Şimdi Ara

sogutma suyumun rengini yorumlarmisiniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
23.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne durumdadir. Icme suyu koyuyorum belli kmlerde su eksiltiyor en son 1.5 ay once max seviyeye su koymustum minimumun altina inmis. Ve bu suyun rengi neden siyah gibi dibinde kirmizilik var ustu kara. Normal mi bu ? RESIMLER DUZENLENDI ARKADASLAR YORUMLARI ALALIM

     sogutma suyumun rengini yorumlarmisiniz ?
     sogutma suyumun rengini yorumlarmisiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 17:10:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Motorlar tencere gibi değil. Sıcak motorda kontak kapanıp devri-daim durunca 200°C'lere çıkıp anlık kaynama yaparlar. Basınç altındaki bu kaynamada eğer antifiriz yetersizse mutlaka blokta (en çok da üst kısımda) silindir kapağında pas yapar. O kadar hızlı paslanır ki bazen silindir kapağı delinir. Contadan yüzeye pararlel delikler yürür, kavitasyon pası denir. Buradan sıcak motorda gaz ve sıvı alışverişi olur, özellilkle de kontağı yeni kapanmış sıcak motorda.

    Sağlıklı motorda antifiriz kararmaz, berraktır. 12 litre kapasiteli otuz senelik motorda mavi veya yeşil anitifirizi 100bin km/3 sene tutardım yine de rengi değişmez, çok az berraklığı azalırdı.

    O görünen renkler paslanan metaller. Kapta görünen devridaimin taşıdığı metallerdir. Motor bloğu erozyona uğruyor. Alüminyum sistemde siyahtır, demir blok kahverengi pas verir, bakırlı radyatörler varsa turuncu pas verir. İlk bakışta sağlıklı görünen antifriz döküldüğü yerde sarımsı leke bıraktığı için antifiriz markasını değiştirmiştim. Metallerin sıvının içinde işi yok.

    Yani açıkçası, sizin sistemin eli kulağında.

    Bir de musluk suyundaki kireç metale yapışır, altına antifiriz ulaşmadığından pas daha da hızlanır. Sistemde bari %30-50 antifiriz olsa bu kireçle bir seferliğine başedebilir. Tekrar bu sudan eklenince antifirizdeki katkılar kullanılmış olur, pasla mücadele edecek katkı kalmaz. Sürekli musluk suyu eklemekle antifiriz başedemez. Yani neticede, kireç de pas yapar.

    Antifirizin pasa karşı koruyabilmesi için etilen (veya propilen) glikol esaslı mavi veya yeşil renklilerde en az %30 oranında olması gereklidir. Düşük fosfatlı yeni tiplerde %50 tavsiye edilir.

    Kırmızı renkli olanlar organik asit esaslı antifirizlerdir. Bunların ise en az %50 oranında olması gerekir. Fiat servisinden tam doğru standarttaki organik asit antiifirizi alın.

    Bu iki tip antifiriz katiyen biribiryle karışmamalıdır. Karışırsa çökelme yapar, birbirlerinin katkılarını nötralize ederler.

    Dibe çöken siyahlıklar varsa bunlar da erozyona uğrayan hortum ve polimer contalardır. Kalitesiz, standartları yazmayan aşırı fosfat içeren antifirizlerden veya antifirizi %60'ın üzerinde yoğun kullanmaktan olur.

    Yapılması gereken: Eksiltme bulunacak. Sistem, motoru ısıtmadan yapılacak bir devri-daimle normal suyla doldurup boşaltarak temizlenebilir. Sıcak motora antifrizsiz kireç kötülüktür. İlerde kontrol edebilmek için ekleme kabı temizlenecek veya değiştirilecek (güneş altında motor kapağı açık tutulmazsa ilerde pek sararmaz). Saf su + %50 oranında doğru standarttaki antifiriz ile doldrulacak. Eklemeler de gerekirse aynı şekilde yapılacak. 3 veya 6 ay sonra berraklığı değişirse tekrar edilecek (sistem bir defa paslandı, taze antifiriz yarı sabit pasları temizleyecektir). Sonra beş yıl/100bin kmde bir değiştirerek rutin bakım yapılacak.

