Şimdi Ara

Taksiciler neden dizelden lpg ye geçiş yaptı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Benzinli araç sahiplerinin ortak sıkıntısı olan fahiş benzin fiyatlarından ötürü herkes kendine göre bir çözüm bulmakta. Ancak bu tip durumlarda her zaman hem ekonomik araç seçiminde hemde kullanılan yakıtta taksiciler örnek alınır. Tabii ki bi albea, era çok mükemmel araç değiller ancak genelde özellikle parça fiyatları sebebiyle bu araçları tercih etmekteler.

    Bunun yanında kullandıkları yakıta baktığımızda son 3 yıldır dikkat ediyorum, taksiciler dizeli bırakmış lpg ye geçmiş gibi. Arkadaşlarla sohbetlerimizde de herkesin aynı gözlemi yaptığını görüyorum. Bunun temel sebebi ne olabilir acaba. Adamların 4bin fazla vereyim dizel alayım şu kadar yılda amorti ederim gibi bi sıkıntıları yok. Zaten araçlar yüksek km yapmaktalar. Peki adamları lpg ye iten ne? Ancak sanki benzinli araçların dizele göre sorunsuz yapısı ve lpg sorunları olsa da sanırım dizele göre cazip gelmekte. Bu da dizel lpg den her zaman iyidir tezini çürütmekte sanırım. Yani şehiriçi dur kalk seri kullanıma dizeller pek ayak uyduramayıp sorun çıkarttıklarından benzin+lpg ye geçiş olmuş olabilir mi? Dizel derken tabii ki modern turbo dizel araçlardan bahsediyorum.

    Şu sıralar 1.2 aracıma lpg düşünüyorum ya da yaza doğru satıp dizel almak da aklımda var. Bu dizel mi lpg mi konusu gerçekten muamma sanırım.

    Görüşleriniz?







  • Son yıllarda dediğiniz gibi dizel ticari taksi çok görüyorduk. Fakat sizi bahsettiğiniz şehir içi trafiğine ve seri kullanıma uymama olayını taksiciler sonradan keşfedip zararın neresinden dönersek kardır diyerek tekrar LPG'ye dönmüş olabilirler :)
  • taksicileri bilmem ama lpgnin dizele karşı olan avantajları

    1.aynı aracı alacak olsa arada 4 bin fark var lpglisi alsa maksimun 2 bin lira ordan 2 bin kardalar
    2.performans falan gibi takıntıları yok
    3.turbo arılanması gibi sorunu yok
    4.kaliteli mazat bulma dertleri yok
    5.gürültüsü az bakımı ucuz
    6.satarken çok kmli lpgliyi çok kmli dizele göre daha kolay elden çıkartabilirsin.

    bende avensis 1.6 benzinli vardı satıp dizel 407 alacaktım lpg taktırdım 30 bin kmdir sorunsuz biniyorum. bence sende lpg taktır boşver dizeli...

    dizelin lpgye göre avantajları

    1. menzilinin fazla oluşu
    2.performanssının fazla olması?
    3.lpgden anlamayanların yada uğraşmak istemeyenlerin dizele yönelmesi(2.elde satım kolaylığı)
  • Nedenini ben söyliyeyim, 1.6 LPG'li araçta 20TL'lik gazla 100km gidiyorsun performans iyi. 1.3 Dizel araçta da 20TL'lik mazotla 100km gidiyorsun performans yok ama istersen 1.9 JTD'den bile fazla yakıyorsun. Dizelin avantajı kalmadı sayılır artık. E üstüne bakım masrafı filan da eklenince LPG'li araç daha ucuza geliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 9 Nisan 2010; 16:44:52 >
  • neden yazılanların hiçbiri değil. aslında böyle bir geçiş varmı bilmiyorum fakat tanıdığım bir kaç taksici, şöförlerinden hep dert yanıyor. çünkü aracı kimin nasıl kullandığını bilemiyorsun. adam 10 lira cebe atmak için kırsal koyuyor, motoru bağırtıyor sıcak motor kontak kapatıyor. sonuç ? enjektörler gitti , turbo pert. Şimdi kimse çıkıp demesin lpg ile dizelden fazla yada eşit yol yapılıyor diye. dizel her türlü daha ucuza daha uzun mesafe götürüyor fakat taksiyi süren 1 değil ki. bazı taksi varki haftada 3-4 kişi vardiya yapıyor. sonra fatura araç sahibine.
  • Bir de anlamadığım şey turbo dizelin performansı mı iyi benzin+lpg nin mi? Bence benzinli aracın performansı ilk hızlanmalarda iyi olsa da turbo dizellerinde ara hızlanmaları, rampa çıkış performansları benzinliden daha iyi gibi. Bir de lpg li araçta basarsanız yüksek miktarda gaz tüketip avantajından yararlanamamak var. Gerçi bu konu defalarca tartışıldı ancak taksicilerdeki eğilimi görünce sanırım lpg nin daha sorunsuz kullanımı olduğu için tercih edildiğini düşünüyorum. Yakıt masrafı olarak dizeli çok da zorlasanız çok yüksek tüketimler gerçekleşmiyor ancak benzin+lpg de araca yüksek devirler çevirttiğinizde gazı içiyor da içiyor malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    neden yazılanların hiçbiri değil. aslında böyle bir geçiş varmı bilmiyorum fakat tanıdığım bir kaç taksici, şöförlerinden hep dert yanıyor. çünkü aracı kimin nasıl kullandığını bilemiyorsun. adam 10 lira cebe atmak için kırsal koyuyor, motoru bağırtıyor sıcak motor kontak kapatıyor. sonuç ? enjektörler gitti , turbo pert. Şimdi kimse çıkıp demesin lpg ile dizelden fazla yada eşit yol yapılıyor diye. dizel her türlü daha ucuza daha uzun mesafe götürüyor fakat taksiyi süren 1 değil ki. bazı taksi varki haftada 3-4 kişi vardiya yapıyor. sonra fatura araç sahibine.

