Şimdi Ara

otomatik viteste L ve 2 seçenekleri tam olarak ne işe yarıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
173.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • otomatik şanzımanlı araçlarda L ve 2 seçenekleri rampalarda işe yarıyor sanırım.ama kullanan kime sorduysam D 'ye takıp her yere onunla gidiyor.
    L .....rampa yukarı
    2......rampa aşağı

    peki bunu yaparken aracı tamamen durdurmak gerekiyor mu?

    bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim....



  • Otomatik vitesli araçlarda, vites büyüme veya küçülmesi bildiğiniz üzere hıza veya motor devrine bağlı olarak gerçekleşir. Yani aracınız ilk vitese 0 km'den başlar, hızı arttıkça ve motorun gaza basma oranına göre vitesi kademe kademe artar. Ancak örneğin sıkışık trafikte ilerlerken, örneğin 30km ile, aracınız sürekli olarak 1 ve 2. vitesler arasında gidip gelir. Bu durum vites kutusunu yorar. L fonksiyonu, aracın 1. vitesini (kimisinde 1, mesela benimkinde de L ) kilitler. Araç L'de iken vites büyültmez. 40km'yer kadar sık sık vites büyültüp küçültmediği için sıkışık trafikte şanzumanın çuvallamasını önler.

    2 veya 3. fonsiyonlar ise, genelde virajlı yollarda, inişlerde motor freninden yararlanmanızı sağlar. Bildiğiniz gibi otomatik viteslerde ayak gazdan çekilince hız uygunsa vites büyür. Siz 50-60km hızla bir yokuşu D'de inerken aracınız 2-3 ve hatta 4. vitese doğru gider. Bunu önlemenin yolu, 2 veya varsa 3'e alarak aracın en fazla 2. vitese çıkmasını, böylece motor freni yapmasını sağlar.

    Aracınızın sürati vites değiştirmeye uygunsa, elle vites değiştirmenin bir zararı yoktur. Öncelikle aracınızın her viteste ne kadar sürat yaptığını bilmelisiniz. Mesela benim aracımda 1. viteste 50, 2. viteste 90, 3. viteste 135km sürat yapıyor. Mesela Adana pozantı otobanı inişinde 100-110km arasında 4. vitesten 3. vitese geçerek motor fireni yapabiliyorum. Yada dağlık yollarda 70-80km hızlarda 2. vitese çekerek motor freni yapabiliyorum. Böylece hem balatalar daha uzun ömürlü oluyor, hemde daha güvenli duruyorum.

    L vitesi çok dik rampalarda da kullanabilirsin. Zira ilk bahsettiğim nedenden dolayı vites kutusu sık sık vites değiştirmez.
  • Otomatik vitesli araçlarda, vites büyüme veya küçülmesi bildiğiniz üzere hıza veya motor devrine bağlı olarak gerçekleşir. Yani aracınız ilk vitese 0 km'den başlar, hızı arttıkça ve motorun gaza basma oranına göre vitesi kademe kademe artar. Ancak örneğin sıkışık trafikte ilerlerken, örneğin 30km ile, aracınız sürekli olarak 1 ve 2. vitesler arasında gidip gelir. Bu durum vites kutusunu yorar. L fonksiyonu, aracın 1. vitesini (kimisinde 1, mesela benimkinde de L ) kilitler. Araç L'de iken vites büyültmez. 40km'yer kadar sık sık vites büyültüp küçültmediği için sıkışık trafikte şanzumanın çuvallamasını önler.

    2 veya 3. fonsiyonlar ise, genelde virajlı yollarda, inişlerde motor freninden yararlanmanızı sağlar. Bildiğiniz gibi otomatik viteslerde ayak gazdan çekilince hız uygunsa vites büyür. Siz 50-60km hızla bir yokuşu D'de inerken aracınız 2-3 ve hatta 4. vitese doğru gider. Bunu önlemenin yolu, 2 veya varsa 3'e alarak aracın en fazla 2. vitese çıkmasını, böylece motor freni yapmasını sağlar.

    Aracınızın sürati vites değiştirmeye uygunsa, elle vites değiştirmenin bir zararı yoktur. Öncelikle aracınızın her viteste ne kadar sürat yaptığını bilmelisiniz. Mesela benim aracımda 1. viteste 50, 2. viteste 90, 3. viteste 135km sürat yapıyor. Mesela Adana pozantı otobanı inişinde 100-110km arasında 4. vitesten 3. vitese geçerek motor fireni yapabiliyorum. Yada dağlık yollarda 70-80km hızlarda 2. vitese çekerek motor freni yapabiliyorum. Böylece hem balatalar daha uzun ömürlü oluyor, hemde daha güvenli duruyorum.

    L vitesi çok dik rampalarda da kullanabilirsin. Zira ilk bahsettiğim nedenden dolayı vites kutusu sık sık vites değiştirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 20 Ekim 2007; 21:13:08 >




  • cevabınız için çok teşekkürler tolga kmg.
    peki şöyle sorular sorup örneklendirirsem daha sağlıklı olacak sanırım...
    kusura bakmayın bilmemek değil öğrenmemek ayıp?
    1-D ile giderken hızım 35 km ve ben vitesi hareket halinde olmasına rağmen L'ye çekebilir miyim?
    2-Yine vites D konumunda yokuş aşağı gidiyorum ve hızım 75 km, bu esnada vitesi 2 konumuna getirebilir miyim?
    3- bir de L ve 2 seçenekleri yalnızca rampada mı kullanılır.yanlış anlamadıysam trafiğin durumuna göre bu konumları istediğim yol durumunda( düz yol , rampa iniş ve rampa çıkış) kullanabilir miyim?
  • İyiakşamlar;

    Biraz geç cevapladım kusura bakmayın lütfen. Bende bunları bilen birilerinin benimle paylaşması ile öğrenebildim. Sadece bende sizinle paylaşmaktan başka bir şey yapmıyorum.

