Şimdi Ara

Sizce Otomatik Vites mi yoksa Manüel Vites mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
2
Favori
1.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seviyorsan git konuş bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Impreza tarzı veya en az 2,5 litre ve üzeri motorlu araç kullanmayanlar sürüş zevki için falan demesin, amelelik direk hele trafikte. Hani impreza, type r, m3 falan gibi performanslı ve gaz tepkisi hassas araçlarda heel toe yaparsın, rev match yaparsın çok keyiflidir anlarım da, sen 100-120 beygirlik düdük gibi 1.2-1.6 arabanın sürüş keyfinden bahsedersen gülerler sana. Bunu da geçelim bugün artık çoğu şehirde araç sayısının hızla artttığını dolayısıyla trafiğinde kalabalıklaştığını düşünürsek otomatik inanılmaz nimet.

    Otomatiği "sevmeyen" kişiler genelde 3 gruba ayrılıyor.

    1- Klasik düz mantık önyargılı insan
    2- Çok kısa süre otm sürmüş ve daha alışamadan bıraktığı için garip gelmiş, alışamadığını ya da sevmediğini düşünmüş ve dolayısıyla kötüleyen insan
    3- Çok eskilerde, ya da türünün en vasat otomatik şanzımanlarını deneyimlemiş dolayısıyla hepsini öyle sanıp kötüleyen insan


    Bunun dışında adam gibi çalışan bir otom. şanzımanı bir süre sürüp alışan adamın; bir daha kolay kolay manuele dönmek isteyeceğini sanmıyorum. Otm şanzıman versatildir, insandan daha hızlı vites atar, kalibre edilmiştir, sen trafikle, çevrenle haşır neşirken o hıza, eğime, gaza basışına göre aracı en doğru vitese her seferinde aynı akıllılık ve hızla atar. Dolayısıyla kalburüstü bir insanın sürebileceğinden daha ekonomik veya daha sportif bir sürüş sağlayabilir. Tork konvertörlüyse sen performanslıda sürsen vites aksamına zaarar gelmez, ama manueli sürekli performanslı sürersen önce senkromeçler başlar, sonra dişliler aşınır, baskı balatan hızla tükenir, enm sonunda masrafa girip değiştirirsin. Performans tipi baskı balata bile kullansan o sarf malzemedir ve elbet değişir. Tork konvertölü tam otomatikte bu sorun olmaz, kavrama senkromeç yemezsin, sistem isviçre saati gibi tıkır tıkır çalışır. Otomatiğin akıcılığı, manuel süren bir insana göre çok daha iyi olduğundan hangi sınıf olursa olsun aracın yolda gidiş konforunu otomatik olarak bir tık arttırır. Vites olayını tamamen iptal ettiğinden iki el devamlı direksiyon üstünde ve dikkat tamamen yolda olabilir, tepkiler artar. Sollamak istediğinde gazı tepiklediğin anda gerektiği kadar vites düşürür, hata yapmaz sollamayı kolaylaştırır, çok düşük hızlarda sokak aralarında sen düşünmeden 1se 1, 2 ise 2 en doğru vitese geçer, acemiler için nimetken, tecrübeliler için de bulunmaz bir yardımcı ve konfor unsurudur. Kilit trafikte dur kalk rahatlığına hiç girmiyorum bile. Otomatik şanzımanın sabit yağ gibi akışını; saatlerini yollarda geçiren otobüs veya taksi sürücüleri bile taklit edemez, etmeye çalışırlarsa yorulur ya da dikkatlerini kaybederler. Günümüzdeki çok verimli çift kavrama ve tam otomatik şanzımanları düşünürsek bu şanzımanı tercih etmemek için özel nedenlere sahip olmak gerekir.

    Yanlamacı sanayici şahinlerine ve vutututu'cu hondacılara sevdiremezsiniz elbet, onlar ayrı bir güruhtur, ama normal araba kullanan normal insanlar için büyük rahatlıktır, yeterki kötü tip bir otomatik şanzıman seçmeyin. Robotizeler, kötü kalibrasyon yapılmışlar, eski nesil tam otomatikler, sorunlu çift kavramalılar ve herkesin alışamayacağı cvt tipi şanzımanlar seçerseniz beğenmemeniz oldukça doğal olur. Nasıl manuel araç alırken vites yolu uzunluğuna, viteslerin geçiş rahatlığına, debrijay sertliğine, vitesin kemikliliğine bakıyorsanız, otomatiklerde de araştırıp doğrusunu seçin, kafanız ağrımasın.