    Böyle musluk suyuyla devam edilirse günün birinde silindir kapağını değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Onu değiştirince kalorifer çürür, onu yapınca radyatör çürür, sonra hortumlar çatlar. Motor bloğu paslı olduğu için ısıl alış veriş daha yavaş olur, lokal ısılar daha yüksek kalır. Performansta hafif bir düşüş olur. Kalorifer kısmında işçilik zordur, motor kısmında maliyet yüksektir. Alüminyum bloklar daha kararsızdır, daha hızlı paslanırlar. Dizel alüminyum bloklarda tolerans çok azdır, antifiriz hiç bir zaman %50'nin altına düşmemelidir.
  • Biyerden sizinti falan bisey gormedinmi usta?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Biyerden sizinti falan bisey gormedinmi usta?

    Nasil bakabilirimki hocam en azindan nerden sizdirabilir. Sadece hava günesliyken hava sicakligida iyi durumdayken egzostan su damliyordy ve hafiften su buhari cikiyordu. Bunu gozlemledim. Bide kisin hava sogukken arabayi zorlamama ragmen su buhari gelmeye devam ediyodu. Egzosu isindirdigimi dusundum isinmasina ragmen geliyordu sanirim simdilik bunlari gordum

    Rengi hakkinda yorumunuz ney ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 16:44:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Biyerden sizinti falan bisey gormedinmi usta?

    Nasil bakabilirimki hocam en azindan nerden sizdirabilir. Sadece hava günesliyken hava sicakligida iyi durumdayken egzostan su damliyordy ve hafiften su buhari cikiyordu. Bunu gozlemledim. Bide kisin hava sogukken arabayi zorlamama ragmen su buhari gelmeye devam ediyodu. Egzosu isindirdigimi dusundum isinmasina ragmen geliyordu sanirim simdilik bunlari gordum

    Rengi hakkinda yorumunuz ney ?

    Alıntıları Göster
    Resimler görünmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Resimler görünmüyor.

    Şimdi hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Resimler görünmüyor.

    Şimdi hocam ?

    Görünmüyor, resim simgesi çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ne durumdadir. Icme suyu koyuyorum belli kmlerde su eksiltiyor en son 1.5 ay once max seviyeye su koymustum minimumun altina inmis. Ve bu suyun rengi neden siyah gibi dibinde kirmizilik var ustu kara. Normal mi bu ? RESIMLER DUZENLENDI
    ]

    Bilgisayardan girince resimler görünmüyor, şimdi cep telefonundan denedim görünüyor. Yalnı bu resim pek bir işe yaramaz, kabın dışından içerdeki sıvı hakkında yorum yapılması çok zor. Sıvıdan bir miktar şeffaf bir kaba alabilirseniz daha net yorumlar yapılır.

    Bir de conta yanmasından filan şüpheleniyorsanız, yağın rengi, durumu ve kokusu da önemli.

    Not: Şimdi bilgisayarda da görünmeye başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 11 Mayıs 2014; 17:03:02 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ne durumdadir. Icme suyu koyuyorum belli kmlerde su eksiltiyor en son 1.5 ay once max seviyeye su koymustum minimumun altina inmis. Ve bu suyun rengi neden siyah gibi dibinde kirmizilik var ustu kara. Normal mi bu ? RESIMLER DUZENLENDI
    ]

    Bilgisayardan girince resimler görünmüyor, şimdi cep telefonundan denedim görünüyor. Yalnı bu resim pek bir işe yaramaz, kabın dışından içerdeki sıvı hakkında yorum yapılması çok zor. Sıvıdan bir miktar şeffaf bir kaba alabilirseniz daha net yorumlar yapılır.

    Bir de conta yanmasından filan şüpheleniyorsanız, yağın rengi, durumu ve kokusu da önemli.

    Not: Şimdi bilgisayarda da görünmeye başladı.

