Şimdi Ara

Superonline PİŞMANLIKTIR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 yıla yakındır süperonline fiber internet kullanmaktayım. Ancak son 2 yıldır malesef parasını ödediğim 100mbit internetle rezil olmaktayım. Gün içerisinde speedtest üzerinden yaptığım testlerde sonuçlar 3mbps ile 25 mbps arasında değişiyor ki günün genel kısmı 5-6 mbps arasında bi sonuç almaktayım. Bu yavaşlığın sebebini ben şuna bağlıyorum ilk 2 sene yaşadığım apartmanda sadece ben fiber kullanıyordum ve gayet memnundum ancak 1.5 yıl önce siteye taşındım ilk dönemler idare edilebilir internet hızı son 7-8 aydır kanser edecek kadar sorunlu oldu. Pişmanlık da bu dönemde başladı. Yüzlerce defa müşteri hizmetleriyle görüştüm, onlarca kez evime teknik servis geldi. Her seferinde yapılan işlem aşağı yukarı aynıydı. Problemin sitedeki yoğunluktan kaynaklandığını sürekli belirtmeme rağmen gelen teknik servis elemanları ya modemimi değişti ya da kanalı 11'den 13'e 13'ten 11'e geçirip durdular. Taahhütümün bitmesine 20 gün kaldı, ben bu 11 lira etmez internete aylık 101 lira ödemeye devam ediyorum ve arayan müşteri hizmetleri hala " geçmişteki hız problemi kayıtlarınızı görüyorum bir de ben modem ayarlarınızı güncelleyeyim bu sefer düzelecektir" diye dalga geçiyor. BTK üzerinden yaptığım tüketici şikayetinden 20 liralık bir geri ödeme aldım çok şükür. Belki de müşteri hizmetlerine kibar davranmanın sonuçlarına katlanıyorum biraz sert konuşsak daha yetkili birisine aktarılabilirdik.


    Sözü fazla uzatmadan şöyle özetleyeyim. Bir sorununuz olana kadar superonline'dan memnun kalırsınız ancak bi problem çıktığında sabrınızın sınanacağını bilin.Superonline PİŞMANLIKTIR



    Edit: Bu görseldeki hızlar internetin beni çileden çıkartıp müşteri hizmetlerini aradığım dönemlerde çekilmiş hızlardır. Alttaki yorumlarda da belirttiğim gibi genelde modem yakınında 20-40 arası bi değer almaktayım ancak yavaşlık olduğu dönemlerde modem yakınında olmama rağmen 8-15 arası değerler de aldığım oluyor.

    13:45 civarlarında internet görece hızlıyken yaptığım testleri paylaşıyorum.

    Superonline PİŞMANLIKTIRSuperonline PİŞMANLIKTIRSuperonline PİŞMANLIKTIR

    bu da aynı saatler civarında ilk görselde eklediğim testle aynı noktada yapılmış test. Yani 7-8 metre ötedeki odada internetin görece sorunsuz olduğu vakitlerde aldığım hız 20-25 arası oluyor. Gözlemlerime göre özellikle akşam vakitleri inanılmaz bir yavaşlık başlıyor.

    Superonline PİŞMANLIKTIR


    Durum hakkında sizlerin de yorumlarını bekliyorum. Sizlerin aldıkları hızlar neler ? Böyle bi durumda sizler ne yapardınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 11 Temmuz 2017; 14:14:16 >







  • İlk defa fiberde sorun yaşayan birini gördüm..
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun olabilir ben sorun çıktı diye bu ISS'den pişmanım demiyorum. Sorunu görmelerine rağmen çözüm üretmeyle uğraşmıyorlar. 40 Dairelik bi Blokta yaşıyorum, dediğim gibi belki bir yoğunluk vs olabilir bunu araştırmak yerine her seferinde bunun defalarca gerçekleştirilidğini belirtmeme rağmen modem ayarlarını resetleme, modem değişme, kanal değişme dışında hiçbir şey yapılmıyor. Ancak bugün biraz sitem edince belki alttaki kutuda bi problem olabilir dedi müşteri hizmetleri ancak onunla ilgilenmeden önce bi teknik servisin gelip modemime tekrar bakması gerekiyormuş. Yani ben her seferinde tekerleği yeniden keşfeder gibi müşteri hizmetleriyle konuşuyorum. İnsan bi geçmiş problemlere bakar ya da bir üst birime vs aktarır. Öyle bir şey olmuyor malesef, " ben modeminize en güncel ayarları yükledim probleminiz çözülecektir" cümlesinden bıktım. Bu en güncel ayar dedikleri de kanal değiştirme.

