Şimdi Ara

Start stop yerine standart akü takılırmı

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
48
Cevap
0
Favori
9.314
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Start stop yerine standart akü takılırmı
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    8918 Mesaj

    mitsubishi'lerde etacs diye bir olay var. eğer yanılmıyorsam aracın beynine bağlanıp start stoplu bir aracın sistemini komple iptal edebiliyorlardı veya sen tuşa basarsan açılır basmazsan açılmaz şeklinde ayarlayabiliyorlardı...
    |
    |
    CapriceClassic kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1343 Mesaj

    Audide böyle bir durum var mı bilmiyorum ama servise gidince soracağım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Çocuk Adam kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    𐰀𐰤𐰀𐰘𐰃𐰓:𐰢𐰜𐰼𐰇𐱅:𐰆𐰞𐱃𐰆𐰢:𐰀𐰤
  • Yarbay
    8918 Mesaj

    bence vag code denilen olayda çıkabilir diye düşünüyorum... adamlar her şeyi bulup açıyordu
    |
    |
    CapriceClassic kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    4477 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Avante

    Konuyu açan benim. Sen biraz haddini aşıyormusun.
    değişik bir bakış açın olduğu için değişik dedim. sıradışı yani. alışılmışın dışında.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1747 Mesaj
    Start Stop gerçekten gereksiz bir özellik.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2239 Mesaj
    AGM yerine EFB al.
    Standart akü alırsan aracına baglı olarak diğer sistemlere de zararı olabilir.
    zaten uzun vadede de daha sık akü değisecegin icin aynı fiyata gelir.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1353 Mesaj
    Start stop bazı araçlarda frene daha sert basınca devreye giriyor. O zaman tamam, super sistem derdim. Malesef kendi aracımda böyle değil çok hassas mesela park ederken bile motor durup çalışıyor uyuz oluyorum .



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4616 Mesaj
    Peugeot'ta park sırasında kemeri çıkarıyorum. S&s çalışmıyor o zaman.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1444 Mesaj

    Otomatiklerde direkt stop ediyor



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    B.Avcı kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    10357 Mesaj
    Günümüzde araçlarda 2 tip S&S sistemi kullanılıyor; klasik S&S ve mikrohibrit sistem. Mikrohibrit sistemi PSA grubun e-HDi motorlarından biliyoruz ve gerçek anlamda S&S sistemi aslında bu. AGM tipi akü kullanılıyor ve fren yaptığınızda akünün şarj edilmesi, motor tekrar start alırken normal marş motoru yerine motor içindeki mini elektrik motorunun kullanılması gibi özellikleri var. Eğer bu tip bir aracınız varsa o zaman AGM akü almanızda fayda var, çünkü sistem motorun içi ve aracın komple elektrik sistemi dahil geniş ölçüde tasarlanmış ve karışık bir sistem. Normal düz akü takılabilir olsa da devreden çıkan sadece S&S olmayabilir. Yok VAG araçlarında olduğu üzere klasik S&S varsa normal akü kullanılp S&S devreden çıkarılabilir. Hatta sırf marş motorunuzun ömrünü yememeniz açısından S&S'un kapalı tutulmasını önerenler bile var çünkü bu sistemlerde motor durmuşken tekrar gaza bastığınızda start işlemi için standart marş motoru devreye giriyor.
    _____________________________
    AMD Ryzen 1600, Asus Prime B350 Plus, XFX RX570 RS XXX Edition 4GB, Kingston Hyperx Predator 2x8gb 3000MHz DDR4, Samsung 860 Evo 250GB, toplamda 17tb WD HDD, Xigmatek Midgard, Logitech G413 Gümüş, Dell SE2717H 27" 75hz FreeSync




