Şimdi Ara

Supercharger hakkında bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eaton supercharger ların maksimum döndürme kapasiteleri var mesela M45 için 14.000 d/dk demiş üretici.Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk dönrüsek ne olur ? Teknik açıdan ne gibi bir sorun yaşarız ?



  • Sorunuzun içinde cevap gizli Maksimum döndürme kapasiteleri için 14k dendiyse bunun üstüne çıktığında üretici sorumluluk almaz ve o sc de çok yaşamaz, elinde patlar. Olan arabaya olur.

    Ayrıca 14k nın da üstüne çıkabileceğini sanmıyorum, turboyla karıştırılmaması lazım sc nin. Süperşarj aslında basit bir kompresördür. Dışarıdan gelen havayı basınçlı bir şekilde içeri püskürtecek şekilde dizayn edilmiştir.
  • Benim öğrenmek istediğim de o işte yani maksimum döndürme devrinin üzerine çıkıldığında teknik ve mekaniksel olarak ne tür bir sorun yaşarım ? Mantıken düşünüldüğünde sorun çıkaracak şeylerin sadece rulmanlar olduğunu tahmin ediyorum.Bu durumda s/c nin rulmanları daha yüksek devirlerde çalışabilen özel amaçlı rulmanlar ile değiştirilirse geriye ne kalır ?
  • Yağlamada sorun çıkar,yağ filmi incelir aşınma ve ısınma oluşur.Açıkçası zarar görür.
  • supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Şurda adam kasnak değişimiyle RPM arttırmış.

    http://home.windstream.net/mcfly/adjusting_boost_pressure.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Şurda adam kasnak değişimiyle RPM arttırmış.

    http://home.windstream.net/mcfly/adjusting_boost_pressure.htm

    benim anladığım kadarı ile, uygulama 3,4 litrelik motorda yapılmış kasnağın çapını artırmış, mantık olarak kompressorun guç aldığı kasnak çağını bir miktar artırırsanız kompressor kasnağı daha fazla devir alır zaten. Bence bu deviri artırmak için her iki kasnak değişmeli bu devir bandında aynı ömrü sunabilmesi için kayış tertibatıda değişmeli. Bu amca 6psi sıkıştırma oranını artırmış, kendiside söylemiş böyle birşey yapıldığında kompresörün garantisi tamamen gider diye, bence bu kasnağa ters orantılı olarak kompressör ömrü azalacak.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Volvo C30 Hakkında bilgi
    15 yıl önce açıldı
    c3 hakkında bilgi istiyorum
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Şurda adam kasnak değişimiyle RPM arttırmış.

    http://home.windstream.net/mcfly/adjusting_boost_pressure.htm

    benim anladığım kadarı ile, uygulama 3,4 litrelik motorda yapılmış kasnağın çapını artırmış, mantık olarak kompressorun guç aldığı kasnak çağını bir miktar artırırsanız kompressor kasnağı daha fazla devir alır zaten. Bence bu deviri artırmak için her iki kasnak değişmeli bu devir bandında aynı ömrü sunabilmesi için kayış tertibatıda değişmeli. Bu amca 6psi sıkıştırma oranını artırmış, kendiside söylemiş böyle birşey yapıldığında kompresörün garantisi tamamen gider diye, bence bu kasnağa ters orantılı olarak kompressör ömrü azalacak.

    "A smaller pulley simply spins the Supercharger faster at a given RPM."

    Sanırım kasnağı küçültmüş devri artsın diye ayrıca dediğiniz doğru kayış sıyırmasından bahsetmiş ona göre seçim yapılmalı tabi ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Şurda adam kasnak değişimiyle RPM arttırmış.

    http://home.windstream.net/mcfly/adjusting_boost_pressure.htm

    benim anladığım kadarı ile, uygulama 3,4 litrelik motorda yapılmış kasnağın çapını artırmış, mantık olarak kompressorun guç aldığı kasnak çağını bir miktar artırırsanız kompressor kasnağı daha fazla devir alır zaten. Bence bu deviri artırmak için her iki kasnak değişmeli bu devir bandında aynı ömrü sunabilmesi için kayış tertibatıda değişmeli. Bu amca 6psi sıkıştırma oranını artırmış, kendiside söylemiş böyle birşey yapıldığında kompresörün garantisi tamamen gider diye, bence bu kasnağa ters orantılı olarak kompressör ömrü azalacak.

    "A smaller pulley simply spins the Supercharger faster at a given RPM."

