Şimdi Ara

Sizce Otomatik Vites mi yoksa Manüel Vites mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
2
Favori
1.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TerryLeather_

    D ve üstü segmenti otomatik olmalı bence

    +1905

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zor soru ama otomatik sanki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsignia acemi sürücü gibi vites atyor ama yinede d sınıfı otomatik olmalı Konfor odaklı bir sınıf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 Active Select şanzımanlı Opel Astra Sedan sahibiyiz. 40 senedir manuel kullanan babam bile seve seve kullanıyor, gayet mutluyuz. Geçişleri rahat ve kusursuz, bazen tepkime geç oluyor ama oda çok nadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi şehirde hangi koşullarda araba kullandığınızı bilmeden bu soruya cevap vermek çok mantıklı olmaz ki.

    Günde 8-9 saatiniz otomobilde ve trafikte geçiyorsa düz vites al demekle kufretmek arasında fark olmayacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sekizkozalak S kullanıcısına yanıt
    senin memleketinden araba alacak olursam sana bide rugan ayakkabı alayım :) ilahi senn :)
  • 4 sene manuel kullandim, gayette iyi kullanirim (iyiden kasit dikkatli surucuyumdur, 2 adim sonrasini dusunur oyle surerim araci), otomatik arac test surusune ciktim, gittim aldim geldim :) kesinlikle gerek yok manuele, boş yol da olsa sıkışık trafik de olsa otomatik…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yorumlarınızı okuduğum kadarıyla herkesin kullanma koşullarına, zevklerine ve alışkanlıklarına göre değişiyor vede konfor sevenlerine göre :) Şuan içinde bana otomatik daha uygun geliyor tabi arabayı alana kadar kararım değişmez ise otomatik üzerinde ağır basıyorum. bu sayfaya yorum geldikçe de okuyacağım hepinize tek tek teşekkür ediyorum gerçekten fazla düşünce yorum daha iyi katkı sağlıyor :)

    opel insignia düşünüyorum 1.6 yada 2.0 motor ve şuan içinde düşünce ağırlığım otomatik vites'den yana.. model ise 2012 yada 2013 olacak..

  • sen neden fikrine katılan olmayınca atarlanıyorsunki çok katı düşünüyorsun otomatik varken neden manuel alınsınki zaten sanki o beyenmediğiniz otomatikden siz daha hızlı sarsıntısız vites atıyorsunuz .

    güldürme beni dahada cevap vermem alıntına hadi güle güle sana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    sen neden fikrine katılan olmayınca atarlanıyorsunki çok katı düşünüyorsun otomatik varken neden manuel alınsınki zaten sanki o beyenmediğiniz otomatikden siz daha hızlı sarsıntısız vites atıyorsunuz .

    güldürme beni dahada cevap vermem alıntına hadi güle güle sana

    Ben kime atarlanmışım ki? Benim bu konudaki hiçbir mesajımda otomatiği küçümseme, manueli yüceltme gibi bir mesajım yok. Asıl siz manuel alanlarla alay etmişsiniz, küçümsemişsiniz. Keyfinize göre atıp tutmuşsunuz. Bu arada bazı otomatiklerden sarsıntısız vites atıyor manueller, haberdar olun biraz. Hadi güle güle..
  • değiştirme şimdi olayı kendi işine gelecek şekilde çarpıtma olayı ben fikrimi belirttim manuel alanları değil manuel almasını tavsiye edenlere tepkisel bi yazı yazdım

    adam test edecek 1 modeli otomatiği ile manuelini otomatik fazla rahatsız etmiyecek olursa hiç şüphesiz otomatik seçer sen ve senin gibilerde manueli savunur ne için peki ?
    cevap yok öyle otomatiği çekememenizden kaynaklanıyor
  • Tam otomatik araçlarda vitese gaz pedalıyla müdahale edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    değiştirme şimdi olayı kendi işine gelecek şekilde çarpıtma olayı ben fikrimi belirttim manuel alanları değil manuel almasını tavsiye edenlere tepkisel bi yazı yazdım

    adam test edecek 1 modeli otomatiği ile manuelini otomatik fazla rahatsız etmiyecek olursa hiç şüphesiz otomatik seçer sen ve senin gibilerde manueli savunur ne için peki ?
    cevap yok öyle otomatiği çekememenizden kaynaklanıyor