  • Yarbay
    4477 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Günümüzde araçlarda 2 tip S&S sistemi kullanılıyor; klasik S&S ve mikrohibrit sistem. Mikrohibrit sistemi PSA grubun e-HDi motorlarından biliyoruz ve gerçek anlamda S&S sistemi aslında bu. AGM tipi akü kullanılıyor ve fren yaptığınızda akünün şarj edilmesi, motor tekrar start alırken normal marş motoru yerine motor içindeki mini elektrik motorunun kullanılması gibi özellikleri var. Eğer bu tip bir aracınız varsa o zaman AGM akü almanızda fayda var, çünkü sistem motorun içi ve aracın komple elektrik sistemi dahil geniş ölçüde tasarlanmış ve karışık bir sistem. Normal düz akü takılabilir olsa da devreden çıkan sadece S&S olmayabilir. Yok VAG araçlarında olduğu üzere klasik S&S varsa normal akü kullanılp S&S devreden çıkarılabilir. Hatta sırf marş motorunuzun ömrünü yememeniz açısından S&S'un kapalı tutulmasını önerenler bile var çünkü bu sistemlerde motor durmuşken tekrar gaza bastığınızda start işlemi için standart marş motoru devreye giriyor.
    bende 2012 eHDi 308 var. kırmızı ışıkta beklerken, yanımda duran vag grubu araç s&s devre dışı kaldığında sanki sıfırdan marşa basmış gibi sesli çalışıyor. ama pejo çok sessiz çalışıyor. bunun nedeni mikrohibrit midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 8 Şubat 2019; 9:17:55 >
    _____________________________




  • Yarbay
    10357 Mesaj

    Evet mikrohibrit sistem farkını en güzel ışıklarda gözlemleyebilirsiniz.
    |
    |
    iquique kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    AMD Ryzen 1600, Asus Prime B350 Plus, XFX RX570 RS XXX Edition 4GB, Kingston Hyperx Predator 2x8gb 3000MHz DDR4, Samsung 860 Evo 250GB, toplamda 17tb WD HDD, Xigmatek Midgard, Logitech G413 Gümüş, Dell SE2717H 27" 75hz FreeSync
  • Yarbay
    4477 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Evet mikrohibrit sistem farkını en güzel ışıklarda gözlemleyebilirsiniz.
    ben de aksine şakır şakır çalışan start stoplu araçlara özeniyordum. adamların arabası start stop olduğunu yanındakine hissettiriyor, bizimkinde ise tık ses çıkmıyor diyordum.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2999 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    start stop tasarrufta da işe yaramaktadır. 1.6 mitsubishi lancer ile 1.6 mitsubishi asx'in dur kalk trafikte yakıt tüketimleri birbirinden biraz farklı. halbuki motorları birebir aynı, ağırlıkları aynı, şanzıman aynı, şase altyapı neredeyse her şey aynı. tek fark lancer'da ss yok asx'te var.

    Alıntıları Göster
    Hocam Start Stopun yakıt tasarrufunda hiç bir etkisi yoktur. Beklemelerde motor açıp kapatmayla yaptığı 3 kuruş tasarrufu, daha pahalı akü, daha pahalı marş motoru vb gibi çeşitli unsurlarla kat ve kat fazlasıyla sizden çıkarmaktadır. Sizin verdiğiniz örnekten yola çıkarak, 2015 Yılında İşyeri aracım 2015 Mitsubishi L200 4X2 en baz modeliydi ve Start&Stop vardı, şimdiki işyeri aracım 2018 L200 Tornado 4X4, Start&Stop yok ve isteğe bağlı olarak bile alınamıyor.
    |
    |
    _____________________________
    Dacia DUSTER 1.0 TCe




  • Yarbay
    6063 Mesaj
    start stop aküler EFB (geliştirilmiş sulu) ve AGM (sıkıştırılmış cam elyaflı) diye geçen yüksek performanslı akülerdir. bu tip aküler start stopsuz arabalarda da kullanılabilir.

    ancak; siz aracınızda start stop özelliğini kapatarak kullanmayı düşündüğünüzden emin ve son kararınız ise normal start stopsuz araçlarda kullandığımız SFB (süper sulu) tip akülerden de kullanabilirsiniz. hatta start sop özelliğini de açık bırakabilirsiniz. tek farkı start stop çalışma ile birlikte bir süre sonra akünüzün voltaj değeri düşeceğinden dolayı start stop isteseniz de devreye girmeyecektir. start stoplar belli bir eşik gerilim değerinin altında devreye girmez.

