Şimdi Ara

Supercharger hakkında bilgi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Kısaca olmaz. Onun çalışma limiti 14k değil zaten maksimumu o, kırılma eğrisi ona vurunca başlar biraz daha yukarı çıkar sadece o kadar. Rulman işi değil o kısaca paller, rotor ekseni kayar mühendis değilim teknik kelimeler gelmiyor burdan yazarken öyle akla başında olsa gösterirdim. O hem motor neymiş öyle 20k istiyor?
    Yetmediğini doğru hesaplıyorsan cidden SC tipini değiştireceksin en olmadı dayanım, günlük limiti o derece de öyle dayanıklı prokit de bulmak zor öyle. Vortex felan bak. Yada ne bileyim RAM tipine elektrikliye kayacaksın artık. Dediğin şekilde M45 ile olmaz o M90 felan da hacimden kurtarmaz seni büyük ihtimal.

    hocam ben arkadasla konustum soz sci takmadan once sikistirmayi 4.5a dusurecem dedi

    valla ben muhendis degilim diyorsun ama surdaki en aklibasinda yorumu da sen yazmissin. ben desinirlari otesinde kullanilan bir scnin nelere yol acabileceginin videosunu koyayim.



    bu arada sunu da konuyu baslatan arkadas icin belirteyim, uretici firmanin kompresorun verimliligini gozonunde bulundurup bir calisma devir araligi belirtmesi farkli, malzeme dayanimi ve kanatlarin bindirme yapmasindan dolayi bir devir araligi belirtmesi farkli.


    Sıkıştırmayı düşürmeye gerek yok motorum stok olarak 0.6 bara kadar sorunsuz çalışabiliyor avrupeda yapılmış bolca örnekleri var.Ayrıca eklediğiniz video nun sınırların ötesinde kullanılan bir sc olduğu ne malüm bunu nereden biliyorsunuz ? Backfire diyor subap zamanlama hatasıda olabilir avans ayarı bozukluğuda olabilir afr düzensizliği (fakir karışım doğal olarak erken ateşleme) de olabilir direk mevzuyu sınırların ötesinde kullanılan bir s/c ye yormanızı anlayamadım.

    Ve son olarak cahilliğimi mazur görün ancak "calisma devir araligi belirtmesi farkli, malzeme dayanimi ve kanatlarin bindirme yapmasindan dolayi bir devir araligi belirtmesi farkli" bu kısmı anlayamadım özellikle bindirmeden kasıt nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 3 Mart 2013; 2:34:19 >
    _____________________________
    Başarı hamile kalmak gibidir. Herkes tebrik eder ama kimse kaç kere s*kildiğinizi bilmez.



    Agresif pislik.




  • Eyvallah hocam.
    Biz tabi öyle makineler göremediğimizden burada, bizdeki kırılmalar da böyle görüntü vermiyor.:)

    Kısaca hangisi olursa olsun charge ünitelerini ideal limitin de dolaşacak kitleri, modelleri ile kullanmamak lazım.
    Bu başlangıçta para/performans ölçeğin de cazip gelse de ideal mantığın dışın da olur. SC çatlama, kayış atma ile kalabileceği gibi kırıldığın da kaput altını da götürebilir birşey.


    Arkadaşımızın alıntıladığı bölge ile ilgili de basit ekleme yapmak gerekir ise SC'lerin çalışması, hesaplanması gereken devir aralığı öncelikle web de felan spec. lerin de belirtilir ayrıntıya girdiğimiz de dayanım limitlerini görüyoruz. Varsa eksiğim tamamlar kendisi. Kısaca otomobiller ile ilgili yataklı, döner herşey, rotorlu birimlerin maksimum devirleri kullanılması gereken noktayı belirlemez. Olur da yükselir ise ele almamayı getirecek bir malzeme dayanım noktasını belirtir. Yani seçilen bir SC'de misal ile 14k hedeflenmemeli zira ani yüklemeler de 13k da da bu kırılabilir, 12 küsür de de elimize alma riskimiz var
    diyerek tamamlamış olalım.

