Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (115. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meteg usta mrb bısı sorcaktım gecenlerde aracın motorunu kurcalarken röle kutusunu actım ve hava pompası rölesının olmadıgını gordum olmaması sıkıntı yaratırmı taktırmalımıyım bılgı verırsen sevınırım sımdıden tesekkurler ayrıca da degersız ınsanlara kızıp senı sevenlerı bılgıne ıhtıyacı olanları da yalnız bırkma burda :)))saygılar
  • bu arada usta aracım volvo s70 98 model belırtmeyı unuttum
  • deepeblue,


    bu araçta hava pompası yoktur.hava pompası sadece bazı amerikan modellerinde bulunur.Amerikan ve Kanada pazarındaki volvoların motor hacimleri 2.4 litredir ve emisyon sistemleri farklıdır.hava pompası bu pazarın araçlarnda bulunur.bu yüzden hava pompasını kafaya takmana gerek yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BNR64

    selamlar
    2001 model tam otomatik aracim var.sanzimanda hic sorun yok ancak merak ettigim bir sey var.
    onden cekisli arac ve sifirdan kalkista yolda toz olamdikca patinaj hic yapmiyor.bende patinaj yapmak istedigimde 2 saniye kadar hem kaza hem frene basip sonrada freni birakip patinaj yapmasini sagliyorum.ayni zamanda gazla frene basilmasinin zararli oldugunu duymustum.ne gibi sorun olabilir?hangi parca veya parcalar zarar gorur?
  • cok tesekkurler ustam
  • bnr64,


    otomatik şanzımanlı bir araçta aynı anda hem gaza hem frene basmak sadece ve sadece şanzımanda aşırı derecede aşınma yaptırır ve kısa zamanda şanzıman zarar görür.. ilk zarar görecek parça tork konvertörüdür. bunu bantlar ve balataqlar izler..en sonunda ise şanzımanı elinize alırsınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertandogann

    merhaba, öncelikle konudan dolayı teşekkür ederim.

    2000-2003 modellerinde volvo s40 yada s60 alma planım var. maddi durumumda sıkıntı olursa 850 modelini de düşünüyorum. daha önce hiç kullanmadığım için volvoların otomatikleri nasıldır bilmiyorum. önerirmisiniz?

    forumda okuduğum kadarıyla volvo hakkında bilgi ve tecrubeye sahipmişsiniz. size başka sorularda sormak istiyorum eğer uygunsa.
  • ertandoğan,


    size 850 modelini önermem.. bende 850 modeli var ama bu araçlar eğer alındığı zaman sorun çıkarırsa keyfiniz kaçar.. ben bu araca hatırı sayılır masraf ettim.ama herkes bununla uğraşamaz.. size önerebileceğim tek volvo 2001 s40 olabilir.. bu sene öncesi ve sonrası modellerden uzak durun.. s60 ve s80 modellerinden özellikle uzak durun.. özellikle 1999-2006 senesi arası modellerden uzak durun..


    kolay gelsin..
  • çok teşekkür ederim.
  • Selamlar,

    Megane 1.6 16v HB Triptronic 2004 model aracımda;hava kirliliği sembolü yandıktan hemen sonra "vites kutusunu kontrol edin" içerikli servis uyarısı verdi. Araç çekişten kısmen de olsa düştü. Motoru kapatıp tekrar çalıştırdığımda yazı ve sembol kayboldu. Sebebi ne olabilir?
  • alperbz,


