Bildirim
start-stop butonu
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
ne fark eder ki anahtarlarımızla aynı şey.. -
quote:
Orjinalden alıntı: uazro
ne fark eder ki anahtarlarımızla aynı şey..
+1 -
bildiğim kadarıyla
araç durduğunda vites boşta ise araç kendini stop ediyor=0 tüketim
siz harekete hazırlandığınızda debriyaja bastığınız an çalışmaya başlıyor. -
Nedense bana zor ve saçma geliyor o sistem bizim Megane'da vardı hiç kullanışlı değil bence.
Anahtarı tak çevir en iyisi kartla, start stopla uğraşmıyorsun ne güzel.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 7 Temmuz 2009; 20:44:12 > -
Burada bahsedilen Stop-Start otomatiği olabilir mi? Mesela Yaris 1.33'de kullanılan? -
quote:
Orjinalden alıntı: V.K.
bildiğim kadarıyla
araç durduğunda vites boşta ise araç kendini stop ediyor=0 tüketim
siz harekete hazırlandığınızda debriyaja bastığınız an çalışmaya başlıyor.
Rahatsız edici olur bence şöför için akünün ömrünüde azaltabilir. -
quote:
Orjinalden alıntı: Nike
Nedense bana zor ve saçma geliyor o sistem bizim Megane'da vardı hiç kullanışlı değil bence.
Anahtarı tak çevir en iyisi kartla, start stopla uğraşmıyorsun ne güzel.
sistem o değil ki
sizin dediğiniz anahtarsız çalıştırma.bu olay daha farklı -
quote:
Orjinalden alıntı: alpernbugra
quote:
Orjinalden alıntı: V.K.
bildiğim kadarıyla
araç durduğunda vites boşta ise araç kendini stop ediyor=0 tüketim
siz harekete hazırlandığınızda debriyaja bastığınız an çalışmaya başlıyor.
Rahatsız edici olur bence şöför için akünün ömrünüde azaltabilir.
sanmıyorum.bütün otomotiv üreticileri bu özelliği yeni araçlarında standart olarak sunmaya başlıyor
elbet bir önlemi,mantığı vardır olayın.yoksa yarım litre benzinden kısacağız diye aküden olmak akıl karı değil elbette
birde şu var ki avrupa'da bizim e5 teki gibi dur kalk,yeri gelir yarım saat yeri gelir 3 saat süren bir trafik olmaz.
Türkiye deki akıbeti ne olur bekleyip görmek lazım
-
quote:
Orjinalden alıntı: V.K.
quote:
Orjinalden alıntı: Nike
Nedense bana zor ve saçma geliyor o sistem bizim Megane'da vardı hiç kullanışlı değil bence.
Anahtarı tak çevir en iyisi kartla, start stopla uğraşmıyorsun ne güzel.
sistem o değil ki
sizin dediğiniz anahtarsız çalıştırma.bu olay daha farklı
Biri açıklayabilir mi bu sistem ne işe yarıyor ve otomobilin neresinde bulunuyor bu sistem ? Teşekkürler.
-
Arkadaş kontak butonunu kastediyorsa onun tüketime bir etkisinin olmayacağı aşikar.
Yok, duraklamalarda motoru otomatik olarak stop ettiren sistemi kastediyorsa onun tüketime etkisi de ayrıca tartışılır. Ortalama bir motor rölantide 1 saatte 0.6 litre yakıt tüketir. Bir kırmızı ışıkta ise ortalama 30 saniye beklersiniz. Bu da 0.005 litre yakıt demektir ki limiti neredeyse sıfırdır... Ben firmaların bunun yerine motorun verimini geliştirmeye çaba sarfetmesinden yanayım.
Böyle küçük göz boyama taktikleri yerine firmalar yakıtı daha verimli yakacak, emisyon değeri düşük motorlar geliştirmeliler... -
quote:
Orjinalden alıntı: alpernbugra
quote:
Orjinalden alıntı: V.K.
bildiğim kadarıyla
araç durduğunda vites boşta ise araç kendini stop ediyor=0 tüketim
siz harekete hazırlandığınızda debriyaja bastığınız an çalışmaya başlıyor.
