Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (147. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mete Bey,

    Pireye kızılıp yorgan yakılmaz. İsteyen inansın istemeyen inanmasın. İstisnai olarak sorun çıkmamış ama çıkınca eğer araç kendisinde olursa arkadaş anlar ama iş işten geçer.
    Ben elektronik teknisyeniyim ve mekaniğe de yatkınım o nedenle aracımın birçok türde bakımlarını da kendim yaparım (elbette arkadaşımın oto sanayiindeki iş yerinde), ağır ve tecrübe gerektiren bakımları da motor ustası arkadaşımla. Otomatik vitesi de beraber indirip parçaladık ve revize ettik (daha önceki mesajlarda yaptıklarımı anlatmıştım, motoru da beraber indirip topladık. Vites kutusunun resimlerine kadar adım adım çekip arşivledim. Yabancı forumlarda özellikle avustralya kaynaklı forumlarda sizin verdiğiniz bilgilerin paralelinde bilgiler gördüm. Elbette ondan sonra size inandım dersem yalan olur çünkü söyledikleriniz ve benim gözlemlerim paraleldi dolayısıyla cahil ustaların kulaktan dolma anlatımları ile bilinçli şekilde anlatan gerçek işinin ustası olanları iyi kötü ayırdedebilirim. Size güveniyorum. Bilgi paylaşımınızın devamını dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kudret_yildirim

    selamın aleyküm ustalarım abilerim. yeni bir araç aldım (''96500 km.de 2001 peugeot 306 platinum BVA'') ve bu ömürlük yağ mantığı ile bugüne kadar otomatik şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. şimdi gelelim benim sorularıma
    * kaç litre şanzıman yağı almam gerekiyor?
    ** düşündüğüm yağ TOTAL FLUIDE AT 42 doğru mudur?
    *** şanzımanda değiştirmem gereken filtre mevcut mu?
    **** motor soğuk iken arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edersem şu malum arıza lambaları yanma olayı oluyor kontağı kapatıp tekrar açtığımda bir daha yapmıyor.fakat hareket etmeden önce 30 saniye kadar aracımı çalıştırıyorum aracı hareket ettirmeden 15 saniye R konumunda 15 saniye D konumunda aracı çalıştırdığım zaman hata vermiyor. yağ seviyesi düşük olduğu için basınç sorunu bunu yapar mı yoksa daha büyük bir arıza olabiliri mi?
    vereceğiniz cevaplar ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

    aynı sorun 2001 peugeot 206 aracımda vardı..yukarıda da yazmıştım.

    sözde yaptırdım..yağ değişti, bana o zaman sensör demişlerdi..sanırım burada solenoid valf olarak adı geçen parça.
    muhtemelen teknik adı farklı bana baskı balata dedikleri birşeyler değişti..
    ama birsüre sonra tekrarladı aynı sorunu..sonra sabahları soğukken değil ısındıktan sonra yapmayada başladı..
    başlarda kontak açıp kapatınca düzeliyordu..sonra artık kontak açıp kapatınca da düzelmemeye başladı..
    sattım kurtuldum..
    o zaman bu forum yoktu..gerekli bilgiyi edinememiştim..
    umarım aracınız yapılır ve sizin sorununuz tekrarlamaz..lanet bişey..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istisnalar_kaideyi_bozmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kudret_yildirim

    selamın aleyküm ustalarım abilerim. yeni bir araç aldım (''96500 km.de 2001 peugeot 306 platinum BVA'') ve bu ömürlük yağ mantığı ile bugüne kadar otomatik şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. şimdi gelelim benim sorularıma
    * kaç litre şanzıman yağı almam gerekiyor?
    ** düşündüğüm yağ TOTAL FLUIDE AT 42 doğru mudur?
    *** şanzımanda değiştirmem gereken filtre mevcut mu?
    **** motor soğuk iken arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edersem şu malum arıza lambaları yanma olayı oluyor kontağı kapatıp tekrar açtığımda bir daha yapmıyor.fakat hareket etmeden önce 30 saniye kadar aracımı çalıştırıyorum aracı hareket ettirmeden 15 saniye R konumunda 15 saniye D konumunda aracı çalıştırdığım zaman hata vermiyor. yağ seviyesi düşük olduğu için basınç sorunu bunu yapar mı yoksa daha büyük bir arıza olabiliri mi?
    vereceğiniz cevaplar ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

    aynı sorun 2001 peugeot 206 aracımda vardı..yukarıda da yazmıştım.

