arkadaşlar elinde" stilo service manuel 2001-2009"cd'siolan varmı
bu stilo cd si robin kardeşimizde vardı hatta stilo teknik destek kısmında da rapid linki olması lazım... Ama senin dediğin cd mi orasını bilmiyorum. BU resetleme işlemi için 2dk basılı tutuyorduk dimi kapalı konumdayken.
arkadaşlar, bizim cruise controllerde HEADWAY özelliği yok sanırım, olan var mı? ya da dinamiclerde mi var acaba?
Arkadaşlar, elimdeki fiat linea emition 1.4 turbo aracımı ev alımı nedeni ile sattım sayılır ve yine fiat alayım diyorum... Stilo da hoşuma gitti, aranızda aracını satmaya hevesli varmı acaba, az km servis bakımlı full donanımlı orjinal sigara içilmemiş bi de ugun fiyatlı oalcak hepinize kolay gelsin...
Herkese selam.
Pek fırsatım olmuyo bu aralar yogunum.Yazılanları takıp ediyorum.Yeni katılan arkadaslar hoşgeldiniz.Kazasız belasız sürüşler.Son 3-4 mesajımda hep bu oldu:=)
Bu arada 2 aylık BABA adayıyım.
Hayatımda hiç olmayan birşey dün başıma geldi ....
Elazığı bilen varmı bilmiyorum en işlek caddesi Gazi caddesidir.aracımı 2-3 saatliğine caddeye bıraktım geri döndüğümde sağ ön çamurluğum resmen göçertilmişti.işin ilginç tarafı araç sağ tarafından kaldırıma yanaşıktı yani bir arabanın girip çıkarken çarpmış olma ihtimali yok ve de çamurlukta resmen ayak izi var.Annesi genel evde hizmet veren bi arkadaşımız sanırım çamurluğumu tekmelemiş.ben olayı eve gittikten sonra farkettim tabi.ne yapsak boş gitti canım çamurluk.boyatmaktan başka çare kalmadı servis 300 diyor sizce nasıl bi fiyat ve renk tutarmı acaba (araç 2005 imola sarı)...çok moralim bozuk çoook..
Herkese günaydın...
bafra_stilo çok geçmiş olsun.. o işi yapan insan kılıklı yaratıklar o kadar çoğaldı ki toplumda...
PRG130T harika bir haber.. hayırlısı olsun...
hellomoto sana da kolay gelsin..umarum aradığın niteliklerde,uygun fiyatlı bir Stil bulursun..ama 1.4 turbo motordan sonra Stil'in performansı sana yetersiz gelebilir..
quote:
Orijinalden alıntı: gendarme
hellomoto sana da kolay gelsin..umarum aradığın niteliklerde,uygun fiyatlı bir Stil bulursun..ama 1.4 turbo motordan sonra Stil'in performansı sana yetersiz gelebilir..
Linea kullanmadım. Linea 1.4 olduğu halde, daha mı seri demek istedin? 2001 Golf vardı. 1600cc. O daha seriydi stil den....
bafra_stilo: geçmiş olsun. Vakumla düzeltilmiyor mu? Kasko yok mu? Babası ne iş yapıyor muş:) Fiyat fazla. Ben 1 ay evvel başka aracımın ön kaputunu boyattım. (Akrabamızın çocuğu 12 lik çiviyle resim çizmeye çalışmıştı) Ön kabut komple boyandı, rütuşlar yapıldı. Ön çamurluk 10 cm lik bir yer boyandı. pasta cila atıldı. (Komple diye anlaştık, ama komple atmadı sanırım. Başında beklemedim ne yazıkki. Yer yer atılmış gibi. Pasta bile atmamıştır belki. Ya da cila. Yer yer parlaktı.) Neyse... Zımparası, boyası, kuruması vs 3-4 saatte bitti. Sonradan (2 gün sonra) pasta ve cila atıldı. 80 TL. Bizim iş biraz ucuz oldu. Tanıdıktı. AMA 300 de çok gibi. Hiç tanımadığım boyacılara sordum. 200 TL demişlerdi. Bence lokal yaptırabilirsen daha iyi olur. Yaptırmadan önce fotoğrafını çek. Kenara koy. Satarken lazım olur. İzmire yolun düşerse 100-150 arası yaptırabiliriz diye düşünüyorum. Boyası, tineri vsvs malzemesi 45 TL tuttu. Arttı bile. Artanı dükkan sahibine kaldı. Malzemeyi ben aldım. Tamirciye 30 TL verdim. Sonuçta araçla uğraştığı toplamda 1 saat civarıdır.