    Bu arada kaptaki suyu alabilmem icin ustaya falan gostermem lazim cunku genlesme kabinin kapagini actim sadece delik var. Ordan geciyor su her hangi bi seyle cekemem..yada kendim yapabilirmiyim ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 17:08:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ne durumdadir. Icme suyu koyuyorum belli kmlerde su eksiltiyor en son 1.5 ay once max seviyeye su koymustum minimumun altina inmis. Ve bu suyun rengi neden siyah gibi dibinde kirmizilik var ustu kara. Normal mi bu ? RESIMLER DUZENLENDI
    ]

    Bilgisayardan girince resimler görünmüyor, şimdi cep telefonundan denedim görünüyor. Yalnı bu resim pek bir işe yaramaz, kabın dışından içerdeki sıvı hakkında yorum yapılması çok zor. Sıvıdan bir miktar şeffaf bir kaba alabilirseniz daha net yorumlar yapılır.

    Bir de conta yanmasından filan şüpheleniyorsanız, yağın rengi, durumu ve kokusu da önemli.

    Not: Şimdi bilgisayarda da görünmeye başladı.

    Bu arada kaptaki suyu alabilmem icin ustaya falan gostermem lazim cunku genlesme kabinin kapagini actim sadece delik var. Ordan geciyor su her hangi bi seyle cekemem..yada kendim yapabilirmiyim ?

    Şırıngayla çekebilirsin mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ne durumdadir. Icme suyu koyuyorum belli kmlerde su eksiltiyor en son 1.5 ay once max seviyeye su koymustum minimumun altina inmis. Ve bu suyun rengi neden siyah gibi dibinde kirmizilik var ustu kara. Normal mi bu ? RESIMLER DUZENLENDI
    ]

    Bilgisayardan girince resimler görünmüyor, şimdi cep telefonundan denedim görünüyor. Yalnı bu resim pek bir işe yaramaz, kabın dışından içerdeki sıvı hakkında yorum yapılması çok zor. Sıvıdan bir miktar şeffaf bir kaba alabilirseniz daha net yorumlar yapılır.

    Bir de conta yanmasından filan şüpheleniyorsanız, yağın rengi, durumu ve kokusu da önemli.

    Not: Şimdi bilgisayarda da görünmeye başladı.

    Bu arada kaptaki suyu alabilmem icin ustaya falan gostermem lazim cunku genlesme kabinin kapagini actim sadece delik var. Ordan geciyor su her hangi bi seyle cekemem..yada kendim yapabilirmiyim ?

    Şırıngayla çekebilirsin mesela.

    Alıntıları Göster
    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.

    Bugun motor sogukken yag cubugunu aldim parmaklarimin arasinda inceledim. Ne cok sivi nede zeytinyagi kadar yogundu. Motor yagi hissiyati vardi ama yanlismi dogrumu bilemiyorum. Bu arada suyun kararmasi suya yag karismasindan degildir demi antifriz eskidigi icindir umarim dediginiz gibi

    Bu arada egzosta kesinlikle yaz kis her hangi bir mavi duman yok buharda yok. Bugun araba yokus yukari giderken arkadanda baktim arkadssim suruyodu egzostan gram birsey cikmiyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.

    Bugun motor sogukken yag cubugunu aldim parmaklarimin arasinda inceledim. Ne cok sivi nede zeytinyagi kadar yogundu. Motor yagi hissiyati vardi ama yanlismi dogrumu bilemiyorum. Bu arada suyun kararmasi suya yag karismasindan degildir demi antifriz eskidigi icindir umarim dediginiz gibi

    Bu arada egzosta kesinlikle yaz kis her hangi bir mavi duman yok buharda yok. Bugun araba yokus yukari giderken arkadanda baktim arkadssim suruyodu egzostan gram birsey cikmiyordu

    Yağ çubuğundan anlayamazsınız yağda us varmı yokmu, hatta yağdeğişiminde dahi zor anlaşılabilir. Aracınız pek yeni değilse suyun o şekil olması normal araç entifirizsiz kalmış motorda oluşan pas soğutma suyuna karışıp üzerine antfiriz eklenice karama normaldir.

    Ekzos daki buharlanma kış aylarında ilk çalışmada motor ısısı yüselene kadar normaldir ve motorun sağlılı olduğunu gösterir. Motor ısındıktan sonra zaten morora sudahi sızmış olsa ısıdan dolayı buharlaşma görünmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.

