Şimdi Ara

STAR WARS Jedi: Fallen Order (2019) [PC ANA KONU]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
344
Cevap
7
Favori
18.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Steam Linki:
    https://store.steampowered.com/app/1172380/

    STAR WARS Jedi: Fallen Order (2019) [PC ANA KONU]


    Tür: Aksiyon-Macera
    Geliştirici: Respawn Entertainment
    Dağıtıcı: Electronic Arts
    Çıkış Tarihi: 15 Kasım 2019

    https://www.origin.com/irl/en-us/store/star-wars/star-wars-jedi-fallen-order
    https://www.epicgames.com/store/tr/product/star-wars-jedi-fallen-order/home

    ---

    İnceleme Puanları

    Gamers Heroes 100
    GamingTrend 95
    GamesBeat 93
    COGconnected 90
    IGN 90
    XGN 90
    COGconnected 90
    GameStar 88
    PC Games 80
    Twinfinite 80

    https://www.metacritic.com/game/pc/star-wars-jedi-fallen-order

    ---

    Hikâye ve Evren Detayları:

    - Ana görevin olduğu gezegenin ismi Zeffo.
    - Bir gezegenden diğerine giderken ışık hızında seyahat ediyorsunuz ve bu esnada müttefikleriniz gideceğiniz gezegenler hakkında yorum yapıyorlar.
    - Çevreye dağıtılmış olan Force Echo’ları var ve bunları bulmak size küçük hikayeler veriyor ve XP kazandırıyor.

    Savaş Mekaniği Detayları:

    - Force kullandıkça Force Meter’daki ibre düşer. Force Meter’ı doldurmak içinse düşmanlara saldırmanız yeterlidir.
    - Hem düşmanınızın hem sizin stagger barınız mevcut ve bittiğinde saldırıya açık hale geliyorsunuz.
    -Gard almak genelde sizi saldırılardan korur ancak, düşmanınız kırmızı bir şekilde patlıyorsa bu saldırılar engellenemez.
    - Temel düşmanlar güçsüzdür, genelde bir veya üç vuruşta ölürler. Ancak size karşı birlik olduklarında tehlikeli olabilirler.
    - Bir düşmanın üzerine yukarıdan atlamak, suikast tipi saldırıya izin veren bir tuş sistemini açacaktır.
    - Dört zorluk modu bulunuyor; Hikâye, Jedi Knight, Jedi Master ve Jedi Grandmaster.
    - Öldüğünüzde sahip olduğunuz tüm XP'yi kaybedeceksiniz, ancak sizi öldüren düşmana saldırırsanız, tüm XP'nizi ve sağlığınızı geri kazanacaksınız. Düşmanı öldürmek zorunda değilsiniz sadece onlara saldırmanız yeterli.

    Diğer Detaylar:

    - Üç tane Force Echo toplamak, Force enerjinizi arttırıyor.
    - Oyun keşfetmeye odaklanmış, haritada bir sürü gizli geçit ve eşya bulunuyor.
    - Kayıt noktasında dinlenmek sağlığınızı ve enerjinizi dolduruyor ancak bütün düşmanlar yeniden doğuyor.
    - BD-1, size hem veri tabanı girişlerini hem de XP vermek için düşmanları ve eşyaları tarayabilir.
    - XP’niz her dolduğunda yeni bir yetenek puanı alabiliyorsunuz.
    - Lightsaber görünüşünü tamamen dünyaya yayılmış sandıklarda bulunan yeni eşyalarla özelleştirebilirsiniz.