PRG130T : Hayırlı olsun. Allah, Sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin...
izzet1: HEADWAY ne demek? Ne özelliği ?
vayacondios,
stilo teknik destek sayfasını okurken gördum. cruise control mekanizması ile ilgili, cruise acıkken onundeki araca takip mesafeni otomatik ayarlayan bi sistem.
teknik destek de yazanlar şöyle,
Otomatik hız kontrolü ( Cruise Control ) ÇALIŞMASI Kelebek ile birlikte benzinle çalisan motor kontrol sistemlerinin ve enjeksiyon süresinin elektronik kontrol tertibati ile birlikte dizel motor kontrol sistemlerinin fonksiyonları arasında Otomatik Hız Kontrol fonksiyonu da vardır; buna göre sürücünün belirlemiş olduğu hız otomatik olarak korunur. Cruise kontrol kumandası sinyal üniteleri grubu içersindedir, bu grup ayrıca sinyaller ve ön / arka sileceklere de kumanda etmektedir.
Ufaltılmış ön izleme resmi
1- Cruise Control kumanda kolu 2- Aydınlatma/sinyal lambaları kumanda kolu 3- Akustik uyarici/radyo kumanda kablosu 4- Hava yastığı modülü soketleri 5- Ön/arka silecek kumanda kolu 6- Hava yastığı spiral kablosu ( yaylı tertibat) Sinyal üniteleri grubunun üçüncü kolu Cruise Control kumandalarını üzerinde taşımaktadır ve bunlar : � Sistemi devreye alan/devreden çıkartan çentikli tip düğme. � Bir adet aracın hızının çoğalması / azalmasını hafızaya kayıt fonksiyonlu çentikli düğme � Hafızaya alınmış hızı çağırma ( Resule) düğmesi
Ufaltılmış ön izleme resmi
A- Otomatik Hız Kontrolü (Cruise Control) kumanda kolu ön görünümü B- Otomatik Hız Kontrolü (Cruise Control) kumanda kolu arka görünümü 1- 6 pinli soket 2- hafızaya alınmış hızı çağırma (Resule) düğmesi 3- Artış ve azalışları hafızaya alabilen çentikli halka düğme (hız artısı konumu: + ; hız düşüşü konumu: - ) 4-Çentikli tip düğme (ON : Cruise aktif; OFF: Cruise devre dişi 6 yollu soket pin out
Pin Fonksiyon 1-Resule kumandası pozitif sinyali 2-F-35'den CPL INT 3-Engelden olan emniyet mesafesi seçimi için olan Headway sinyali 4-Cruise control devreye alma kumandası pozitif sinyali 5-Yavaşlama kumandası pozitif sinyali (-) 6-Hızlanma kumandası pozitif sinyali (+)
Elektronik sistem (NCM) ME7.3.1. Enjeksiyon ünitesi tarafından yönetilmektedir. Bu ünite kullanıcı tarafından hafızaya kaydedilmiş bulunan hızı otomatikman muhafaza etmekte ve bu kontrolü motor kelebeği üzerindeki kumanda vasıtasıyla yapmaktadır. -Cruise control Motor kontrol ünitesi CAN şebekesine bağlı olan gerek mekanik vitesli ve gerekside otomatik vitesli araçlarda bulunabilir. ÖNCEDEN SEÇILEN HIZIN HAFIZAYA ALINMASI Otomatik hız kontrolünü devreye sokmak için : � 1-Çentikli çok yönlü düğmeyi ON konumuna getiriniz; � 2-Aracı istenilen hiza getiriniz; Cruise Control sisteminin 30 km / saat hızdan sonra devreye girdiği unutulmamalıdır. Bu sistemin dördüncü vites veya daha yüksek bir vites ile ve ayarlanmış olan hızın muhafaza edilebileceği yol şartlarında devreye alınması tavsiye edilmektedir. � 3-Çentikli düğmeyi (+) işaretine doğru döndürünüz: otomatik geri dönüşlü bir düğmedir. � 4-Gaz pedalını bırakıp, sistemi direkt olarak devreye