    Hocanın eklediği videoyu da sadece sizin için eklenmiş olarak değil de ve limitler de gezildiğin de salt sc'nin nasıl örnek oluşturacağına dair düşünmek gerekebilir. O araçlar zaten limitler de geziyorlar ben de tekniklerine çok hakim değilim görebileceğimiz şeyler değil herşey limitler de planlandığın dan en ufacık bir gecikme dahi herşeyi ele almayı getirebiliyor sizin satır araların da örneklediğiniz gibi. Ufacık bir limit yaklaşımının blok üstü ve arkası tüm üniteleri parçalaması söz konusu edilebilir.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Kısaca olmaz. Onun çalışma limiti 14k değil zaten maksimumu o, kırılma eğrisi ona vurunca başlar biraz daha yukarı çıkar sadece o kadar. Rulman işi değil o kısaca paller, rotor ekseni kayar mühendis değilim teknik kelimeler gelmiyor burdan yazarken öyle akla başında olsa gösterirdim. O hem motor neymiş öyle 20k istiyor?
    Yetmediğini doğru hesaplıyorsan cidden SC tipini değiştireceksin en olmadı dayanım, günlük limiti o derece de öyle dayanıklı prokit de bulmak zor öyle. Vortex felan bak. Yada ne bileyim RAM tipine elektrikliye kayacaksın artık. Dediğin şekilde M45 ile olmaz o M90 felan da hacimden kurtarmaz seni büyük ihtimal.

    hocam ben arkadasla konustum soz sci takmadan once sikistirmayi 4.5a dusurecem dedi

    valla ben muhendis degilim diyorsun ama surdaki en aklibasinda yorumu da sen yazmissin. ben desinirlari otesinde kullanilan bir scnin nelere yol acabileceginin videosunu koyayim.



    bu arada sunu da konuyu baslatan arkadas icin belirteyim, uretici firmanin kompresorun verimliligini gozonunde bulundurup bir calisma devir araligi belirtmesi farkli, malzeme dayanimi ve kanatlarin bindirme yapmasindan dolayi bir devir araligi belirtmesi farkli.


    Sıkıştırmayı düşürmeye gerek yok motorum stok olarak 0.6 bara kadar sorunsuz çalışabiliyor avrupeda yapılmış bolca örnekleri var.Ayrıca eklediğiniz video nun sınırların ötesinde kullanılan bir sc olduğu ne malüm bunu nereden biliyorsunuz ? Backfire diyor subap zamanlama hatasıda olabilir avans ayarı bozukluğuda olabilir afr düzensizliği (fakir karışım doğal olarak erken ateşleme) de olabilir direk mevzuyu sınırların ötesinde kullanılan bir s/c ye yormanızı anlayamadım.

    Ve son olarak cahilliğimi mazur görün ancak "calisma devir araligi belirtmesi farkli, malzeme dayanimi ve kanatlarin bindirme yapmasindan dolayi bir devir araligi belirtmesi farkli" bu kısmı anlayamadım özellikle bindirmeden kasıt nedir ?

    ben sozde sikistirmayi dusurecegini soyledigini cok baska bir nedenden dolayi soylemistim. kasit kol cikarmak ya da krank kesme meselesi degildi yani.

    evet simdi videioya baktim gercekten de yukarda backfire diyor. ama youtubeda blower explosion diye arama yapmistim ve ilk cikan en kisa videolardan birini buraya ekledim. aciklamasina bakmadim.

    simdi video ayrintili incelendiginde gercekten de alevin geri tepmesinden kaynakli oldugu gozukuyor. buyuk olasilikla 100derece ustundeki overlap bindirmesi ile yoksul karisim birlesince, yavas yanan yakit emmeye kaciyor ve aluminyum olmasina ragmen icinde neredeyse 5 bar basincta hava-yakit karisimi bulunduran ordegi patlatiyor. zaten bu kadar dusuk devirlerde de mekanik fail(turkcesini bulamadim ozur dilerim, burada anlatmak istedigim yukarda anlasilmayan kanat bindirmesi idi, belli bir devirden ve yukten sonra vida tipi kompresorlerde aralarinda milimetrik mesafe bulunan kanatlar birbiri ustune binip parcalaniyor) olacagini dusunmuyorum(sc acisindan).

    calisma devir araligi icin ornek vermek gerekirse her akiskanla calisan aygitin bir verimlilik bandi vardir. bu husutaki etken faktorlerin sayisi cok, akiskanin vizikozitesinden, debiye, hizindan, turbulansa kadar cok fazla degisken Re ve Nu sayilarinin icinde oldugu diyagramlarin seklini degistiriyor. diyagramlardaki egriler o karmasikki cok yakin devir araliklarinda bile kayiplar inanilmaz artip azalabiliyor.

