Şimdi Ara

Sync Every Frame ne işe yarar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
8.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar cod4 için söylüyorum 3 tane ekran kartım oldu 2 si nvidia 1 ati hepsinde aynı olay vardı şimdi 4850 var gene var şimdi olay şu cod4 multi için söylüyorum herhangibir mapte fps takılma gibi sorunlar yok şu an ortalama 80 fps veriyor full çöz. ve ayarda fakat dikene doğru değilde yatay gittiğim zaman mapte ekran tarayarak geçiyor böyle bir dalgalanma var yatay yürüyüşlerde eski kartlarda umursamadım da bundada yapıyor monitörle ilgili bir durum olabilirmi samsung 22'' 60 mhz 5 ms yada sync every ile bir ilgisi varmı bunun bu sync tam olarak ne işe yarar şu an bende no durumunda.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sync Every Frame Nedir?

    Sync Every Frame, film ve video düzenlemesinde kullanılan bir yazılım eklentisidir. Kullanıcılara, çoklu klipleri veya ses parçalarını senkronize etmek için güçlü araçlar sunar.

    Sync Every Frame ile şunları yapabilirsin:

    • Farklı kameralardan gelen görüntüleri senkronize et: Sync Every Frame, birden fazla kamera ile kaydedilmiş görüntüleri analiz ederek otomatik olarak senkronize edebilir.
    • Ses parçalarını senkronize et: Yazılım, müzik parçalarını veya diğer ses parçalarını videonla senkronize etmek için kullanılabilir.
    • El ile senkronizasyon: Otomatik senkronizasyona ek olarak, Sync Every Frame manuel senkronizasyon seçenekleri de sunar. Bu, daha hassas kontrol sağlamak için kullanılabilir.

    Sync Every Frame aşağıdakiler gibi senkronizasyon sorunlarını çözmek için idealdir:

    • Çoklu kameralı çekimlerde görüntü kayması
    • Ses ve video arasındaki senkronizasyon sorunları
    • Röportajların ve diğer diyalog tabanlı içeriklerin senkronizasyonu

    Uygun fiyatlı ve kullanımı kolay bir yazılım olan Sync Every Frame, video düzenleyicileri için olmazsa olmaz bir araç haline gelmiştir. Birden fazla klip veya ses parçası içeren projeler için senkronizasyonu basitleştirerek, zaman kazandırır ve düzenleme verimliliğini artırır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bende de yapıyordu oyunlarda vsync i açtım, cod 4 de sync every frame i açtığımda nispeten düzeldiğini gördüm. Özellikle gears of warda sinir ediyordu beni.
  • Kısaca şöyle cevap vereyim:

    LCD monitörün 60Hz çalışabiliyor.60 tan fazla fps verebilen her oyunda bu yırtılma efekti de denilen durumu görürsün.Sadece sana has bir durum değil.Tek çaren var.Destekleyen oyunlarda (cod4 te var)

    Vsync : On

    yapmalısın.O zaman efekt olmaz fakat bu kez de oyunu sabit olarak 60 fps de oynarsın.Bu iki durumdan hangisi işine gelirse o şekilde kullanmalısın.Bazı oyunlarda açık olarak , bazı oyunlarda da kapalı olarak daha çok işine gelebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coksakinol

    Kısaca şöyle cevap vereyim:

    LCD monitörün 60Hz çalışabiliyor.60 tan fazla fps verebilen her oyunda bu yırtılma efekti de denilen durumu görürsün.Sadece sana has bir durum değil.Tek çaren var.Destekleyen oyunlarda (cod4 te var)

    Vsync : On

    yapmalısın.O zaman efekt olmaz fakat bu kez de oyunu sabit olarak 60 fps de oynarsın.Bu iki durumdan hangisi işine gelirse o şekilde kullanmalısın.Bazı oyunlarda açık olarak , bazı oyunlarda da kapalı olarak daha çok işine gelebilir.


    evet +1 , mesela Race driver gird'de açınca oyun cok daha smooth oluyor
  • Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




  • Gayet açıklayıcı oldu olayı anladım teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




    Nedir bu ya




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    PSP DE HOLD TUŞU NE İŞE YARAR
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Slayer_


    quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




    Nedir bu ya

    Yerim ben bu adamın "Ş" ve "Ç" yazışını

    Ekleme: Bilgiler güzel. Bilmeyenlere, unutanlara ve bildiğini sananlara yardımı dokunur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adilazimdegilx -- 22 Ekim 2008; 16:50:56 >




  • nedemek nedir bu ya ban arkadaş öyle bi güzel açıklamışki akıcı bi şekilde burda kim bilir kaç kişinin işine yarıyacak çok fazla yazı okuduğun için mi ban diyorsun bileydinde sen açıklayaydın

    quote:

    Orjinalden alıntı: Slayer_


    quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




    Nedir bu ya




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cenkyyy

    nedemek nedir bu ya ban arkadaş öyle bi güzel açıklamışki akıcı bi şekilde burda kim bilir kaç kişinin işine yarıyacak çok fazla yazı okuduğun için mi ban diyorsun bileydinde sen açıklayaydın

    quote:

    Orjinalden alıntı: Slayer_


    quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




    Nedir bu ya




    Önce T.C forumlarında Türkçeyi konuşmayı öğrensin kendisine bir faydası olsun, ondan sonra buradaki insanlara yardımcı olsun.

    Sen kimsin avukatı mısın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Slayer_ -- 22 Ekim 2008; 19:24:13 >




  • Güzel acıklama olmuş sağolasın,ama shu bazı kelimelerin de bir garipdi,ama tarzı olan insanları severim..

    Ban diyen arkadaş allah bilir okumamaıştır bile yazılanları,bu kadarı da ayip yani..

