Şimdi Ara

Start stop yerine standart akü takılırmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
40.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar motorun start stop özelliği kapatıp bu özellik yokmuş gibi kullansak bu durumda yinede start stop uyumlu akü gerekirmi yoksa standart bir akü ile bu şekilde kullanılabilirmi? Araca yada aküye herhangi bir zararı olurmu? Bilen yada deneyen varmı?



  • neden arabanın güzel bir özelliğini, sırf S&S aküye 3-5 lira daha fazla vermemek için iptal ettiriyorsun ki?

    Bana pek de cazip bir özellik gibi gelmiyor. Yoğun trafikte sürekli motorun durup çalışması motora zarar verir mi bilmiyorum ve zaten ayrı bir konu ama sürekli durup çalışması da beni rahatsız eder. Ciddi bir ekonomi sağlayacağını da düşünmüyorum. 100km de yarım litre ekonomi yapsa bir depoda (500km) 15 lira eder. Bildiğim kadarıyla bu akülerin ömrü de kısa oluyor. 5 sene kullanacağım standart akü 350 liraysa 3 sene kullanacağım SS akü 650 lira. Hiç de ekonomik değil.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    start stop tasarrufta da işe yaramaktadır. 1.6 mitsubishi lancer ile 1.6 mitsubishi asx'in dur kalk trafikte yakıt tüketimleri birbirinden biraz farklı. halbuki motorları birebir aynı, ağırlıkları aynı, şanzıman aynı, şase altyapı neredeyse her şey aynı. tek fark lancer'da ss yok asx'te var.

    Alıntıları Göster
    Hocam Start Stopun yakıt tasarrufunda hiç bir etkisi yoktur. Beklemelerde motor açıp kapatmayla yaptığı 3 kuruş tasarrufu, daha pahalı akü, daha pahalı marş motoru vb gibi çeşitli unsurlarla kat ve kat fazlasıyla sizden çıkarmaktadır. Sizin verdiğiniz örnekten yola çıkarak, 2015 Yılında İşyeri aracım 2015 Mitsubishi L200 4X2 en baz modeliydi ve Start&Stop vardı, şimdiki işyeri aracım 2018 L200 Tornado 4X4, Start&Stop yok ve isteğe bağlı olarak bile alınamıyor.
  • Start & Stop'un akü kutup başına bağlanan ayrı bir parçası var diye biliyorum. Onu boşta bırakıp standart akü takarsanız bence bir zararı olmaz. "S&S Devre Dışı" hatası alırsınız en fazla. Sadece tahminde bulunuyorum. Siz bana güvenmeyin
  • Takılır demişti elektrikçi. Bizim kuzenin passata.
    He bir kaç ay start stop çalışıyor problem olmuyor ama. 3-4 ay sonra çalışmıyor diye gelen oldu diyordu elektrikçi.
    Kullanmayacaksanız takın düz aküyü.
    Ama her seferinde kontaktan sonra ss tuşuna basıp iptal etmek ayrı bir iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sey_47 -- 7 Şubat 2019; 14:45:59 >
  • neden arabanın güzel bir özelliğini, sırf S&S aküye 3-5 lira daha fazla vermemek için iptal ettiriyorsun ki?

  • iquique kullanıcısına yanıt
    Bana pek de cazip bir özellik gibi gelmiyor. Yoğun trafikte sürekli motorun durup çalışması motora zarar verir mi bilmiyorum ve zaten ayrı bir konu ama sürekli durup çalışması da beni rahatsız eder. Ciddi bir ekonomi sağlayacağını da düşünmüyorum. 100km de yarım litre ekonomi yapsa bir depoda (500km) 15 lira eder. Bildiğim kadarıyla bu akülerin ömrü de kısa oluyor. 5 sene kullanacağım standart akü 350 liraysa 3 sene kullanacağım SS akü 650 lira. Hiç de ekonomik değil.
  • Takılır, arada fiyat farkida 3-5 kuruş değildir biri 300 ise diğeri 500 600 dur tahminimce. Kullanılıyor ise startını stop akü takılmali, şehiriçi ve çok isik olan bir sürüşte şart bence
  • Start Stop’un amacı emisyonu düşürmektir. Gereklidir. 100km’de kaç lt tasarruf ediyoruz demek değildir.
  • Emisyon düşürmek için astarı yüzünden pahalıya gelen bir teknoloji. Sanki S&S sistemleri için üretilen daha dayanıklı parçalar üretim esnasında fazladan emisyona sebep olmuyor. Aynı güneş paneli hikayesi gibi...
  • start stop özelliği olmayan araçları yasaklayamayacağımıza göre bu özelliği olan araç sahiplerini de bunu kullanacaksın diye zorlayamayız herhalde. Arkadaşlar doğayı korumak , teknolojiyi kullanmak evet güzel şeyler ancak benim şu an için öğrenmek istediğim şey SS özelliğini kullanmayacaksak normal akü kullanabilirmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iquique