Rahatsız edici olur bence şöför için akünün ömrünüde azaltabilir.
frene basinca arac enerjiyi tekrar kazaniyor ve Akü daha cabuk doluyor, kirmizi lambada frene bas vitesi bosa al motor kapaniyor daha sonra debriyaja bas motor calisiyor ve gaz ver. Yakit tasarrufu cok degil onuda belirteyim, sadece durdugu yerde Motor kapaniyor, Klima aciksa oda kapaniyor, sadece farlar aciksa o acik kaliyor böylelikle Motor calismiyor ve tasarruf ediyor arac.
Saygilar
-
teşekkürşer O.B.K. hocam
edit: ve VW_Passat
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 7 Temmuz 2009; 21:24:08 > -
Motorlar analog (klasik) durumdan çıkıp digital (modern) hale geldikçe bazı görevleri elektronik devrelerin daha iyi yaptığı için bu görevleri insandan alıp işlemcilere verme eğilimi yaygınlaşmaktadır. 2007'de FORD Mondeo'da görmüştüm "FORD POWER" tuşunu, satın aldığım VOLKSWAGEN Passat'ta anahtarlık komple ENGINE START/STOP yuvasına giriyor, debriyaj ve frene basmadan motor çalışmıyordu.
Bu teknolojinin çekirdek özelliği marşa basarken (adı bu, ama unutulmaya yüz tutuyor anlaşılan) gaz pedalına basma ihtiyacını ortadan kaldırması. Enjektörlü motorlarda gaz pedalına basmadan kontağı çevir derlerdi, benzinli/LPG'li 2001 model KARTAL LPG aracımızda da gösterge panelinde bir enjektör uyarı ışığı çıkar, 3 saniye sonra sönerdi, sönmeden marşa basmamamız gerektiği söylendi. Ayrıca START/STOP sisteminde marş motorunun doğrudan kontak anahtarı tarafından kumanda edilmesi de ortadan kaldırılmış oldu.
Otomobilin motorunu çalıştırmak daha da kolay ve basit hale getirildi.
Kırmızı ışıklarda ENGINE TURN OFF/ON sistemi ise kırmızı ışıkların 30 saniyeden fazla yandığı şehiriçi trafiğinde geçerli bir tasarruf sağlayabilir, fakat bu sistemin ülkemizin Avrupa standartlarından çok uzakta olan trafik gerçeğine uygun olmadığı kanaatindeyim. Yeni otomobillerde zaten bu tasarruf kayda almayacak kadar azdır.
O.B.K. ve VW_Passat arkadaşımın dediği gibi daha etkin ve efektif teknolojilerin geliştirilmesi gerek. START/STOP Çalıştırma Tuşu çok iyi bir gelişme oldu. Bundan başka daha hesaplı, ulaşılabilir otomatik vites kutularının geliştirilmesi, hibrid motorların ucuzlaması ve B sınıfına kadar inmesi ve devletin de bunları ACİLEN DESTEKLEMESİ gerekir, VERGİLENDİRMESİ değil...!
Taner Göde
-
benim kanka daki toureg de var start stop sadece marşa yarar birde anahtarı hiç cebinizden çikartmassınız -
bu start sop düğmeli araçlarda yarım kontak dedikleri aksesuar modu nasıl oluyor? -
Güzel bir sistem aslında fakat alışamadım ben buna Anahtarlı sisteme devam suan
-
tasarruf sağlayan bi teknoloji olarak bahsediliyo bundan o yüzden merak edip açmıştım bu başlığı ama yalanmış anlaşılan.. -
Benim Megane'da fren veya debriyaj + butona basınca araç çalışıyor. Pedallara basmassan yarım kontak oluyor abi:)
quote:
Orjinalden alıntı: individual
bu start sop düğmeli araçlarda yarım kontak dedikleri aksesuar modu nasıl oluyor?
-
Aslında bu sistem volana bağlı marş motoru ve 48 volt akü üzerine Valeo tarafından tasarlandı.
Yarı hybrid bir sistemdir. Işıklarda, dur kalklarda, araç elektrik motoru ile yürüyor ve belli bir hızdan sonra benzin motoruna geçiyordu.
Unutmadan, aynı marş motoru benzine geçtiğinde güçlü ve hızlı bir şarj alternatörüne dönüşüyordu.
Benzer içerikler
- 1. vitese zor geçiyor
- kia xceed yorum
- dacia logan 1.4 kronik sorunları
- araç kumanda pili bittiği nasıl anlaşılır
- egr iptali muayeneden geçer mi
- bmw 2022
- apple araba
- 35 tfsi ne demek
- yeni volvo xc90
- c3 aircross elektrikli
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X