    sözde yaptırdım..yağ değişti, bana o zaman sensör demişlerdi..sanırım burada solenoid valf olarak adı geçen parça.
    muhtemelen teknik adı farklı bana baskı balata dedikleri birşeyler değişti..
    ama birsüre sonra tekrarladı aynı sorunu..sonra sabahları soğukken değil ısındıktan sonra yapmayada başladı..
    başlarda kontak açıp kapatınca düzeliyordu..sonra artık kontak açıp kapatınca da düzelmemeye başladı..
    sattım kurtuldum..
    o zaman bu forum yoktu..gerekli bilgiyi edinememiştim..
    umarım aracınız yapılır ve sizin sorununuz tekrarlamaz..lanet bişey..

    valla benim arabayı satacak durumum yok. inşallah çok büyük bir arıza çıkmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın tunalar52,

    konunun ilk sayfasını okuyun.. tüm bilgiler orada..
    ben kimseyle plomiğe girmek istemiyorum inanmak istemek ayrı şey katologta yazanlar ayrı şey formda yine farklı bir marka kullanan kişide aynısını yazmış. bu birazda ticari bir olay şanzuman yağının normal şartlarda değişmesine gerek yok dese ustalar ekmeğinden olur yada fazla kar edemez siz bu işle uğraşıyorsunuz veya böyle diyorsunuz demiyorum. yıllarca bizi 3000-5000 km de motor yağı değiştiren zihniyet hala devam ediyor.
    aracımın aynısı avrupada 2 kat yağ değişim aralığı sunarken tr de yarısında çağrılıyor. bunlar birazda servis politikası.
    12 yaşında hiç şanzuman yağı değişmemiş araç ve sıfır sorun. sadece katologta yazanları uyguluyorum NORMAL ŞARTLARDA oOTOMATİK ŞANZUMAN YAĞININ DEĞİŞMESİNE GEREK YOK. diyor hepsi o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 8 Ocak 2012; 14:28:47 >




  • meteg hocam size birkaç sorum olacak

    2011 kia ceed 4 ileri tam otomatık sanzımalı bır araca sahıbım
    1-2-3 vıteslerde sorunum olmamamsına ragmen 3 den 4 de atarken sarsıntılı ve seslı bır gecıs saglıyor (yuksek hızlarda ) aracım garantılı servıs sanzıman beynını sıfırladı ama sorun aynı yazılarınızdan okudugum selonoidlerden olabılır gıbı
    bana servısle ılgılı nasıl yonlerdırme yapacagımın bılgısını verırsenız sevınırım cunku servısler makınaya baglıyor sorun yok dıyor ama mekanık kısmını anlamıyor sımdıden tesekkurler
  • Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(

    Sayın Meteg ustam...

    bu bahsettiğimiz vites kademe sensör devresini bulunduğum ilde sordum otomatiğe ait parça yok dediler... sipariş etsek gelmezmi dedim... nerden sipariş edeceğimizi bilmiyoruz dediler...

    parça numarası : 000747

    bu parça numarasından internette biraz aradım ama bulamadım... sitemizde yada sizin çevrenizde bu parçayı benim temin edebileceğim yer varsa büyük iylik edersiniz bana....

    ücretini her türlü siz nasıl isterseniz gönderirim ...buradan bulmam imkansız görünüyor...



    slm aracinizin arizali parcasinin vites konum salteri oldugunu dusunuyorum.aracin tam verilerini gonderirseniz size yardimci olmak icin gereken yardimi yapmaya haziriz. iyi gunler.

    merhaba kamil usta...

    aracım 2001 model ford focus ambiente 1.6i benzinli ... tam otomatik vites...

