Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (114. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meteg ustam ve yazdıklarımı okuyup yardımcı olacak herkese merhaba 1999 model audi a3 bir aracım var bir ay önce araçta bir arız meydana geldi araç kalkışta zorlanıyordu otomatik şanzımandan dediler şanzımanı açtırdık 1 ve 2 numaralı seronoıdlerin buzuk olduğu elektronik kablonun (seronoıdlerin takılı olduğu kablo) bozuk olduğu değişmesi gerektiği söylendi değişirdik bu arada açılmışken yağı değişti mobilin yağını aldırdılar onu koydular filitre değişti sonra tekrar takıldı araç şu anda d ye çektiğimde sanayidekilerin deyimiyle doldurmayı yapmaya calışıyor ama yapamıyor bu arada gaza basınca da araba fırlayıveriyor birde r ye ve d ye gecerken vurma yapıyor biraz gaza basıp ayanı frene atınca vurma yapıyor bunların sebebi nedir nasıl düzelir yardım ederseniz sevinirim bu arada ankara da ikamet etmekteyim tavsiya edeceniz bir yer varsa gidebilirim teşekkur eder hayırlı işler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trhakan06 -- 13 Haziran 2011; 2:51:25 >
  • Meteg usta slm. Bugun tamirciye gittim. Sanziman yagi ve filitresi degisti. Ustayla denemek icin yola koyulduk aracin cok agir sekilde hizlandigini fark etti.arac cok zor bi sekilde hizlaniyor kalkislarda falan okadar kotuki anlatamam. 1. Selenoid falan dedi ama yeterli gelmedi. Benbu yavas hizlanmayi biliyordum zaten ama umursamiyordum idare ediyordu.gun gectikce sanki fazlalasti. Balatalar kaciriyor falan diyorlar ama tahminin otesine gidemiyorlar. Araci bilgisayara bagladi hata kodu P0707 hatasini verdi. Bu nedemektir. Usta ayrintili bi cvb veremedi yarin otomatik sanziman ustasina gidecez ama onceden beni bilghilendirirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeusferhat -- 14 Haziran 2011; 20:30:17 >
  • birkaç gündür foruma giremedim.. dünden beri de bu sayfada sorun vardı o yüzden ancak yazabiliyorum..


    selimkk,


    otomatik şanzıman sistemleri karmaşık ve çok sayıda parçaya (hareketli parçalar) sahiptir.aynı zamanda solenoid adı verilen bir çeşit elektronik subaplar ile hassas bir vites yönetimi sistemi tasarlanmıştır.bu elektronik sistemler çok karışıktır.. size örnek vermesi için şunu anlatayım aracın ecusu yani motor beyni gerekli hallerde ateşlemeyi bile rötara alıp vites geçişlerinin yumuşak yani sarsıntısız olması amaçlanır.bu ve bunun gibi örnekler çoğaltılabilir.. fakat bu hassas çalışan sistemde bir konu vardır ki asla ihmale gelmez.. bu da sistemdeki yağın seviyesi ve kalitesi..(genelde otomatik vitesli araçlarda şanzıman yağı en az 3 litredir.. bu Amerikan araçlarında ve bazı avrupa modellerinde 8 litrelere kadar çıkar.. ikinci el bir araç alırken hele otomatik vitesli bir araç o aracın şanzımanının bakımlarının düzenli yapılıp yapılmadığı çok önemlidir.size diyeceğim şudur şanzımanı ve motoru bakımlı bir araç alırsanız sorun yaşamazsınız..

    trhakan,

    şanzımanın durumu normal değil.tamiri yaptırdığınız yer ve takılan parçalar acaba uyumlu mu? ya da başka sıkıntı mı var? bence tüm şanzımanı bir elden geçirtin.. Ankarada servis konusu çok soruluyor ama ne yazık ki ankara konusunda bilgim maalesef yok.. forumdaki ankaralı arkadaşlar yardımcı olabilirler sanırım..