    Sistem Gereksinimleri


    MİNİMUM:

    İS: 64-bit Windows 7/8.1/10
    İşlemci (AMD): FX-6100 veya eşdeğer
    İşlemci (Intel): i3-3220 veya eşdeğer
    Bellek: 8 GB
    Ekran Kartı (AMD): Radeon HD 7750 veya eşdeğer
    Ekran Kartı (NVIDIA): GeForce GTX 650 veya eşdeğer
    DirectX: 11 uyumlu ekran kartı veya eşdeğer
    Sabit Disk Alanı: 55 GB

    ÖNERİLEN

    İS: 64-bit Windows 7/8.1/10
    İşlemci (AMD): Ryzen 7 1700 veya eşdeğer
    İşlemci (Intel): i7-6700K veya eşdeğer
    Bellek: 16 GB
    Ekran Kartı (AMD): RX Vega 56 veya eşdeğer
    Ekran Kartı (NVIDIA): GTX 1070 veya eşdeğer
    DirectX: 11 uyumlu ekran kartı veya eşdeğer
    Sabit Disk Alanı: 55 GB


    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Oyun fazlasıyla Dark Souls'u hatırlattı bana, bu taraftan açılamayan kapılardan tutun da seviyenizin epey üstündeki yoldan gidip de mal gibi kalmanıza kadar benzemiş. Buna aykırı tek tarafı zorluk seviyesinin olması, combat sistemi de Sekiro gibi olmuş.

    Grafik, ses ve oynanabilirlik yönünden beni fazlasıyla tatmin etti oyun. İlerledikçe açılan yeni yeteneklerle beraber daha da keyifli bir hale bürünüyor üstelik. Bu nesilde beklediğim rpg-aksiyon oyununu sonunda görebildim.
    Star Wars evrenine nedense yıllarca hiç giremedim. Sanırım detaylara hakim olmasam da evreni, karakterleri genel hatlarıyla duyup gördüklerimden biliyor olmam bunda etkiliydi. Buna rağmen hep tam başlayacakken bir şeyler oldu ve erteledim, ta ki bu karantina dönemine kadar. Sonunda 9 episode + Han Solo + Rogue One'ı izledim. Burada şimdi filmleri yorumlamayacağım tabii. E malum artık evrene aşina olduktan sonra sıra oyunlara geldi.

    Hem internette okuduklarımdan hem de oyunları oynamış 1-2 arkadaşımın yorumlarından yola çıkarak sırayla Jedi Outcast, Jedi Academy, The Force Unleashed 1-2, Battlefront 2 campaign ve Jedi Fallen Order'ı deneyimlemeye karar verdim (KOTOR'ları yakın zamanda RDR2'ye başlayacağım için gelecek bir zamana erteledim). Fallen Order'a kadar olanlar hakkındaki fikirlerim kısaca şöyle :

    - Jedi Outcast : Bu oyun 2002 yılında çıkmış olmasına rağmen zamanının baya ötesindeymiş, bugün için bile son derece etkileyici olduğunu söyleyebilirim pek çok açıdan. Ana karakteri olsun, senaryosu olsun, lightsaber kullanımı olsun, aşırı tatmin edici dismemberment yani uzuv parçalama dinamikleri olsun çok hoşuma gitti
    - Jedi Academy : Genelde bu Jedi Knight serisinde Outcast'e göre daha popüler olsa da bence Outcast daha başarılı bir yapım olmuş. Sanırım bu popülaritesini multiplayer oynanışa ve modlarına borçlu. Yanlış anlaşılmasın Jedi Academy de oldukça iyi ama Outcast hikaye, karakterler, bulmacalar, bölüm tasarımları açısından bence net daha önde. Academy ise sadece farklı ve çeşitli kombolar ve lightsaber stilleri barındırması açısından Outcast'ten üstün olmuş
    - The Force Unleashed 1-2 : İşte ben bu seriyi hiç sevemedim ve ikisini de birkaç saat deneyip yarım bıraktım maalesef. Jedi Fallen Order için 'lightsaber değil sopa kullanıyoruz sanki' diyenler bunu oynasa gözleri kanar herhalde. Ki Fallen Order bence öyle olmamasına rağmen bu seride durum kesinlikle bundan ibaret. Oynanış dinamikleri, kamera açıları, hikaye, karakterler son derece vasat. Kalan kısımların videousunu da izledim, Darth Vader'ı konum ve güç olarak soktukları durum da rahatsız edici
    - Battlefront 2 : Bunu oynamaya ise çok düşük beklentiyle arkadaşımın hesabından başladım (çünkü multi seven bir oyuncu değilim) ama beklediğimden kesinlikle fazlasını buldum. Oynanış çeşitliliği, ikonik karakterleri kontrol etme, son üçlemeden çok daha ilgi çekici karakterler ve hikaye barındırması oyunun olumlu yanlarıydı, başından memnun kalktım