     Supercharger hakkında bilgi


    bu diyagrami yalnizca fikir versin diye koydum.

    ornek vermek gerekirse bi hidrodinamik motorun kataloguna bakildiginda motorun capina ve debisine gore en verimli calistigi devir araligi ifade edilir. kullanim kosullariniza uygunsa alir kullanirsiniz. atiyorum ureticinin verimli kullanim devir araligi olarak ifade ettigi aralikta %80 verimlilikle calisiyorken daha dusuk ya da dha yuksek devirlerde bu verim oldukca dusecektir.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • Detaylı ve mantıklı açıklamanız için teşekkür ederim ne demek istediğinizi şimdi anladım eklemiş olduğunuz diyagram faydalı oldu teşekkür ederim bir üst modeli M62 tercih edeceğim
    _____________________________
    Başarı hamile kalmak gibidir. Herkes tebrik eder ama kimse kaç kere s*kildiğinizi bilmez.



    Agresif pislik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Detaylı ve mantıklı açıklamanız için teşekkür ederim ne demek istediğinizi şimdi anladım eklemiş olduğunuz diyagram faydalı oldu teşekkür ederim bir üst modeli M62 tercih edeceğim

    0M42 bildigin gibi sc uygulamasinda efektif sikistirma oranina da dikkat etmek gerek.

     Supercharger hakkında bilgi


    tabloyu yukari ekledim. alacagin scnin ozelliklerine gore yeni max efektif sikistirma onaninin kac olacagini, kullanacagin yakitin oktan derecesinin bu degerlere dayanip dayanmayacagini da(kullandigin yakitin oktan derecesinin MON? oldugunu bilmen gerek) buradan yoklayabilirsin.

    simdiden hayirli olsun.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eyvallah hocam.
    Biz tabi öyle makineler göremediğimizden burada, bizdeki kırılmalar da böyle görüntü vermiyor.:)

    Kısaca hangisi olursa olsun charge ünitelerini ideal limitin de dolaşacak kitleri, modelleri ile kullanmamak lazım.
    Bu başlangıçta para/performans ölçeğin de cazip gelse de ideal mantığın dışın da olur. SC çatlama, kayış atma ile kalabileceği gibi kırıldığın da kaput altını da götürebilir birşey.


    Arkadaşımızın alıntıladığı bölge ile ilgili de basit ekleme yapmak gerekir ise SC'lerin çalışması, hesaplanması gereken devir aralığı öncelikle web de felan spec. lerin de belirtilir ayrıntıya girdiğimiz de dayanım limitlerini görüyoruz. Varsa eksiğim tamamlar kendisi. Kısaca otomobiller ile ilgili yataklı, döner herşey, rotorlu birimlerin maksimum devirleri kullanılması gereken noktayı belirlemez. Olur da yükselir ise ele almamayı getirecek bir malzeme dayanım noktasını belirtir. Yani seçilen bir SC'de misal ile 14k hedeflenmemeli zira ani yüklemeler de 13k da da bu kırılabilir, 12 küsür de de elimize alma riskimiz var
    diyerek tamamlamış olalım.

    Hocanın eklediği videoyu da sadece sizin için eklenmiş olarak değil de ve limitler de gezildiğin de salt sc'nin nasıl örnek oluşturacağına dair düşünmek gerekebilir. O araçlar zaten limitler de geziyorlar ben de tekniklerine çok hakim değilim görebileceğimiz şeyler değil herşey limitler de planlandığın dan en ufacık bir gecikme dahi herşeyi ele almayı getirebiliyor sizin satır araların da örneklediğiniz gibi. Ufacık bir limit yaklaşımının blok üstü ve arkası tüm üniteleri parçalaması söz konusu edilebilir.


    ahh hocam yazini yeni goruyorum

    konu cizgisinden kaydirmak gibi olmasin ama ben zaten hicbizaman asiri beslemeden yana olmadim. hernekadar sc uygulanmasinda gereken efektif sikistirma, yeni binme ve kesme gerilimlerine uygun dayanimda kol-krank-piston kullanildiginda tahminedilemeyecek gucler alinsa da VERIMSIZLIGe yol actigindan dolayi asiri beslemenin benim gozumde savurganliktan baska anlami yok.

    atkinson bizim sc onlarin olsun, 8 bin motora devam
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eyvallah hocam.
    Biz tabi öyle makineler göremediğimizden burada, bizdeki kırılmalar da böyle görüntü vermiyor.:)

    Kısaca hangisi olursa olsun charge ünitelerini ideal limitin de dolaşacak kitleri, modelleri ile kullanmamak lazım.
    Bu başlangıçta para/performans ölçeğin de cazip gelse de ideal mantığın dışın da olur. SC çatlama, kayış atma ile kalabileceği gibi kırıldığın da kaput altını da götürebilir birşey.