    ferhat,

    sana hata kodunun ne olduğunu ustanın açıkaması gerekirdi.. kodun anlamını bilemeyiz her kod araca özeldir. bence aracını bosch car service e götür ve kodu okutup bana ne anlamına geldiğini yaz o zaman daha kesin bir yorum yapabiliriz..
  • Mete Bey 2003 audi a6 multitronic şanzuman yağını değiştirmeden önce ilk kalkışta sert bir vuruntu yapıyordu.(ara sıra) yetkili serviste yağı değiştirdik şimdi yapmıyor. Ancak ilk kalkışta küt diye bir ses geliyor.Acaba selenoid değişimi mi gerekiyor? Altta çok hafif yağ sızıntısı var. Sadece 1.ve 2. viteste yapıyor vuruntuyu .Cevaplarsanız müteşekkir kalırım .
  • meteg ustam iyi akşamlar.Aracım 2003 bora primeline otomatik.Araç Çalıştırıp D ye alıp ayağımı frenden çekmeme rağmen gaza basmadan harekete geçmiyor.R ye aldığımda frenden ayağımı çeker çekmez gaza basmasam bile hareket ediyor sorunsuz bi şekilde.Vites geçişleri normal.Motor sıcakken ise D ye aldığımda gaza basmazsam hareket etmesi 10-15sn sürüyor.Sıcakken 1 e aldığımda hemen hareket ediyor.Soğukken D ve 1 farketmiyo gaza basmadan gitmiyor.Bi ustaya götürdüm beynin söktü sağlam dedi.Selenoidlere baktı sağlam dedi.Ancak şanzıman içinden olur sökmemiz lazım dedi.Ne yapmalıyım bu vaziyette binsem zararı olur mu
  • metehany,


    duyduğunuz ses tork konvetörünün volana kilitlenme ve ayrılma sesidir.bu ses eğer yağ sızıntısı ileri boyutta ise,motor veya şanzıman takozlarında(kulaklarda yani sabitleyicilerde sorun varsa) daha çok hissedilir.sizin yapabileceğiniz şeyler yağ seviyesini normal seviyede tutmak.. ne eksik ne de fazla olmalı.. bunu audinin 2003 model aracında yapmak için servisten yardım istemeniz gerkeebilir zira bu araçta yağ çubuğu bildiğim kadarı ile yok. dediklerimi kontrol ederseniz bence sorun çözülür.


    niyaziçağlar,


    motor ve şanzıman soğukken hali ile yağlar da daha az akışkandır.bu yüzden eğer motor ve şanzıman yağınız tam sentetik değil ise bahsettiğiniz durum normaldir.ben bu tarz sorunlar yaşamamak için tam sentetik motor ve şanzıman yağı kullanımı öneririm.. bu şekilde dediğiniz durumun önüne geçilir.. yapacağınız şey araç motor ve şanzımanında tam sentetik yağ kullanmaktır. fakat motorunuz 100,000 km ve üstünde ise motor tam sentetik yağ koymayın.fakat otomatik şanzımanda km ne olursa olsun yağ tam sentetik olmalıdır.boşu boşuna şanzıman söktürmeyin dexron3g koydurun ve sorundan kurtulun..
  • Ustam bu dextron 3g dediğin tam olarak nedir.Mobil atf 320 koydurmuştum yanlış mı olmuş.
  • atf 320 dexron 3 zaten dogru yagi koymussunuz
  • mrb mete usta sana bır ıkı sorum olacaktı...bende 98 s70 var otomatık.bu modelde polen fıltresı varmı varsa yerı nerde acaba bırde hangı sanzıman yagını onerırsın ayrıca kac lt yag koyulması gerek sımdıden tesekkurler
  • mete usta benim aracın hata kodunda şöyle bir açıklama yazıyordu.
    Tr.Sw. açık şaseye kısayol yazıyordu. vites geçişlerini saglayan bir parca değişti ufak ve siyah bir parça viteş değişim şalteri gibi bir şey demişti usta yanılmıyorsam. yenisi 450 tl imöiş . çıkma bir parça taktık 150 tl ye. araç vites geçişlerini yapıyor sorun yok fakat hız konusunda ve yavaşlayıp tekrar hızlanma konusunda problem yaşıyor. 100 km hızla 4. viteste giderken 50 km yavaşlayınca vitesi 3 çekmiyormuş gibi bi durum var . 130 km yolda tam 50 tl lik lpg bitirdi ve araç yokuş aşagı bile 145 150 km hızı geçmiyor. dün katalizötü değiştirdim. ustayı aradım parcayı değiştiren sizin taktıgınız parcadan ola bilirmi diye. yok olmaz katalizörü boşalt araç düzelir dedi. gaz yemede bir problem yasamıyorum. ama hız yapmıyor araba 3500 4000 devire geliyor 140, 135 yapıyor ben eskiden bu devirlerde 160 170 leri görüyordum . ne yapmam gerek. bugun motor testine sokacam aracı. bakalım ne cıkacak. şanzımancı şanzımanda bir sorun yok diyor. ama araç sanki 5. vitesi istiyor gibi yapıyor. anlamadım gitti. eksozcuya gittimusta kendi hatasını kabullenmiyor dedi. senin katalizör neredeyse boşalmış zaten ufak bir parça var sdc içinde dedi bende gördüm zaten. bakalım ne olacakkk...
  • mete usta bugun gittim motor makine ye baglandı beyin resetlendi. motorun çalışmasında bir problem yok dediler. şanzımandan kaynaklı olduğunu roketleme yapmakta geçiktigini söylediler. neyapmam gerek. ???
  • meteg usta 1.3 corolla otomatik 1986 3 ileri şanzıman yolda kaldı araçım antakyada çektik otomatik ustaya bana 1.200 hesap çıkardı çıkma buldum 900 tl ye kiliste . yağ pompası değişecek usta ded. tamirmi yaptırayım çıkmamaı alayım ne tavsiye edersin .kumda araba zorlanması ile otomatik arızalanırmı 1 hafta önce volan dişlisi değişmişti onunla alakası olabilirmi arızanın teşşşekkür.i
  • deeperblue,


