Şimdi Ara

Start-Stop Sistemi ile uzun yolda tasarruf mümkün mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Skoda Yeti Green Line ın tanıtımında böyle bir yazı var. "Eğer sürücü belirli bir süre boyunca arabayı durdurmuş ve vites konumunu boşa almışsa ayağını debriyajdan kaldırdığı an motor kendiliğinden çalışmayı durdurur. Bu şekilde 100 km'de ortalama tüketimde 0,4 litre'ye kadar, şehiriçi kullanımda ise 0,9 litreye kadar yakıt tasarrufu yapabilirsiniz" diye bir yazı okudum. Seyir halinde Start-Stop devreye alınabiliyor mu? Bilen veya kullanan arkadaşlar cevap verebilir mi acaba? Teşekkürler...



  • Seyir Halinde start stop yapmaz. 0.4 degeri karışık kullanım içindir uzun yolda bı fayda getirmez bu sistem
  • Ogs yoksa mümkün
  • Start-stop sistemi araç durduğunda devreye girdiği için tasarruf sağlıyor. Yani araç hareket halinde iken start-stoptan dolayı tasarruf olması mümkün değil.

    Uzun yolda giderken dur-kalk trafiği varsa ekonomik olacağı kesindir. Burada verilen değerler ortalamadır.

    Bence bütün araçlarda olmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Ogs yoksa mümkün

    değişik bir açı
  • hareket halinde yakıta hiç bir etkisi yoktur bu sistemin.
  • çok ilginç soru olmuş bunun içinde ayrıca tebrık ederim ...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teknoloji imiş. Yıllardır ışıklarda kontak kapatarak yaptığım bir şey
    Şehir dışında ne kadar etkili olur bilemem ama şehir ciddi anlamda faydalı...

    Sarıdan sonra 79dan geri sayması kadar insanı sinir eden bir şey yok. son 5saniyede çalıştırıp devam etmez güzel
    Şehir içinde vaktin bir çoğu ışıkta bekleyerek geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 12 Nisan 2012; 2:00:19 >
  • Selam,

    Şimdi dizel araçlarda devirli kullanım sonrasında motoru kapatmadan önce bir süre boşta çalıştırılması tavsiye edilir. Diyelim Ankara'dan İstanbul'a (ya da tam tersi) yardırıp geldiniz ve gişelerde trafiğe katıldınız.
    Bu durdur-başlat sistemi araca zarar verir mi vermez mi?

    Not: Cumartesi akşamı Ankara'da içerken bu muhabbet döndü bir aradaşın dizel S60'ı üstüne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Teknoloji imiş. Yıllardır ışıklarda kontak kapatarak yaptığım bir şey

    Sarıdan sonra 79dan geri sayması kadar insanı sinir eden bir şey yok. son 5saniyede çalıştırıp devam etmez güzel

    öncelikle soruyu soran arkadaşı kutluyorum, start & stop nedir onu yazmış ama okumadan nasıl yazmış anlamak lazım? ne diyor yazıda? start 'ın ve stop'un anlamı nedir?
    kardeşim uzun yolda sen dur kalk yapıyorsan evet tasarruf yaparsın.

    birde bu ışıklarda stop ederim diyenler var, daha önce bu konuyu çok araştırmıştım buyurun yine kopyalıyorum.


    bu bizim araçlardaki start stop olayını araştırmaya başladım. nedeni ise cahil halkımızın insanlarımızın yeniliğe karşı önyargısı. diyorum araçta start stop var hemen abo bu kadar marşa marş motorunu eline alırsın yok tasarruf ne sağlayacak yok akü biter ölür vs gibi saçma sapan bilinçsiz yorumlar alıyorum bu nedenle fazla bilgi bulmasamda buraya bulabildiklerimi öğrendiklerimi aktaracağım, sizlerinde katkısı olursa sevinirim.

