Şimdi Ara

Silindirle piston arası boşluk ne olmalıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.020
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu soru üzerinde forumlarımızda fazlaca bilgiler mevcut değil.
    Bilindiği üzere çelik, nikel krom, alüminyum alaşım pistonlar var. Pistonun ve bloğun malzemesine göre bu boşluklar değişirmi? Ağır iş makinalarında da düzenek aynı araba gibi mi?
    Bu konu üzerine bilgi alış verişi yapalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Burada bazı bilgiler var

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.federalmogul.com.tr/pdf/kk/SB2169.pdf&ved=2ahUKEwiSqsP2563ZAhXQIlAKHU3FApsQFjABegQIDxAB&usg=AOvVaw19d_nk9yBQnlzMQ73Vza7c

    Dökümanda da dediği gibi bu boşluk motordan motora değişiklik gösterir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeniuye -- 17 Şubat 2018; 23:54:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeniuye

    Burada bazı bilgiler var

    https://www.google.com.tr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.federalmogul.com.tr/pdf/kk/SB2169.pdf&ved=2ahUKEwiSqsP2563ZAhXQIlAKHU3FApsQFjABegQIDxAB&usg=AOvVaw19d_nk9yBQnlzMQ73Vza7c

    Dökümanda da dediği gibi bu boşluk motordan motora değişiklik gösterir.

    Forumdaki işi bilen ustalarımız, mühendislerimiz de bireysel olarak katkı yapsın istedim. İnsanların sormak istedikleri şeyler vardır belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 0,02 inch

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelll

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçtan araca, motordan motora değişir. Mesela benim aracımda 0.018−0.043 mm arasında. 0.05 olursa rektefiye görmesi gerekiyor.

    Pistonun malzemesi de etkiler, tasarımı da etkiler. Etekleri fazla genleşiyorsa, soğuk hali dar çaplı olur. Piston çapı büyüdükçe tolerans da genişler. Ufak motorsiklet motorunda çok daha darken, gemi dizellerinde çok daha büyük boşluklar tolere edilebilir.

    Çok ince hesaplarla bulunur. Sonradan başka pistonları başka motorlara takan arkadaşlara duyurulur
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Geçenlerde, ustanın bi türlü dikiş tutturamadığı odun motoruna el attım. Sekman her zamanki gibi pistona yapışmış, silindirin hali içler acısı idi. Usta hala daha diyor ki bunda bişey yok. Neyse sıfırını bulamadık honlattık ustaya, parçacıdan da piston alıp ölçtürdüm her ikisini de ama milimetrik olarak ne kadar tolerans var bilmiyorum, yaptıktan sonra kumpas aldım ama iş işten geçti. Neyse şuan canavar gibi sorun yok.

    Bi rus sitesinde, adam sonradan turbo taktırdığı ladasının piston eteklerden karşılıklı iki tane delik açtırmış sonradan, bu sizce mantıklı mı? Randıman verir mi bu tür işler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lpg basıncı ne olmalı
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Geçenlerde, ustanın bi türlü dikiş tutturamadığı odun motoruna el attım. Sekman her zamanki gibi pistona yapışmış, silindirin hali içler acısı idi. Usta hala daha diyor ki bunda bişey yok. Neyse sıfırını bulamadık honlattık ustaya, parçacıdan da piston alıp ölçtürdüm her ikisini de ama milimetrik olarak ne kadar tolerans var bilmiyorum, yaptıktan sonra kumpas aldım ama iş işten geçti. Neyse şuan canavar gibi sorun yok.

    Bi rus sitesinde, adam sonradan turbo taktırdığı ladasının piston eteklerden karşılıklı iki tane delik açtırmış sonradan, bu sizce mantıklı mı? Randıman verir mi bu tür işler.

    Piston üzerinde modifikasyon, çok doğru bir şey değil. Tasarım gereği eteklerdeki malzemenin azaltılması gerekir ama delik açarak değil. Etekler silindire yakın çalışırlar, delik açılırsa yağlama bozulabilir.

    Ayrıca pistondan kafaya göre ağırlık azaltmamak lazım. Piston ve biyel ağırlıklarına göre krank karşı ağırlıkları ayarlanır. Hafifleyen piston, yataklara az ama sürekli yük bindirecektir.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Orda adam heralde daha iyi yağlama yapıp aşınmayı minimuma indirsin diye delik açmış. Linki bulamadım, başta memnun görünüyordu ama sonradan işler ne yönde gelişti bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.