    sonuç olarak siz zaten S.S. özelliğini kapalı tutacağınızdan ötürü normal bir akü rahatlıkla takabilirsiniz.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    872 Mesaj
    s&s'in amacı avrupada vergi indirimi almak emisyonu düşürmektir
    kapatıyorum aracı gereksiz yıpratıyor 10sn ışık için değmez
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    333 Mesaj
    Konu biraz SS gerekli mi gereksiz mi , faydalı mı faydasız mı gibi bir noktaya geldi. SS özelliği beni rahatsız eden bir özellik. Bu özelliği kullanmayacaksam buna göre akü yine de gerekirmi bunu öğrenmeye çalışıyorum. Cevap veren , bildiğini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim. Bahsettiğim araba da 2014 Ford Kuga.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    10357 Mesaj

    10 saniye ışıkta hatta dur kalklarda tabii ki gereksiz bir teknoloji ama yeri geliyor 60-70 saniye ışıklara geliniyor, o zaman da çok kullanışlı hale geliyor. Hele o ışıklardan ilk seferinde de geçemiyorsun çoğunlukla, en az bi 60 saniye daha kilitliyorlar. İkinci olarak da otomatik vites araçlarda kolaylık sağlıyor. Örneğin, birçok aracın kitapçığında da yazar "belirli bir süre hareketsiz bekleyecekseniz vitesi boşa alın" diye, ışıklarda vitesi boşa al sonra tekrar sürüş pozisyonuna getir felan hiç uğraştırmıyor. Ha, sırf S&S olsun diye araç bakmam hatta fazla para vermek bile istemem ama beğendiğim ve aldığım bir araçta varsa da kullanırım, gerçek S&S olması koşuluyla tabii ki.
    |
    |
    korsan58 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    AMD Ryzen 1600, Asus Prime B350 Plus, XFX RX570 RS XXX Edition 4GB, Kingston Hyperx Predator 2x8gb 3000MHz DDR4, Samsung 860 Evo 250GB, toplamda 17tb WD HDD, Xigmatek Midgard, Logitech G413 Gümüş, Dell SE2717H 27" 75hz FreeSync
  • Yarbay
    8918 Mesaj
    sanırım start stop'tan tek memnun olan kişi benim bazı markalarda kötü mü çalışıyor bilmiyorum.

    aracım mitsubishi. cleartec isimli start stop sistemi var. sistem ışıklarda durduğumda, ayağımı debriyajdan çektiğim anda motor eğer uygun sıcaklığa ulaştıysa ve hava sıcaklığı 4 derecenin üzerinde ise, emniyet kemerim de takılıysa devreye giriyor. debriyaja bastığım anda da çalışıyor. start stop'un devrede olduğu süreçte hiç bir elektrik sistemi kapanmıyor, radyo filan açık. yalnızca klima açıksa kompresörü kapanıyor sadece hava üflemeye başlıyor. start stop açıkken en çok dur kalk ancak eğimli yerlerde rahat ediyorum, fren servosu çalışıyor, direksiyon dönüyor, motor durmuş vaziyette iken 3 km hızın altında trafikte benzin yakmadan eğimle birlikte gidebiliyorum ve bu trafikli eğimli yere eğer 7 litre ortalama tüketim ile girdiysem, çıktığımda da tüketim 7 litre oluyor zira benzin yakmıyor araç. aynı şekilde dur kalk e5, tem trafiklerinde de memnunum. bendeki start stop bugüne kadar hiç devreye girmemezlik, ya da devreden çıkamamazlık yapmadı. çok kararlı ve stabil çalışıyor. bu aracımdan sonra start stop'u olmayan araçlara alışamadım diyebilirim.
    |
    |
    _____________________________




  • Er
    1 Mesaj
    CLA 180 D STYLE ARABAM VAR AKÜSÜ ZAYIFLADI. STRAT-STOP YOK BU ARADA, ARABANIN ÜZERİNDE FABRİAK CIKIŞI AGM AKÜ VAR NE ALAKA ANLAMADIM. ŞİMDİ STANDART AKÜ TAKTIRSAM SIKINTI OLURMU
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
kolayoto.com
Media Sözlük
Sohbet
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.