    260 bin km de aracın genel olarak motor durumu iyi ... şanzıman yağını şahsen gidip yetkili servisten aldım .. yağ markası ise DEXRON 3 .... içindeki yağı komple boşaltıp dexron 3 koyduk.. henüz 1000 km falan yol yaptım eksiltme falan da yok yağı düzenli olarak kontrol ediyorum...

    siteye daha önceleride yazmıştım... aracımda geri vites lambası falan yanmıyordu viteslerde vuruntu vardı... bilgisayara bağlattım (vites kademe sensör devresi) arızası veriyordu...

    o parça şanzımana giden fişin takıldığı ufak el kadar bir şey... ortasında bir delik var krank mili gibi bir şey o deliğe giriyor üstünede vitesi kontrol eden kol vidalanıyor...

    hatay da götürdüğüm bi şanzımancı o parçayı söktü yenisi yok dedi şimdilik bunu tamir edelim temizleyelim ilerde değiştirirsin dedi... ve tamir edip yerine taktı... aracımdaki bütün problemler bir anda kalktı .. her şey çok güzeldi taaki arabayı temizlemeciye verip motoru tayzikli suyla yıkanana kadar...

    şu anda araç N konumundayken bişey yok D konumuna alınca hafif vuruntular oluyor ara sıra arıza lambası yanıp sönüyor...... manuel 1-2 konumuna getirdiğimde arıza lambası sürekli yanmaya başlıyor ve vuruntular daha şiddetli oluyor ...

    bu problem yine o parçadanmı kaynaklanıyor sizce? ben yine o parça arızalıdır diye yenisini aramaya başladım ama hiç bir yerde yok bulunduğum ilte... parça numarası 000747 internette arama yaptım ama yok böyle bişi...


    O PARÇANIN RESMİNİDE Koydum.... yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum...



    slm.arıza daha net anlaşıldığı üzere vites konum şalterinden kaynaklanmaktadır.parçanın soket koruma lastiği olmadığından parçaya en ufak nem sızdığında parça içerisinde birleştirmeler oluyor buda şanzuman kontrol ünitesine yanlış bilgi aktardığı için kontrol ünitesi doğru sinyal gönderemiyor.hafta başı telefonlaşarak sorununuza çözüm getirebilirim.(ilgili parçayı temin edebilirim.)
    iyi günler..........

    Kamil usta özel mesajla cep numaranızı yollarsanız sizi arayacağım...

    bu vites konum şalterinin fiyatı ne kadar kamil usta? bu hafta gönderebilirmisiniz bana?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK

    iyiniyet içinde değerlendiriyorum tabiki
    sizde aynı şekilde lütfen
    aracımın 300 bin km de olduğunu yazdığım için galiba 500 bin kullanmak hayalcilik dediniz dediniz ben yazmasan sanırım 500 bin yazmaz aracınızı 200-300 bin km kullanmak hayalcilikten öteye gitmez derdiniz hayal değil gerçek 300 bin

    anakarada volvo servisinde tamamen şanumanlara bakan bir akrabam var özellikle çok km yapmış araçlarda yağ değişimi yapmak tamamen intihar etmek diyor telini vereyim isterseniz.

    meteg e zaten siz bu işin ticaretini yapıyorsunuz diyorum demedim yapmadığı zaten formdan anlaşılıyor.

    insanlar nasıl kullanıyor yazayım
    otomatik aracı çektirin , yolda giderken boşa atın , d den r ye r den d ye geçerken n de bir süre beklemeden direk geçirin , araç tam durmadan p ye alın , yada süerekli manual gibi 1234 modlarında kullanın

    sonra arıza yapınca yağ değişmedi ondan oldu deyin lütfen ben otomotiv mühendisliği mezunuyum bunları yazarken bir otomobil sahibi olarak yazmadım

    sorunların sebebi sadece yada büyük bir ihtimalle yağ değil yukarda saydığım etkenler.