    Hepsi bittikten sonra sıra sonunda Jedi Fallen Order'a geldi. Oyunu birkaç gün önce Jedi Master zorluğunda %96 completion ile bitirdim ve hayli memnun kalıp doydum diyebilirim. Grafikleri süper olmasa içine çekiyor, haritalardaki atmosfer ve düşman çeşitliliği güzel, hikaye sonuna kadar sürüklüyor, soulslike tarzı yine gayet güzel yedirilmiş. Lightsaber hissiyatı bir Outcast kalitesinde olmasa da bence şu şartlarda tok hissettiriyor, kombolar yapmak da eğlenceli. Force kullanımı aynı şekilde tatmin edici. Oyunu çok beğenmiş olmama ve 85 puanı hak ettiğini düşünmeme rağmen eksik bulduğum ya da devam oyununda kesinlikle olması gerektiğini düşündüğüm şeylerden de bahsetmek istiyorum sırayla :

    - Öncelikle en önemli sorun optimizasyon. Oyun konsollarda da PC'de de akıcı bir deneyim sunamıyor sistemlerden bağımsız olarak. Haritanın başka bir kısmına geçilirken ve belli yerlerde hep saniyelik takılma sorunları, stuttering yaşanıyor ve çözümü de yok gibi. Unreal Engine sağolsun! Oyundan koparacak kadar büyük çapta değildi benimki ama herkes bundan çok şikayetçi olmuş ve ben de yaşadım
    - Dismemberment olayının olmaması doğal olarak rahatsız edici. Tamam insansı olmayan şeyleri kesip biçebiliyoruz ama bu tam anlamıyla yetmiyor, o Stormtrooperların da kolu bacağı kafası kopsun istiyor insan Bunun sebebinin tamamen Disney'in halt etmesi olduğunu biliyorum (üstte 'şu şartlarda' dememin sebebi onlardı), iş Respawn'a kalsa bence eklerlerdi ama sonuçta önemli bir eksik
    - Force çeşitliliği çok az ve olanları da neredeyse oyunun yarısında elde ediyoruz. Tamam hikaye gereği Force'la bağı kopan bir Padawan'ız ama yine de daha fazlası olsa iyi olurdu, bunu devam oyununda telafi edeceklerdir
    - Şimdi oyunda belki de en sinir olduğum özelliğine geldik. Ya şu güçlü atak ve güçlü atak sayesinde yapılan bütün kombo ve özel hareketlerin Force barından yemesi nasıl bir saçmalıktır. Force barı çok geniş olsa veya Jedi Knight serisi gibi kendi kendine yavaşça dolsa yine bir şey demeyeceğim ama o da yok. Tamam oyun içinde araştırma yaparak ve bazı skillerle geliştirebiliyoruz ama en son aşamada bile hiçbir şekilde yeterli olmuyor ve hepsini art arda doyasıya kullanamıyoruz. Oyunda son saatlerde bile Force hemen bitiyor ve oynanış olarak ilk 4-5 saatte ne yapıyorsak aynısını yapıyoruz. Niye stamina'ya bağlamamışlar anlamadım
    - Stamina ve Force barlarının sadece tükenirken ortaya çıkması ve köşede can barıyla aynı sütunda değil de ekranın ve aksiyonun neredeyse tam ortasında yer alması. Yani şunları klasik Soulslike oyunlarındaki gibi alt alta dizseniz ve sürekli görebilsek ne hoş olurdu
    - Etrafı araştırma olayının birkaç Life-Force Essence ve Stimpack dışında tamamen kozmetiğe yönelik olması. Bir de bu kozmetik ve customization olayının hiç görünmeyen kılıç kabzasıyla, gemi boyasıyla ilgili olması. Ayrıca yine bu sandıklardan çıkan bütün kostümlerin de sadece aynı tarzın farklı renkleri olması. En kötü her kozmetik materyalin oynanışa bir katkısı olsaydı, ne bileyim biri Force verseydi, diğeri can verseydi veya biri evade hızını artırsaydı falan
    - Finishing hareketlerinde hiç çeşitlilik yok. Stormtrooperlar için sadece 3-4 tane. Diğer yaratıklarda ve robotlarda ise o kadar bile yok, hep aynı bitirici animasyon oluyor
    - O 3 boyutlu hologram haritayı kim tasarladıysa... Oynayanlar hatırlar, birebir aynı tarz haritayı zamanında Splinter Cell Chaos Theory ve Double Agent da kullanmıştı ve ben o zamanlarda da sövmüştüm onu yapanlara