    Hesap yukarda. sayılar herşeyi söyler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • konu benzinlimi dizel mi şekline döner bu gidişle :)
    --
    taksiciler çok performans aramaz arkadaşlar. az biraz etrafınızda taksici varsa konuşun. önemli olan taksici için işletim giderleridir.

    ek olarak
    ankarada dizel taksi çok az. eskiden beridir lpg kullanılır çoğu araçta.
    ek olarak
    dizel; çok fazla motor kapat - aç durumunda turbo sorunu verir. taksiciler arabayı çalıştırıp 1 - 2 dk bekleyip turbonun yağlanması için vakitleri olmadığı için benzinli daha avantajlı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Nisan 2010; 18:06:05 >
  • bizzat taksiciyle konuştum bu konuyu bana dediği tek şey şehir içinde kullanıyorsan aman dizelden uzak dur
  • Dizel araç sorunları bilen bilmeyen herkesin dilinde.

    İnsanımız dizel araç kullanmayı bilmiyor.

    Dizel fiyatı almış başını gidiyor.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dizel , taksiciliğin mantığına ters bence.

    Düşünsenize uçağa yetişecek bir yolcuya ,

    "Dur abi 2 dakika yerinde ısınması lazım aracın." diyen bir taksi şöförünü..

    Ya da adam bavulunu bekliyor , şöför ise aracı söndürmeden önce 30 saniye rölantida bekliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    neden yazılanların hiçbiri değil. aslında böyle bir geçiş varmı bilmiyorum fakat tanıdığım bir kaç taksici, şöförlerinden hep dert yanıyor. çünkü aracı kimin nasıl kullandığını bilemiyorsun. adam 10 lira cebe atmak için kırsal koyuyor, motoru bağırtıyor sıcak motor kontak kapatıyor. sonuç ? enjektörler gitti , turbo pert. Şimdi kimse çıkıp demesin lpg ile dizelden fazla yada eşit yol yapılıyor diye. dizel her türlü daha ucuza daha uzun mesafe götürüyor fakat taksiyi süren 1 değil ki. bazı taksi varki haftada 3-4 kişi vardiya yapıyor. sonra fatura araç sahibine.

    Hesap yukarda. sayılar herşeyi söyler.


    araç tamamen lpg ile çalışmıyor malesef. benzinde almak zorundasınız bunuda hesaba katın. bunun yanında aracı zorlarsanız lpg tüketimi dizelden çok fazla artar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    neden yazılanların hiçbiri değil. aslında böyle bir geçiş varmı bilmiyorum fakat tanıdığım bir kaç taksici, şöförlerinden hep dert yanıyor. çünkü aracı kimin nasıl kullandığını bilemiyorsun. adam 10 lira cebe atmak için kırsal koyuyor, motoru bağırtıyor sıcak motor kontak kapatıyor. sonuç ? enjektörler gitti , turbo pert. Şimdi kimse çıkıp demesin lpg ile dizelden fazla yada eşit yol yapılıyor diye. dizel her türlü daha ucuza daha uzun mesafe götürüyor fakat taksiyi süren 1 değil ki. bazı taksi varki haftada 3-4 kişi vardiya yapıyor. sonra fatura araç sahibine.

    Hesap yukarda. sayılar herşeyi söyler.


    araç tamamen lpg ile çalışmıyor malesef. benzinde almak zorundasınız bunuda hesaba katın. bunun yanında aracı zorlarsanız lpg tüketimi dizelden çok fazla artar.