    Türk haklı soru 1:
    motor ilk çalıştırma anında yaklaşık 2 dk rölanti tüketimi kadar yakıt püskürtüyormuş.??? start stop çok yakar????


    Cevap:

    atmosferik bir motorun AFR(air-fuel rate)'si 15:1 civarıdır. yani 15 birim havaya 1 birim benzin. bu oran her silindir için standarttır. rölantide çalışan bir motor ne yapıyorsa, start anındaki motor da aynı şeyi yapar. yani her bir piston emme zamanında hacmi doğrultusunda hava emer, sıkıştırır ve o havaya oranla gerekli olan benzin kadar benzin püskürtülür. rölantide de böyledir, start zamanında da... aradaki tek fark rölantide çevrimi silindirler birbirleri arasındaki sıralamayla sağlarken, start anında bunu, normal çevrime ulaşan kadar marş motorunuz yapar.

    bunun harici bir durum oluşacak olsa yani sırf motora start veriyoruz diye 15 birim emilecek havaya 5-10 birim benzin püskürecek olsa, o hava yanmaz, zengin karışım olur. eski karbüratörlü araçlarda marş zamanında çok gaz verilmesi durumlarında oluşan "boğulma" oluşur ve motor çalışmaz...

    dolayısıyla bu tür bilgiler eski nesil karbüratör sistemleri için geçerli olabilir. çünkü orada gönderilecek benzin miktarı kullanıcıyla da alakalıdır. ancak günümüzde tüm bunlar elektronik kontrol edilir. dolayısıyla ne kadar gerekliyse o kadar beslenir motor.

    rölantinin üstünde yakıt tüketimi ancak soğuk motor için geçerlidir ki, yine bu durum da marş anında da olsa rölantide de olsa aynıdır. özetle, normal ısısındaki bir motorda marş anında rölantiden daha yüksek bir tüketim söz konusu değildir.

    start-stop özelliği de soğuk motorda çalışmaz. motor normal çalışma ısısında iken devreye girer. dolayısıyla start-stop önce ekonomi için gereklidir. ekonomi yaparken çevreye de zaten katkı otomatik olarak sağlanır...


    Türk haklı soru 2:
    marş motoru yanar? 2 lira kar edecem derken çok masraf çıkarır, akü biter bu kadar marşa???


    Cevap:

    START-STOP sistemlerinde volan dişlisine girerek krankı çeviren klasik dinamolar kullanılmıyor.

    START-STOP sistemlerinde bildiğimiz alternatör motoru yerine, hem şarj işini yapan hem de marş dinamosu görevi gören ve 1 çalıştırmalık elektrik enerjisini hep kendi üzerindeki süper-kondansatörde depolayan ( dur kalklarda marş basarken araç aküsünü kullanmayan, bu sayede elektrikli sistemin çalışmaya devam edebildiği) motora hareketi kayış ile aktarılan yeni nesil bir alternatör-dinamo bulunuyor.

    Bu alternatör-dinamolar klasik dinamolar gibi seyrek kullanılmak üzere üretilmiş, yataklarında burçların bulunduğu kısa ömürlü motorlar değiller. bilakis rulmanlarla yataklanmış uzun ömürlü motorlardır.

    Türk haklı soru 3:
    Ne kadar tasarruf olacakki altı üstü rolantide 1-2dk bekleyeceğiz??onuda yaksa ne yakmasa ne risk almaya değmez...


    Cevap:

    Bosch start stop sisteminin açıklaması:
    quote:


    Şehirdeki araç sürüş döngüsünde, Start/Stop Sistemi CO2 emisyonlarını ve yakıt tüketimini %8 azaltır. Bu sürüş döngüsü her biri beş saniyeden 12 duruşun yapıldığı 7 kilometrelik bir yoldan oluşur. Şehir trafiğinde durma süreleri uzayabilir ve dolayısıyla tasarruf potansiyeli daha da fazladır.