sokunuz ; � 5-Gösterge panosu ünitesi (NQS), Cruise kontrol sisteminin çalışmaya başladığını gösteren ve CAN şebekesi vasıtasıyla motor kontrol ünitesi tarafından alınan sabit ışıklı bir uyarı LED'ini yakacaktır. Sönme , sistemin devreden çıktığını gösterecektir. HAFIZAYA ALINMIŞ HIZIN DEĞİŞTİRİLMESİ Eğer aracın hafızaya kaydedildiği andaki hızının kaydının değiştirilmesi gerekirse, şunlar yapılmalıdır: (A) hızın arttırılması: � Çentikli düğmeyi (+) işaretine doğru döndürünüz.Sabit eğimli ve programlanabilir bir hızlanma rampası üretilecektir. � düğme bırakıldığında (otomatik geri dönüşlüdür), sistem aracın ulaşmış olduğu yeni hızı muhafaza eder ve hafızaya alır. (B) hızın azaltılması: � Çentikli düğmeyi (-) işaretine doğru döndürünüz : Cruise Control tarafından önceden ayarlanmış olan hiza göre hızınızı azalttığınızda düğmeyi bırakınız, sistem aracın ulaştığı yeni hızı muhafaza edecektir. Cruise kontrol sistemi gerek CAN şebekesine bağlı otomatik vites ve gerekse mekanik vitesli araçlarda motor tarafından kabul edilen devir aralığı içersinde çalışabilir. RESUME DÜĞMESİNİN FONKSİYONU Bu fonksiyon, Cruise Control'ün bazı özel devre dişi hallerinde ( örneğin kavramanın devreye girmesi veya fenlenmede fren otomatiğinin kullanılması halinde ) Cruise Control kolunun üstünde bulunan otomatik fonksiyona dönüş düğmesine basılarak aracın hafızaya alınmış olan en yüksek hız değerine çıkmasını sağlamaktadır. Manuel vites kullanım durumunda hız ayarı yapılırken kullanılan ayni vitese takılmalıdır. Eğer bir hız değeri hafızaya kaydedilmemiş ise, düğmeye basıldığında hiçbir etki elde edilmez CRUISE CONTROL'UN DEVREDEN ÇIKARILMASI ( KULLANICI / SİSTEM TARAFINDAN) (A) Cruise Control (otomatik hız kontrolü) kullanıcı tarafından su sekilerde devreden çıkartılır: � Çentikli anahtarın OFF konumuna getirilmesi � Motorun stop edilmesi; � Fren veya kavrama pedalının çalışması (bu durumlarda Resule düğmesi ile talep edilebilen aracın hafızaya alınmış en son hızı korunmaktadır) � Kabul edilen minimum hızın (30 km/saat) altındaki veya maksimim hızın üzerindeki sürat � Otomatik vites seçici kolunun çalışma pozisyonu (robotiğe vites kutusunda bilgi alışı CAN şebekesi üzerinden ) Mekanik vites kutularında eğer kavrama kullanılmadan vites kolu devreye alınır ise motor devri ile araç hızı arasında uyumsuzluk bas gösterir. Bu durumların hepsinde resume düğmesi ile sistem tekrar devreye alınabilir. � Cruise control sistemi devrede iken gaz pedalına basılması: gaza basıldığında ( örneğin bir solama için ) Cruise kontrol araç hızını an için arttırır çünkü o esnada devreden çıkmaktadır fakat gaz pedalına basma kesilir kesilmez sistem yeniden daha önce hafızaya alınmış olan hıza geri döner. Otomatik vitesli versiyonlarda araç hareket halinde iken takılı olan vitesin tanınması CAN şebekesi üzerinden alınmaktadır. Mekanik vitesli versiyonda takılmış bulunan vites, aracın hızı ile kavrama devrede iken motor devrinin karsılaştırılması ile belli olmaktadır. Güvenlik nedeniyle ASR fonksiyonları (Antislip regülation) ve VDC ( Vehicle dynamic control) Cruise kontrol fonksiyonuna göre öncelik taşımaktadırlar. ASR / VDC fonksiyonları devreden çıktıktan sonra Cruise Control hafızaya kaydedilmiş olan en son hız ile otomatikman devreye girer. (B) Eğer su şartlar oluşursa, otomatik hız kontrol fonksiyonu devreden çıkar: � Ayarlanan limitin üzerinde bir hızlanma görülürse ( örneğin dik bir iniş) � Ayarlanan limitin üzerinde bir yavaşlama görülürse: kavrama kullanmadan vites seçici koluna müdahale ediliyor. Sistem, Cruise Control mantığının kullandığı sinyaller hatalı olduğunda, bunlar aşağıdaki parçaların arızalı olmasına bağlı kabul edildiklerinden otomatikman devreden çıkmaktadır. � araç hızı sensörü; � gaz pedalı potansiyometresi ; � fren / stop lambası düğmelerinin kabul edilebilirliği; � kavrama anahtarının kabul edilebilirliği; � Kolun otomatik vites üzerindeki konumu; � Cruise anahtarının ve Resule düğmesinin kabul edilebilirliği; � Cruise Control ve (+) (-) düğmelerinin kabul edilebilirliği; Cruise Control sistemi motorun çalışmasına etki eden aşağıda gösterilen elemanlardan birinde bir ariza varsa, devreden çıkar: � Motor kontrol ünitesi � Motor devir sensoru � Elektronik kelebekli gövde aktüvatör / sensörleri ( benzinli motorlar için) � Motor yük ölçeri ( benzinli motorlar için ) � Bobinler (benzinli motorlar için) � Enjektörler � Yüksek basınç sisteminin parçaları ( dizel motorları için ) � Sensörler / aktivatörler ( eğer mevcut ise) Cruise Control sisteminin 'kilitlen' kumandası alması, Cruise Control sisteminin ve motor kontrol ünitesinin ağır bir 'arizası' olarak tanımlanmaktadır (aracın stop etmesine kadar) Eğer kullanıcı tarafından yapılan yanlış bir kumanda veya düzensiz çalışma ile ilgili bir durum varsa veya Resule ve (+) (-) düğmelerine ayni anda yanlışlıkla basılması halinde oluşan durumlar 'anormallik' olarak nitelendirilir ve Cruise Control sistemine devre dişi kalması talebinde bulunulur, ancak sistemin kilitlenmesi istenmez. Gerek ariza ve gerekse anomali durumlarında test cihazı tarafından okunabilir bir hata kodu hafızaya kaydedilmelidir. Cruise kontrol sistemindeki arizalarda enjeksiyon ünitesinin (NCM) ariza uyarı ve Cruise kontrol sisteminin ariza uyarı lambası yanmamalıdır. Ayarlanabilir cruise control Özellikleri ACC (Adaptive Cruise Control) sabit hız ayarlayıcısı hem referans hızını hem de yolunu takip eden araçtan olan mesafeyi kontrol ederek sürücüye yardim eder ve gaz pedalına basılmaksızın istenen hızda aracı sürebilmeyi garanti eder. Bu fonksiyon otobanlarda, özellikle uzun yolculuklarda, hafızaya alınan hızın otomatik olarak aynen korunması bakımından araç kullanımının yoruculuğunu hafifletir. Sabit hızlı sürüş yakıt tüketimini de kısıtlayarak trafikte en iyi şartlarda yol alabilmeyi sağlar. Elektronik kontrollü sistem otonomdur ve dolayısıyla araçlar arasında bir iletişimi veya diğer araçların analog bir sisteme sahip olmalarını gerektirmez. Hız regülatörü otomatik kontrollü olmayıp sürüş esnasında sürücüye yardımcı olma amaçlı bir sistemdir, sürücüyü aracıyla trafikte yapacağı