    Hesaplamak lazım. Varsayımla, tahminle olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    neden yazılanların hiçbiri değil. aslında böyle bir geçiş varmı bilmiyorum fakat tanıdığım bir kaç taksici, şöförlerinden hep dert yanıyor. çünkü aracı kimin nasıl kullandığını bilemiyorsun. adam 10 lira cebe atmak için kırsal koyuyor, motoru bağırtıyor sıcak motor kontak kapatıyor. sonuç ? enjektörler gitti , turbo pert. Şimdi kimse çıkıp demesin lpg ile dizelden fazla yada eşit yol yapılıyor diye. dizel her türlü daha ucuza daha uzun mesafe götürüyor fakat taksiyi süren 1 değil ki. bazı taksi varki haftada 3-4 kişi vardiya yapıyor. sonra fatura araç sahibine.

    Hesap yukarda. sayılar herşeyi söyler.


    araç tamamen lpg ile çalışmıyor malesef. benzinde almak zorundasınız bunuda hesaba katın. bunun yanında aracı zorlarsanız lpg tüketimi dizelden çok fazla artar.

    Hesaplamak lazım. Varsayımla, tahminle olmaz.

    Kuruş hesabı istiyorsanız oturup yapabilirsiniz. bunun yanında dizel araçların performanslı kullanımdaki yakıt artışının çok az olduğunuda internetteki testlerden bakabilirsiniz(hatta direkt Duratorq' a sorabilirsiniz). ayrıca ararsanız forumda çokca yapılmış bir karşılaştırma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Dizel araç sorunları bilen bilmeyen herkesin dilinde.

    İnsanımız dizel araç kullanmayı bilmiyor.

    Dizel fiyatı almış başını gidiyor.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dizel , taksiciliğin mantığına ters bence.

    Düşünsenize uçağa yetişecek bir yolcuya ,

    "Dur abi 2 dakika yerinde ısınması lazım aracın." diyen bir taksi şöförünü..

    Ya da adam bavulunu bekliyor , şöför ise aracı söndürmeden önce 30 saniye rölantida bekliyor..


    Dizel araçların yerinde ısıtılmasına ihtiyaç yoktur ?
    Sadece motor ısınınana kadar (ki PSA grubu araçlarda bu ısınma diğer dizellere göre daha uzundur ) 2500 deviri geçmemek yeterlidir. Kaldı ki dizel araçlar en yüksek torkunu 1800-2500 arasında verirler. Yani 2500ü geçmenin motoru bağırtmaktan başka bi yararıda yoktur.




  • işin içine bakım masrafları girdimi lpg li araçtan karlısı yok üstelik benzin tüketimleri çok ekonomik bir araca lpg takıldığı zaman dıeselden daha az yakıyor
  • LPGyi 1000liraya takıyorlar.Hadi LPG sistemi komple bozul diyelim git sıfırını 1000liraya gene taktırabilirsin.Ama dizeller çok narin.Yağını yanlışlıkla fazla koy turbo emer sonra turbo gitti 3binlira.Enjektörler tıkandı tanesi 300liradan başlıyor.Bir de motor yaptırmak istersen turbo +motor 7 binliradan başlıyor.LPGli olsa 2000liraya motor yaptır 1000lirayada komple lpgyi değiştir 3000lira kabaca hesap ortada
  • Dün dizel kullanan bir taksiciyle konuştum, bundan sonraki aracı tüplü olacakmış. Çünkü dizelin enjektör fiyatına, benzinlinin komple motorunu yaptırırım diyor adam.
  • Bende bursada dolmuşçu ile görüşüp dizeller içinde seçim kriteri sormuştum.
    Dacia tercih ediyorlardı(albea ve accent era yerine).
    En dikkat ettikleri nokta (benzer yakıt için) bakım maliyetleriydi.
    Yani muhtemelen lpg nin bakım masrafının benzinli araçtan bile ucuz olması olabilir(benzin filtresi değişmiyor)
  • Orijinalden alıntı: dangerousman


    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    Orijinalden alıntı: dangerousman

    Kuruş hesabı istiyorsanız oturup yapabilirsiniz. bunun yanında dizel araçların performanslı kullanımdaki yakıt artışının çok az olduğunuda internetteki testlerden bakabilirsiniz(hatta direkt Duratorq' a sorabilirsiniz). ayrıca ararsanız forumda çokca yapılmış bir karşılaştırma.

    Oldu. yukardaki mesajları tekrar okuyun. 4 enjektör 8000TL hata kaza bozuk mazot alırsan gitti 8.000TL...
    Kuruş hesabıyla 800.000 kuruş eder
  • benzin çok fahişte sanki dizel çok mu ucuz ? en son baktığımda 3,2 ydi. LPG 1,9-2,1 arası. Bide dönelim bakalım bizden geri dediğimiz Kazakistan'daki benzin fiyatlarına. 1LT = 1 TL civarlarında


    Afiyet olsun demek düşer büyüklerimize.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.