    Özellikle hızlı ve sessiz otomatik marş yalnızca üstün performanslı Start/Stop Marş Motoru sayesinde değil; aynı zamanda çalıştırma işleminin elektronik kumandası sayesinde sağlanır. Bu hızlı marş o denli ekonomiktir ki; bir saniyeden daha kısa duruşlar bile paranızdan tasarruf sağlar.

    Motor marşına ve yakıtın yanmasına kumanda etmeye yarayan işlevler motorun kontrol ünitesine yerleştirilmiştir. Aracın akü şarjı bir sensör vasıtasıyla denetlenir. Bosch start/stop sistemi, çok dayanıklı bir marş motorundan, entegre start/stop koordinatörlü motor ECU’sundan ve akü şarjının o andaki ve ilerideki durumun hesaplamaya yönelik bir sensörden meydana gelir.


    Start & Stop sistemine bişey olursa ne anladık tasarruftan????


    Tasarruf için araç alırken en az 6-7bin lira fazla verip dizel alıyor eee sonra? dizel pompası arızalanınca? kaç binlira bu pompa fiyatı?ozaman dizel araç almam arkadaş ilerde pompa giderse masrafı büyük olur demekle aynı. ki 6bin fazla ver dizel al sonra 3-4 bin pompaya ver eder sana 10bin lira. ben 10bin liralık benzini araç ömrünü tamamlayana kadar kullanırım.

    NOT: Birinin aracının kitapçığında "3 dakikalık bekleme 1 km'lik yola eşittir" diyordu. 1 km'de 30 kuruş yaktığını düşünelim, 30 dakikalık bekleme 3 lira, 1 saat bekleme 6 lira ediyor. 5 yılda en az 30 gün rolanti demektir. 30gün*24 saat = 720 saat yapar. 720 * 6liradan = 4320 lira....

    yani yılda en az aracı kullanan kişi ( 8000 km ) 5 yıl bu aracı kullanırsa 4,5 milyar kar yapıyor demektir. bence hiçte azımsanacak bir rakam değil.......ki 8000bini fazlasıyla geçiyoruz....

    Saygılar. Ercan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 12 Nisan 2012; 1:02:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Teknoloji imiş. Yıllardır ışıklarda kontak kapatarak yaptığım bir şey

    Sarıdan sonra 79dan geri sayması kadar insanı sinir eden bir şey yok. son 5saniyede çalıştırıp devam etmez güzel

    öncelikle soruyu soran arkadaşı kutluyorum, start & stop nedir onu yazmış ama okumadan nasıl yazmış anlamak lazım? ne diyor yazıda? start 'ın ve stop'un anlamı nedir?
    kardeşim uzun yolda sen dur kalk yapıyorsan evet tasarruf yaparsın.

    birde bu ışıklarda stop ederim diyenler var, daha önce bu konuyu çok araştırmıştım buyurun yine kopyalıyorum.


    bu bizim araçlardaki start stop olayını araştırmaya başladım. nedeni ise cahil halkımızın insanlarımızın yeniliğe karşı önyargısı. diyorum araçta start stop var hemen abo bu kadar marşa marş motorunu eline alırsın yok tasarruf ne sağlayacak yok akü biter ölür vs gibi saçma sapan bilinçsiz yorumlar alıyorum bu nedenle fazla bilgi bulmasamda buraya bulabildiklerimi öğrendiklerimi aktaracağım, sizlerinde katkısı olursa sevinirim.

    Türk haklı soru 1:
    motor ilk çalıştırma anında yaklaşık 2 dk rölanti tüketimi kadar yakıt püskürtüyormuş.??? start stop çok yakar????