    Arkadaşımızın alıntıladığı bölge ile ilgili de basit ekleme yapmak gerekir ise SC'lerin çalışması, hesaplanması gereken devir aralığı öncelikle web de felan spec. lerin de belirtilir ayrıntıya girdiğimiz de dayanım limitlerini görüyoruz. Varsa eksiğim tamamlar kendisi. Kısaca otomobiller ile ilgili yataklı, döner herşey, rotorlu birimlerin maksimum devirleri kullanılması gereken noktayı belirlemez. Olur da yükselir ise ele almamayı getirecek bir malzeme dayanım noktasını belirtir. Yani seçilen bir SC'de misal ile 14k hedeflenmemeli zira ani yüklemeler de 13k da da bu kırılabilir, 12 küsür de de elimize alma riskimiz var
    diyerek tamamlamış olalım.

    Hocanın eklediği videoyu da sadece sizin için eklenmiş olarak değil de ve limitler de gezildiğin de salt sc'nin nasıl örnek oluşturacağına dair düşünmek gerekebilir. O araçlar zaten limitler de geziyorlar ben de tekniklerine çok hakim değilim görebileceğimiz şeyler değil herşey limitler de planlandığın dan en ufacık bir gecikme dahi herşeyi ele almayı getirebiliyor sizin satır araların da örneklediğiniz gibi. Ufacık bir limit yaklaşımının blok üstü ve arkası tüm üniteleri parçalaması söz konusu edilebilir.


    ahh hocam yazini yeni goruyorum

    konu cizgisinden kaydirmak gibi olmasin ama ben zaten hicbizaman asiri beslemeden yana olmadim. hernekadar sc uygulanmasinda gereken efektif sikistirma, yeni binme ve kesme gerilimlerine uygun dayanimda kol-krank-piston kullanildiginda tahminedilemeyecek gucler alinsa da VERIMSIZLIGe yol actigindan dolayi asiri beslemenin benim gozumde savurganliktan baska anlami yok.

    atkinson bizim sc onlarin olsun, 8 bin motora devam

    Eyvallah hocam.
    Şu son tablo da kenara atıldı tekraren :) bize böyle kitapçıklar gönder yahu içimiz ısınsın bakalım arada.
    Ben de naturalciyim de aşırı beslemeyi yerin de zamanın da severim hani. Herşeyin Forged'i var nasıl olsa RC ye up layabiliyorsan motorun tamamını oh ne ala rolantisi 4 bin de 9500 çevireni olsun da yanın da yatılsın hani. Ama işte yok herşeyin forged hali var deyip geçiştirdiğimiz gibi öyle olunca mecburi oluyor bazen charge. Ben şu devrin turbocu anlayışına tiltim sadece belki de o yüz den sc biraz daha rağbet buluyor ben de. Şu gençliğe sorsan krankdan güç çalıyor ama, kasnak var dan öte birşekilde kurgulayamıyor kafayı zaten onu da okumuş işte bir yerlerde öyle verimlilik algılayamıyor sc nin katkılarını ölçeklendiremiyor kafasında. TC 'ın verimsizlik noktaların dan bahset dense gelmiyor aklına birşey oh ne güzel egzozu üfürtüyor işte yav deyip geçiliyor.
    Ben severim amerikan zihniyetini, verimlilik anlayışı ve SC kültürünü de. :)
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eyvallah hocam.
    Şu son tablo da kenara atıldı tekraren :) bize böyle kitapçıklar gönder yahu içimiz ısınsın bakalım arada.
    Ben de naturalciyim de aşırı beslemeyi yerin de zamanın da severim hani. Herşeyin Forged'i var nasıl olsa RC ye up layabiliyorsan motorun tamamını oh ne ala rolantisi 4 bin de 9500 çevireni olsun da yanın da yatılsın hani. Ama işte yok herşeyin forged hali var deyip geçiştirdiğimiz gibi öyle olunca mecburi oluyor bazen charge. Ben şu devrin turbocu anlayışına tiltim sadece belki de o yüz den sc biraz daha rağbet buluyor ben de. Şu gençliğe sorsan krankdan güç çalıyor ama, kasnak var dan öte birşekilde kurgulayamıyor kafayı zaten onu da okumuş işte bir yerlerde öyle verimlilik algılayamıyor sc nin katkılarını ölçeklendiremiyor kafasında. TC 'ın verimsizlik noktaların dan bahset dense gelmiyor aklına birşey oh ne güzel egzozu üfürtüyor işte yav deyip geçiliyor.
    Ben severim amerikan zihniyetini, verimlilik anlayışı ve SC kültürünü de. :)