    Ben de bunu anlamıyorum, ''Impreza tarzı veya en az 2,5 litre ve üzeri motorlu araç kullanmayanlar sürüş zevki için falan demesin, amelelik direk hele trafikte. Hani impreza, type r, m3 falan gibi performanslı ve gaz tepkisi hassas araçlarda heel toe yaparsın, rev match yaparsın çok keyiflidir anlarım da, sen 100-120 beygirlik düdük gibi 1.2-1.6 arabanın sürüş keyfinden bahsedersen gülerler sana.'' Bana keyifli geliyor . Size gelmiyor olabilir. 1.4,1.5,1.6 da araba değil mi? Belki genç olduğumdandır ama ben vitesle uğraşmayı seviyorum. Sola ayağımla debriyaj pedalını ittirip vites koluyla uğraşmayı seviyorum. Kavrama almayı seviyorum, fren yaparken debriyaja basmayı seviyorum,vites küçültmeyi büyültmeyi seviyorum, ne bileyim seviyorum işte. Bana bunlar boş ve saçma şeyler gibi gelmiyor, çoğunuza geliyor olabilir. Arabayı hissediyorum. Araba zaten benim için sadece bir yere götürmeye yarayan araç değil. Dolayısıyla bu duyguları yaşıyorum. Aynı şeyleri yüksek hacimli arabalarla yapamaz mıyım? Yaparım, o da zevk verir bu da zevk verir. Ben de isterim 2.5, 3.0 motorlu araba kullanmayı ama şartlar elvermiyor. Belki tüm bunlar yaşlanınca değişecek ama şimdi zamanı değil. Otomatiğe karşı değilim yanlış anlamayın. Mesajınızda da çok doğru yerlere değinmişsiniz. Tebrik ederim..




  • 6 ayda bir aciliyo bu konu ille de manuel ille de manuel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbul trafiğinde manuel çekilmez
  • Kesinlikle otomatik öneririm 1.8t manuel Passat satıp triptronic aldık gerçekten rahata Erdik otomatige yanasirken korkardik şimdi satsak yine otomatik alırız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    genel kabul görmüş tercih otomatikden yanadır ve olması gerekende otomatiktir bu böyle bilinir.

    ama istek arz talep + saçmalıklar manuellerle uğraştırıyor bizi.

    spor araçlar da bile manuel kullanılır diyen bazı tayfa vardır kulak asılmaması lazımdır.

    ama sen profesyonelsindir.vites sallamak vitesle oynamak hoşana gider yancısındır abudik gubidik hareketler yapıyorsundur devir çevirmek istiyorsundur böyle dandrik düşüncelerin varsa manuel tercih edilir.


    kim ne derse desin otomatik candır canandır olması gerekendir.artık manuel satılmamalı ve opsiyonel sunulmalıdır.


    Bu düşünceye katılmıyorum. Manuel kullanan her adam yancı mı oluyor ? Çünkü böyle dandrik düşüncelerin varsa manuel tercih edilir yazmışsın. Sabit fikirli olanlar kullanmaz otomatiğide diyorsunuz ama sende sabit fikirli gibi yaklaşmışsın konuya.
    Benim kendi aracım manuel. Ama metrobüsten tut binekler ve suv'a kadar hepsinin otomatiğini kullandım. Otomatik arabada kendimi rahat ve araca hakim hissedemiyorum kardeşim. Şimdi bu yüzden manuel araç tercih ediyorum diye ben yancı mı oluyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 yıl önce ehliyet aldım hiç tecrübem yoktu araç kullanma konusunda şükür 2 ay önce 2011 astra easytronic aldım ve inanın sadece 1 haftada araç kullanmaya başladım ilk defa uzun yola çıktım inanın araç kullanmanın bu kadar kolay olduğunu bilmezdim
  • Bulundugun sehirde trafik sorunu varsa, aracini daha cok ev-is arasinda kullanacaksan kesinlikle otomatik oneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • d segmente otomatik vites yakışır
  • Kişiye göre, yaşadığın şehirdeki trafik durumuna göre değişir bu durum.
  • Bence de otomatik kendi arabam manuel ama otomatik rahatligi da vazgecilmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 21. yüzyıl
    21. yüzyıl
    21. yüzyıl
    21. yüzyıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    OTOMATIK

    +Konfor
    +Sıkışık trafikli şehirlerde sol ayak dostu

    MANUEL

    +Arac üzerinde daha fazla yetkiye sahip olmak.
    +Sorun cikarma olasılığı daha düşük.