    Biraz da spoiler içinde bazı detaylardan bahsedecek olursam :


    - Tüm oyun boyunca aradığımız haritayı en sonda parçalamamız ve her şeyi aslında boşuna yapmışız gibi görünmemiz genelde eleştirilmiş. Aslında tapınağın içindeyken Cal'in gelecek görüleri neden o haritayı parçaladığını çok net açıklıyor ama beni rahatsız eden kısmı Cal olabilecekleri görüp bu kararı aldı tamam da bunlardan Cere ve Greez'e hiç bahsetmeden bir anda yok ettiğinde o ikisi neden hiç şaşırıp tepki vermedi, ilginç
    - Eğer bir yapımda akılda kalıcı sahneler varsa, bende olan etkisi daha büyük oluyor. Jedi Fallen Order'da da harika bir arka plan müziğiyle yapılan Arena dövüşü, Order 66, At-At kullanmak ve sonda Darth Vader'ın gelişi oldukça akılda kalıcı ve etkileyici sekanslar olmuş
    - Arena dövüşünden sonra haritalarda rastgele çıkan Bounty Hunters boss'ları çok eğlenceli olmuş ve çeşitlilik katmış

    Sonuç olarak sadece Star Wars severlere değil, aksiyon-macera ve yakın dövüş meraklısı tüm oyunculara gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim bir iş olmuş Jedi Fallen Order. Her ne kadar kendine özgü çok fazla dinamik barındırmasa da piyasadaki kaliteli oyunların ustaca uyguladıkları kısımları alıp Star Wars evreninde geçen bir oyuna oldukça akıcı bir şekilde yedirmeyi başarmışlar. Devam oyunu umarım en geç 2022 sonbaharda falan gelmiş olur
  • Electronic Arts'ın yeni oyunu Star Wars Jedi: Fallen Order'ın çıkışına çok az kaldı. Star Wars severler olarak uzun zaman sonra bir oyun için heyecanlıyız. Açık dünya olacak bu oyunda yeni ve eski düşman tipleri göreceğiz. Bu yeni düşman tipleri ile ilgili internette bir video dolaşıyor.

    Yayınlanan bu videoda oyundaki 29 farklı düşman tipini ve oyunda onları nerede bulabileceğimizi görüyoruz. Umuyoruz ki oyunda daha da fazla düşman çeşidi vardır ve her biri için ayrı bir mekanik oluşturmuşlardır. Yayınlanan videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.

    https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Star_Wars_Jedi_Fallen_Orderin_Dusman_Tipleri-97333.htm





  • Oyun Maşallah cep yakıyor. Donanım hediyesi olarak kampanya yapsalar da uyguna alsak bari. RTX hediyesi olmasın ama, birde kart peşine düşüyoruz.
  • Oyun güzelde , fiyatı çok yüksek. Oyun fiyatlarının iyice tadı kaçmaya başladı.
  • Gameplay çok ruhsuz duruyor. Bi de PoP gibi duvarda yürüme neden var. Bunu yapan ilk jedi bu galiba. Kesinlikle oynamalıyım diyecek bir şey henüz görmedim. Zaten SW sevmiyorum belki de bu yüzden hiç heyecanlanmıyorum.
  • Madem sevmiyorsun amacın ne mesaj sayısı arttırmakmı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arman09