    Bu arada şunu da eklemek isterim belki aramızda başına gelenler vardır. Bundan önceki teknik servis bana 100 ile başlayan bi IP atandığını söylemişti, bundan dolayı çözüm bulunsa bile geçici olur sürekli yavaş IP'lere düşersiniz gibi bir şey söyledi ama benim bildiğim statik IP'ye sahip değilsek IP sürekli değişir. Bazı kullanıcıların talihsizliğine 100 ile başlayan IP atanması gibi bir şey söz konusu olabilir mi ?



    Superonline PİŞMANLIKTIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 10 Temmuz 2017; 14:40:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImbaLanceD

    Hocam sorun olabilir ben sorun çıktı diye bu ISS'den pişmanım demiyorum. Sorunu görmelerine rağmen çözüm üretmeyle uğraşmıyorlar. 40 Dairelik bi Blokta yaşıyorum, dediğim gibi belki bir yoğunluk vs olabilir bunu araştırmak yerine her seferinde bunun defalarca gerçekleştirilidğini belirtmeme rağmen modem ayarlarını resetleme, modem değişme, kanal değişme dışında hiçbir şey yapılmıyor. Ancak bugün biraz sitem edince belki alttaki kutuda bi problem olabilir dedi müşteri hizmetleri ancak onunla ilgilenmeden önce bi teknik servisin gelip modemime tekrar bakması gerekiyormuş. Yani ben her seferinde tekerleği yeniden keşfeder gibi müşteri hizmetleriyle konuşuyorum. İnsan bi geçmiş problemlere bakar ya da bir üst birime vs aktarır. Öyle bir şey olmuyor malesef, " ben modeminize en güncel ayarları yükledim probleminiz çözülecektir" cümlesinden bıktım. Bu en güncel ayar dedikleri de kanal değiştirme.

    Bu arada şunu da eklemek isterim belki aramızda başına gelenler vardır. Bundan önceki teknik servis bana 100 ile başlayan bi IP atandığını söylemişti, bundan dolayı çözüm bulunsa bile geçici olur sürekli yavaş IP'lere düşersiniz gibi bir şey söyledi ama benim bildiğim statik IP'ye sahip değilsek IP sürekli değişir. Bazı kullanıcıların talihsizliğine 100 ile başlayan IP atanması gibi bir şey söz konusu olabilir mi ?



    Superonline PİŞMANLIKTIR

    IP Adreslerinin büyük çoğunluğu 100 ile başlıyor zaten.. "100"den kastım "192" şeklinde. Gelen ekipte büyük ihtimalle bunu kaatetmek istemiştir diye düşünüyorum.

    Böyle birşey olsa dahi statik IP almadığınız sürece sizinde söylediğiniz gibi IP adresi devamlı değişir..

    Ben kutuda problem olduğu kanısındayım.




  • zero fear kullanıcısına yanıt
    100 derken hocam 100.x.x.x şeklinde. Şimdi de mesela IP 100.83.83.212 ve Hız 7'yi geçmiyor. IP 176.x.x.x şeklinde olduğunda da hız problemi yaşıyorum ancak bu kadar kötü değil.Superonline PİŞMANLIKTIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 10 Temmuz 2017; 15:38:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImbaLanceD

    100 derken hocam 100.x.x.x şeklinde. Şimdi de mesela IP 100.83.83.212 ve Hız 7'yi geçmiyor. IP 176.x.x.x şeklinde olduğunda da hız problemi yaşıyorum ancak bu kadar kötü değil.

    Müşteri hizmetlerini arayıp "yolladığınız ekip tahsis edilen "100" ile başlayan IP'den kaynaklanabileceğini söyledi sorunun" deyin.
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Bi kaç defa söyledim hocam. Statik IP verebiliriz ancak sorununuz çözülmezse boş yere ekstra para ödersiniz gibi cevaplar alıyorum. Zaten statik IP bile alsam hız değerleri 100mbit internetten beklenenin yarısı kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 10 Temmuz 2017; 15:41:20 >
  • Teknik servis tekrar geldi. CNC IP veriliyor size bundan kurtulmak istiyorsanız statik IP alın 10 liraya, tüm türkiyede yaşanan bir problem çözülmeye çalışılıyor dedi. 20 gün sonra taahhüt bitiyor inşallah. Bi daha turkcell'in t'si ile işim olmaz
  • Bugüne kadar CGN IP'deyim ve hiç sorun görmedim. Kalitesi bölgeden bölgeye değişiyor SOL'un

    Superonline PİŞMANLIKTIR
  • ImbaLanceD kullanıcısına yanıt
    CGN havuzuna düşmüşsünüz, geçmiş olsun. Duruma bakılırsa size 2 yıl da ballandıra ballandıra yedirmişler havuz IP'leri... CGN havuzuna dahil olan IP'ler ortak kullanıma sahip olup, bu IP'lerden internete çıkan kullanıcılar çeşitli hizmetlerden mahrum kalırlar, özellikle de VPN hizmetlerini kullanamazlar. Arayıp havuzdan çıkmak istediğinizi söyleyin (genelde modem içerisinden kullanılmayan bir porta yönlendirme bu duruma kalıcı çözüm oluyor...), zora koşarlar ve anlamazlığa yatarlarsa VPN bağlantısı yapamadığınızı söyleyin...