hareketler ve trafik yasaları ile bu konudaki diğer yönetmeliklerle ilgili sorumluluklardan muaf bırakmaz. ACC çarpışmayı önleyici bir sistem değildir: sürüş esnasında karşılaşılabilecek engelleri saptamaya veya engelle karşılaşıldığında aracı durdurmaya yetecek kapasitede değildir. Sürücünün frene, kavramaya veya gaz pedalına her basışı hız kontrol sistemi üzerinde etkili olur dolayısıyla emniyet konusunda sorumluluğu olan taraf yine de sürücüdür. Sistem tarafından gerçekleştirilen maksimum hız kesmeye (2,5 m/s[sup2]'ye eşit) frenleme sistemi kapasitesi karsısında bir sinir getirilmiştir dolayısıyla acil bir durumda fren yapılması durumunda bunu yapması gereken ve yapabilecek tek taraf sürücüdür. Hız regülatörü, trafik ve yol durumu açısından yeterli uzunlukta bir süre için sabit hızda gidilmesini gerektirecek şatlar varsa devreye alınmalıdır. Sistem aracın hızı 30-160 km/h arasındaysa devreye alınabilir ve fren pedalına basıldığında otomatik olarak devreden çıkar. Sisten devredeyken aracın hızı <30 km/h veya >160 km/h ise sesli bir uyarı sürücüyü hız kontrolünü ele geçirene dek ikaz eder. Bu sistemin avantajları şunlardır: � En iyi sürüş konforu: sürücünün trafiğin durumuna göre hızını ayarlamasına gerek yoktur. � Ekonomik: rahat bir sürüş ve yakıtta tasarruf sağlar. � maksimum etki: otomatik hız kontrolü ile trafikte çabuk ilerlemeyi sağlar. OLUŞUMU Sistemin elemanları şunlardır: � radar sensor (NAC: Nodo Adaptive Cruise control), � Cruise control ayar kolu
Ufaltılmış ön izleme resmi
1- Radar sensor 1- Otomatik Hız Kontrolü (Cruise Control) ayar kolu çalışma Sistem, sadece ayarlanmış hızı muhafaza etmekle değil aracın hızını sınırlı hızlanmalar ve yavaşlamalar ile trafiğe uydurma özelliğiyle de normal Cruise Control'ün daha geniş bir versiyonu olarak kabul edilebilir. Sistem motor sönükken ve vites kolu manüel konumdayken çalışmaz Normal cruise control Sürücünün istediği hızın ayarlanmasının ardından (SET) sinirli sayıda manüel yavaşlama veya hızlanma işlemine izin verilir. Ayarlanabilir cruise control Yolda herhangi bir araç yoksa sistem hızı ayarlandığı şekilde muhafaza eder; bir araca rastlandığında ise sistem otomatik olarak önünde gidilen araçtan olan mesafeyi kontrol altında tutar. Fren pedalına basıldığında fonksiyon devre dişi kalır gaz pedalına basıldığında ise fonksiyon devre dişi kalmaksızın hız artar. Sürücüye hız, engel ve tracking var/yok bilgileri gösterge tablosu üzerinden basit bir yapıda ulaşır. Sürücü girişi Sürücünün fren ve sistem yönetimi için gaz (override) pedallarına basma konusunda yararlanabildiği 4 kumanda vardır: � ON/OFF � SET + (hız arttırma) � SET - (hız kesme) � RESUME Normal Cruise Control için de tipik olan bu kumandalara HEADWAY de eklenmiştir (yani hiza göre, mesafe kontrolü yapılırken iki araç arasında muhafaza edilmesi gereken mesafe) Veri girişi için sinyal ünitesi kolu kullanır. Ayrıca, kontak anahtarı STOP konumuna, ya da kol üzerideki düğme OFF konumuna getirildiğinde hafızaya alinmiş hız iptal edilir ve sistem devre dişi bırakılır.
