Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (117. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Aracınızın şanzıman yağını servisten öğrenin. Çünkü gerekli şartları taşımayan yağlar şanzımana büyük zararlar verir. Şanzıman kademe sensör devresi aracın hangi hızda kaçıncı viteste olacağını ayarlayan bir parça.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Aracınızın şanzıman yağını servisten öğrenin. Çünkü gerekli şartları taşımayan yağlar şanzımana büyük zararlar verir. Şanzıman kademe sensör devresi aracın hangi hızda kaçıncı viteste olacağını ayarlayan bir parça.


    peki bu parçanın değişmesi için şanzımanmı sökülmesi lazım? ve bana kaç paraya mal olur ...

    vitesteki vuruntu sadece yağdanmı kaynaklanıyor yani ...? komple şanzıman yağ karterini söktürüp yağı komle boşalttırsam ve DEXRONIII ile değiştirsem vuruntu sorunu çözülürmü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Aracınızın şanzıman yağını servisten öğrenin. Çünkü gerekli şartları taşımayan yağlar şanzımana büyük zararlar verir. Şanzıman kademe sensör devresi aracın hangi hızda kaçıncı viteste olacağını ayarlayan bir parça.


    peki bu parçanın değişmesi için şanzımanmı sökülmesi lazım? ve bana kaç paraya mal olur ...

    vitesteki vuruntu sadece yağdanmı kaynaklanıyor yani ...? komple şanzıman yağ karterini söktürüp yağı komle boşalttırsam ve DEXRONIII ile değiştirsem vuruntu sorunu çözülürmü?


    Eğer mekanik bir arıza oluşmamışsa yağ değişimi ile sorununuz çözülür. Şanzımanın sökülüp sökülmeyeceği konusunda detaylı bilgim yok. Servise giderseniz hem emin ellerde bu işi halledebilirsiniz hem de aksi bir durumda hak iddia edebilirsiniz.
  • cevaplarınız için teşekkür ederim allah razı olsun... ama bu parçayı nerden ve kaç paraya alabilirim bu konuda hiç bir bilgim yok...

    şanzıman kademe sansör devresi diye internette hiç bişey bulamadım... bunun tam adı nedir ne dersek bulabiliriz... kafamda bir sürü soru işareti var. sorularım sıktıysa affola...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    cevaplarınız için teşekkür ederim allah razı olsun... ama bu parçayı nerden ve kaç paraya alabilirim bu konuda hiç bir bilgim yok...

    şanzıman kademe sansör devresi diye internette hiç bişey bulamadım... bunun tam adı nedir ne dersek bulabiliriz... kafamda bir sürü soru işareti var. sorularım sıktıysa affola...


    Kademe sensör devresi sanırım şanzımanın içinde. Buna vites seçici deniyor. Eğer şanzımanın sökülüp tamir edilmesi istenirse size yaklaşık maliyeti 1500-2000 TL civarında olur. Bunun yerine 200-2500 TL aralığında çıkma şanzıman almanız daha akıllıca olur. Aşağıda verdiğim linki incelerseniz şanzıman hakkında epey bir bilgiye sahip olabilirsiniz.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon_.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 25 Temmuz 2011; 0:07:11 >
  • değerli bilgiler için çok teşekkür ederim... sağolun... bahsettiğimiz parça şanzıman içerisindeyse işimiz zor... en son çare bu aracı düz vitese çevirmek :( ve satmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    değerli bilgiler için çok teşekkür ederim... sağolun... bahsettiğimiz parça şanzıman içerisindeyse işimiz zor... en son çare bu aracı düz vitese çevirmek :( ve satmak