    Bu açılardan bakıldığında Superonline'ın IP havuzu malesef yetersiz...

    Statik IP tavsiye etmiyorum. Web sitesi, sunucu v.s. gibi işlerle uğraşmıyorsanız, günümüzde siber saldırıların arttığı bir dönemde Statik IP size sadece zarar olarak döner. Tabi servis sağlayıcı kendi yararına ve sunucuları rahatlayacağı için size kötü demez. Açıkçası kimse benim malım kötü de demez... :) Statik IP işin en kolay yoludur. Verilebilecek ve sırf hat, santral v.s. rahatlatmak açısından kısıtlanan bir hizmet için hakkınızdan vazgeçmeyin!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 11 Temmuz 2017; 12:29:24 >




  • uyemuyedegil U kullanıcısına yanıt
    Açıklama için teşekkür ederim. Valla çok uğraştım ama çözüm bulamadim. Bu IP olayinin duzelmesini de talep ettim yine çözümsüz kaldi. Dün IP ile ilgili bi değişiklik yaptilar ilk kez modem dibinde kablosuz 55mbps gördüm. Ben yapilanin haksizlik oldugunu düşünüyorum. O kadar para verip kullanamadigim internetin ucretini geri istedim ama 23 lira verdiler. Ben zaten bu firmadan daha iyisini beklemiyordum. Taahhüt bittigine sukrediyorum. BTKdan tekrar şikayet oluşturdum onun sonucunu bekliyorum.
  • Şimdi tekrar 100. ile başlayan IP aldım. Gerçekten bu şirket insanlarla dalga geçiyor. BTK'ya yazdığım şikayeti de yine turkcell cevaplıyor. Bu konuda yapılacak başka bir şey bilen var mı ? Tüketici haklarına mı başvurmalıyım ?
  • IP kaynaklı bu kadar düşük hız kaynaklı bir sorun olacağını zannetmiyorum. Evet hız bir miktar düşebilir, ping yükselebilir ama bu denli bir değişim olmaz. Sorun büyük ihtimalle binanızdaki kabinin yetersizliği yada DSLAM tarafındaki kapasite yetersizliğinden kaynaklanıyor. Eğer sizin gibi başka sorunlar yaşayan varsa onlarla birlikte şikayet oluşturun, Türk Telekom'da kapasite yetersizliği durumunda aynı bölgede kaç kişi bu sorunu yaşıyor diye bakılarak işlem yapılıyor. Büyük ihtimalle Turkcell'de de aynıdır.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Hocam oturduğum sitede bizim kadar aktif internet kullanan yok. Digerleri hep işinde gücünde aileler. Bu aldığım 5-9mbps arası degerler 6 metre ötedeki odada alınmış degerler. Modemin tam dibinde 20 de alıyorum 38'de. IP değişince 58 almaya başlamıştık ancak yine eski duruma döndü. Yani ben 40 lira verdiğim internetle bu degeri alsam bi nebze ses çıkarmayacağım ama aylık 104 lira fatura ödüyorum.