    Cevap:

    atmosferik bir motorun AFR(air-fuel rate)'si 15:1 civarıdır. yani 15 birim havaya 1 birim benzin. bu oran her silindir için standarttır. rölantide çalışan bir motor ne yapıyorsa, start anındaki motor da aynı şeyi yapar. yani her bir piston emme zamanında hacmi doğrultusunda hava emer, sıkıştırır ve o havaya oranla gerekli olan benzin kadar benzin püskürtülür. rölantide de böyledir, start zamanında da... aradaki tek fark rölantide çevrimi silindirler birbirleri arasındaki sıralamayla sağlarken, start anında bunu, normal çevrime ulaşan kadar marş motorunuz yapar.

    bunun harici bir durum oluşacak olsa yani sırf motora start veriyoruz diye 15 birim emilecek havaya 5-10 birim benzin püskürecek olsa, o hava yanmaz, zengin karışım olur. eski karbüratörlü araçlarda marş zamanında çok gaz verilmesi durumlarında oluşan "boğulma" oluşur ve motor çalışmaz...

    dolayısıyla bu tür bilgiler eski nesil karbüratör sistemleri için geçerli olabilir. çünkü orada gönderilecek benzin miktarı kullanıcıyla da alakalıdır. ancak günümüzde tüm bunlar elektronik kontrol edilir. dolayısıyla ne kadar gerekliyse o kadar beslenir motor.

    rölantinin üstünde yakıt tüketimi ancak soğuk motor için geçerlidir ki, yine bu durum da marş anında da olsa rölantide de olsa aynıdır. özetle, normal ısısındaki bir motorda marş anında rölantiden daha yüksek bir tüketim söz konusu değildir.

    start-stop özelliği de soğuk motorda çalışmaz. motor normal çalışma ısısında iken devreye girer. dolayısıyla start-stop önce ekonomi için gereklidir. ekonomi yaparken çevreye de zaten katkı otomatik olarak sağlanır...


    Türk haklı soru 2:
    marş motoru yanar? 2 lira kar edecem derken çok masraf çıkarır, akü biter bu kadar marşa???


    Cevap:

    START-STOP sistemlerinde volan dişlisine girerek krankı çeviren klasik dinamolar kullanılmıyor.

    START-STOP sistemlerinde bildiğimiz alternatör motoru yerine, hem şarj işini yapan hem de marş dinamosu görevi gören ve 1 çalıştırmalık elektrik enerjisini hep kendi üzerindeki süper-kondansatörde depolayan ( dur kalklarda marş basarken araç aküsünü kullanmayan, bu sayede elektrikli sistemin çalışmaya devam edebildiği) motora hareketi kayış ile aktarılan yeni nesil bir alternatör-dinamo bulunuyor.

    Bu alternatör-dinamolar klasik dinamolar gibi seyrek kullanılmak üzere üretilmiş, yataklarında burçların bulunduğu kısa ömürlü motorlar değiller. bilakis rulmanlarla yataklanmış uzun ömürlü motorlardır.

    Türk haklı soru 3:
    Ne kadar tasarruf olacakki altı üstü rolantide 1-2dk bekleyeceğiz??onuda yaksa ne yakmasa ne risk almaya değmez...


    Cevap:

    Bosch start stop sisteminin açıklaması:
    quote:


    Şehirdeki araç sürüş döngüsünde, Start/Stop Sistemi CO2 emisyonlarını ve yakıt tüketimini %8 azaltır. Bu sürüş döngüsü her biri beş saniyeden 12 duruşun yapıldığı 7 kilometrelik bir yoldan oluşur. Şehir trafiğinde durma süreleri uzayabilir ve dolayısıyla tasarruf potansiyeli daha da fazladır.

    Özellikle hızlı ve sessiz otomatik marş yalnızca üstün performanslı Start/Stop Marş Motoru sayesinde değil; aynı zamanda çalıştırma işleminin elektronik kumandası sayesinde sağlanır. Bu hızlı marş o denli ekonomiktir ki; bir saniyeden daha kısa duruşlar bile paranızdan tasarruf sağlar.

