Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (116. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • maligokmen,


    yağınız iyi durumda ve seviyesi de tamsa geriye kalan ihtimalller şöyle..

    1-elektrovanalar yani solenoidlerde sorun(tıkanıklık,arıza vb)

    2-vites kutusu mekanik parçalarında aşırı derecede aşınma ya da deformasyon.. bunları kontrol ettirmeniz gerekir.


    hkbakir,


    bu sorunun sebebi iki tanedir.. birincisi motor volanı ve şanzıman arasındaki contanın deforme olması diğeri de şanzımanın kendi contasında sorun olması.. her iki sorunun de çözümü yenilemedir.. yağ seviyesini takip edin minimum seviyenin altına inmesin.. bu olursa daha ciddi sorunlar çıkar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89


    quote:

    Orijinalden alıntı: kapagan


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kapagan,


    aracınzın otomatik şanzıman yağı en son ne zaman değişti? ya da değişti mi? değişti ise dexron3g haricinde umarım başka yağ konulmamıştır.rahmetli babamın da peugeot 307 si vardı 2004 model.. sizin araç da tiptronik mi yoksa klasik otomatik mi?

    Merhaba ustam,
    Daha önce de sorularıma cevap vermiştiniz. Bir soru daha sorayım. Aracımın yağının daha önce ne zaman değiştirildiğini bilmediğimi belirtmiştim. Yarın nasip olursa serviste yağ değişimi yaptıracağım. Yalnız servis MOBIL LT 71141 yağ kullanıyormuş. Acaba bu yağ dexron 3 standardı mıdır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

    Ürün Tanımı

    Mobil Atf Lt 71141, Dexron IID kullanılması istenen araçların otomatik şanzımanlarında kullanılan yüksek performanslı yağdır. Ayrıca özel uygulamalarda hidrolik sıvı olarak da kullanılır.
    Özellikleri ve Faydaları

    Mobil ATF 220 yüksek kaliteli geleneksel baz yağlar ile içinde düzenli ve kontrollu sürtünme/aşınma özellikleri sağlayan viskozite indeksi artırıcılar, oksidasyon ve köpük önleyicilerin bulunduğu özel katık sisteminin bir araya getirilmesi ile formüle edilmiştir. Bu ürün, müşterilere 1994 model ve öncesi çeşitli tipteki otomobiller ile değişik sürüş koşullarında bile mükemmel sürüş imkanı sağlar. Başlıca faydaları şunlardır:
    Özellikleri Avantajları ve Sağlayabileceği Faydalar
    İyi ısıl ve oksidasyon kararlılığı Yağın ömrü süresince etkili çalışması için şanzımanları temiz tutmak amacıyla lak, çamur ve tortu oluşumuna karşı koyar.
    İyi aşınma önleme özellikelri Daha uzun şanzıman ömrü sağlamak amacıyla kabul edilen aşınma miktarını karşılar
    Düşük sıcaklıklarda mükemmel akışkanlık İlk çalışmayı kolaylaştırır ve düşük sıcaklıklarda temiz ve hızlı yağlama sağlar
    Etkili köpük kontrol özellikleri Zorlu çalışma koşulları altında düzgün ve güvenli vites değiştirme duygusu verir ve yağ kayıplarını azaltır.
    Type IID için kullanılan tüm keçe malzemeleriyle uyumludur Etkili sızdırmazlık kontrolu sağlar

    Kullanım Yerleri

    Mobil Atf Lt 71141, Dexron IID performans seviyesinin belirttildiği binek araçları ve hafif kamyonların otomatik ve düz şanzımanlarının yanı sıra bu kapsamdaki hidrolik direksiyon sistemleri için de önerilir. Aynı zamanda tarımsal ekipmanların bazı özel hidrolik sistemleri ile benzer yağ taleplerinin bulunduğu diğer sistemlerde de kullanıma uygundur. Kullanıcının üretici talimatlarını esas alması önerilir. Başlıca kullanım alanları şunlardır:

    * Dexron IID veya Allison C-4 tipi yağların kullanılması istendiği arazi şartlarında çalışan araçların şanzımanları, hidrolik direksiyonları ve diğer hidrolik sistemleri
    * Endüstriyel hidrolik sistemler ve parçalar

    Spesifikasyonlar ve Onaylar

    Mobil Atf Lt 71141 aşağıdaki üretici onaylarına sahiptir:
    MB-Approval 236.7 X
    MAN 339 TYPE D X
    Voith DIWA G607 X
    ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C X

    Mobil ATF 220 aşağıdaki talepleri gerektiren uygulamalar için önerilir:
    GM Dexron II X
    Allison C-4 X
    Renk Doromat X
    Caterpillar TO-2 X
    Ford M2C163-A X
    GM Type A Suffix A X