    ben şu an bana milyarlar verseler yağını değiştirmem niye mi?
    içindeki yağın viskositesi arttı yani kalınlaştı yağı değiştirdiğim an yeni yağ ince olacak ve kaçaklar vs ler başlayacak
    lütfen iyiniyet çerçevesinde değerlendirin yazdıkları mı?

    ayrıca aks keçesinin içindeki yağla şanzuman yağını eşdeğer tutmanız çok anormal aks keçelerinin içindeki yağ gres yağı kaçak olursa tabiki eklenecek kaldıki aks larımı kontrol ettirdim ve içine yağ koydurttum. ikisi çok farklı şeyler

    bence insanların zihnini sürekli şanzuman yağını değiştir diyenler bulandırıyor
    neden toyoya volvo ve birçek marka otomatik şanzuman yağını normal şarlarda değiştirmenize gerek yok yazıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 8 Ocak 2012; 18:57:11 >




  • selam meteg usta ömürlük yazmadım uzun ömürlük yağ diye yazmışdım her halde yaniş anlaşidı galiba iyi güler
  • selam bilsem80 telefon nosu imzada yazıyor iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kudret_yildirim

    selamın aleyküm ustalarım abilerim. yeni bir araç aldım (''96500 km.de 2001 peugeot 306 platinum BVA'') ve bu ömürlük yağ mantığı ile bugüne kadar otomatik şanzıman yağının değiştiğini hiç sanmıyorum. şimdi gelelim benim sorularıma
    * kaç litre şanzıman yağı almam gerekiyor?
    ** düşündüğüm yağ TOTAL FLUIDE AT 42 doğru mudur?
    *** şanzımanda değiştirmem gereken filtre mevcut mu?
    **** motor soğuk iken arabayı çalıştırır çalıştırmaz hareket edersem şu malum arıza lambaları yanma olayı oluyor kontağı kapatıp tekrar açtığımda bir daha yapmıyor.fakat hareket etmeden önce 30 saniye kadar aracımı çalıştırıyorum aracı hareket ettirmeden 15 saniye R konumunda 15 saniye D konumunda aracı çalıştırdığım zaman hata vermiyor. yağ seviyesi düşük olduğu için basınç sorunu bunu yapar mı yoksa daha büyük bir arıza olabiliri mi?
    vereceğiniz cevaplar ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim...

    selam kudret_yıldırım sizin aracınız otomatikşanzıman yağ 50 000km değişmesi lazımdır şanzıman sökülmeden şanzıman filtresi değişmez onun için sadece şanzıman yağ değiştire bilirsinız atf dexron 3 sarı yağ kulanıyorum sadece alt tapan yağ değişise 5 lt alır iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sozuak

    Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK



    teşşekürler sayın sözüak.. sanırım biz bu konuya noktayı koymuş oluyoruz.. daha fazla birşey yazmayacağım.. sorusu olanın sorusu cevaplanır ama burayı karıştırmak niyetinde olanları kaale almıyorum..




  • Merhaba mete usta.1993 mercedes 200E M111 motorlu otomatik bir araç satın aldım.Araç 1. vitesden 2'ye vuruntulu geçiyor.3 ve 4 de böyle bir durum yok.Seri gidişlerde vuruntu yok ama 4000 devir civarında ayağımı gazdan biraz çekince vuruntulu bir şekilde 2'ye geçiyor.Sebebi için ne dersiniz?Şimdiden teşekkürler...
  • arada kaynadım sankı tekrarlayayım dedım :)


    meteg hocam size birkaç sorum olacak

    2011 kia ceed 4 ileri tam otomatık sanzımalı bır araca sahıbım
    1-2-3 vıteslerde sorunum olmamamsına ragmen 3 den 4 de atarken sarsıntılı ve seslı bır gecıs saglıyor (yuksek hızlarda ) aracım garantılı servıs sanzıman beynını sıfırladı ama sorun aynı yazılarınızdan okudugum selonoidlerden olabılır gıbı
    bana servısle ılgılı nasıl yonlerdırme yapacagımın bılgısını verırsenız sevınırım cunku servısler makınaya baglıyor sorun yok dıyor ama mekanık kısmını anlamıyor sımdıden tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: josefsalvatini