    Sanırım kasnağı küçültmüş devri artsın diye ayrıca dediğiniz doğru kayış sıyırmasından bahsetmiş ona göre seçim yapılmalı tabi ki.

    evet. Ya kompressördeki kasnağı küçültmeli, ya motordaki kompressörün güç aldığı kasnak büyümeli veyahut ikiside belirli ve hesaplı bir oranda yapılarak supercharger devir sayısı artırılarak kompressör basıncı artırılmalı, ancak bu çok ince hesap gerektirir bence aracın bütün adaptasyonunu alt-üst edecek bir uygulama sonuç itibari ile bu oranlar motor devri hangi devirde hangi gücü ve torku verdiği dolayısı ile şanzıman oranlarına kadar uzanan bir adaptasyon içeriyor, kaş yapayım derken göz çıkarma ihtimali çok yüksek bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Şurda adam kasnak değişimiyle RPM arttırmış.

    http://home.windstream.net/mcfly/adjusting_boost_pressure.htm

    benim anladığım kadarı ile, uygulama 3,4 litrelik motorda yapılmış kasnağın çapını artırmış, mantık olarak kompressorun guç aldığı kasnak çağını bir miktar artırırsanız kompressor kasnağı daha fazla devir alır zaten. Bence bu deviri artırmak için her iki kasnak değişmeli bu devir bandında aynı ömrü sunabilmesi için kayış tertibatıda değişmeli. Bu amca 6psi sıkıştırma oranını artırmış, kendiside söylemiş böyle birşey yapıldığında kompresörün garantisi tamamen gider diye, bence bu kasnağa ters orantılı olarak kompressör ömrü azalacak.

    "A smaller pulley simply spins the Supercharger faster at a given RPM."

    Sanırım kasnağı küçültmüş devri artsın diye ayrıca dediğiniz doğru kayış sıyırmasından bahsetmiş ona göre seçim yapılmalı tabi ki.

    evet. Ya kompressördeki kasnağı küçültmeli, ya motordaki kompressörün güç aldığı kasnak büyümeli veyahut ikiside belirli ve hesaplı bir oranda yapılarak supercharger devir sayısı artırılarak kompressör basıncı artırılmalı, ancak bu çok ince hesap gerektirir bence aracın bütün adaptasyonunu alt-üst edecek bir uygulama sonuç itibari ile bu oranlar motor devri hangi devirde hangi gücü ve torku verdiği dolayısı ile şanzıman oranlarına kadar uzanan bir adaptasyon içeriyor, kaş yapayım derken göz çıkarma ihtimali çok yüksek bence...

    Aynen öyle hocam




  • Motorsiklete mi uygulayacaksınız? Maksimum kapasite neyse odur çıkabileceği devir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Ne 150 bin devri yahu kim söyledi bunu ?

    Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim ancak istediğim cevaptan başka her şeye değinmişsiniz doğal olarak tatmin olmadım.Aşınmanın artacağından bahsetmiş bir arkadaş ancak ben maksimum devri 14.000 d/dk olan s/c yi 50.000 d/dk çevirmicem maksimum 20.000 d/dk da çalıştırırsam ne gibi bir sorun yaşarım ? Bunu soruyorum.

    Aracıma supercharger uygulaması yapacağım s/c yi gürcistandan temin edeceğim hatta çok uygun fiyata M45 buldum ancak teknik verilere baktığımızda M45 in maksimum devri nin benim motorum için yetersiz olduğunu görüyorum ancak dediğim gibi 20.000 d/dk ile çevirdiğim takdirde motorumu doyurabiliyor bu yüzden böyle bir araştırma içerisindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 1 Mart 2013; 23:02:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    supercharger turbo gibi egsoz gazı girişi ile hiçbir bağlantısı olmayan türbinin devir direncine sahip değildir, gucunu motordan bir kayış vs. bağlantı ile alır, bu bağlantının 15bin devire dahi dayanması şuanki teknoloji ile çok iyi sayılır, bunu nasıl bir tubo gibi 150 bin devire dayandırabilirsiniz ki? bu kayışın ömrü ne olur tahmin edersiniz?

    Ne 150 bin devri yahu kim söyledi bunu ?

    Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim ancak istediğim cevaptan başka her şeye değinmişsiniz doğal olarak tatmin olmadım.Aşınmanın artacağından bahsetmiş bir arkadaş ancak ben maksimum devri 14.000 d/dk olan s/c yi 50.000 d/dk çevirmicem maksimum 20.000 d/dk da çalıştırırsam ne gibi bir sorun yaşarım ? Bunu soruyorum.

    Aracıma supercharger uygulaması yapacağım s/c yi gürcistandan temin edeceğim hatta çok uygun fiyata M45 buldum ancak teknik verilere baktığımızda M45 in maksimum devri nin benim motorum için yetersiz olduğunu görüyorum ancak dediğim gibi 20.000 d/dk ile çevirdiğim takdirde motorumu doyurabiliyor bu yüzden böyle bir araştırma içerisindeyim.