    neden arabanın güzel bir özelliğini, sırf S&S aküye 3-5 lira daha fazla vermemek için iptal ettiriyorsun ki?

    Çok merak ediyorum, madem Start&Stop bu kadar güzel bir özellik ve gerekli bir şey, niçin araç üreticileri bu özelliği istediğin zaman açıp kapatma özelliği koymuş???




  • Düz akü tak geç,çok elzem bir şey değil bu start stop . Aradaki fiyat farkida üç beş kuruş değil. Devir ekonomi devri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Start Stop’un amacı emisyonu düşürmektir. Gereklidir. 100km’de kaç lt tasarruf ediyoruz demek değildir.
    start stop tasarrufta da işe yaramaktadır. 1.6 mitsubishi lancer ile 1.6 mitsubishi asx'in dur kalk trafikte yakıt tüketimleri birbirinden biraz farklı. halbuki motorları birebir aynı, ağırlıkları aynı, şanzıman aynı, şase altyapı neredeyse her şey aynı. tek fark lancer'da ss yok asx'te var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 7 Şubat 2019; 16:53:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Çok merak ediyorum, madem Start&Stop bu kadar güzel bir özellik ve gerekli bir şey, niçin araç üreticileri bu özelliği istediğin zaman açıp kapatma özelliği koymuş???

    Alıntıları Göster
    konuyu açan arkadaş gibi değişik arkadaşlar kapatabilsin diye koymuşlar.
  • Ben güzergaha göre kapatıyorum. Bazen stop eder etmez yeşil yanması nedeniyle tekrar devreye giriyor. Uzun süreli kırmızılar da faydalı ancak, diğerlerinde yakıt tüketimi neredeyse aynı.
  • iquique kullanıcısına yanıt
    Konuyu açan benim. Sen biraz haddini aşıyormusun.
  • Bana daha fazla yakit ve emisyona sebep oluyor gibi geliyor. Uzun isiklarin olduğu yerlerde muhakkak avantajdir ancak sıkışık trafikte, kisa isiklarda ortalamaya vursak 5-10 sn icin kontak kapatip acıyor. Her actiginda da bir enerji harciyor.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Atıyorum dar bir yere park edeceksiniz, ikide bir stop et marş et olmasın diye kapatırsınız.
  • Tamamen otomobil üreticilerinin kağıt üzerinde emisyon ve yakıt tüketimi değerlerini düşük gösterebilmek için geliştirilen bir sistem bana göre. Pratikte çok faydasının olduğunu düşünmüyorum. Keşke isteğe bağlı olarak açılabilseydi!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atıyorum dar bir yere park edeceksiniz, ikide bir stop et marş et olmasın diye kapatırsınız.
    Siz çok yanlış anlamışsınız. Vitesi boşa alıp ayağınız frendeyken debriyajı bırakırsanız devreye girer. Debriyaja basılıyken ya da vites boşta debriyaj boşta olsa bile araç hareket ederken S&S devreye girmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Siz çok yanlış anlamışsınız. Vitesi boşa alıp ayağınız frendeyken debriyajı bırakırsanız devreye girer. Debriyaja basılıyken ya da vites boşta debriyaj boşta olsa bile araç hareket ederken S&S devreye girmez.

    Alıntıları Göster
    Start Stoplu arabam olmayınca
    Yine illa ki devre dışı bırakılması gerekecek ya da bırakılması tercih edilecek yerler vardır illa ki.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.