Ufaltılmış ön izleme resmi
1- Resule butonu 2- Hız ayar düğmesi (SET) 3- Cruise Control/Headway ayarları açma düğmesi a- Otomatik hız kontrolü (Cruise Control) OFF konumu b- uzun mesafe Headway konumu c- orta mesafe Headway konumu d- kısa mesafe Headway konumu Gösterge tablosu ekranında hafızadaki hız, ayarlı mesafe içerisinde başka bir araç olup olmadığı bilgileri sürücüye iletilir. On/off Sürücü düğmeyi (3) herhangidir Headway konumuna getirdiğinde sistem çalışır. Çalışmasıyla birlikte gösterge tablosunda aşağıdaki sembol belirir. Bu sembol sistem kapanana dek silinmez ACC devreye girdiğinde tabloda 'ayarlanabilir cruise control devrede' sembolü görüntülenir. Bu görüntü 5 sn boyunca sabit kalır sonra yukarı solda 'ACC' sembolü yeniden belirir
Ufaltılmış ön izleme resmi
1- ACC sistemi devreye girdiği anda görüntülenen ekran 2- Sistem devredeyken normal olarak aktif olan görüntü 3- ayarlanmış olan hız Sürücü düğmeyi OFF konumuna getirerek sistemi kapatabilir. Sistemin kapanmasıyla birlikte gösterge tablosu üzerindeki bilgiler kaybolur. SET ACC sistemi devreye alındıktan sonra SET ile istenen hız ayarı yapılabilir. aracın mevcut hızı referans hızı olarak kabul görür Bu hız trafiğin durumuna göre otomatik olarak azalabilir ve sistem hız kontrol durumundan mesafe kontrol durumuna geçebilir. Sistemin durumu sürücüye gösterge tablosu üzerindeki ekrandan iletilir. Ayarlanabilir minimum hız 30 km/h maksimum hız ise 160 km/h'dir. Döndürülen düğme bu şekilde tutulduğunda hafızadaki hız 10 km/h'lik aralıklarla sürekli olarak değişir. Ulaşılan yeni hız otomatik olarak korunur. Sürücü SET'e bastığında ayarlı hız gösterge tablosu üzerindeki ekranda yazılı olarak iletilir (hız kontrol durumu) HIZ ARTTIRMA: SET+'ya basıldığında hızı 10 km/h� lik adımlarla arttırmak mümkündür. ayarlanmış olan değer ekranda görüntülenir ve öncekinin yerine geçer. HIZ KESME: SET-'ye basıldığında hızı 10 km/h� lik adımlarla azaltmak mümkündür. aracın hızındaki azalma maksimum 2,5 m/s[sup2]'lik yavaşlamayla frenleme sistemi ile de elde edilebilir. ayarlanmış olan değer ekranda görüntülenir ve öncekinin yerine geçer. RESULE Ayarlanabilir Cruise Control devredeyken sürücü frenleme sistemi ile müdahale ederek devreden çıkarabilir. Bu durumda önceden belirlenmiş referans hızı hafızada kalır ve RESUME butonuna basılarak yeniden çalıştırılabilir. Resule durumu hız ekranında yanıp sönen bir uyarıyla sürücüye gösterilir böylece sürücünün dikkati çekilmiş olur ve gerekirse yeniden düzeltme yapması ihtimali doğmuş olur. Sistem açılmadan önce MESAFE KONTROL durumunda idiyse önde engel var durumu değişmez. HEADWAY Çalıştırma düğmesi (3), mesafe kontrolü aktifken, hiza göre muhafaza edilmesi gerekli, araçla bizi takip eden aracın arasındaki mesafeyi ayarlamaya yarar. Mesafe birkaç saniye görüntülenir ve mesafeyi korumak için gereken süreyi de ortaya çıkartır. Öngörülen mesafe seviyeleri üç tanedir: � 'far' yaklaşık 2 saniyeye karşılık gelir � 'standart' yaklaşık 1,5 saniyeye karşılık gelir � 'overtake' yaklaşık 1 saniyeye karşılık gelir Mesafe hızın bir fonksiyonu olduğundan iki araç arasındaki mesafe hız arttıkça artar, ayarlanmış olan mesafe ise sabit olarak korunur. Headway MESAFE KONTROLÜ sembolüyle gösterge tablosu üzerinde belirtilir. Emniyet mesafesinin hesaplanmasında diş sıcaklık sensöründen gelen bilgiler kullanılır.
quote:
Orijinalden alıntı: bafra_stilo
Hayatımda hiç olmayan birşey dün başıma geldi ....
Elazığı bilen varmı bilmiyorum en işlek caddesi Gazi caddesidir.aracımı 2-3 saatliğine caddeye bıraktım geri döndüğümde sağ ön çamurluğum resmen göçertilmişti.işin ilginç tarafı araç sağ tarafından kaldırıma yanaşıktı yani bir arabanın girip çıkarken çarpmış olma ihtimali yok ve de çamurlukta resmen ayak izi var.Annesi genel evde hizmet veren bi arkadaşımız sanırım çamurluğumu tekmelemiş.ben olayı eve gittikten sonra farkettim tabi.ne yapsak boş gitti canım çamurluk.boyatmaktan başka çare kalmadı servis 300 diyor sizce nasıl bi fiyat ve renk tutarmı acaba (araç 2005 imola sarı)...çok moralim bozuk çoook..
bafra_Stilo gecmis olsun, tekme izi dediğin, kaportada çizik, yırtık vs. yok ise vakum ile de yaptırabilirsin. hem boya değmemiş olur, hemde ucuz olur.
motor kolayda spril dedigin parçayı sökmek için komple tavan döşemesini sökmek gerekiyor dur bakalım dedigin gibi biraz büyük yaptırayım ben
Benim perdedeki problem halloldu. Reset işlemi ile perdenin sağ tarafıyla sol tarafı aynı hizaya geldi şimdi bir problem yok çok şükür. Sadece sky açma düğmesine 15 sn kadar basılı tuttum ve açık konumd aolan perde kapanmaya başladı ve tarrrr diye ses çıkardı. Tamamen kapandı bende bıraktım. Şİmdi boşluk falan yok.
izzet1 ; Açıklayıcı olmuş. Resimler için sitenin adresini verseydin daha bi memnun olurduk. Forum çok büyük bazen aradığımız zor bulunuyor. Bizde (dynamiklerde) bu özellik var mı acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: VAYA CON DIOS
izzet1 ; Açıklayıcı olmuş. Resimler için sitenin adresini verseydin daha bi memnun olurduk. Forum çok büyük bazen aradığımız zor bulunuyor. Bizde (dynamiklerde) bu özellik var mı acaba?
hellomoto sana da kolay gelsin..umarum aradığın niteliklerde,uygun fiyatlı bir Stil bulursun..ama 1.4 turbo motordan sonra Stil'in performansı sana yetersiz gelebilir..