    Hocam sizde değinmişsiniz zaten 20000 d/d ancak doyurur diye yani sizin istediğiniz basınç bu SC'de 20000 d/d'da geliyor anladığım kadarı ile.
    SC'yi madem ucuza temin edebiliyorsunuz o zaman daha yüksek devirlere dayanabilen SC araştırın derim.
    Kritik devri geçtiğinizde basettiğiniz gibi rulmanlardan tutun pallere kadar zarar verir. Çünkü bu parça 15000 d/d'ya göre tasarlanmış ve materyel buna göre tasarlanmış. Modifikasyon yapacaksanız daha dayanıklı ürünler kullanmanızı tavsiye ederim.




  • Sesi çok güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap veriyorum yok oyle birsey,

    Bir boy buyuk bakican. (Hatta uygunsa fiyat bi tanede bana bakican) yuksek rpm sc turbo cakmasi olanlar (procharger diye arat). Bu senin baktigin muhtemelen puley ile en fazla2x rmp yapiyordur.

    Normal roots type sc motor devirlerine yakin rpm ile calisir. Zaten o meret 20.000 cevirsin sen arabanin icinde duraman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Benim öğrenmek istediğim de o işte yani maksimum döndürme devrinin üzerine çıkıldığında teknik ve mekaniksel olarak ne tür bir sorun yaşarım ? Mantıken düşünüldüğünde sorun çıkaracak şeylerin sadece rulmanlar olduğunu tahmin ediyorum.Bu durumda s/c nin rulmanları daha yüksek devirlerde çalışabilen özel amaçlı rulmanlar ile değiştirilirse geriye ne kalır ?

    Tam hatırlamıyorum ama benzin enjektörü mü pompasımı ne patlıyor fazla basınçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısaca olmaz. Onun çalışma limiti 14k değil zaten maksimumu o, kırılma eğrisi ona vurunca başlar biraz daha yukarı çıkar sadece o kadar. Rulman işi değil o kısaca paller, rotor ekseni kayar mühendis değilim teknik kelimeler gelmiyor burdan yazarken öyle akla başında olsa gösterirdim. O hem motor neymiş öyle 20k istiyor?
    Yetmediğini doğru hesaplıyorsan cidden SC tipini değiştireceksin en olmadı dayanım, günlük limiti o derece de öyle dayanıklı prokit de bulmak zor öyle. Vortex felan bak. Yada ne bileyim RAM tipine elektrikliye kayacaksın artık. Dediğin şekilde M45 ile olmaz o M90 felan da hacimden kurtarmaz seni büyük ihtimal.
  • sc nin devri nasıl ayarlanıyor?

    sc nin kranka bağlı olduğunu göz önüne alırsak devri motorun devrine yakın olmuyor mu doğal olarak?
  • Devir kasnak çapları ile ayarlanıyor.

    Teşekkür ederim arkadaşlar o halde kendime M62 bakacağım çünkü sorun yaşamak istemiyorum.

    Delifisek.Tux sancar abi M62 yi araştıracağım fiyat konusunda senide bilgilendiririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Kısaca olmaz. Onun çalışma limiti 14k değil zaten maksimumu o, kırılma eğrisi ona vurunca başlar biraz daha yukarı çıkar sadece o kadar. Rulman işi değil o kısaca paller, rotor ekseni kayar mühendis değilim teknik kelimeler gelmiyor burdan yazarken öyle akla başında olsa gösterirdim. O hem motor neymiş öyle 20k istiyor?
    Yetmediğini doğru hesaplıyorsan cidden SC tipini değiştireceksin en olmadı dayanım, günlük limiti o derece de öyle dayanıklı prokit de bulmak zor öyle. Vortex felan bak. Yada ne bileyim RAM tipine elektrikliye kayacaksın artık. Dediğin şekilde M45 ile olmaz o M90 felan da hacimden kurtarmaz seni büyük ihtimal.

    hocam ben arkadasla konustum soz sci takmadan once sikistirmayi 4.5a dusurecem dedi

    valla ben muhendis degilim diyorsun ama surdaki en aklibasinda yorumu da sen yazmissin. ben desinirlari otesinde kullanilan bir scnin nelere yol acabileceginin videosunu koyayim.



    bu arada sunu da konuyu baslatan arkadas icin belirteyim, uretici firmanin kompresorun verimliligini gozonunde bulundurup bir calisma devir araligi belirtmesi farkli, malzeme dayanimi ve kanatlarin bindirme yapmasindan dolayi bir devir araligi belirtmesi farkli.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.