Şimdi Ara

SIM kart takılarak kullanılan telefonların keyfi iadesi hakkında Yargıtay'dan karar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
240
Cevap
5
Favori
9.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Normalde doğrusu ne şartta olursa olsun problemsiz iade ama bazı kültürlere ve ekonomisi zayıf gruplarda problemli bu. Kıyafet alacaksam beden tablosunu okurum yorumlarda doğrulamasını yapıp öyle alırım. Adam gidip aynı ürünün 3 bedenini 4 farklı rengini sipariş edip beğenmediklerini geri yolluyor. iphone 14 pro max alayım kuzenin düğününü çekeyim ertesi gün iade ederiz diyen olur mu olmaz mı siz cevap verin. teknoloji firmaları avrupa ülkelerinde sorun yaşadığınızda en ufak bildirimde yeni ürün yollar. adamların zaten bu işlere ayıracakları zaman gelecek parça ile aynı değerde. kimse dalavere ile uğraşmaz. herkese iade hakkı verdikten sonra durum sadece firmaları etkiler vatandaşa problem çıkmaz diye düşünüyorsanız da bu sefer de ekonomik etkenden batıyor. iade ürünü firma problemsiz diye tekrar satar siz farkedip tekrar yolladığınızda ürün ellerinde kalmamıştır ve para iadesi alırsınız. yeni ürün de o ara %20 zamlanmış ise geçmiş olsun. bunun çözümü kusursuz üründe keyfi iade durumunda bir miktar kesinti yapılması ve ürün tekrar satışa koyulduğunda durum belirtilerek daha ucuza satılması olur. benim gördüğüm zaten firmalar gizli profilleme yapıyor destek verirken, olan yine o gruba olur. çok denk geldim firma veya satış platformu için yardım ararken yorumlarda "kesinlikle yardımcı olmuyorlar" "gümrük sistemi değişmiş artık ürün gelmiyor" okuyup endişelenip iletişime geçtiğimde özür dileyerek tüm masrafları karşılayıp hemen yardımcı olduklarına. benzer grubun "ürünün fiyatını yanlış yazmışlar saldırın" "klavyem bozulmuştu söyledim yenisini yolladılar, evdekini kolonya ile temizledim düzeldi 2 tane klavyem oldu :)" yorumlarını okuyunca taşlar yerine oturuyor.





  • Yargıtay doğru karar almış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • karagece25 kullanıcısına yanıt
    Ekran 120MHz.
    Vay arkadaş.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • AfterLife61 kullanıcısına yanıt
    Ölene kadar kullanirsan para vermiş oluyorsun kardeş, sen bence tekrar düşün bu hesabı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jubeii kullanıcısına yanıt
    "Kuramıcak" ne kardeş? Sen önce Türkçe yazmayı öğren. Şu forum gerçekten memleketin bir aynası.

    Kendinizi ölçün tartın sonra konuşun kardeş.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu söylediğin şey de düşün sermayeli satıcıları yok eder. Düşük sermayeli satıcıların yok olmasının ne kadar kötü bir şey olduğunu anlatmama gerek yok sanırım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Düşük sermayeli satıcının cep telefonu sektöründe işi yok. Olmamalı.


    Açsın bir dükkan 2. el telefon al sat yapsın ozaman. Anahtarlık satsın. Mesajımda da belirttim. Bu riskleri göze alamayan adam bu sektöre girmemeli.


    Şirketlerin yada esnafın hakkını esnaf ve sanatkarlar odası korusun. Ben kendi haklarımdan sorumluyum.