    Motor marşına ve yakıtın yanmasına kumanda etmeye yarayan işlevler motorun kontrol ünitesine yerleştirilmiştir. Aracın akü şarjı bir sensör vasıtasıyla denetlenir. Bosch start/stop sistemi, çok dayanıklı bir marş motorundan, entegre start/stop koordinatörlü motor ECU’sundan ve akü şarjının o andaki ve ilerideki durumun hesaplamaya yönelik bir sensörden meydana gelir.


    Start & Stop sistemine bişey olursa ne anladık tasarruftan????


    Tasarruf için araç alırken en az 6-7bin lira fazla verip dizel alıyor eee sonra? dizel pompası arızalanınca? kaç binlira bu pompa fiyatı?ozaman dizel araç almam arkadaş ilerde pompa giderse masrafı büyük olur demekle aynı. ki 6bin fazla ver dizel al sonra 3-4 bin pompaya ver eder sana 10bin lira. ben 10bin liralık benzini araç ömrünü tamamlayana kadar kullanırım.

    NOT: Birinin aracının kitapçığında "3 dakikalık bekleme 1 km'lik yola eşittir" diyordu. 1 km'de 30 kuruş yaktığını düşünelim, 30 dakikalık bekleme 3 lira, 1 saat bekleme 6 lira ediyor. 5 yılda en az 30 gün rolanti demiştik ya 30gün*24 saat = 720 saat yapar. 720 * 6liradan = 4320 lira....

    yani yılda en az aracı kullanan kişi ( 8000 km ) 5 yıl bu aracı kullanırsa 4,5 milyar kar yapıyor demektir. bence hiçte azımsanacak bir rakam değil.......ki 8000bini fazlasıyla geçiyoruz....

    Saygılar. Ercan...

    Ben arkadaşın yazdıklarını okuyup cevapladım. Uzun yoldan bahsetmedim burada. Uzun yolda 80 saniye yanan bir ışık var mı?

    Yeni nesil aracım var. Yazdıklarınız çok uzun ama dediğiniz gibi hava /benzin oranı çalışırken çok benzin gitmiyor. zaten çalışırken 1200devri geçtiğini görmedim.
    Aracım saniyesinde marş alıyor anında çalışıyor. Gaza da basmıyorum. Bana böyle kızmanızı anlayamadım...


    Benim burada teknoloji imiş dediğim şey ise, sadece basit bir işlem olmasıdır. Yeni nesil bir dizel motor mu? Hayır, herhangi bir teknolojik yenilik içeriyor mu? hayır. Var olan teknoloji ile yapılan basit bir sistem ama çok paralar istenmesi yanlış...




  • Orijinalden alıntı: Only Gamer



    Ben arkadaşın yazdıklarını okuyup cevapladım. Uzun yoldan bahsetmedim burada. Uzun yolda 80 saniye yanan bir ışık var mı?

    Yeni nesil aracım var. Yazdıklarınız çok uzun ama dediğiniz gibi hava /benzin oranı çalışırken çok benzin gitmiyor. zaten çalışırken 1200devri geçtiğini görmedim.
    Aracım saniyesinde marş alıyor anında çalışıyor. Gaza da basmıyorum. Bana böyle kızmanızı anlayamadım...


    Benim burada teknoloji imiş dediğim şey ise, sadece basit bir işlem olmasıdır. Yeni nesil bir dizel motor mu? Hayır, herhangi bir teknolojik yenilik içeriyor mu? hayır. Var olan teknoloji ile yapılan basit bir sistem ama çok paralar istenmesi yanlış...

    arkadaşım kızmaktan ziyade bilgisi olmadan yorum yazanlara. yine okumağınızı söylüyorsunuz. önce okumanızı öneririm, ozaman yeni bir teknoloji mi değil mi daha iyi anlarsınız.

    ben buraya teknolojiyi ve çalışma sisteminide yazıyorum, kendi marşı için kendi alternatöründe elektriği biriktirmesi o supapların son konumunu hafızaya alması ve aracı çalışacak konumda hazırda bekletmesi, hiçbir sistemi kapatmaması( klima,elektronik herşey,fren ve direksiyon hidroliği vs )



    START-STOP sistemlerinde volan dişlisine girerek krankı çeviren klasik dinamolar kullanılmıyor.