    arada kaynadım sankı tekrarlayayım dedım :)


    meteg hocam size birkaç sorum olacak

    2011 kia ceed 4 ileri tam otomatık sanzımalı bır araca sahıbım
    1-2-3 vıteslerde sorunum olmamamsına ragmen 3 den 4 de atarken sarsıntılı ve seslı bır gecıs saglıyor (yuksek hızlarda ) aracım garantılı servıs sanzıman beynını sıfırladı ama sorun aynı yazılarınızdan okudugum selonoidlerden olabılır gıbı
    bana servısle ılgılı nasıl yonlerdırme yapacagımın bılgısını verırsenız sevınırım cunku servısler makınaya baglıyor sorun yok dıyor ama mekanık kısmını anlamıyor sımdıden tesekkurler

    olaya bakın 2011 model araç şanzuman sorun veriyor,sırf bu vuruntular sarsılmalar yüzünden sinirlerim bozuluyordu ve en sonunda aracım aldıktan 10 bin km sonra tam arıza verdi 2006 model megan2 tam 1.000 bin tl masraf yaptım şanzuman yağı ve selenoid valfleri değişti sorun yine çözülmedi tekrar gittim servise sorunu bir türlü bulamadılar en son deneme yanılma yöntemi ile elektronik beyin değişti galiba bu elektronik beyin komple şanzuman ile braber satılıyormuş ayrıca satılmıyormuş,gittik çıkmacıdan bulduk taktık sorun düzeldi araba sanki ilk günki gibi oldu ama ben bu vuruntulardan sinirleri yıpranmış biri olarak arabayı sattım ve manuel araba aldım.

    Benden size tavsiye kimsenin şanzuman yağı ömürlük dediğine bakmayın en az 60 bin km de değiştirin yada ikinci el aldıysanız ilk işiniz şanzuman yağı değiştirmek olsun.

    Bana ustanın dediği fabrika şanzuman yağı ömürlük der değiştirilmesine gerek yok der ama şanzumanın ısınıp soğuması ile olaşan nem buharlaşarak su damlacıklarına dönüşür ve yağa karışır buda zamanla yağın kalitesini düşürür ve sorunlar çıkmaya başlar demişti.

    Bundan sonra otomatik araç alcaksam sıfır km alırım ama ondanda korktuğum için yine alamadım,her sürüşünüzde o vuruntular insanın canını o kadar sıkıyorki anlatamam bu yüzden manuel diyorum.




  • arkadaşlar,


    belki biliyorsunuz belki de bilmiyorsunuz.. ama ben gene sahtekarlık ve yalancılık ile suçlanıyorum.. bir kişi 2 seneden fazladır sizlere yardımcı olmak ve fikir vermek için açmış olduğum bu konuyu baltalamak istiyor.. bu kişiyi ilgili yere bildirdim.. bu konu sonuçlanana kadar lütfen kimse buraya soru yazmasın..

    olur da inceleme sonunda yönetim konuyu kilitlerse de artık neredeyse 50 sayfa olmuş bu konuyu okursunuz.. zaten ben bu konuyu herhangi bir kazanç veya menfaat elde etmek için başlatmadım.. ama artık benim de sabrım taştı.. bir kişi benim yalan söylediğimi ve katalogda yazanların benim söylediğimin aksi olduğunu iddia ediyor ama anlamıyor ki o katalog türkçedir ve hatalı basılmıştır.. ama suçlusu hatalı basan değil ben kulunuz Mete'dir..

    herkesin de bir tahammül sınırı var ve ben artık bu sınıra geldim.. lütfen kimse şimdilik buraya soru yazmasın..



    son gelişme şu şekilde.. yönetime konunun kilitlenmesi talebinde bulundum.. artık beklemedeyim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 8 Ocak 2012; 23:03:22 >




  • Konu sahibinin talebi üzerine kilitlenmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    Hem öze mesajınız kapalı,
    Hem de mail adresiniz gizli.
    müsait olunca bana ulaşırsanız sevinirim....
  • 
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.