    bu durumun birçok sebebi olabilir ama ilk akla gelen şanzıman yağının aşırı ısınmasıdır.ayrıca şanzıman yağını da kontrol ettirmen gerekir.bir daha aynı şey olursa aracı kontrol ettir.
  • meteg usta öncelikle kolay gelsin ve yardımların için teşekkür ederim. ayrıca geçmiş olsun. benim de size bir sorum olacaktı. ben de 2006 model otamatik vites bir jazz var. önceleri şanzıman sadece yağ damlatıyorsu bahsi geçen kadir ustaya da götürmüştüm bunu önleyemem şanzımanın inmesi gerek demişti bunun yerine yağı düzenli kontrol et eksildikçe ekle dediler bir yıldır böyle biniyoruz hala da damlatıyor bunun bir çözümü var mı? ikinci olarak son bikaç aydır araç iyice yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda bir iki kez zıplatıyor ve bu neredeyse her seferinde oluyor deli edecek beni. (geçen yılın sonunda bakımda şanzıman yağını tamamen boşaltıp yeniletmiştim) tekrardan teşekkür ederim. iyi akşamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kapagan,


    aracınzın otomatik şanzıman yağı en son ne zaman değişti? ya da değişti mi? değişti ise dexron3g haricinde umarım başka yağ konulmamıştır.rahmetli babamın da peugeot 307 si vardı 2004 model.. sizin araç da tiptronik mi yoksa klasik otomatik mi?

    Merhaba ustam,
    Daha önce de sorularıma cevap vermiştiniz. Bir soru daha sorayım. Aracımın yağının daha önce ne zaman değiştirildiğini bilmediğimi belirtmiştim. Yarın nasip olursa serviste yağ değişimi yaptıracağım. Yalnız servis MOBIL LT 71141 yağ kullanıyormuş. Acaba bu yağ dexron 3 standardı mıdır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kapagan


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    kapagan,


    aracınzın otomatik şanzıman yağı en son ne zaman değişti? ya da değişti mi? değişti ise dexron3g haricinde umarım başka yağ konulmamıştır.rahmetli babamın da peugeot 307 si vardı 2004 model.. sizin araç da tiptronik mi yoksa klasik otomatik mi?

    Merhaba ustam,
    Daha önce de sorularıma cevap vermiştiniz. Bir soru daha sorayım. Aracımın yağının daha önce ne zaman değiştirildiğini bilmediğimi belirtmiştim. Yarın nasip olursa serviste yağ değişimi yaptıracağım. Yalnız servis MOBIL LT 71141 yağ kullanıyormuş. Acaba bu yağ dexron 3 standardı mıdır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

    Ürün Tanımı

    Mobil Atf Lt 71141, Dexron IID kullanılması istenen araçların otomatik şanzımanlarında kullanılan yüksek performanslı yağdır. Ayrıca özel uygulamalarda hidrolik sıvı olarak da kullanılır.
    Özellikleri ve Faydaları

    Mobil ATF 220 yüksek kaliteli geleneksel baz yağlar ile içinde düzenli ve kontrollu sürtünme/aşınma özellikleri sağlayan viskozite indeksi artırıcılar, oksidasyon ve köpük önleyicilerin bulunduğu özel katık sisteminin bir araya getirilmesi ile formüle edilmiştir. Bu ürün, müşterilere 1994 model ve öncesi çeşitli tipteki otomobiller ile değişik sürüş koşullarında bile mükemmel sürüş imkanı sağlar. Başlıca faydaları şunlardır:
    Özellikleri Avantajları ve Sağlayabileceği Faydalar
    İyi ısıl ve oksidasyon kararlılığı Yağın ömrü süresince etkili çalışması için şanzımanları temiz tutmak amacıyla lak, çamur ve tortu oluşumuna karşı koyar.
    İyi aşınma önleme özellikelri Daha uzun şanzıman ömrü sağlamak amacıyla kabul edilen aşınma miktarını karşılar
    Düşük sıcaklıklarda mükemmel akışkanlık İlk çalışmayı kolaylaştırır ve düşük sıcaklıklarda temiz ve hızlı yağlama sağlar
    Etkili köpük kontrol özellikleri Zorlu çalışma koşulları altında düzgün ve güvenli vites değiştirme duygusu verir ve yağ kayıplarını azaltır.
    Type IID için kullanılan tüm keçe malzemeleriyle uyumludur Etkili sızdırmazlık kontrolu sağlar