    Manuelin sorunsuzluğuna katılırım ama daha fazla hakimiyet kısmına katılmam.

    Artık otomatik vites araçların çoğu F1 vites kulakçıkları barındırıyor. Manuel vitesten daha kullanışlı ve hakimiyet aynı. Manuelin dengi, vites kulakçıkları olmayan yarı otomatik araçlardır. Dolayısıyla aralarında bu açıdan fark olduğuna katılmıyorum.

    Ben manuel araç kullanmaktan zevk alan biriydim. O vites değiştirme zevki varken, otomatik vites zevk vermez diyordum. Ama anladım ki insan zevke de doyuyormuş ya da konfora alışıyormuş... Kardeşime tam otomatik corsa aldığımızda düşüncem net olarak bu yönde oldu.

    Ama şu da var; küçük bir şehirde yaşıyor olsam asla ve asla otomatik vites bir araça 7000-8000 gibi fazladan fiyat farkı ödemem, manuel alır geçerim. Ama istanbul gibi bir yerdeyseniz ve her gün araç tepesindeyseniz otomatik araç neredeyse zorunluluk.

    Bir de şu var, manuel vites satın alacağım en yüksek segment C segmentidir. D segment ya da üstü bir araç alıyor olsam, küçük şehir büyük şehir fark etmez, asla manuel tercih etmem.

    Katılırsınız katılmazsınız ama fikirlerim bu doğrultuda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    OTOMATIK

    +Konfor
    +Sıkışık trafikli şehirlerde sol ayak dostu

    MANUEL

    +Arac üzerinde daha fazla yetkiye sahip olmak.
    +Sorun cikarma olasılığı daha düşük.




    aynen özetlemişsin şehiriçi bende otomatik uzun yol kesinlikle manuel


    ekleme: hatta şehiriçi direksiyonu düşük hızlarda oyuncakmış gibi hafif olan araçlar tercihim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mevsimsiz_kar45 -- 15 Eylül 2015; 6:08:40 >
  • bayan,acemi,parası bol ve tembel sürücüler için otomatik vites biçilmiş kaftan
  • reguse kullanıcısına yanıt
    Otomatik araclarda kavrama senin ayağinin altinda mi ? Değil. O zaman ben otomatik viteste araba üzerinde hakimiyetten bahsedemem. Manuel de sadece vites gecirmek değildi bahsettiğim şey. Gerektiginde yarım debriyaj vs gibi şeyler yapabilmenin tamamen senin özgür iradene kalmış olması.

    Imkanım olsa şuan 300-500 beygir aralığında bir arac alacak olsam yine manuel alırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BorgaXxX -- 15 Eylül 2015; 8:51:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    hocam çok güzel anlatmissiniz. yazinizin en güzel yani ise küçük motorlarda (1.6 ya kadar ) sportif kullananların manuel vites tercih ettiğinin yanlışlığı olmuş. adam ortalama 120 beygirle sportif kullanım diyor bitiyorum orada.

    konuya gelirsek büyük hacimli ve güçlü motorlar dışında da bence hiç bir araçta manuel gerekmez. hatta türkiyede böyle güçlü araç sahipleri araçlarıyla eve ise pikniğe gidiyor :) yani yine manuel gereksiz oluyor kanımca. manuel amelelik dışında bir sey değil. acayip yoruyor özellikle şehir içinde. ayrica bahsettiğiar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorgaXxX

    Otomatik araclarda kavrama senin ayağinin altinda mi ? Değil. O zaman ben otomatik viteste araba üzerinde hakimiyetten bahsedemem. Manuel de sadece vites gecirmek değildi bahsettiğim şey. Gerektiginde yarım debriyaj vs gibi şeyler yapabilmenin tamamen senin özgür iradene kalmış olması.