    siz yetkili servise giderek en azından tam bir bilgi alın. Sonra duruma göre hareket edersiniz. Meteg usta olmadığı için bildiğim kadarıyla cevap vermek istedim.
  • aydin veya denizli civarinda otomatik vites ustasi taniyan bilen varmi ?
  • iyi günler bende 2001 model opel vectra 2.0 otomatik var araç 235.000 de şimdiye kadar bi sıkıntı çıkartmadı şanzıman yagını 215.000 km de dgiştirttim ama karterdekini degil sadece o motorun orodan konulan yerden 4lt civarı bi yag aldı markasında hatırlkamıyorum neyse bi problenm yoktu şimdi yeni yeni bi problem baş gösterdi araç 80-90-100 arasında giderken ayagımı gazdan hafif çekince sallamaya başlıyor ayagımı gazdan tam çekersem bi problem yok sadece bu hızlarda yapıyor gaza tekrar basınca yada tamamen ayagaımı çekince bi problem yok ama ama önümdeki arabaya yaklaşınca ayagımı gazdan hafif çekersem araba sallamaya başlıyor

    sorun nereden kaynaklı olabilir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    iyi günler bende 2001 model opel vectra 2.0 otomatik var araç 235.000 de şimdiye kadar bi sıkıntı çıkartmadı şanzıman yagını 215.000 km de dgiştirttim ama karterdekini degil sadece o motorun orodan konulan yerden 4lt civarı bi yag aldı markasında hatırlkamıyorum neyse bi problenm yoktu şimdi yeni yeni bi problem baş gösterdi araç 80-90-100 arasında giderken ayagımı gazdan hafif çekince sallamaya başlıyor ayagımı gazdan tam çekersem bi problem yok sadece bu hızlarda yapıyor gaza tekrar basınca yada tamamen ayagaımı çekince bi problem yok ama ama önümdeki arabaya yaklaşınca ayagımı gazdan hafif çekersem araba sallamaya başlıyor

    sorun nereden kaynaklı olabilir acaba


    Şanzıman ustası değilim ama sanırım şanzımanla alakalı bir durum değil gibi görünüyor.
  • mete ustam arabam şanzıman yapıldı ama pek hoşuma gitmedi sanki viteste boşluk var gibi geç tepki veriyo bazen hiç hareket etmiyor nazla otomatik hareket ediyor gazı kesip iyice kökleyince hareket ediyo bugün ufak bir yokuşta çıkmadı sanki boştaymış gibi ustayı pek gözüm tutmamıştı yağ akıyo deyip duruyordu başka yere gösterdim radyatör altında şanzıman bağlantısından yağ kaçırıyormuş adam sıktı yağ fazla koymuş şanzıman yağı eksik değil şimdi anlamadığım şanzımanda neyi eksik yaptı bu adam.Ayrıca harret göstergem bir fırlıyo bir takılı kalıyo yağ lambasıda hafiif yanıyor parlak şekilde değil gösterdim yağ müşürünü kontrol etti sönmedi orjinal toyota yağ filtresi taktı yine de sönmedei şanzımala alakası olabilirmi?Birde elektikçiye gösterğeyi gösterecem kısa devre falan mı var diye.
  • meteg hocam su anda sanayıdeyım 2004 model mercedes 5 vıtes otomatık sanzuman icin dexter 3 mü olur 4 mu? sormamdakı sebep 2002 sonrası ıcın dexter 3 dıye soylemıssınız ama 5 vıtesler için dexter 4 olur yazmıssınız.kafam karıstıda ona gore deyısım yaptırıcam.saygılar
  • merhaba;
    Bir konu hakkında yardımlarınıza ihtiyacım var arkadaşlar.
    OV 4x4 triptronik Ssangyong Kyron aracımda geri vitese aldığımda R ikazı yanıp sönüyor. Acaba sebebi ne olabilr. Sorunu gidermede ne kadar aceleci davranmalıyım?
    Teşekkür ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatroshaski

    mete ustam arabam şanzıman yapıldı ama pek hoşuma gitmedi sanki viteste boşluk var gibi geç tepki veriyo bazen hiç hareket etmiyor nazla otomatik hareket ediyor gazı kesip iyice kökleyince hareket ediyo bugün ufak bir yokuşta çıkmadı sanki boştaymış gibi ustayı pek gözüm tutmamıştı yağ akıyo deyip duruyordu başka yere gösterdim radyatör altında şanzıman bağlantısından yağ kaçırıyormuş adam sıktı yağ fazla koymuş şanzıman yağı eksik değil şimdi anlamadığım şanzımanda neyi eksik yaptı bu adam.Ayrıca harret göstergem bir fırlıyo bir takılı kalıyo yağ lambasıda hafiif yanıyor parlak şekilde değil gösterdim yağ müşürünü kontrol etti sönmedi orjinal toyota yağ filtresi taktı yine de sönmedei şanzımala alakası olabilirmi?Birde elektikçiye gösterğeyi gösterecem kısa devre falan mı var diye.


    Geç tepki vermesi şanzıman yağ basıncını düzenleyici kısımda sıkıntı var demektir. Bu sıkıntı da oldukça önemli bir sıkıntıdır. İşin sonu şanzımanı değiştirmeye kadar gidebilir. Sanırım şanzımancı dediğiniz gibi pek işinin erbabı değil gibi. İyi bir ustaya gösterin, ayrıca motor ustasına da göstermeniz gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ay910

    merhaba;
    Bir konu hakkında yardımlarınıza ihtiyacım var arkadaşlar.
    OV 4x4 triptronik Ssangyong Kyron aracımda geri vitese aldığımda R ikazı yanıp sönüyor. Acaba sebebi ne olabilr. Sorunu gidermede ne kadar aceleci davranmalıyım?
    Teşekkür ederim...


    Kullanım kılavuzunda şanzıman arızaları ile ilgili bilgi vardır. Benim aracımda N yanıp sönerse şanzıman uyarısı vermiş oluyor. Siz kılavuzunuza bir bakın. Yoksa servise sorun. Bu işi de bir an önce yapın. Zira erken teşhis daha az masraf demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fubo

    meteg hocam su anda sanayıdeyım 2004 model mercedes 5 vıtes otomatık sanzuman icin dexter 3 mü olur 4 mu? sormamdakı sebep 2002 sonrası ıcın dexter 3 dıye soylemıssınız ama 5 vıtesler için dexter 4 olur yazmıssınız.kafam karıstıda ona gore deyısım yaptırıcam.saygılar


    Kafanız karışmasın. Meteg usta ne demişse o dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    ustam kolay gelsin.. ben engelliyim ve aracım da engelli aracı... 20 gündür arabaya binemiyorum.. lütfen bana bi yardımcı olun...kafam çok karıştı..

    2001 model ford focus ambiente 1.6 otomatik vites aracımın şanzıman arıza lambası yanıyor ve viteslerde vuruntu var... araç 1. vitese hiç geçmiyor ... geri vitesine bazen attığımda çok geç geçiyor...

    diğer viteslerde vuruntulu geçişler dışında herhangi bi sıkıntı yok ... vites 2-3-4 ve 4-3-2 çalışıyor ... 1. vitese hiç geçmiyor...
    4. viteste kick down yaptığımda 3 e geçiyor onda da bi sıkıntı yok...

    aracım 250.000 km de .. daha önce hiç tamir gördümü bilmiyorum ...ben aldığımda şunları yaptım...

    atiker sıralı sistem lpg taktırdım 1 ay sonra benzinsizlikten benzin pompası yandı... değiştirdim... aynı gün arabanın motor ve şanzıman yağınıda değiştirdim..
    motor yağı: 10/40
    şanzıman yağı: starpet hidrolik direksiyon yağı - bidonun arkasında otomatik vitesler için yazıyordu... (bu yağı ne kadarda ustaya koyma dedimse ben daha önce çok koydum bişe olmaz dedi)