Linea kullanmadım. Linea 1.4 olduğu halde, daha mı seri demek istedin? 2001 Golf vardı. 1600cc. O daha seriydi stil den....
bafra_stilo: geçmiş olsun. Vakumla düzeltilmiyor mu? Kasko yok mu? Babası ne iş yapıyor muş:) Fiyat fazla. Ben 1 ay evvel başka aracımın ön kaputunu boyattım. (Akrabamızın çocuğu 12 lik çiviyle resim çizmeye çalışmıştı) Ön kabut komple boyandı, rütuşlar yapıldı. Ön çamurluk 10 cm lik bir yer boyandı. pasta cila atıldı. (Komple diye anlaştık, ama komple atmadı sanırım. Başında beklemedim ne yazıkki. Yer yer atılmış gibi. Pasta bile atmamıştır belki. Ya da cila. Yer yer parlaktı.) Neyse... Zımparası, boyası, kuruması vs 3-4 saatte bitti. Sonradan (2 gün sonra) pasta ve cila atıldı. 80 TL. Bizim iş biraz ucuz oldu. Tanıdıktı. AMA 300 de çok gibi. Hiç tanımadığım boyacılara sordum. 200 TL demişlerdi. Bence lokal yaptırabilirsen daha iyi olur. Yaptırmadan önce fotoğrafını çek. Kenara koy. Satarken lazım olur. İzmire yolun düşerse 100-150 arası yaptırabiliriz diye düşünüyorum. Boyası, tineri vsvs malzemesi 45 TL tuttu. Arttı bile. Artanı dükkan sahibine kaldı. Malzemeyi ben aldım. Tamirciye 30 TL verdim. Sonuçta araçla uğraştığı toplamda 1 saat civarıdır.
PRG130T : Hayırlı olsun. Allah, Sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin...
izzet1: HEADWAY ne demek? Ne özelliği ?
dostum serviste boyatcam boyatmadan vakumla yada yağlı çekiçle düzelecek gibi değil.hayvan öyle bi tekme atmışkı bi tekmede değil iki üç kere tekmelemişler.ama o kadar ucuza ve o kadar kısa zamanda boya olması da pek normal değil macun bi kere 2 günde zor kurur.macunda atılacak sen macun attırmısmıydın??
saol izzet ama vakumla falan gececek gibi değil meret ya epey şekli değismis
quote:
Orijinalden alıntı: izzet1
arkadaşlar, bizim cruise controllerde HEADWAY özelliği yok sanırım, olan var mı? ya da dinamiclerde mi var acaba?
Hocam treknik destek bölümnden okudum. Zaten Türkiyede bu kadar araç yoğunluğunun az olduğu bir yolu bulmak zor. Önden araca yaklaşacaksın fren yapar. Arkadan adam yaklaşacak gaz verecek. Araç sapıtır. Sollamaya kalkacaksın, fren yapar. Bilmiyorum bizde var mı? Arkadaş çok iyi anlatmış. rapid den linkte vermiş ama indiremedim.
Teknik destek bölümünde kelebek kalibrasyonu var. Bilen varsa boğaz kelebeği temizliğini adım adım anlatabilir mi? Hem bana hem aracını yeni tanıyan arkadaşlara faydası olur...
HEADWAY özelligi benim araçtada varmı acaba dynamic modeli ve ben okudum ama nasıl açıldıgını ayarlandıgını anlayamadım o 3. kademede açılıyor ama kolun neresinde o 3. kademe
evet bende bu headway ozelliğinin olup olmadığından süpheliym ? araştırmalarıma gore almadan once herkse annattım bide bole bole tamponda sensorler var kendi kendine fren yapıyo gibisinden ama şimdi anlattığım kişiler su hız sabitleyiciye bakyım dio bende acıom gidioz hani bakalım fren yapcak mı fln diolar sen baktınmı diolar ama tabi ben denemiyom bile, herkesede korkudan denemedim denemem de diorum :) olup olmadğından emin değilim..