    Imkanım olsa şuan 300-500 beygir aralığında bir arac alacak olsam yine manuel alırım.

    Otomatik araçlar zaten her an kavrama halindedir. Frene tam bastığında ayırır, az bastığından kavrama olur, dolayısıyla senin manuelde iki pedalda oynayarak yaptığın işi otomatikte ayağını çok hafif frenden çekerek yaparsın zaten, yine kalkışlar için konuşuyorsan artık yeni nesil pek çok şanzımanda kalkış kontrolü var çok daha seri kalkış yapabiliyorlar yüksek devirle. İlave olarak manueli yarım debriyaj yani yarım kavrama kullanmak baskıyı bitirmenin en kolay yoludur.

    Ben inatla günümüzde 1.2-1.4 motorlu araç kullananların sürüş keyfi muhabbetine inanmıyorum. Çünkü günümüzdeki bu yeni tip ufak motorlu araçların hepsi yeni nesil araçlar. Direksiyonları sonuna kadar elektrik destekli his yok, frenleri aşırı destekli his yok, gaz pedalları elektronik kontrollü his yok, dolayısıyla mekanik bir sürüş hissi, keyfi ve aracın geri dönüşü yok. Biz bu muhabbeti 90lar sonlarında yapıyor olsaydık tamam derdim, o zamanki araçlar daha kara düzen aletlerdi, hele karbüratörlü araçlarsa bahis konusu gaz tepkileri çok daha hassastı, direksiyonları sadece hidrolik destekliydi ve geri dönüşü yüksekti, bu tip araçların sürücüye verdiği sürüş hissi şimdiki ufak motorlu araçlardan çok daha yüksekti, o zaman olsa tamam derdim ama şimdiki araçlar tamamen ekonomi araçlı, elektornik destekli, hissis ve donuk araçlar. O eski hissi ancak performans araçlarında yakalayabilrsiniz. Dolayısıyla tutup 1.4tsi yeni vw'ni manuel sürünce herhangi bir sürüş keyfi olmuyor malesef.

    Daha 1-2 yıldır ehliyeti olan hevesli genç arkadaşların manueli bir nane zannetmesi normal, bunların ne eski araçlarla, ne büyük motorlu araçlarla tecrübeis olmuş, e yeni de sürücü olunduğundan manuel güzel gelir tabi, birkaç yıl geçince işler öyle olmuyor. Manuel seven bmw alsın, anca onda beni manuel sür diye iç tasarım dili ve performans var hala, 90larda olduğu gibi. Yoksa 1.2 motor, önden çekiş hissiz ekonomi aile arabasıyla; geçiniz.




  • Benim bahsettiğim yarım kavrama olayi profesyonel drift sporcularinin kullandiği gerektiginde gazi kökleyip gerektiginde aracı çizgide tutabilmek için debriyaj ve gaz dengesi kurup spin atmayi ve açi düsmesini engellemek icin kullanilan yarim debriyaj.

    Sende diyeceksin ki sanki profesyonel drift ustasisin her yerde drift atiyorsun . Haklisin ama konumuz bu değil konumuz manuel aracta daha fazla hakimiyete sahip olmak. Bunu istediginiz kadar inkar edin bu değişmeyen bir gerçek.

    Youtube da Das Grip , Motor Magazine , Chris Harris on cars , Nick Murray yada en basitinden Top Gear gibi programlardaki araba tutkunu insanlarin yorumlarina bakarsaniz sunu görürsünüz. Eğer bahsedilen araba bi supercar yada hypercar değilse , sürücü odaklı bir spor araba ise mutlaka Manuel olmasi gerektiğini söylerler.

    Düzenleme : Ayrica tekrae belirtiyim benim savunduğum şey otomatiğin yada manuel in daha iyi olup olmadiği yada hangisinin kullanisli olduğu değil. Günümüzdeki ararin motor hacimleri hiç değil. Manuel şanzımanın otomatik şanzımandan daha fazla sürücü odakli olması, araba üzerinde daha fazla hakimiyet sunması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BorgaXxX -- 15 Eylül 2015; 10:08:50 >




  • Bu soru vol 9832424

    Soru şuna benziyor otomatik açılan cam mı kollu cam mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.