    Madem sevmiyorsun amacın ne mesaj sayısı arttırmakmı
    Burası bi forum ve oyun hakkında yorum yapıyorum. Neresi anormal ?
  • Sevmediğin bir evrenin ürününe yorum yapman ve bunu açık açık belirtmen

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arman09

    Sevmediğin bir evrenin ürününe yorum yapman ve bunu açık açık belirtmen
    "Nefret ediyorum, SW oynayanın" falan gibi bi şey yazmadım. Ben Battlefrontu ve MMOsunu bi süre oynadım mesela ama hiç birisi "SW evreni ne güzelmiş" dedirtmedi. Güzel bi oyun çıkarsa neden oynamayayım.
    Bu oyunu yapımcıları yüzünden(Titanfallı severim) biraz bekliyorum aslında. Gördüklerimden sonra beklediğimi bulamayacakmışım gibi hissediyorum. SW evrenine de ölüp bitmediğim için bu oyuna da gereksiz yükselemiyorum. Kimsenin de gameplayde olan ruhsuzluğu dile getirdiğini görmedim belki de sadece ben kötü görüyorum. Yazmak istedim yazdım...
    Belki şimdi daha açıklayıcı olmuşumdur.
  • Souls-like bir Star Wars evreni bence mükemmel olacak, heyecanla bekliyorum oynamayı. Bu sefer olacak gibi duruyor gerçekten, haydi EA, jedi outcast gibi sağlam bir yapım sun önümüze.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mike4peace

    Souls-like bir Star Wars evreni bence mükemmel olacak, heyecanla bekliyorum oynamayı. Bu sefer olacak gibi duruyor gerçekten, haydi EA, jedi outcast gibi sağlam bir yapım sun önümüze.
    Hocam oyun tarz ve dizayn olarak soulslike olacak ama onlar kadar zorlayıcı ve cezalandırıcı olmayacak. Bi an okuyan arkadaşlar korkmasın diye belirteyim istedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guc evreni hayranlari icin, Star Wars Jedi Fallen Order bence fena degil. Bol bol aksiyon, cesit dusman ve ışın kılıci cekecegiz gibi. Fiyat tarama sitesi allkeyshop.com a baktım da gerçekten fiyatlar yuksek.
  • plati.ru sitesinde 290 civarlarına alınabiliyor hocam bilginiz olsun, kod veriyorlar yazılana göre.

    https://plati.ru/games/star-wars-jedi-fallen-order/863

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 aylık Origin Access Premier üyeliği almak daha mantıklı. 95 TL'ye denk geliyor. 1 aya çok rahat bitirirsiniz ve daha birçok oyun veriyor yanında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mike4peace kullanıcısına yanıt
    Orası bana pek etik gelmiyor çalıntı hesap sattıklarını söylüyorlar ama teşekkür ederim.
  • mustiua M kullanıcısına yanıt
    Hesap verenler dediğiniz gibi olabilir ama çoğu key olarak satış yapıyor onlarda çalıntı gibi sorunlar olduğunu sanmıyorum hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mike4peace kullanıcısına yanıt
    Evet keylerde sıkıntı olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZiveR

    Oyun güzelde , fiyatı çok yüksek. Oyun fiyatlarının iyice tadı kaçmaya başladı.
    şahlanan ekonomimiz sayesinde artan kur değerleri başımıza bela oldu. diablo 4'ü nasıl alacağını kara kara düşünen arkadaşlarım var.
  • mustiua M kullanıcısına yanıt
    Çalıntı ne varsa hepsi platide. Çalıntı kredi kartı rusların en meşhur dolandırıcılıklarından biri zaten.
  • Origin Access alıp bitiririm diyordum fakat 10 saat olayı varmış. :(
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.