    Bugun motor sogukken yag cubugunu aldim parmaklarimin arasinda inceledim. Ne cok sivi nede zeytinyagi kadar yogundu. Motor yagi hissiyati vardi ama yanlismi dogrumu bilemiyorum. Bu arada suyun kararmasi suya yag karismasindan degildir demi antifriz eskidigi icindir umarim dediginiz gibi

    Bu arada egzosta kesinlikle yaz kis her hangi bir mavi duman yok buharda yok. Bugun araba yokus yukari giderken arkadanda baktim arkadssim suruyodu egzostan gram birsey cikmiyordu

    Yağ çubuğundan anlayamazsınız yağda us varmı yokmu, hatta yağdeğişiminde dahi zor anlaşılabilir. Aracınız pek yeni değilse suyun o şekil olması normal araç entifirizsiz kalmış motorda oluşan pas soğutma suyuna karışıp üzerine antfiriz eklenice karama normaldir.

    Ekzos daki buharlanma kış aylarında ilk çalışmada motor ısısı yüselene kadar normaldir ve motorun sağlılı olduğunu gösterir. Motor ısındıktan sonra zaten morora sudahi sızmış olsa ısıdan dolayı buharlaşma görünmez.

    2006 model. Onceki sahibine sormadim bilmiyorum ama su degismedi hic sanirim dediginiz gibi antifrizsiz kaldi motordaki pasda karisinca kararmis dogry zaten genlesme kabinin icindeki bazi taraflarda pas lekesi var. Suan sogutma kabinda antifriz varmi peki hocam yoksa o siyahlik tamamen pasli sumu ? Dipte sanki bi antifriz gordumde.

    Bu arada aracimda hic hararet gozlemlemedim sadece cok sık fan aciyor ama hararet 90 in uzerine hic cikmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benimde aracimdaki suda bi kirmizilik var. arkadasimin golfunde de var. cozemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkecelik B kullanıcısına yanıt
    Kirmizi olmasi nornal hocam antifriz zaten o, benimki siyah resmen kararmis allta cok az bi antifriz var bunun sebebini ogrenmrk icin actim bide eksiltme icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.

    Bugun motor sogukken yag cubugunu aldim parmaklarimin arasinda inceledim. Ne cok sivi nede zeytinyagi kadar yogundu. Motor yagi hissiyati vardi ama yanlismi dogrumu bilemiyorum. Bu arada suyun kararmasi suya yag karismasindan degildir demi antifriz eskidigi icindir umarim dediginiz gibi

    Bu arada egzosta kesinlikle yaz kis her hangi bir mavi duman yok buharda yok. Bugun araba yokus yukari giderken arkadanda baktim arkadssim suruyodu egzostan gram birsey cikmiyordu

    Yağ çubuğundan anlayamazsınız yağda us varmı yokmu, hatta yağdeğişiminde dahi zor anlaşılabilir. Aracınız pek yeni değilse suyun o şekil olması normal araç entifirizsiz kalmış motorda oluşan pas soğutma suyuna karışıp üzerine antfiriz eklenice karama normaldir.

    Ekzos daki buharlanma kış aylarında ilk çalışmada motor ısısı yüselene kadar normaldir ve motorun sağlılı olduğunu gösterir. Motor ısındıktan sonra zaten morora sudahi sızmış olsa ısıdan dolayı buharlaşma görünmez.

    2006 model. Onceki sahibine sormadim bilmiyorum ama su degismedi hic sanirim dediginiz gibi antifrizsiz kaldi motordaki pasda karisinca kararmis dogry zaten genlesme kabinin icindeki bazi taraflarda pas lekesi var. Suan sogutma kabinda antifriz varmi peki hocam yoksa o siyahlik tamamen pasli sumu ? Dipte sanki bi antifriz gordumde.

    Bu arada aracimda hic hararet gozlemlemedim sadece cok sık fan aciyor ama hararet 90 in uzerine hic cikmadi

    Antifiriz olsada özelliğini kaybede biliyor antifriz, öltürmek eniyiyisi yada estiden soyutma suyunun tadına bakarlardı suda şeker tadı varsa normal deniyordu. Alttaki kırmızılık pas lekesi olabilirmi?.

    En iyisi şırınga ile suyu çektirip bakın bence hem suda yağ karışımı varmı bakarsınız hemde alttaki kırmızılığa bakarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.