    Güldürme beni, kim otomatiği çekemiyor, ben mi? Ben otomatik vitese kötü bir şey diyecek kadar geri kafalı bir insan değilim. Madem manuel alanlara tavsiyede bulunuyorsunuz o zaman yanlış tavsiyede bulunmayın. Ayrıca alaycı bir tavır kullanmak da hoş bir şey değil. Ben de sana diyim mi o zaman en ufak bir yokuşta bile düz vites arabayı kaldıramazsın? Test eden kişiye göre de değişir. Kardeşim ben sıkışık trafiğe girmiyorum, niye otomatik olsun diye fazla para vereceğim? Hem arıza çıkartmaz hem de azıcık da olsa zevk alırım der adam manuel alır. Kendinize göre millete yakıştırma yapmayın. Ayrıca günümüzdeki manueller çok rahat. Aklın toroslara broadwaylere gitmesin. Pedal yumuşacık, yokuş kalkış desteği var, anti patinaj sistemi var vs.




  • Otomatik. Şehir içinde özellikle de iş çıkışında manuel ölüm gibi
  • şimdi siz olayı maddiyata bağlarsanız zaten manuel alanlar otomatiği fiyat farkı için tercih etmiyor

    manueli seçmesi gerekn kişileri ilk mesajımda yazdım zaten sizin dediklerinizde ilk mesajımda yazıyor maddiyat hariç.

    manuel seçimi için hiç bi sebeb yok hala iddamın arkasındayım.işin özeti

    spor kullanım = manuel zevk meselesi başka bi nedeni yok .
    konfor rahatlık stres yok vitese gaz ile fren ile müdahele manuele alıp kulaklarla müdahale hız sabitleyiciye kolay sokup çıkarma hız sabitleyiciden çıkar çıkmaz vites ile oynamama otomaik vites işini halletmesi filan filan.

    siz manuel tercih etmişsiniz saygı duyarım.

    ama manuel tavsiye ederseniz orda bi sıkıntı var demek maddiyat hariç.

    bu arada bende manuel kullanıyorum ama otomatik tadını aldıktan sonra manuel seçermiyim otomatik vitesin sorunsuzluğuyla ilgili kararımı veririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 14 Eylül 2015; 18:13:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    şimdi siz olayı maddiyata bağlarsanız zaten manuel alanlar otomatiği fiyat farkı için tercih etmiyor

    manueli seçmesi gerekn kişileri ilk mesajımda yazdım zaten sizin dediklerinizde ilk mesajımda yazıyor maddiyat hariç.

    manuel seçimi için hiç bi sebeb yok hala iddamın arkasındayım.işin özeti

    spor kullanım = manuel zevk meselesi başka bi nedeni yok .
    konfor rahatlık stres yok vitese gaz ile fren ile müdahele manuele alıp kulaklarla müdahale hız sabitleyiciye kolay sokup çıkarma hız sabitleyiciden çıkar çıkmaz vites ile oynamama otomaik vites işini halletmesi filan filan.

    siz manuel tercih etmişsiniz saygı duyarım.

    ama manuel tavsiye ederseniz orda bi sıkıntı var demek maddiyat hariç.

    bu arada bende manuel kullanıyorum ama otomatik tadını aldıktan sonra manuel seçermiyim otomatik vitesin sorunsuzluğuyla ilgili kararımı veririm.

    Stres manuelde de yoktur. Arabayı kullanmayı bilen insan debriyaja basıyım elimi vitese götüreyim, ittireyim çekeyim diye düşünmez. Yapar ve orada biter. Manuelin bana göre tek dezavantajı sıkışık trafiktir. Ben de sıkışık trafiğe fazla maruz kalmıyorum, sıkıntı olmuyor. Hız sabitleyici olayı arabadan arabaya göre değişebilir. Hadi bu kadar yeter, biraz da diğer arkadaşlar tartışsın




  • Araci sehirici sıkışık trafikte kullanacaksaniz kesinlikle otomatik vites alin.Normal sartlarda otomatige gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork konvartörlü olmadığı sürece otomatik vites almam ..
  • b,c,d,e segmenti araçlarım oldu tamamı otomatikti

    a segment i araç bile alsam otomatik alırım konforu değişilmez birde

    d segment i araç da debriyaja basmak nedir
  • Impreza tarzı veya en az 2,5 litre ve üzeri motorlu araç kullanmayanlar sürüş zevki için falan demesin, amelelik direk hele trafikte. Hani impreza, type r, m3 falan gibi performanslı ve gaz tepkisi hassas araçlarda heel toe yaparsın, rev match yaparsın çok keyiflidir anlarım da, sen 100-120 beygirlik düdük gibi 1.2-1.6 arabanın sürüş keyfinden bahsedersen gülerler sana. Bunu da geçelim bugün artık çoğu şehirde araç sayısının hızla artttığını dolayısıyla trafiğinde kalabalıklaştığını düşünürsek otomatik inanılmaz nimet.