    Tipik Özellikler

    Mobil Atf Lt 71141
    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40ºC 37
    cSt @ 100ºC 7.0
    Brookfield Viskozitesi, ASTM D 5293 -cP @ -40ºC 33,000
    Viskozite İndeksi, ASTM D 2270 153
    Akma Noktası, ºC, ASTM D 97 -44
    Parlama Noktası, ºC, ASTM D 92 200
    Yoğunluk @15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.870
    Renk Kırmızı

    Sağlık ve Güvenlik

    Mevcut bilgiler ışığında; amaçlanan yerlerde kullanıldığında ve Güvenlik Bilgi Formunda (MSDS) sağlanan tavsiyelere uyulduğunda bu ürünün insan sağlığı üzerinde olumsuz etki yaratması beklenmemektedir. MSDS’ler talep durumunda ana dağıtıcıdan veya Internet aracılığı ile sağlanabilir. Bu ürün amacı dışında kullanılmamalıdır. Kullanılmış ürünleri yok ederken çevrenin korunması konusunda dikkatli olunuz.


    Alintidir.

    kisaca bu yag dexron 3 degil 2dir.

    Bu gün yağ değişimini yaptırdım. Sanırım yanlış yağı koyduk. :( Yukarıdaki bilgiler ışığında koyduğumuz MOBİL LT 71141 dex2 fakat bizim dex3 kullanmamız gerekiyordu. :(

    Sorularım:
    1. Yağ konusunda şu anda ne yapmam gerekir?
    2. Servisten çıktım. Araç gayet güzel sıkıntısız ilerliyor. Hatta rahatlamış bir şekilde akıp gidiyor hiçbir sarsıntı vs yok. Dönüş yolunda manuele alayım dedim. Ne olduysa o zaman oldu. Araç D konumunda takılı kaldı. Vites numarası çıkması gerekirken D de sabit kaldı. Aracı durdurdum. Kaputu kaldırıp baktım bir sıkıntı yok. Ancak hala D konumunda sabit manuele geçmiyor. Biraz ilerledim S moduna aldım. Hiçbir sıkıntı yok gayet güzel olması gerektiği gibi spor bir sürüş sağlıyor ancak S modundan çıktığımda dümdüz yolda 4. vitese atmıyor hemen 3. vitese geri çekiyor. Bağıra bağıra bir müddet yol aldım baktım 4. vitese atacağı yok * yani KAR moduna aldım düzeldi. Hemen 4. vitese attı. Gayet güzel gidiyor ancak kar modundan çıkar çıkmaz tekrar 3. vitese çekiyor arabayı. Bir daha durdum aracı kapattım kontağı çıkardım. Tekarar çalıştırdım. Devam ettim baktım 4. vitese atıyor normal gayet normal. Manuel vitese baktım 4 yazıyor. Yani araçta bir sıkıntı yok. Hem de hiçbir sıkıntı görünmüyor. Yaklaşık 50 km şehir dışı 20 km de şehir içi yol yaptım hiçbir sıkıntı çıkarmadı gayet güzel. Şu anda durum bu? Neden D konumunda takılı kalmıştır? Bir arıza mı vardı yoksa servistekiler şanzıman yağını değiştirirken soket vs bir şeyler mi çıkarıp takmadılar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    maligokmen,


    yağınız iyi durumda ve seviyesi de tamsa geriye kalan ihtimalller şöyle..

    1-elektrovanalar yani solenoidlerde sorun(tıkanıklık,arıza vb)

    2-vites kutusu mekanik parçalarında aşırı derecede aşınma ya da deformasyon.. bunları kontrol ettirmeniz gerekir.


    hkbakir,


    bu sorunun sebebi iki tanedir.. birincisi motor volanı ve şanzıman arasındaki contanın deforme olması diğeri de şanzımanın kendi contasında sorun olması.. her iki sorunun de çözümü yenilemedir.. yağ seviyesini takip edin minimum seviyenin altına inmesin.. bu olursa daha ciddi sorunlar çıkar...

    meteg usta teşekkür ederim cevabın için. burada çözüm olarak bahsettiğin yenileme şanzımanın yenilenmesi mi yoksa deforme olmuş contaların yenilenmesi mi?