    1- Çok zorda kalmadıkça ve 45 km hızın üzerinde(ki araçların oranlarına göre değişir) L ye almamaya dikkat edin. (sadece biraz fren balatanızı erken bitirirsiniz). Bunun sebebi, araçların vites oranlarının birbirinden çok uzuak oluşu. Aracınızı yumuşa bir şekilde vites geçişi sağlayamayacağınız için aniden devir yükselmesi hem motora hemde vites kutusuna zarar verecektir.

    2- 75km 2. vites için uygun gibi. Ama aracınızın markasını bilirsem, oranlarını bulup daha net cevaplar verilebilir. Zİra baze 75-80km'de rampa aşağı elle küçültme yapıyorum. Ama frene dozajlı basmaya özen gösterin.

    3- Sadece rampalarda değil, aslında aracınızın vites büyültmesini istemediğiniz durumlarda tercih edebilirsiniz. Mesela sıkışık bir trafikte gidiyorsunuz. Aracınızın vites oranları ve gaz pedalınıza basma açınıza göre 50km'de 3. vitese geçiyor. Şimdi siz, D konumunda giderken 40-55km hız aralığında aracınız bir ikinci bir üçüncü vitese geçer. bu durum vites kutusunu yorar. Bunu önlemek için mesela 2 konumuna getirmeniz, aracın sık sık vites büyültmesini önler. Kesinlikle aracın yol durumuna göre iniş, çıkış hatta sabit hızlarda bile tercih edebilirsiniz. Otomatik vites sisteminden korkmayın. otomatik vites kutusunu zamanında bakım yaptırarak uzun süreler güvenle kullanabilirsiniz.




  • arabam 99 model toyota corolla 1.6 terra ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aliyoni

    cevabınız için çok teşekkürler tolga kmg.
    peki şöyle sorular sorup örneklendirirsem daha sağlıklı olacak sanırım...
    kusura bakmayın bilmemek değil öğrenmemek ayıp?
    1-D ile giderken hızım 35 km ve ben vitesi hareket halinde olmasına rağmen L'ye çekebilir miyim?
    2-Yine vites D konumunda yokuş aşağı gidiyorum ve hızım 75 km, bu esnada vitesi 2 konumuna getirebilir miyim?
    3- bir de L ve 2 seçenekleri yalnızca rampada mı kullanılır.yanlış anlamadıysam trafiğin durumuna göre bu konumları istediğim yol durumunda( düz yol , rampa iniş ve rampa çıkış) kullanabilir miyim?


    bu konuda sorularınızın yanıtları aşagıdadır.
    1-evet çekenbilirsiniz.Ancak yağışlı havalarda dikkatli olmalısınız çünkü bu hareket sonrası araç savrulma yapabilir.Yerin kaygan olmadığı durumlarda yapmak daha güvenlidir
    2-evet getirebilirsiniz bu durumda birinci durma göre daha az risk vardır çünkü birinci vites (madde 1)tork ve deviri dolayısıyla daha güçlüdür.Yağışlı havalarda dikkatli olunarak ön frenleme ile yapmak daha doğrudur
    3-her koşulda l ve 2 seçenekleri kullanılabilir ,aklınızda kalması gerekn şey bu viteslere takılan araç daha üst vitese geçmeyecektir.Üst vitesin istenmedeğive gücün istendiği durum hasıl olduğunda kullanılması uygundur.

    not: karda kullanırken yukarıdaki durumları denemeyiniz.Özellikle birinci maddede araç savrulması kaçınılmazdır.Aslında otomatik v,tesli araç ile karda araç kullanmak ustalık ve deneyim ister .Çünkü bazen kontrol zorlaşmaktadır.Ayrıca bu konuda detaya inebilmek için kar yağışını bekleyelim.




  • Oranlara baktım. her viteste 1000dev/dk'da yapılacak hız;

    1. vites: 10.7 (6000dev/dk ve %90 aktarma oranı ile) 57km
    2. vites: 19.5 .........................................................105km
    3. vites: 30.2...........................................................162km
    4. vites: 43.7....... uçuş modu

    Bu durumda 1. viteste maksimum 6000devirde (kayıpsız) 64km yapmanız gerekir. 35km için yaklaşık 3500-4000devir yaparsınız. 2. viteste ise 35km hız için motor devri 1800devir olacağından motorun birden bire 2000 devir kadar artması söz konusu olacak. Dostum vezir'in de deiği gibi kaygan zeminde bu kadar devir artışı aracın arkasının kopmasına neden olur.

    3. viteste 75km hız için 2500devir çevirirsiniz. 2. vitese geçmeniz durumunda bu devir 3800 olacaktır. burada çok fazla yüklenme olmayacağından güvenle geçebilirsiniz.

    www.autoshow.com.tr/apps/oto_test.app/oto_test.php/0/51/TOYOTA
    bu adreste gerekli teknik bilgilere ulaşabilirsiniz.




  • cevaplar oldukça aydınlatıcı
    çok teşekkürler vezir ve tolga kmg....
    aklımdaki tüm sorular cevap buldu gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliyoni -- 23 Ekim 2007; 23:14:05 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.