    START-STOP sistemlerinde bildiğimiz alternatör motoru yerine, hem şarj işini yapan hem de marş dinamosu görevi gören ve 1 çalıştırmalık elektrik enerjisini hep kendi üzerindeki süper-kondansatörde depolayan ( dur kalklarda marş basarken araç aküsünü kullanmayan, bu sayede elektrikli sistemin çalışmaya devam edebildiği) motora hareketi kayış ile aktarılan yeni nesil bir alternatör-dinamo bulunuyor.

    Bu alternatör-dinamolar klasik dinamolar gibi seyrek kullanılmak üzere üretilmiş, yataklarında burçların bulunduğu kısa ömürlü motorlar değiller. bilakis rulmanlarla yataklanmış uzun ömürlü motorlardır.

    Alıntıdır.



    AS&G (START & STOP) hangi koşullarda devreye girmez:

    - bir önceki otomatik start olayından sonra 10 saniyeden daha az zaman geçtiyse
    - aracın hızı 3.1 mil/saat'ten (yaklaşık 5 km/saat) daha fazla ise
    - dış hava sıacklığı +3 santigrad derecenin altında ise
    - motor soğutma suyu sıcaklığı 60 santigrad derecenin altında ise
    - klima ya da arka buğu çözücü çalışıyorsa(*)
    - elektrik yükü 50 Amperden büyükse
    - Akü şarjı 3 Amper saatten az ise
    - fren hidrolik basıncı 200 milimetre civadan düşükse
    - elektrik destekli direksiyona bindirilen yük sınırların üstündeyse (bu limit çeyrek turdur)
    - sürücü kapısı açıksa
    - sürücü emniyet kemeri takılı değilse
    - kaput açıksa
    sistem otomatik durdurma işlemini yapmıyor


    AS&G hangi koşullarda motoru otomatik çalıştırır:

    - Motor soğutma suyu sıcaklığı 55 santigrad derecenin altına düşerse
    - klima kompresörü iç hava sıcaklığının artması sebebiyle çalışmaya başlarsa
    - elektrik yükü 50 Amperden büyükse olduysa
    - Akü şarjı 3 Amper saatten az kalırsa ise
    - fren hidrolik basıncı 200 milimetre civadan düşük bir seviyeye gelirse
    - elektrik destekli direksiyona bindirilen yük sınırların üstündeyse
    - araç hızı 5 km'nin üzerine çıkarsa

    (*) buğu çözücü konumunun +1/-1 adımı etrafındaysa da çalışmıyor. buğu çözme seçildiğinde klima uyarmadan çalışıyor çünkü (ama klimayı kapatırsanız devreye giriyor as&g). burada amaç araç durduğu esnada buğu olmasınmış.

    Yani öyle 1 sensör koy araç duruyorsa stop et debriyaja basarsa çalış diye 2 komuttan oluşan bir işlem değil yani