  • hbakir,


    contaların yenilenmesi gerekir..ama bu iş biraz masraflı olabilir..

    bloodyking,


    bence bununla bir ilgisi yok ama siz gene de araç hareket halinde iken vites konumunu P ya almamaya çalışın..
  • Meteg ustam yukarıdaki soruma cevap alabilirsem sevinirim. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kapagan

    Meteg ustam yukarıdaki soruma cevap alabilirsem sevinirim. Teşekkürler.



    kapagan şanzıman d'den triptoniğe geçmiyorsa kendini korumaya alıyor demek bildiğim kadarıyla. Acaba senin yol bilgisayaraında automatic gear foult gibi bir hata kodu falan verdi mi? Eğer verdiyse muhtemelen selenoid valflerden kaynaklanıyor ve onları değiştirmen gerekiyor. Bende de geçenlerde sorun oldu ve selenoidleri değiştirince gitti. DAha sonra bir kere daha zorlayınca korumaya aldı ancak gidip servise baktırdığımda herhangi bir arıza kodu oluşmamıştı.

    Yağ konusuna gelince sıkıntı yapmana gerek yok. Peugeot eskiden esso kullanıyordu ancak esso artık üretimi durdurdu ve şu anda servislerin kullandığı yağ senin koyduğun yağ yani o konuda bir sıkıntı yok... Bence aacı normal kullanmaya devam et aynı sorun devam ederse servise gidip bir hata kodu okutursun ama bence sıkıntı yaşamayacaksın...




  • kapagan,


    vites konum sensörünü kontrol ettirmeniz gerekiyor.. eğer sorun burada değilse o zaman solenoidlere de baktırmanız gerekiyor.. yağ da en kısa zamanda dex3 ile değişmelidir.bir kez daha yeri gelmişken yazayım.. yağların çoğu kırmızı renktedir ama bu tüm yağların aynı olduğu anlamına gelmez.. otomatik şanzıman yağlarının renginin kırmızı veya başka renk olma sebebi yağa katılan boyalardır... sebebi de bir sızıntı durumunda sızıntının kaynağının kolayca tespit edilmesi içindir.

    dexron3 elektronik beyin(ecu ve solenoid içeren tüm otomatik şanzımanlarda kullanılması gereken yağdır).

    eski nesil ve tamamen hidrolik basınca dayalı çalışan sistemlerde dexron 1 veya 2 kullanılabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkbakir

    meteg usta öncelikle kolay gelsin ve yardımların için teşekkür ederim. ayrıca geçmiş olsun. benim de size bir sorum olacaktı. ben de 2006 model otamatik vites bir jazz var. önceleri şanzıman sadece yağ damlatıyorsu bahsi geçen kadir ustaya da götürmüştüm bunu önleyemem şanzımanın inmesi gerek demişti bunun yerine yağı düzenli kontrol et eksildikçe ekle dediler bir yıldır böyle biniyoruz hala da damlatıyor bunun bir çözümü var mı? ikinci olarak son bikaç aydır araç iyice yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda bir iki kez zıplatıyor ve bu neredeyse her seferinde oluyor deli edecek beni. (geçen yılın sonunda bakımda şanzıman yağını tamamen boşaltıp yeniletmiştim) tekrardan teşekkür ederim.


    araciniz cvt sanzıman geri vitese aldiginda ses yapıyor mu .
    kadir usta hondaci kadir ise ankarada ki en duzgun hondaci diyebiliriz kendisine
    eger sanziman tekletiyor. yukarida dedigim gibi ses yapiyorsa sanzimanin acilmasi lazim ama cvt sanzımani adam akilli tamir edecek atolye oldugunu dusunmuyorum. duzgun cikma sanzıman bakmanizda fayda var
    meteg ustanin dedigi herseye harfiyen katiliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodyking

    Bizim aracın vitesini p'den atarken biraz zorlanıyor normalmidir bu yoksa hazır garantisi varken aracı servise göstermek mi gerekir?