  • Iphone larda cihaz şebekeye bağlandığı anda apple garantisi başlıyor, nasıl olacak o iade edilen cihaz bana gelecek, hadi bende iade ettim kullanılmış diye, satıcı mağdur ediliyor bu sefer. Adalet dediğin böyle birşey değil. Ben tüketiciym banane satıcıdan ya da ben satıcıyı tüketiciden banane diyerek bir toplum olabilir miyiz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hiçbiriniz cayma hakkının ne oldugunu anlamamışsınız gibi gözüküyor. Önce terminolojiyle başlayalım:
    Cayma hakkını kullandiginiz zaman yaptığınız şey malı almak için saticiyla kurduğunuz mesafeli satış sözleşmesinden caymak. İade farklı bir şey. Yani cayma hakkı kullandiginiz zaman malı iade ediyorsunuz fakat burada iade sadece sizden beklenen fiil, prosedür değil. "Komşudan aldigim matkabı iade ettim" cümlesindeki kullanımı ve "bozuk çıkan traş öakinesini iade ettim" cümlesindeki kullanımı düşünün.
    Bundan dolayı siz herhangi bir satıcıyla konuşurken "15 gün olmadı iade etmek istiyorum" bile derseniz size "mal ayıplı olmadigi icin iade mümkün değil" gibi bir şey söylerler veya başka şekilde iadeyi kabul etmezler. Çünkü MALIN ALIMINDAN CAYMAK VE İADE HUKUKEN FARKLI ŞEYLER. Cayma hakkımı kullaniyorum demeniz gerekiyor. Çünkü ikisi farklı şeyler.
    Konu epey dağıldı ama anlayabilesiniz diye örneklendirmem gerektiğini düşündüm.
    Gelelim cayma hakkının amacına:
    İnternetten alışveriş yaparken malı tecrübe etmek mümkün değil ya, işte bu yüzden bu hak var. Elektrik süpürgesi aldın diyelim. Evi süpürdün baktın ki kötü. Tık diye cayabiliyorsun. İstersen 14 gün evi süpür öyle yolla gene almak zorunda. Ama süpürgeyi çizersen almaz mesela. Telefon için de aynı durum söz konusu. İsme garanti başkatılan mallarda iptla edilmişti güya ama bu yargıtay kararı işleri değiştirdi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • İstediği gibi iade eder tüketici. İade edilen telefonların sıfır gibi satılması süreciyle mal edinen kullanıcının iade sürecini birbirine bağlayıp vay efendim olur mu demeyin. Sapla samanı karıştırmayın. Tüketici alır bakar beğenmez verir. Bu kadar. Adam o telefonu daha nası satacakmış.. kanun bu kardeşim kanun seni kar ettirmek üzere kurulmadı kanun tüketiciyi korumak için var. Burada 10 esnaf varsa 1000 tane tüketici var herkes kendi hakkını korusun. Özel sermaye tüketiciyi kafasına göre oynatmasın diye kanun var. Bunu unutmamalıyız bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mortalmahluk -- 13 Ocak 2023; 14:9:32 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Salvador_Limones kullanıcısına yanıt

    @Salvador_Limones adlı kullanıcının, yanıtlanan mesajı:

    Alıntı

    metni:
    Normalde doğrusu ne şartta olursa olsun problemsiz iade ama bazı kültürlere ve ekonomisi zayıf gruplarda problemli bu. Kıyafet alacaksam beden tablosunu okurum yorumlarda doğrulamasını yapıp öyle alırım. Adam gidip aynı ürünün 3 bedenini 4 farklı rengini sipariş edip beğenmediklerini geri yolluyor. iphone 14 pro max alayım kuzenin düğününü çekeyim ertesi gün iade ederiz diyen olur mu olmaz mı siz cevap verin. teknoloji firmaları avrupa ülkelerinde sorun yaşadığınızda en ufak bildirimde yeni ürün yollar. adamların zaten bu işlere ayıracakları zaman gelecek parça ile aynı değerde. kimse dalavere ile uğraşmaz. herkese iade hakkı verdikten sonra durum sadece firmaları etkiler vatandaşa problem çıkmaz diye düşünüyorsanız da bu sefer de ekonomik etkenden batıyor. iade ürünü firma problemsiz diye tekrar satar siz farkedip tekrar yolladığınızda ürün ellerinde kalmamıştır ve para iadesi alırsınız. yeni ürün de o ara %20 zamlanmış ise geçmiş olsun. bunun çözümü kusursuz üründe keyfi iade durumunda bir miktar kesinti yapılması ve ürün tekrar satışa koyulduğunda durum belirtilerek daha ucuza satılması olur. benim gördüğüm zaten firmalar gizli profilleme yapıyor destek verirken, olan yine o gruba olur. çok denk geldim firma veya satış platformu için yardım ararken yorumlarda "kesinlikle yardımcı olmuyorlar" "gümrük sistemi değişmiş artık ürün gelmiyor" okuyup endişelenip iletişime geçtiğimde özür dileyerek tüm masrafları karşılayıp hemen yardımcı olduklarına. benzer grubun "ürünün fiyatını yanlış yazmışlar saldırın" "klavyem bozulmuştu söyledim yenisini yolladılar, evdekini kolonya ile temizledim düzeldi 2 tane klavyem oldu :)" yorumlarını okuyunca taşlar yerine oturuyor.