  • @Ercan hocam,

    Cok guzel anlatmissiniz,elinize saglik. Baska bir konuda da boyle guzelce aciklamistiniz. Ama bizim eski kafa halkimiz bumu da kabullenecektir.zamanla. bu arada sabriniz takdire sayan hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam da bu sistem araç beyni dahilinde yapılabilecek bir şey. Süper-kondansatör dediği yeni nesil bir şey ise gerçekten belki bir şey olabilir. Onun dışında okudum. Bazen şehir merkezlerinden geçmek zorunda kaldığınız uzun yolculuklar olur. Denizli'de Ankara, İzmir, Antalya yollarının çakıştığı yerde ışıklar 60sn bile yanıyor. Ankara-İzmir arasına çevre yol var diğer tarafa yok... Çok fazla şehir dışı yolculuk yapmıyorum, o yüzden ne cevap yazsam yanlış olur. Şehir içi ışıklar ciddi anlamda vaktim geçiyor.
  • uzun yol denilince akla istanbul - ankara arası otoban gelmesin lütfen!
    ben sakaryada oturuyorum. bacanağım kuşadasında. yol güzergahım izmit, gölcük, karamürsel,yalova, orhangazi, bursa diye gidiyor. şimdi uzun yol diye geçtiğim yerleri bilen arkadaşlar ne demek istediğimi anlamıştır.

    yani; bunu tartışmaya bile gerek yok. evet uzun yolda tasarruf yapılır!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Only Gamer

    Teknoloji imiş. Yıllardır ışıklarda kontak kapatarak yaptığım bir şey

    Sarıdan sonra 79dan geri sayması kadar insanı sinir eden bir şey yok. son 5saniyede çalıştırıp devam etmez güzel

    süpersin üstad
  • uzun yolda dura dura mı gidiyoruz ki tasarruf yapalım
  • Soruyu sadece "Seyir halinde Stop-Start devreye alınabiliyor mu?" şeklinde sorsaydım yada doğrudan google da ISG AS&G çalışma koşulları diye yazıp arasaydım daha hayırlı olacaktı galiba. Sn ercan_wrc nin çalışma koşullarını açıklamadığı yazı gayet yeterli olmuş, teşekkürler. Ancak bu sistemin uzun yolda da bir çeşit çözümü olduğunu düşündüm nedense. En azından çalışma koşulları içinde motora binen yükü de hesaba katan ve buna göre hızı da gözardı edebilecek bir şart olsa uzun yolda da tasarruf gerçek manada sağlanmış olurdu. Gençlik zamanlarında 4-5 km yolu kapalı kontak gittiğimiz olurdu R9 Spring le, günümüz teknolojisi de zamanla buna güvenli ve mantık kuralları çerçevesinde izin vermeli diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Soruyu sadece "Seyir halinde Stop-Start devreye alınabiliyor mu?" şeklinde sorsaydım yada doğrudan google da ISG AS&G çalışma koşulları diye yazıp arasaydım daha hayırlı olacaktı galiba. Sn ercan_wrc nin çalışma koşullarını açıklamadığı yazı gayet yeterli olmuş, teşekkürler. Ancak bu sistemin uzun yolda da bir çeşit çözümü olduğunu düşündüm nedense. En azından çalışma koşulları içinde motora binen yükü de hesaba katan ve buna göre hızı da gözardı edebilecek bir şart olsa uzun yolda da tasarruf gerçek manada sağlanmış olurdu. Gençlik zamanlarında 4-5 km yolu kapalı kontak gittiğimiz olurdu R9 Spring le, günümüz teknolojisi de zamanla buna güvenli ve mantık kuralları çerçevesinde izin vermeli diye düşünüyorum

    herşeyden önce can güvenliğine önem verildiği için bu tarz bir sistemi hiçbir araç yapmaz, çünkü yolda ilerlerken heran herşey olabilir, aniden birisi çıkar ani gaza basıp hızlanmanız gerebilir ani direksiyon hareketi gerekebilir aniden cama su gelir karda kayar vs... bu sebeple araç giderken böyle birşey yapılmaz, ama karbüratörlü araçlar hariç yeni nesil enjeksiyonlu araçların hepsinde CUT-OFF sistem mevcut yani yokuş aşağı stop etmek yerine yada boşa almak yerine vitese alıp ayağınızı gazdan çektiğinizde araçta cut off devreye giriyor, bu sayede aracın motoru lastiklerden aldığı güç ile çalışmaya devam ederken benzin akşını tamamen kesiyor. bilginize :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.