    hocam guzel bir noktaya deginmissin. izninle hareketli parcalardaki guvenlik katsayisi-efektif sikistirma-hacimsel verim--termodinamik verim-sc-degisken valf zamanlamasi arasindaki iliskiye kisaca deginmek istiyorum.

    motorumuzda tum hareketli parcalarimizi dovme olanlarla degistirsek bile bu konfigurasyon bile bizim cok yuksek devirlere cikmamizi saglayamayabilir. cunku cogu motorda cok yuksek devirlerde hareketli parcalarin guvenlik katsayilarini asmadan once emmede vakum olusmaya baslar, ozellikle silindir basina iki valf duzen motorlarda. simdi sirasiyla gidelim. emmede vakum olusunca hacimsel verim(bunu termodinamik verimle karistirmamak gerek) dolayisiyla efektif sikistirmamiz da dusmus oluyor. sikistirma orani termodinamik verimi dogrudan etkileyen bir faktor. sikistirmanin dusmesi hem verimin hem de uretilen gucun dusmesi anlamina geliyor. bu nedenledir ki eski amerikan motorlari 6000de kesilir ve bu devirlerde urettigine karsilik asiri yakit tuketmeye baslarlar.

    bu olayin ustesinden nasil gelinir onun uzerinde dusunecek olursak bi kac yontem var. ilki motor hacmi ayni kalmak sartiyla silindir capini genisletip derinligi dusurmek. bu olay valf alanlarimiz genislettigi ve stroku kisalttigi icin cok kucuk degisimlerde bile motora yuksek devirlerde nefes aldirmayi saglar. ancak kotu yani ise yanma odasi geometrisinin iyice kureselden uzaklasmasi nedeniyle asiri isi iletimi sonucu dusuk devirlerde fazla yakit tuketimine yol acmasidir. cogunlugun ''krank muylusu uzatildiginda tork artar'' sanmasinin arkasinda yatan gercek budur.

    ikinci yontem gene ilk olarak japon kardeslerimizden gelmistir. degisken valf zamanlama teknolojisi. bu teknik ile dusuk devirlerde yuksek tuketime neden olacak geometrilere gecilmeden yuksek devirde de tabiri caizse motorun nefesinin kesilmesi engellenebilmistir. bunu yuksek devirlerde emme-bosaltma ya fazladan bindirme(overlap) vererek yapiyolar. gene cogunlugun ''iceri daha fazla temiz hava=daha cok guc=bit tur turbo==>turbo yuzyilin icadi!'' sanmasina karsin aslinda vtec gibi teknolojilerde yuksek devirde fazladan overlap ile iceri tek alinan yanmis gazlardir. amac ilk yukarida anlattigim gibi efektif sikistirma oranini dusurmemek ve dolayisiyla yuksek devirlerde motorun hem verimli hem de yuksek guclu uretime devam etmesini saglamaktir.

    diger bir yontem ise sc kullanmak. gene yuksek devirlerde nefesi kesilen eski amerikan motorlarina donecek olursak bu motorlari canlandirmanin en kolay yolu yuksek devirlerde vtecin yaptigini sc ile yapmaktir. cunku disaridan sc baglamak silindir kapaklari uzerinde degisken valf zamanlamasi uygulamaktan cok daha kolaydir(amerikan V8lerinin %99u ortadan egzantrikli). yuksek devirlerde sc, vtecin yaptiginin cok daha iyisini cikarabilir.




    yazimi kisa bir video ile susluyorum
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • Hocam birşeyler sormuştum ve yazmıştım ki şu saat itibariyle ulaşmadan uçtuğunu gördüm şimdi tekrar yazmak gelmedi içimden.
    _____________________________
    Hp, Aerodynamic, Driver, Tire = Racing Machine
    "Hiç bir zaman kendi limitlerime ulaşamadım. Beni daha hızlı olmaktan alıkoyan hep aracın limitleri olmuştur. Kendi limitlerim değil."
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.