılında 40.000 km bakımında değiştirdim. Araç halen 6 yaşında ve 70.000 km bakımını yeni yaptırdım. Eğer 80.000 km.yi bekleyecek olsaydım büyük ihtimalle 10 yıllık bir süre geçecek ve özelliğini yitirmiş olan o sıvı şanzımana sorun çıkaracaktı.


    Bütçeye bağlı olarak 6 veya 8 ileri tam otomatik veya CVT şanzımanlı bir araç tercih edilebilir.





  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Aslında merak ettiğim Egeanın yeni çıkan dizel otomatik versiyonuydu. Tavsiye eder misiniz?Fiatın otomatik vitesi nasildir ?Ben egea crossu çok beğeniyorum dizel otomatik için şartları zorlayacagim olmazsa hyundai bayon otomatik veya egea cross 1.4 fire motor manuel alabilirim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ozenc_35f kullanıcısına yanıt

    Çift kavramanın olumsuzluklarından bahsettim. Sıfır km alınan bir çift kavramayı kuralına uygun olarak sadece siz kullanırsanız oldukça yüksek km.lere kadar sorun yaşamayabilirsiniz. Fakat kesin bir söz var. "Her çift kavrama eninde sonunda arızayı yaşayacaktır." Elinizden tek gelen bu araba sizdeyken bu arızanın yaşanmaması için dua etmek olacaktır.


    Bayon'un iki motor seçeneği var. Sanıyorum turbosunda çift kavrama, atmosferiğinde 4 ileri tam otomatik şanzıman var. Ama tam emin değilim. Bilen varsa doğrusunu belirtir.


    Dört ileri tam otomatiği oldukça müsrif. LPG uyumlu MPI motorunu benzinli kullanmak cüzdan deler. LPG'ye karşıysanız hiç bulaşmayın. Bu benzin fiyatlarıyla kapı önünün demirbaşı olur.


    Eğer manuel düşünüyorsanız bütçenizin eriştiği en yüksek model ve temizlikte Golf tavsiye edebilirim. Egea Cross ile kıyaslanmaz bile.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Hyundai bayon da 1.0 turbo benzinlilerde dct(yarı otomatik), 1.4 mpi'larda 6 ileri tam otomatik kullanıyor. Bendeki 1.4 MPİ tam bir LPG arabası ama ben taktırmadım çünkü sakin bir şehirde yaşıyorum. Bu yüzden 6-6.2 yakıyor ama aynı zamanda sakin kullanan biriyim de. Eğer agresif kullanırsan da 7 8i rahat bulur. Şehir dışı olarak da 100e sabitler giderim ben genelde. Onda da 5.3 yaktı. Benim şahsi görüşüm çok sık şehir dışına çıkmıyorsanız 1.0a gerek yok çünkü şehir içinde neredeyse aynı yakıyorlar ama ben daha performanslı bir araç istiyorum diyorsanız o ayrı. 1.0 yerine 1.4 elite daha iyi olur şehiriçi kullanımda. Tam otomatik şanzımanda benim şahsi görüşüm sorunsuz ekonomik eat8ler. O da PSA grubunda kullanılıyor. PSA'nın motor şanzıman çok iyi fakat diğer yönlerden kötü oluyor(şahsi fikrim).

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hyundai'nin de 6 ileriye geçmesine sevindim. Bir sonraki adım modaya uyup "C" ve "D" sınıflarında 8 ileriye geçecektir.


    Umuyorum tüketicinin üzerine karabasan gibi çöken çift kavrama, yakın gelecekte tarihin tozlu sayfalarına karışacaktır.

  • 2.el alırken bakımsız araçtan uzak durmak lazım. Konu sadece şanzımansa tam otomatik araçların şanzıman yağ değişimi gibi durumlar gözardı edildiğinde daha uzun ömürlülerdir. CVT'ler de Ford harici pek sorun duymadım. tek kavramalı yarı otomatik olarak uzun süre citroen c4 kullandım, alışınca gayet güzel ve sorunsuz bir şanzıman, hem ekonomik hem performanslı hem de sorunsuz, baskı balata değişimi manuel araç gibi. d-4d motorlu corolla'da da yarı otomatik tek kavramalı mmt şanzıman kullandım o da sorunsuzdu.