    Kalın işaretlediğim yerden sonrasını okumaya gerek yok zaten "adam" denilen kişi doğru olanı yapmış, online alışveriş bu şekilde yapılır. Bu konuda herhangi bir eleştiri söz konusu olmaz.





  • peki siz ürünün o şekilde kullanıldığını bilseniz sıfır fiyatına alır mıydınız

  • Her firma da satin aldigi yere fabrikasina iade eder... Piyasada resmi distributor olmayan magazalarin vs keyfini mi dusunecegiz?

  • Satıcı bunu iade aldıysa illa ki sıfır diye birine kakalayacak .Yargı kararını savunanlar siz tüketici olarak böyle bir telefonu kabul edermisiniz ,sıfır fiyatına satın alırmısınız ?

  • Drahmizm kullanıcısına yanıt

    kara listeye alındığınızda bol bol yaparsınız :)

  • Anayasal hakkını kullanan birinin kara listeye alınması o firma için güzel olur. Engellemişsiniz ama firmanızın adını yazın buradan en azından alışverişe başlamadan bilelim de ne sızın ne bizim zamanımız boşa gitmesin.


    İnternete mağaza açıyorsunuz, piyasadan çok az farkla satıp dünyanın parasını kazanıyorsunuz doğru düzgün giderleriniz yok ama biri ürünü iade ettiği zaman ağlıyorsunuz, ne güzel iş. Ürün reklamları beleş, mağaza kirası yok, ürünleri anlatacak/satacak eleman çalıştırmak yok gelip konuyu basıyorlar.

  • bu kadar köle ruhlu insana rağmen gene iyi bir şekilde yürüyor bu memlekette işler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence 14 gun bile az, iade hakki minimum 30 gun olmali. Kullanmis olsa bile iade edebilmeli, sonra ne demek yani sim kart takti diye iade almamak, sim kart takmadan telefonun arama kalitesini nasil test edecek kullanici?


    Ben Amerika'da telefon aliyorum hem de ikinci el, 30 ya da 90 gun icinde iade hakkim oluyor. Begenmedigimi iade edip baskasini aliyorum. Tuketici Haklarinin onundeki en buyuk engel maalesef yine tuketiciler oluyor Turkiye'de :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sensaura -- 13 Ocak 2023; 21:33:25 >
  • Dünya para ver iphone 14 pro max al. Sonra bi bak kullanılmış ürün. Şimdi düşünmek lazım kim madur. Bi başka vatandaşın iade ettiğini ben neden alayım keriz miyim. Hiper market çalışanıyım yok yıllarca ios kullandım, Android e alışamadım. Yada tam tersi. Tel i 1 hafta kullanıp iade ye getiren çok insan var. Bu karar emsal olursa çok firma zarar görür.

  • KoşanBalık kullanıcısına yanıt
    Aslında bu satıcıların olduğu kadar üretici firmaların da sorumsuzluğu, bu yasa gereği satıcıya geri dönen açılmış ürünü satıcı üretici firmaya iade etmeli ve üretici firma da bu ürünü ancak yedek parça veya yenilenmiş telefon/bilgisayar olarak piyasaya sürmeli fakat işler öyle yürümüyor. Bazen satıcı sizin dediğiniz gibi uğraşmak istemiyor ve başkasına satıyor. Bazen de üretici firma ürünü geri almayı reddediyor. Olan her durumda son kullanıcıya oluyor. Burada asıl işin peşinde koşması gereken denetim kurumları işini yapmadığı için sorunlar oluşuyor. İade hakkı gayet de yasal ve insancıl fakat kötüye kullanılmasının önüne geçilmesi gerekir, burada da denetim kurumları devreye girmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 13 Ocak 2023; 22:49:18 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.