Şimdi Ara

Start-Stop Sistemi ile uzun yolda tasarruf mümkün mü? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    @Ercan hocam,

    Cok guzel anlatmissiniz,elinize saglik. Baska bir konuda da boyle guzelce aciklamistiniz. Ama bizim eski kafa halkimiz bumu da kabullenecektir.zamanla. bu arada sabriniz takdire sayan hocam.

    sağolun hocam o sizin güzelliğiniz. bilerek heryerde yazıyorum ki, bende ilk duyduğumda bu ne la? diyordum araştırıyordum bakıyordum yarımyamalak bilgiler buluyordum ve acaba gerçekten işe yarıyor mu? marş motoru nasıl dayanıyor buna?akü ne olacak? ya sürekli stop start eden aracın değişken voltaj değerleri zarar vermez mi? gibi kendi kendime soruyordum sonra bilgileri topladım araştırdım, burada herkes faydalansın dedim.

    bu sistem her ne kadar ülkemizde birkaç yıldır kullanılsada japonyada ilk 1970 lerde kullanılmış ve %10 tasarruf elde edildiği görülmüş ama şu zamanki haliyle değil tabi aküden güç alarak falan, sonradan sonraya son 10 yıldır falan aktif kullanılıyor birçok avrupa ve asya ülkesinde, ki zaten markalar aktif şekilde bu sisteme geçiş yapıyor.
    örneğin; BMW,Volvo,Mitsubishi,Fiat,Citroen vs vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizkent

    uzun yol denilince akla istanbul - ankara arası otoban gelmesin lütfen!
    ben sakaryada oturuyorum. bacanağım kuşadasında. yol güzergahım izmit, gölcük, karamürsel,yalova, orhangazi, bursa diye gidiyor. şimdi uzun yol diye geçtiğim yerleri bilen arkadaşlar ne demek istediğimi anlamıştır.

    yani; bunu tartışmaya bile gerek yok. evet uzun yolda tasarruf yapılır!!!

    Mutlaka uzun yolda da gitsek şehir içine uğruyoruz, ve uzun yol derken aslında yol farketmiyor duraksama olan her yerde tasarruf demektir, mesela uzun yolda giderken yolda bilirsiniz patates satan,muz satan vs adamlar olur duruyorum stop ediyor camı açıp soruyorum işime gelirse alıyorum işime gelmezser start edip gidiyorum, mesela antalyaya giderken konya içinden geçtim ve maşallah ışık dolu içi en az 12-13 ışığa takıldım hepside benim için bir tasarruf tabiki. ama arkadaş yolda giderken tasarruf yapar mı diye sormuş sorusunda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Soruyu sadece "Seyir halinde Stop-Start devreye alınabiliyor mu?" şeklinde sorsaydım yada doğrudan google da ISG AS&G çalışma koşulları diye yazıp arasaydım daha hayırlı olacaktı galiba. Sn ercan_wrc nin çalışma koşullarını açıklamadığı yazı gayet yeterli olmuş, teşekkürler. Ancak bu sistemin uzun yolda da bir çeşit çözümü olduğunu düşündüm nedense. En azından çalışma koşulları içinde motora binen yükü de hesaba katan ve buna göre hızı da gözardı edebilecek bir şart olsa uzun yolda da tasarruf gerçek manada sağlanmış olurdu. Gençlik zamanlarında 4-5 km yolu kapalı kontak gittiğimiz olurdu R9 Spring le, günümüz teknolojisi de zamanla buna güvenli ve mantık kuralları çerçevesinde izin vermeli diye düşünüyorum

    soru şimdi daha net oldu :) umarım faydalı olabilmişimdir. saygılar...




  • S&S olan motorların hepsi euro5 normlarındadır. yani daha az emisyon değeri vardır. özet olarak bu sistemi olan motorlar suraklamasa bile yakıtları daha azdır. durakalrsa da yukarıda sayılanlar doğrultusunda daha fazla ekonomi yapar. yani en iyi ekonomiyi şehir içinde yapar. zaten çoğumuz yılın büyük bölümünü şehir içi kullanıyoruz. benim imzamdaki araçla ekonomim çok hoşuma gidiyor. ancak mazot fiyatları o kadar arttı ki 19 kuruşa çıktı yakıt. 1 sene önce 14 kuruştu.
  • Start stopmuş , baş aşağı boştamı daha az yakar vitestemi az yakarmış gibi şeyler devede kulak bile değil. Tamam fark olur ama pek bir önemi yok bence.
    Bu akaryakıt fiyatlarıyla arabaya 100kmde 1lt daha az yaktırabilirsek seviniyor kendimizi teselli ediyoruz başka bir şey değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc
    Soru şimdi daha net oldu :) umarım faydalı olabilmişimdir. saygılar...

    Konu hakkında baya bir araştırma yapmışsınız. Yazdıklarınız ve verdiğiniz bilgiler çok faydalı oldu, çok teşekkür ederim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc
    Soru şimdi daha net oldu :) umarım faydalı olabilmişimdir. saygılar...

    Konu hakkında baya bir araştırma yapmışsınız. Yazdıklarınız ve verdiğiniz bilgiler çok faydalı oldu, çok teşekkür ederim...

    rica ederim bende kuşkulardan dolayı almak istememiştim sonra araştıralım bakalım dedim sistemin zararı olmadığını anlayıp yakıtada gerçekten tasarruf sağladığını anladıktan sonra aldım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: callandor

    Selam,

    Şimdi dizel araçlarda devirli kullanım sonrasında motoru kapatmadan önce bir süre boşta çalıştırılması tavsiye edilir. Diyelim Ankara'dan İstanbul'a (ya da tam tersi) yardırıp geldiniz ve gişelerde trafiğe katıldınız.
    Bu durdur-başlat sistemi araca zarar verir mi vermez mi?

    Not: Cumartesi akşamı Ankara'da içerken bu muhabbet döndü bir aradaşın dizel S60'ı üstüne.

    Tabi ki bu düşünülmüş.

    Start-stop sistemi ile araç durduğunda turboya giden yağ kesilmiyor, sistem devam ediyor. O yüzden yağlamadan dolayı turboda sıkıntı olma durumu ortadan kaldırılmış. VW'de böyle, diğer markalarda da tahmin ediyorum ki aynı şekildedir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.