    bu olanlardan 2-3 gün sonra aracımı çalıştırmak için marşa bastım.. anında sigorta patlattı ve aracın göstergeleri gitti lpg ışığına varana kadar söndü araç hiç çalışmaz hale geldi... bi kaçtane daha sigorta denedik hepsini patlattı...
    en sonunda abim sigortaya bakır tel dolayıp takmış.. araç hiç sigorta attıramadı tabi :)öylece biniyorduk 4 gün sonrada şanzıman arıza lambası yanmaya başladı... viteslerde vuruntu yapmaya başladı... tuttum aracı özel servise götürdüm... servis bu arabanın arızası elektriksel dedi... bir yerde şahse var dedi...
    elektrikçiye götürdüm onlarda arabayı cihaza bağlayarak baktılar ... ŞANZIMAN KADEME SANSÖR DEVRESİ arızası dediler...
    bu parça nedir ne işe yarar değişmesi kaça mal olur bilmiyorum.... daha doğrusu aracımın arızasını tam olarak anlayamadım bile her birisi farklı bişey söylüyor... ümidim sizsiniz

    not: aracımın şanzıman karter tapası olmadığı için yağcı bi pompayla 2 litre çekebildi içinden.... onun yerine ise ATF DEXRON 3 koydum ..aracımda çokta olsa düzelme var ama yinede vuruntu rahatsız edici bi şekilde devam ediyor...


    Şanzıman yağını Dexron3 İle değiştirdim... arabamın viteslerinde hafiften yumuşama var... ama sorun haala çözülmedi...

    bilgisayara bağlattığımda ''şanzıman kademe sansör devresi '' arızası yazıyor.. arıza kodunu siliyoruz tekrar çıkıyor...

    arabamda başka bir arıza daha var... yolda seyir halindeyken göstergeler kafayı yiyor... devir saati km saati sona dayanıyor... duruyor ondan sonra tüm göstergeler sönüyor komple gidiyor... araba çukura falan düştüğünde geri geliyo ... şahsemi var acaba bi yerde...

    sansör devresi arızası şahseden dolayı kaynaklanırmı... şahse sorununu çözsek sansör arızası otomatikman ortadan kalkarmı?
  • hocam öncelikle böyle bir konu üzerinde bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.

    arabam 1996 model e39 otomatik vites bmw 523i. problemim yaklaşık 5 gün önce başladı. Vites D de iken 90 km/h hıza kadar herşey normal, ancak 90 km/h hızı geçtikten sonra ayağımı gazda sabit tutunca veya çok az gaz vermeye çalışınca arabada çok aşırı derecede ileri-geri itme silkeleme oluyor, devir göstergeside silkeleme esnasında 2500-3000 devir arasında yukarı aşağı inip çıkıyor. silkeleme veya itme diyelim bazen sanki arkadan biri arabaya vurmuşcasına kuvvetli oluyor. fakat gaza yüklenip 120 lere çıktığım zaman bu silkme artık olmuyor, sadece 90-100 km/h hızda giderken bu sorunu yaşıyorum. artı geri vitese aldığımda acayip bi vurma sesi var, bu diger viteslerde yok denecek kadar az, ancak geri giderken herhangi bir sorunum yok. bu problem için beni aydınlatırsanız sevinirim.
    YARDIMCI OLMASI AÇISINDAN VİDEOYA ÇEKTİM, ONUNDA LİNKİNİ AŞAĞIDA YAYINLIYORUM.
    şimdiden teşekkürler..

    http://www.youtube.com/watch?v=k3yvMpxBP0g
  • hocam ayrıca yazmayı unuttum, bu sorun olunca ertesi gün gittim hemen yağla filtreyi değiştirdim ama nafile, problem halen devam ediyor
  • meteg ustam aracimin yagini cuma gunu dexter3 ile deyistirdiler.bugun araba cekis den dustu vitesleri kucultmemeye basladi.acaba yagi fazlami koydular?hic sorun yokken sanzumanda boyle bir sorun yokken boyle bir sorun cikarmasi beni korkuttu acikcasi.yarin ilk is ustanin yanindayim ama icim cok kotu oldu su anda.
  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.