    ford focus powershift'te bende değil ama başka bir arkadaşımda şanzıman garantiden değişti. eski dizel focus'lar (2006-2007) cvt şanzıman sebebiyle toplatıldı piyasadan. ,


    genelleme yaparsak tork konvertörlüler daha sorunsuz diyebiliriz ama kullanımla bakımla ilgili bir durum. ben de tork konvertörlü opel astra kullanıyorum aracım 90.000km'de active select tam otomatik 6 ileri şanzımanı var. el frenine yük bindirmeden P'ye almam, tam durmadan ileri geri vites değiştirmem, filtre mann yağ liqui moly, buji ngk kullanırım ama başkası nasıl kullanır onu bilemeyiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 18 Nisan 2022; 17:37:38 >




  • Doğrudan araç bazında bakmanız gerek, sahibinden sitesinde girili olan verinin hiçbir önemi yok.


    Mesela 2016 corolla diye aradınız, biri cvt derken öteki yarı otomatik der. İkisi de doğru söylüyor, benzinlisi cvt, dizeli yarı otomatik. Yılı değiştirince benzinli yarı otomatik olan da ortaya çıkıyor.


    Corsada bir dönem benzinlide hem easytronic hem tork konvertörlü model çıkıyor.


    Bir başka husus normalde ağustos-eylül gibi bir sonraki yılın modelleri gelirken bizde üretim yılı kriter alınıyor son yıllarda, 2019 kasımda 2020 model donanımı ve yenilikleri ile üretilen araç 2019 model oluyor, 2019 martta önceki jenerasyon kriteri ile üretilen araçta 2019 model. Haliyle aynı marka 2019 model araçlar arasında şanzıman tipi farklı olabiliyor.

  • Çift kavrama şanzımanlar her ne kadar çok kötülense de yeni üretim şanzımanlarda artık sorun epey azaldı. Eskiye nazaran dsg olsun, Dct olsun bir sorun yaşayan görmedim.

    Egea Dizellerde dct çift kavramalı şanzımanı kullanıyor diye biliyorum. Kullanan çok kişiye denk geldim. Ancak sorun yaşayana denk gelmedim. Şikayetvar gibi sitelerde bu şanzımanları aramak olası sorunlara bir cevap olabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik yarı otomatik?

    2014 sonunda sıfır octavia 1.2 Dsg aldım. Almadan öncede kavramanın belli bir ömrü olduğunu ve mekatronik arızaların genellikle dizellerde tork muhabbeti yüzünden meydana geldiğini araştırmıştım.


    Yaşadığım yer düzlük olduğundan dolayı da kavramayı kolay kolay bitirmem diyordum.


    Yıllarca kullandım. Hiçbir sıkıntı ilede karşılaşmadım. Dağda bayırda sürdüm, yeri geldi büyük şehirlerde sıkışık trafikte kaldım. Yokuşta trafik te kaldığımda oldu. Bir kere bile sanzumanı soğutun gibi birşeyle de karşılaşmadım.


    Tam otomatik yarı otomatik?


    5 sene biterken artık aracı satacağımdan dolayı 90.000 bakımı için son kez yetkili servise götürdüm. Standart bakımının yanı sıra servis sorumlusuna araçta 2. vitese geçerken hafif titreme olduğundan bahsettim ve en son bu aracı satacağım alacak kisi de sanki senmissin gibi ,arabanın her yerine bakın değişmesi gereken yerleri belirtin dedim.


    İyi niyet garantisi adı altında kavrama değişti.( Sadece 800 yada 900 tl işçilik ücreti verdim) . Araçta sadece sol z rotun değişmesi iyi olur başka bir yerinde bir sorun bulamadık dedi. Sağ ve sol değiştirin dedim. Bakım , rotlar , kavrama işçiliği vs 2500 tl civarı para ödemiştim.


    Aracı sattım ama içimden başka birisine vermek gelmediğinden aile içerisinde kalmasına karar verdik. (Aile içerisinden birine sattım yani. Saatli bomba gibi bu araç, hemen birine kaktırmalıyım diye hayatta düşünmedim)


    Sıfır kazalı, boyası hala pırıl pırıl, sanzumanı sorunsuz hala çalışıyor. Aralık ayında 8. yaşına girecek aracı yıkayınca, sanki showroom aracı gibi duruyor.