    Aracınızı park ederken ilk önce el frenini çekip aracın yükünü frenlere verip daha sonra vitesi p konumuna getirin.
  • sayın Cgk'nın yazdığı da basit gibi görünen ama önemli bir ayrıntıdır.. kesinlikle dikkat edilmesi gereken bir ayrıntı..
  • 2001 model otomatik Toyota Yaris aracım var, geçenlerde hortum yırtılana kadar yağı tamdı, radyatöre giden hortum yırtılınca yağ boşaldı fark edip durdum, ancak bakımı yapan usta yağı biraz fazla doldurmuş yağ çizgisi sıcak konumda 3-4 mm fazla gösteriyor, 2000 km dir bu şekilde kullanıyorum Maşallah saat gibi çalışmakta, 117.000 km de araç, benim için ne önerirsiniz, hangi yağdan koydu onu da bilmiyorum, tekrar boşaltıp koymayı planlıyorum ne koymam gerek?
  • Meteg ustam merhaba. 2005 model megan 2 dinamik bva benzin - lpg kullanıyorum. araç 220.000 km de. yaklaşık 1 yıl önce aldım. şanzıman yağının ne zaman değştiştiğini bilmiyorum. forumu okuduktan sonra her ihtimale karşı değiştireyim dedim. aydın nazillide yaşıyorum buradaki reno yetkili servisi şanzıman yağının değişmediğini ömürlük olduğunu söyledi :)) özel reno servisine gittim vites geçişlerinde sorun yoksa hiç dokunmayalım dedi. otomatik viteslerden çok anlayan yok ben de dahil. bu aracı eşim için almıştım. geçenlerde kullanırken dikkatimi çekti, şimdi bende şöyle bir sorun var sadece 1 den 2 ye geçişte yüksek devirde isem vuruntu yapıyor silkeliyor diğerlerinde hiç sorun yok. bir de rampa çıkarken araç ısrarla vites düşmüyor araba bayıyor. ne yapmamı önerirsiniz ve aydın denizli civarında bu işi yapabilecek bildiğiniz bir yer var mı. yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.




  • aracım 2000 model opel corsa gls.vites kilitleniyor bazen park konumundayken.araba calışıyor ama bi turlu vites gecmiyor.bazen yapıyor bazen yapmıyor.sorun ne olabilir ustam ve ankarada bu otomatik işinden anlayan iyi bir usta tavsiyesi.aracı bilgisayara soktum elektrik arızası var dediler alarmda bazen acmıyor
    acaba onunla ilgili olabilirmi.
  • teşşekkürler mete usta şanzımanı yapan usta petrol ofisinin yağını kullanmış söylediğim halde birde tribün başıma çıkardı istanbula göndermiş bakım yaptırmış 100 tl. oradan geçirdi 300 işçilik 800 pompa conta v.s artık onun insafına.
    birde birşey soracam toyotada n soğudum satmaya karar verdim .Pejo 89 2500 dizel karavan bunun şanzımanı otomatik uydurulabilirmi mümkünmü.4 ileri üzerinde ki şanzıman 5 ileri değiştirmek gerek dediler ben ayağım problemli otomatik istiyorum olurmu.tşk.
  • Meteg Hocam öncelikle çok teşekür ederim bilginizi bizimle paylaşıp yardımcı olduğunuz için.

    Aracım 2001 Golf Comfortline Otomatik 59 binde orjinal kmsi..

    54 binde aldığım aracımın yazın klima açık gittiğim uzun bi yoldan sonra 4. vitese atarken hafif kesilerek attığını farkettim yani koltukta otururken hafif şekilde öne doğru gidiyorsunuz 3.vitese ise ne zman attığını bile farkettirmiyo o kadar yumuşak geçişi.Ben bunu çok kafama taktım servis servis gezdim araca anahtar değdirtmedim test sürüşü yapan ustalar normal dedi ama bilgisayara bağlattım hiç arıza yok ama ben farkediyodum.Bu şekilde bi süre gittim ve kesildi yine kusursuz geçmeye başladı 2. ye nüksettiğinde ise ben ne zaman yaptığı çözdüm...

    1.klima açık şekilde uzun süre kullandığımda
    2.Araçta kişi sayısı fazla yolculuk yaptığımda

    Yani arabam zorlandığında bu sinir bozan olay tekrarlıyor bir süre sonra geçiyor sebebi ve ilacı nedir ustam ?

    Ayrıca 2008 de 39 binde iken yetkili serviste yağı değiştirilmiş şanzumanın.

    Birde yukarda focus için düze çevirebilirsiniz demişsiniz bende aracımı düze çevirebilirmiyim randımanlı olurmu?Ayrıca ne kadara mal olur ?

    Şimdiden sağolun.


    Hocam 23.Ekim 2010 da bunu yazmıştım sizde motor kulaklarından olabilir demiştirniz onlara baktırdım sorun yok dendi.aradan geçen bu sürede 5.5 ay askerlik yaptım bu zaman zarfında araç genelde yattı Km si şuan 67 binde 2-3 gündür 4.Vitesteki duraklayıp atma tekrar baş gösterdi ve eskisinden biraz daha fazla bunla beraber 3.viteste yapmayada başladıgını hıissediyorum noluyo böyle ustam ya bi akıl ver ticari kaygılar yüzünden kimseyede güvenilmiyo.Birisi 4.vites balatasında sorun olabileceğini söyledi biriside şanzuman yağını değiştir düzelebilir dedi.Yanlız bu durumu sürekli yapmıyo bazen kendi kendine düzeliyo dönem dönem yine nüksediyo. Bilgisayara bağlayınca falanda bi hata yok herşey normal görünüyo kullanırkende her seferinde yükü el frenine bindiririm N de el freninni çekip kolluyorumda şanzumanı ama anlamadım gitti..şimdi nasıl bi yol izlemeliyim

    Hocam ayrıca bu aracın şanzuman ve difesansiyel yağı marka ve modeli nedir?