    s70lerde polen filtresi motor kaputunun önünde durduğunda sol tarafta silecek ızgarası altındadır.. sol taraftan iki adet vidayı söküp ızgarayı kaldırınca ulaşabilirsin.. yağ olarak atf3 yani dexron3 gerekir.bu şanzıman ortalama 8 litre yağ alır ama tamamı boşaltıllamayacağı için siz 4-5 litre koysanız yeter..

    zeusferhat,


    benim buradan sana yardımcı olmam çok zor.. uzaktan tahmin ile çözülecek bir konu değil seninki.. sorunun yakından inclenerek çözülmesi gerek..


    albatroshaski,

    kumda aracın zorlanması ile şanzıman arızalanabilir ama bu zorlamanın çok aşırı ve uzun süreli olması gerekir.bu durumda zaten aşırı hararet nedeni ile parçalar aşınır.bu yüzden sorun çıkar ama kısa süreli ise korkacak birşey yok.. çıkma şanzımanı her zaman tamire tercih edin..
  • meteg ustam cok tesekkurler ya sende olmasan....
  • rica ederim... polen filtresini her 15 bin km de bir veya senede bir mutlaka değiştirin..
  • mete ustam sağolasın kumda fazla zorlamadım aslında ama birden teker dönmüyor tamirci geldi elden vites değiştirmek için kaputu açtı baktı viteste tık yok şanzıman dedi .Kiliste çıkma buldum pzt gönderecem yağ mobil 2 bu şanzımana uyarmı petrol ofisinin ucuz diye ondan koyacaktı usta yok mobil çıkmaya koyalım dedim.Volant için birşey dememişsiniz zorlama yada yanlış takma ile şanzımana birşey olurmu yağ pompası aşınmıştı (kenarları<).araba daha 280 binde idi bildiğim kadarı ile 500 km otomatik şanzımanı hatta 1.milyon km sorun çıkarmaz biliyorum toyota için.
  • Merhabalar!
    Sayın Meteg Ustam;
    Aracım 99 model wv polo classic otomatik vites .benim sorunum, daha dün yanan otomatik vites konumunu gösteren lambalar yanmıyor.bunların bir sigortası var mı?sorunun çözümü ne olabilir.
    şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperturk -- 25 Haziran 2011; 23:44:41 >
  • albatroshaski,

    yağ atf 3 olmalıdır diğer adı ile dexron3.. bunun dışındakiler yanlış bir seçim olur ve şanzımana zarar verir.volan ile ilgili birşey söylemem zor çünkü görmediğim birşey hakkında yorum yapamam..eğer volanda hasar varsa değişmesi gerekir..


    alperturk,

    otomatik vites konumunu gösteren yeri aydınlatan bir ampül vardır.bu ampül patlamıştır ve değişmesi sonrası sorun düzelir..
  • selamlar
    2001 model tam otomatik aracim var.sanzimanda hic sorun yok ancak merak ettigim bir sey var.
    onden cekisli arac ve sifirdan kalkista yolda toz olamdikca patinaj hic yapmiyor.bende patinaj yapmak istedigimde 2 saniye kadar hem kaza hem frene basip sonrada freni birakip patinaj yapmasini sagliyorum.ayni zamanda gazla frene basilmasinin zararli oldugunu duymustum.ne gibi sorun olabilir?hangi parca veya parcalar zarar gorur?
  • merhaba, öncelikle konudan dolayı teşekkür ederim.

    2000-2003 modellerinde volvo s40 yada s60 alma planım var. maddi durumumda sıkıntı olursa 850 modelini de düşünüyorum. daha önce hiç kullanmadığım için volvoların otomatikleri nasıldır bilmiyorum. önerirmisiniz?
  • 
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.