    Kullanım Yerleri

    Mobil Atf Lt 71141, Dexron IID performans seviyesinin belirttildiği binek araçları ve hafif kamyonların otomatik ve düz şanzımanlarının yanı sıra bu kapsamdaki hidrolik direksiyon sistemleri için de önerilir. Aynı zamanda tarımsal ekipmanların bazı özel hidrolik sistemleri ile benzer yağ taleplerinin bulunduğu diğer sistemlerde de kullanıma uygundur. Kullanıcının üretici talimatlarını esas alması önerilir. Başlıca kullanım alanları şunlardır:

    * Dexron IID veya Allison C-4 tipi yağların kullanılması istendiği arazi şartlarında çalışan araçların şanzımanları, hidrolik direksiyonları ve diğer hidrolik sistemleri
    * Endüstriyel hidrolik sistemler ve parçalar

    Spesifikasyonlar ve Onaylar

    Mobil Atf Lt 71141 aşağıdaki üretici onaylarına sahiptir:
    MB-Approval 236.7 X
    MAN 339 TYPE D X
    Voith DIWA G607 X
    ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C X

    Mobil ATF 220 aşağıdaki talepleri gerektiren uygulamalar için önerilir:
    GM Dexron II X
    Allison C-4 X
    Renk Doromat X
    Caterpillar TO-2 X
    Ford M2C163-A X
    GM Type A Suffix A X

    Tipik Özellikler

    Mobil Atf Lt 71141
    Viskozite, ASTM D 445
    cSt @ 40ºC 37
    cSt @ 100ºC 7.0
    Brookfield Viskozitesi, ASTM D 5293 -cP @ -40ºC 33,000
    Viskozite İndeksi, ASTM D 2270 153
    Akma Noktası, ºC, ASTM D 97 -44
    Parlama Noktası, ºC, ASTM D 92 200
    Yoğunluk @15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.870
    Renk Kırmızı

    Sağlık ve Güvenlik

    Mevcut bilgiler ışığında; amaçlanan yerlerde kullanıldığında ve Güvenlik Bilgi Formunda (MSDS) sağlanan tavsiyelere uyulduğunda bu ürünün insan sağlığı üzerinde olumsuz etki yaratması beklenmemektedir. MSDS’ler talep durumunda ana dağıtıcıdan veya Internet aracılığı ile sağlanabilir. Bu ürün amacı dışında kullanılmamalıdır. Kullanılmış ürünleri yok ederken çevrenin korunması konusunda dikkatli olunuz.


    Alintidir.

    kisaca bu yag dexron 3 degil 2dir.




  • garantisi var ise bence hic vakit kaybetmeyin.
  • Merhabalar

    ben Kocaeliden yazıyorum aracım 94 MOdeL E36 320CI aracımda son 1 haftadır otomatik şanzıman hatası yaşıyorum.
    Hatam Şöyle ;

    Aracımı çalıştıyorum 1 ile kalkıyor 2,3,4,5 sorunsuz şekilde atıyor. araçla yavaşladığımda vites3 ten aşağı düşmüyor ve araçta yığılma meydana geliyor. bu sorun 4 kere oluyorsa 1 kere olmuyor. şanzıman hata verdiğinde kontağı kapatıp biraz bekliyorum ve sorun siliniyor ancak yine boy gösteriyor. aracımı bilgisayara bağlattım ve Wheel Speed sensor arızasını tespit ettirdim. malesef kocaelide bu konuda uzman kimse yok gösterdiğim usta hmm hata türübünde diyip hemen şanzımanı söküp açmaktan bahsediyor. bunun maliyetide 1500 - 2000 tl ' den aşağı değil.

    bununla beraber aracımın devir ibresi zaman zaman çalışıp, çalışmamazlık yapıyor, Buna benzer bir sorun E39 520IA Aracımda da başıma gelmişti, triptonik te atıyor otomatikte atmıyordu ve o zamanda şanzıman hatalı hemen sökmeliyiz demişlerdi ve sorunun 60 tl değerinde sol ön abs sensöründen kaynaklandığını araştırmalarım sonucunda bulmuştum. çünkü eski aracım otomatikte hızını abs sensörlerinden okuyordu.