    Bugun motor sogukken yag cubugunu aldim parmaklarimin arasinda inceledim. Ne cok sivi nede zeytinyagi kadar yogundu. Motor yagi hissiyati vardi ama yanlismi dogrumu bilemiyorum. Bu arada suyun kararmasi suya yag karismasindan degildir demi antifriz eskidigi icindir umarim dediginiz gibi

    Bu arada egzosta kesinlikle yaz kis her hangi bir mavi duman yok buharda yok. Bugun araba yokus yukari giderken arkadanda baktim arkadssim suruyodu egzostan gram birsey cikmiyordu

    Yağ çubuğundan anlayamazsınız yağda us varmı yokmu, hatta yağdeğişiminde dahi zor anlaşılabilir. Aracınız pek yeni değilse suyun o şekil olması normal araç entifirizsiz kalmış motorda oluşan pas soğutma suyuna karışıp üzerine antfiriz eklenice karama normaldir.

    Ekzos daki buharlanma kış aylarında ilk çalışmada motor ısısı yüselene kadar normaldir ve motorun sağlılı olduğunu gösterir. Motor ısındıktan sonra zaten morora sudahi sızmış olsa ısıdan dolayı buharlaşma görünmez.

    2006 model. Onceki sahibine sormadim bilmiyorum ama su degismedi hic sanirim dediginiz gibi antifrizsiz kaldi motordaki pasda karisinca kararmis dogry zaten genlesme kabinin icindeki bazi taraflarda pas lekesi var. Suan sogutma kabinda antifriz varmi peki hocam yoksa o siyahlik tamamen pasli sumu ? Dipte sanki bi antifriz gordumde.

    Bu arada aracimda hic hararet gozlemlemedim sadece cok sık fan aciyor ama hararet 90 in uzerine hic cikmadi

    Antifiriz olsada özelliğini kaybede biliyor antifriz, öltürmek eniyiyisi yada estiden soyutma suyunun tadına bakarlardı suda şeker tadı varsa normal deniyordu. Alttaki kırmızılık pas lekesi olabilirmi?.

    En iyisi şırınga ile suyu çektirip bakın bence hem suda yağ karışımı varmı bakarsınız hemde alttaki kırmızılığa bakarsınız.

    Hocam ama su baya derinde siringayi uzatma gibi uzatip cektirmem lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Fotoğraflardan görüldüğü üzere soğutma suyu normal gibi druyor. Genleşme kabında pas iberesi yok suyun karalığı antifrizizn eski olduğunu gösterir illaki pasile karışınca karama olur.
    su eksiltmesinin nedeni çok. Devir daim pompasından olabilir, radyatörde veya hortumlarda çok ufak çatlaklar olabilir soğukken sızıntı yapmaz fakat su ısındığında buharlaşarak ekriltebilir. Genleşme kabı ve radyatör kapoğından yine sıcakket buhar vasıtasıyla eksilmeler olabilir.

    En önemlisi conta yakmış olmasıdır. Suda yağ belirtisi varmı iyi gözlemleyin ve yağ değişiminde yağda su ibaresi varmı dikkat edin.
    Hocam motor 1.3 cdti mı ? @MeGaDave06

    Yanlış anlamadıysam suda yağ var gibi değil mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entropy

    Hocam motor 1.3 cdti mı ? @MeGaDave06

    Yanlış anlamadıysam suda yağ var gibi değil mi
    eskiyi boşaltıp musluk suyu ile doldur çalıştır bir dönsün havasını alıp boşalt temiz su çıkana kadar iyice durula 2 günlüğüne normal musluk suyu takviye edip takip edrsin anormallik varsa anlaşılır dibindeki çökeltiyi antifirizsizlikten yapar ilk antifiriz koymanda sızmalar başlar delikleri açar çünkü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazır

    eskiyi boşaltıp musluk suyu ile doldur çalıştır bir dönsün havasını alıp boşalt temiz su çıkana kadar iyice durula 2 günlüğüne normal musluk suyu takviye edip takip edrsin anormallik varsa anlaşılır dibindeki çökeltiyi antifirizsizlikten yapar ilk antifiriz koymanda sızmalar başlar delikleri açar çünkü

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun, soğutma suyuna yağ karışıyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.