    Arkadaş emek vermiş yazmış çizmiş...beğenmiyorsan cevap atma gereği bile duymazsın!!!

    EDİT: türkce kurallarına uymayan bir yazı dogrudur,ama ben arkadaşın faydalı bilgiler aktardıgını düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pasha-TR -- 22 Ekim 2008; 19:24:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pasha-TR

    Güzel acıklama olmuş sağolasın,ama shu bazı kelimelerin de bir garipdi,ama tarzı olan insanları severim..

    Ban diyen arkadaş allah bilir okumamaıştır bile yazılanları,bu kadarı da ayip yani..

    Arkadaş emek vermiş yazmış çizmiş...beğenmiyorsan cevap atma gereği bile duymazsın!!!

    EDİT: türkce kurallarına uymayan bir yazı dogrudur,ama ben arkadaşın faydalı bilgiler aktardıgını düşünüyorum..



    Türkçeyi katletmek bir tarz mıdır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Slayer_ -- 22 Ekim 2008; 20:02:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....



    achilir,olchulur,shekilde,kisaltirmish,chok,chunku

    rezeret.

    çok mu uğraştın dilin içine etmek için.


    özenti seni.




  • @Gamlı Baykuş

  • quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....





    Bu şekilde yazmaya çok meraklıysan yabancı forumlarda gramerine uyan dillerde yazabilirsin
    Senin şimdi Türk kelimesini değiştirip Tırk diyen bir bölücüden bayrağın kan kırmızı rengini çimen suyu yeşiline boyayan şeriat aşığı bir gericiden ve benzerlerinden ne farkın oluyor 70 milyon insanın kullandığı ve anayasada Devletin resmi dili olarak kabul edilmiş bir değerin böylesine aşağılayarak ne yapmaya çalışıyorsun kışkırtıcı (provocateur) mısın sen kardeşim insanların sinirini bozmak için bilinçli olarak mı böyle yazıyorsun (Öyle değilse sil salak salak yazdığın yazıları zaten çoğuda doğru değil )




  • O kadar uzun yazının içerisnde vardır belkı ama ben yinede kısaca söyliyim.Vertical SYNC dir o.Yani yatayda değil dikeyde kı kırılmaları engellemek için monitörünüzn mhz sine oyunun fps sini sabitler.Yani monıtörünüz 60 hertz ise ve vsync yi on yaparsanız fps niz 60 sabit kalır ve dikey kırılmalar olmaz!Yaty kırılmaların bunla alakası yok.bunun sebebi genellikle oyun içi çözünürlükle masaüstü çözünürlülüğün farklı olmasıdır.Oyundan kaynaklanan sebeplerde olabilir tabi!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....



    Hepiniz de @gprs78'i yanlış anlamışsınız. Yazıyı yazan kendisi değil. "Ben de bu yazıdan öğrendim" diyor. Kendisi internetten araştırmış. Bu yazıyı okumuş öğrenmiş, yararlanın diye buraya kopyala-yapıştır yapmış. Yazı üzerinde düzeltme yapmamış.

    Yazı @TheLawMan isimli kullanıcıya ait. İşte bu linktehttp://www.oynasana.com/forum/g730138

    Sanki yazıyı @gprs78 yazmış gibi hepiniz de üzerine çullanmışsınız. Önce bir anlayın bakalım nedir ne değildir. Hemen vur abalıya...




  • Nedir bu durumunuz ??

    kim yazarsa yazsın bende yazıyorum arada bu şekilde...

    Bu eskiden tamamen ENG Klavye kullanmaktan kaynaklanan birşey benim için
    bunada
    pek engel olunamıyor . Üzgünüm ama hiç yurtdışında yabancı dilde yazılan yazıları okumuyorsunuz sanırım...
    nedenmi ?
    çünkü okuyamıyorsunuz herşeyin mükemmel olduğunu sanıyorsunuz .

    Başbakanlığa dilekçe yazmıyoruz burada...
    Madem anlayabiliyorsun oradaki " sh " nin "ş" olduğunu niye Tartışma ortamı yaratıyorsunuz...
    Belki tarz dan değil "ş" harfi çalışmıyordur "sh" yapıyordur... belki ingilizce klavyesi vardır belkide adam yurtdışındadır...

    Bırakın bu Türkçe katletme olaylarını artik.
  • Cidden ortalık karışmış. Ben okurken açıkçası o kadar takmamıştım. Çünkü içinde bilgi vardı, paylaşım vardı . Süslü , püslü laflarla gizlemiş gerçeklerdense @TheLawMan ın tarzını tercih ederim.

    Saygılar.
  • heeeeee avukatıyım ne oldu bişeymi var ? adamın türkçeyi katletmesini ayrı tartışacaksın verdiğ bilgileri ayrı tartışacaksın arkadaşım türkçeyi katletmesine senle hem fikirim ama verdiğ bilgilere ban çekemessin arkadaşım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Slayer_

    quote:

    Orjinalden alıntı: cenkyyy

    nedemek nedir bu ya ban arkadaş öyle bi güzel açıklamışki akıcı bi şekilde burda kim bilir kaç kişinin işine yarıyacak çok fazla yazı okuduğun için mi ban diyorsun bileydinde sen açıklayaydın

    quote:

    Orjinalden alıntı: Slayer_


    quote:

    Orjinalden alıntı: gprs78

    Bende bu yazıdan öğrendim .....


    @TheLawMan


    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....




    Nedir bu ya




    Önce T.C forumlarında Türkçeyi konuşmayı öğrensin kendisine bir faydası olsun, ondan sonra buradaki insanlara yardımcı olsun.

    Sen kimsin avukatı mısın?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.