    Şimdi tebrübeli veya usta forumdaşlarımıza soruyorum benim sorunum şanzımanın içindemi ? bilgisayarda zaten hız sensörü hatası veriyor. mantıklı şekilde düşünürsek aracımın hız sensörü arızalı ise hızı zaman zaman düzgün okumaz ve vites küçültme ve büyütmelerde sorunlar yaratabilir.
    bu sensör nerede ? şanzımanı söktürmeden hız sensörünü yeniletip şansımı denemek istiyorum, sizce haklımıyım ?
    şanzımanımı indirmek gerekiyor bunu yenilemek için ?

    Hata lambası yanmıyorken Vites geçişlerimde en ufak vuruntu ses vs yok.

    Sorularımın yanıtlarına kavuşuncaya kadar aracımı garajıma çektim.


    İlginiz ve yanıtlarınız için şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim.




  • bloodyking,

    durum tamamen normaldir bu bir arıza değildir..

    tdemirtaş,


    aracınızın kmsi kaç? ve bugüne kadar şanzıman yağı hiç değişti mi? bana soru yazan birçok kişiye hemen şamzımanın inmesi gerektiği ve 2000 tl ve benzeri masraf çıkacağı söyleniyor ustalar tarafından.. hemen şanzıman dağıtmadan evvel öncelikle bu soruların cevabı gerek.. eğer hiç şanzıman yağı değişmedi ise işe ilk olarak yağı değiştirerek başlamalısınız.. her zaman sorun aramaya en basit yerden başlamanız gerekir. yağ seviyesini ölçüp kalitesine bakmalı veya baktırmalısınız. eksik yağ seviyesi sorun yaratır.. bozulmuş yağ arıza lambası yaktırabilir aracın hızlanmasında sorun yaratır.bu yüzden sizden ricam bu yazdıklarımı kontrol etmeniz veya ettirmeniz. sonra tekrar yazın bana...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 5 Temmuz 2011; 12:09:14 >
  • hyundai 98 gls otomatik tites rampalarda bazen gaza yüklenince vites atmıyor devir sona yükseliyor boştaymış gibi bağırıyor sonra normal bekleyince normala dönüyor sorun nedir acaba 4. viteste gaza banca yapıyor
  • yağ seviyesi araç sıcakken vitese takıp bakıyorum normal seviyede kırmızı yağ var kirli değil aracı 3 yıldır kullanıyorum 3 ay içinde 3 defa yaptı hiç yapmıyordu 1.2.3. vitesler normal rampada gaza yüklenim rokete geçince yapıyor geçen hafta sağ aks değişti ondan olabirmi akstansa naden yapar 4.vitesteyken rampa yukarı gaza kökleyince bağırıyor devir yükdeliyor vites küçülmüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maligokmen -- 5 Temmuz 2011; 16:59:42 >
  • meteg usta öncelikle kolay gelsin ve yardımların için teşekkür ederim. ayrıca geçmiş olsun. benim de size bir sorum olacaktı. ben de 2006 model otamatik vites bir jazz var. önceleri şanzıman sadece yağ damlatıyorsu bahsi geçen kadir ustaya da götürmüştüm bunu önleyemem şanzımanın inmesi gerek demişti bunun yerine yağı düzenli kontrol et eksildikçe ekle dediler bir yıldır böyle biniyoruz hala da damlatıyor bunun bir çözümü var mı? ikinci olarak son bikaç aydır araç iyice yavaşlayıp tekrar gaza bastığımda bir iki kez zıplatıyor ve bu neredeyse her seferinde oluyor deli edecek beni. (geçen yılın sonunda bakımda şanzıman yağını tamamen boşaltıp yeniletmiştim) tekrardan teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 113114115116117
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.