< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 17:10:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 17:10:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Motorlar tencere gibi değil. Sıcak motorda kontak kapanıp devri-daim durunca 200°C'lere çıkıp anlık kaynama yaparlar. Basınç altındaki bu kaynamada eğer antifiriz yetersizse mutlaka blokta (en çok da üst kısımda) silindir kapağında pas yapar. O kadar hızlı paslanır ki bazen silindir kapağı delinir. Contadan yüzeye pararlel delikler yürür, kavitasyon pası denir. Buradan sıcak motorda gaz ve sıvı alışverişi olur, özellilkle de kontağı yeni kapanmış sıcak motorda.
Sağlıklı motorda antifiriz kararmaz, berraktır. 12 litre kapasiteli otuz senelik motorda mavi veya yeşil anitifirizi 100bin km/3 sene tutardım yine de rengi değişmez, çok az berraklığı azalırdı. O görünen renkler paslanan metaller. Kapta görünen devridaimin taşıdığı metallerdir. Motor bloğu erozyona uğruyor. Alüminyum sistemde siyahtır, demir blok kahverengi pas verir, bakırlı radyatörler varsa turuncu pas verir. İlk bakışta sağlıklı görünen antifriz döküldüğü yerde sarımsı leke bıraktığı için antifiriz markasını değiştirmiştim. Metallerin sıvının içinde işi yok. Yani açıkçası, sizin sistemin eli kulağında. Bir de musluk suyundaki kireç metale yapışır, altına antifiriz ulaşmadığından pas daha da hızlanır. Sistemde bari %30-50 antifiriz olsa bu kireçle bir seferliğine başedebilir. Tekrar bu sudan eklenince antifirizdeki katkılar kullanılmış olur, pasla mücadele edecek katkı kalmaz. Sürekli musluk suyu eklemekle antifiriz başedemez. Yani neticede, kireç de pas yapar. Antifirizin pasa karşı koruyabilmesi için etilen (veya propilen) glikol esaslı mavi veya yeşil renklilerde en az %30 oranında olması gereklidir. Düşük fosfatlı yeni tiplerde %50 tavsiye edilir. Kırmızı renkli olanlar organik asit esaslı antifirizlerdir. Bunların ise en az %50 oranında olması gerekir. Fiat servisinden tam doğru standarttaki organik asit antiifirizi alın. Bu iki tip antifiriz katiyen biribiryle karışmamalıdır. Karışırsa çökelme yapar, birbirlerinin katkılarını nötralize ederler. Dibe çöken siyahlıklar varsa bunlar da erozyona uğrayan hortum ve polimer contalardır. Kalitesiz, standartları yazmayan aşırı fosfat içeren antifirizlerden veya antifirizi %60'ın üzerinde yoğun kullanmaktan olur. Yapılması gereken: Eksiltme bulunacak. Sistem, motoru ısıtmadan yapılacak bir devri-daimle normal suyla doldurup boşaltarak temizlenebilir. Sıcak motora antifrizsiz kireç kötülüktür. İlerde kontrol edebilmek için ekleme kabı temizlenecek veya değiştirilecek (güneş altında motor kapağı açık tutulmazsa ilerde pek sararmaz). Saf su + %50 oranında doğru standarttaki antifiriz ile doldrulacak. Eklemeler de gerekirse aynı şekilde yapılacak. 3 veya 6 ay sonra berraklığı değişirse tekrar edilecek (sistem bir defa paslandı, taze antifiriz yarı sabit pasları temizleyecektir). Sonra beş yıl/100bin kmde bir değiştirerek rutin bakım yapılacak. Böyle musluk suyuyla devam edilirse günün birinde silindir kapağını değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Onu değiştirince kalorifer çürür, onu yapınca radyatör çürür, sonra hortumlar çatlar. Motor bloğu paslı olduğu için ısıl alış veriş daha yavaş olur, lokal ısılar daha yüksek kalır. Performansta hafif bir düşüş olur. Kalorifer kısmında işçilik zordur, motor kısmında maliyet yüksektir. Alüminyum bloklar daha kararsızdır, daha hızlı paslanırlar. Dizel alüminyum bloklarda tolerans çok azdır, antifiriz hiç bir zaman %50'nin altına düşmemelidir. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 16:44:07 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 11 Mayıs 2014; 17:03:02 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Mayıs 2014; 17:08:34 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|