    Otomatiği "sevmeyen" kişiler genelde 3 gruba ayrılıyor.

    1- Klasik düz mantık önyargılı insan
    2- Çok kısa süre otm sürmüş ve daha alışamadan bıraktığı için garip gelmiş, alışamadığını ya da sevmediğini düşünmüş ve dolayısıyla kötüleyen insan
    3- Çok eskilerde, ya da türünün en vasat otomatik şanzımanlarını deneyimlemiş dolayısıyla hepsini öyle sanıp kötüleyen insan


    Bunun dışında adam gibi çalışan bir otom. şanzımanı bir süre sürüp alışan adamın; bir daha kolay kolay manuele dönmek isteyeceğini sanmıyorum. Otm şanzıman versatildir, insandan daha hızlı vites atar, kalibre edilmiştir, sen trafikle, çevrenle haşır neşirken o hıza, eğime, gaza basışına göre aracı en doğru vitese her seferinde aynı akıllılık ve hızla atar. Dolayısıyla kalburüstü bir insanın sürebileceğinden daha ekonomik veya daha sportif bir sürüş sağlayabilir. Tork konvertörlüyse sen performanslıda sürsen vites aksamına zaarar gelmez, ama manueli sürekli performanslı sürersen önce senkromeçler başlar, sonra dişliler aşınır, baskı balatan hızla tükenir, enm sonunda masrafa girip değiştirirsin. Performans tipi baskı balata bile kullansan o sarf malzemedir ve elbet değişir. Tork konvertölü tam otomatikte bu sorun olmaz, kavrama senkromeç yemezsin, sistem isviçre saati gibi tıkır tıkır çalışır. Otomatiğin akıcılığı, manuel süren bir insana göre çok daha iyi olduğundan hangi sınıf olursa olsun aracın yolda gidiş konforunu otomatik olarak bir tık arttırır. Vites olayını tamamen iptal ettiğinden iki el devamlı direksiyon üstünde ve dikkat tamamen yolda olabilir, tepkiler artar. Sollamak istediğinde gazı tepiklediğin anda gerektiği kadar vites düşürür, hata yapmaz sollamayı kolaylaştırır, çok düşük hızlarda sokak aralarında sen düşünmeden 1se 1, 2 ise 2 en doğru vitese geçer, acemiler için nimetken, tecrübeliler için de bulunmaz bir yardımcı ve konfor unsurudur. Kilit trafikte dur kalk rahatlığına hiç girmiyorum bile. Otomatik şanzımanın sabit yağ gibi akışını; saatlerini yollarda geçiren otobüs veya taksi sürücüleri bile taklit edemez, etmeye çalışırlarsa yorulur ya da dikkatlerini kaybederler. Günümüzdeki çok verimli çift kavrama ve tam otomatik şanzımanları düşünürsek bu şanzımanı tercih etmemek için özel nedenlere sahip olmak gerekir.

    Yanlamacı sanayici şahinlerine ve vutututu'cu hondacılara sevdiremezsiniz elbet, onlar ayrı bir güruhtur, ama normal araba kullanan normal insanlar için büyük rahatlıktır, yeterki kötü tip bir otomatik şanzıman seçmeyin. Robotizeler, kötü kalibrasyon yapılmışlar, eski nesil tam otomatikler, sorunlu çift kavramalılar ve herkesin alışamayacağı cvt tipi şanzımanlar seçerseniz beğenmemeniz oldukça doğal olur. Nasıl manuel araç alırken vites yolu uzunluğuna, viteslerin geçiş rahatlığına, debrijay sertliğine, vitesin kemikliliğine bakıyorsanız, otomatiklerde de araştırıp doğrusunu seçin, kafanız ağrımasın.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.