    Arkadaşlarınızda ki sanzıman sıkıntıları neydi bilmiyorum ama kavrama onarıma giriyorsa ben onarımlı ile onarımsız arasında bir fark göremedim.


    Şimdi EAT8 kullanıyorum. EAT8 eyvallah kolay kolay bozulmuyor ama bozulduğunda sanırım DSG onarım maliyetlerini mumla ararım gibi geliyor.


    DSG ilk geldiği zamanlar kimse bilmediğinden yetkili servise muhtaçtı insanlar . Şimdi ki ustalar onarım ile ilgili yeterli tecrübeye sabit. Yeter ki doğru usta bulunsun.


    EAT8 im bozulursa sanırım yetkili servisten başka çarem yok.





  • oky33 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle severek ve memnun kalarak kullandığınız için sizin adınıza sevindim. EAT 8 için şunu söyleyebilirim eğer düzgün kullanılırsa ve rutin bakımları tam ve zamanında yaptırılırsa, o araba ile kullanıldığı süre içerisinde arıza yapmadan ve masraf çıkarmadan hurdaya ayrılır.


    Yani kapitalizm o şanzımanın bir yerleri ile oynamadıysa, eski 4 ileri tam otomatik şanzımanlar mantığı ile üretildiyse, milyon km. yi sorunsuzca görecektir.

  • Çift kavramalı şanzımanlar yarı otomatik olarak geçer. Üst mesajlarda birisi yazmış tüm çift kavramalar arıza yaşar falan diye ama neye göre bunu yazdı bilmiyorum.

    Dsg hem ülkemizde hem de avrupada en çok kullanılan otomatik şanzımandır. Yakıt tüketimi konfor ve performans olarak isteneni verir. Forumda arızalı olduğu iddia edilir, gerçek hayatta kimse almaktan şüphe duymaz.

    Ben şahsen 7 seneyi aşkın süredir dsg kullanıyorum hiçbir arıza,uyarı ısıgı vs yaşamadım. (6.5 sene boyunca 2012 model dsg li aracı kullandım bu araç halen fabrikasyon kavramasıyla durmakta)

  • Yarı otomatik B sınıf ETG şanzımanlı Peugeot 208 model araç kullanıyorum ve hergün ah keşke tam otomatik şanzımana geçebilsem diye iç çekmediğim gün yok diyebilirim. Resmen ızdırap. Ama hiç yoktan iyidir yine de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 18 Nisan 2022; 22:43:22 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    Hyundai Kia grubunda 6 ileri (A6MF1) şanzıman 2012 yılından beri var. Ondan önceki yıllarda da 5 ileri şanzıman vardı. Yani İ20 de kullanılan 4 ileri şanzıman grubun tork konvertörlü tek şanzımanı değildi. 2014 yılının ikinci yarısı çift kavramaya geçtiler. Bundan 2-3 yıl önce 6 ileri şanzımanı ABD pazarı için 8 ileri tork konvertörlü şanzıman olarak geliştiriyorlardı son durumu bilmiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç otomatik arabam olmadı evde halihazırda 3 araç var ve hepsi manuel ... Otomatik olarak 1.5 ay kadar süreyle m/m corolla kullanıştım(araba komple boyanırken servis vermişti)/ (tek kavrama yarı otomatik) çok konforlu sayılmazdı ama beni çok da rahatsız etmemişti memnundum ondan... 1.6 egea dct kiralamıştım(0 km idi ilk ben kullandım) onun vites geçişleri baya iyiydi çok beğenmiştim onu birde araba basınca gidiyordu belki ondan da ekstra bir sempati oluşmuştur (çift kavrama yarı otomatikti diye biliyorum)...Geçen şubatta da 208 i test etmiştim (1.2 GT) onda EAT8 (tam otomatik)vardı oldukça keyifliydi arabayı değiştirme niyetim olsa alırdım valla ... 2.elde bakımlı olduktan sonra herhangi birini tercih edebilirdim sanırım ekstra bir öncelik sıralamam olmazdı ... (son arabayı yine korkudan manuel aldım o ayrı konu )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    eat 8 rifter gt line kullanıyorum


    bir önceki aracımda zf 8 idi.


    evet 2 side konforlu.


    tork konvertörlü tam otomatik candır diyorum kısaca vede sorunsuz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.