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rene54 -- 17 Temmuz 2011; 14:17:47 >




  • mrb meteg ustam bı sorum vardı.aracım 98 model s70 egzozdan beyaz duman gelıyo ancak cok yogun sekılde deıl bazen yok denecek kadar az gelıyo bazen ısıklerda rolantıde beklerken cok oluyo.bı kac ustaya sordum netten arastırdım turbo yag yakıyo yag kacırıyo dendı.eger durum boyleyse aracı bu sekılde kullanmamın ne zararı olur ayrıca turbo calısyo gaza basınca devreye gırıyo turboda sorun yok yanı tesekkurler sımdıden
  • Meteg ustam mrhaba.. Aracım Hyundai Accent Admire 2005 otomatik vites. Araç 89 bim kilometrede. ŞAnzıman yağını değiştirmek istiyorum. Kitapçığında DIAMOND ATF SP III, SK ATF SP-III yazıyor. Acaba bu yağ hep bahsettiğiniz dexron 3 tipiyle aynı mıdır? Teşekkürler...
  • ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilsem80 -- 23 Temmuz 2011; 22:18:32 >




  • Merhabalar . Eşimin aracı imzamdaki aracın 4 ileri klasik tork konventörlü olan modeli. Aracın D,1,2,3. viteslerde belirhgin bir sorunu olmasada aracı duru pozisyondan R'ye aldığımda 2 saniye kadar bekleyip vitese giriyor ve harekete başlıyor. Vitese atışı araç içinden çok sarsıntılı olmasada hissediliyor. Bu durumda araç 60.000km ye geliyor ve bu servisde şanzıman yapının da değişeceği servis listesine konulmuş . Bu dudum sizce bir sorunmudur, özellikle eşimin kullanımında bir çok kez farkettiğim aracı geri çıkarttıktan sonra araç tam anlamıyla dururu pozşyona gelmeden D'ye vitesi alıp harekete başlıyor ki bu okuduklarımdan anladığım kadarıyla zararlı bir uygulama.
    Ek olarak düz ve eğimsiz bir yolda aracı kick down yapmadan hızlandırmaya başladığımda 3. vitesteki hızlanmasında (araç dizel) 3500 dvire kadar geldikten sonra 4. vitese geçiş yaoıyor ve bir anda devir 1800'lere kadar dşüyor bu durum bir soruna delalet eder mi?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Merhabalar . Eşimin aracı imzamdaki aracın 4 ileri klasik tork konventörlü olan modeli. Aracın D,1,2,3. viteslerde belirhgin bir sorunu olmasada aracı duru pozisyondan R'ye aldığımda 2 saniye kadar bekleyip vitese giriyor ve harekete başlıyor. Vitese atışı araç içinden çok sarsıntılı olmasada hissediliyor. Bu durumda araç 60.000km ye geliyor ve bu servisde şanzıman yapının da değişeceği servis listesine konulmuş . Bu dudum sizce bir sorunmudur, özellikle eşimin kullanımında bir çok kez farkettiğim aracı geri çıkarttıktan sonra araç tam anlamıyla dururu pozşyona gelmeden D'ye vitesi alıp harekete başlıyor ki bu okuduklarımdan anladığım kadarıyla zararlı bir uygulama.
    Ek olarak düz ve eğimsiz bir yolda aracı kick down yapmadan hızlandırmaya başladığımda 3. vitesteki hızlanmasında (araç dizel) 3500 dvire kadar geldikten sonra 4. vitese geçiş yaoıyor ve bir anda devir 1800'lere kadar dşüyor bu durum bir soruna delalet eder mi?
    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...


    Vitese geç girmesi şanzıman geri vites yağ basıncında sorun olduğunu gösterir. Araç tam durmadan D den R ye veya R den D ye almak şanzıman içinde hasara yol açar. 60.000 km olmuş bir araç şanzıman yağının değişmesi gerekir. Her 5 yılda veya 60.000 km de hangisi önce gelirse şanzıman yağı mutlaka değişmelidir. Kick down yaptığınızda araç 1 vites küçültür ve devir yükselerek istediğiniz hıza ulaşınca vitesi artırırken devir de düşer bu normaldir. Yağ değişimi ile sorununuz düzelmez ise mekanik bir arızadan şüphe edebilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.