    Yani ben call center çalışanına da bir şey söyleyemem bu insan sonuçta şirketle sadece 2000TL'lik bağlantısı olan birisi. İstediğim kadar derdimi anlatayım adam he he deyip geçiyor. Arada ilgililer çıkıyor çözdük sorunu artık olmayacak diye, ertesi gün aynı terane.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 11 Temmuz 2017; 13:43:45 >
  • ilk mesaja yeni testler ekledim. Durum hakkında sizlerin de yorumlarını bekliyorum. Sizlerin aldıkları hızlar neler ? Böyle bi durumda sizler ne yapardınız ?
  • Testleri yaparken kablo ile bağlanın wifi ile çok fark olabiliyor yakında olsanız bile.
  • hocam benim bildiğim fiber kablodan 10-12 gbps hız geliyor diyelimki sizin apartmana 10 geliyor 40 müşteri olsa 40ıda superonline kullansa hepside 100 lük paket kullansa 4 gbps internet kullanmış olursunuz bu kadar kullanımda nası oluyorda yoğunluktan yavaşlıyor anlamıyorum yavaşlamaması gerekir 2. bir kablo çekilmesi gerekir eğer tek 1 kablo yetmiyorsa çok üzücü bi durum superonline için allah sabır versin kaan terzioğluna bi mesaj yapin nadirde olsa mesajları görüp sorunları çözdürdüğü oluyor
  • erkaninn59 kullanıcısına yanıt
    Hocam benim bu durum hakkında yorumum şöyle. 176.x.x.x ile başlayan IP verildiğinde fotoda gösterdiğim yerden yaptığım testle hızın 60-70 civarına çıktığı oluyor. Bu CGN IP ile maksimum 40 alabiliyorum ve aldığım değerler 5 dakika içerisinde sürekli dalgalanma gösteriyor 17 aldığımın 2 dk sonrası 38 alıp sonra 20lere düşebiliyor. Özellikle akşam vakitleri hız sorununun artması da bana göre apartmana verilen hattın yetersizliğinden. Bi ara bununla ilgili bi android aplikasyonu yüklemiştim o an meşgul olan kanalları gösteren. Gerçekten hız problemi olan dönemlerde apartmanda baya bi yoğunluk oluyor. Bununla ilgili teknik servisle konuştum mümkünse akşam vakitleri test yapmaya gelin diye ama bu önemli değil bi sorun olursa biz gündüz de görürüz vs diye geçiştirdiler. Yani özetle hem CGN IP hem de yoğunluk yüzünden özellikle 6'dan sonra internet çok kötü oluyor.

    Hoş şu vakitte de hız dalgalanmaları yüzünden tek bir PC bağlı olmasına rağmen yüksek kalite Twitch yayınları izleyemiyorum. Belirttiğim gibi 40 lira verip aldığım nette olsa takmam bu konuları. Ama bu kadar ödeyip bu kalitede bi hizmet almak üzüyor. Taahhüt iptal etseler olayı büyütmeyecektim ama hem problemi çözemediklerinin farkındalar hem de parayı çatur çutur ödettiriyorlar ya ona sinirlerim bozuluyor.

    Açıkcası tüketici haklarıyla da uğraşmayı istemediğimden bu hallere düştüm. Konuyu fazla da uzatıp sizleri de yormayayım. Durum böyle malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ImbaLanceD -- 11 Temmuz 2017; 15:18:16 >




  • 3-5 bin lira yatirim yapmasin diye kullanıcıyı ne duruma düşürüyor turkcellden beklemezdim acınacak bi hal bu fiber internet hizmeti sağlıyor 20-30 megabit hakaret gibi insanın siniri bozuluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImbaLanceD

    Hocam benim bu durum hakkında yorumum şöyle. 176.x.x.x ile başlayan IP verildiğinde fotoda gösterdiğim yerden yaptığım testle hızın 60-70 civarına çıktığı oluyor. Bu CGN IP ile maksimum 40 alabiliyorum ve aldığım değerler 5 dakika içerisinde sürekli dalgalanma gösteriyor 17 aldığımın 2 dk sonrası 38 alıp sonra 20lere düşebiliyor. Özellikle akşam vakitleri hız sorununun artması da bana göre apartmana verilen hattın yetersizliğinden. Bi ara bununla ilgili bi android aplikasyonu yüklemiştim o an meşgul olan kanalları gösteren. Gerçekten hız problemi olan dönemlerde apartmanda baya bi yoğunluk oluyor. Bununla ilgili teknik servisle konuştum mümkünse akşam vakitleri test yapmaya gelin diye ama bu önemli değil bi sorun olursa biz gündüz de görürüz vs diye geçiştirdiler. Yani özetle hem CGN IP hem de yoğunluk yüzünden özellikle 6'dan sonra internet çok kötü oluyor.

    Hoş şu vakitte de hız dalgalanmaları yüzünden tek bir PC bağlı olmasına rağmen yüksek kalite Twitch yayınları izleyemiyorum. Belirttiğim gibi 40 lira verip aldığım nette olsa takmam bu konuları. Ama bu kadar ödeyip bu kalitede bi hizmet almak üzüyor. Taahhüt iptal etseler olayı büyütmeyecektim ama hem problemi çözemediklerinin farkındalar hem de parayı çatur çutur ödettiriyorlar ya ona sinirlerim bozuluyor.

    Açıkcası tüketici haklarıyla da uğraşmayı istemediğimden bu hallere düştüm. Konuyu fazla da uzatıp sizleri de yormayayım. Durum böyle malesef.

    Hocam aynı sorun Superonline fiber altyapsını kullanan vodafone fibermaxda da var !!! benimde arıza kaydım 1 aydan beri devam ediyor hala çözülemedi ! hızım 3-4 mbit cıkıyor bazen de çok nadir 20-25 mbit oluyor ! bende sözde 100 mbit kullanıyorum , ben taahhüt filan imzalamadım böyle devam ederse iptal ettireceğim




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.