Şimdi Ara

'Sıfır aracın tüketim ortalaması bir süre sonra düşer' Şehir efsanesi mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
0
Favori
18.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gerçeklik payı var mı? Neden araç kullanım klavuzlarında böyle birşeyden bahsedilmiyor, Düşüyorsa neden düşer? Bilimsel açıklaması var mı?



  • Öncelikle motor ,yürüyen aksam ve şanzıman parçaları sürtünerek birbirine uyum sağalayacak. Bu da daha az sürtünme dolasıyla enerji kaybı azalacak. Yakıt tüketimi azalacaktır.
    Fakat günümüz teknoloji ile parçaların toleransı çok hassas olarak üretildiklerinden eski araçlar gibi rodaj olmamakta. Sıfır araç ani devir yükseltilmesi, fren, uzun süre aynı viteste gidilmesi şeklinde kullanılmamalıdır.kişisel görüşüm ilk yağ değişimi erken kilometrelerde yapılmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb

    Öncelikle motor ,yürüyen aksam ve şanzıman parçaları sürtünerek birbirine uyum sağalayacak. Bu da daha az sürtünme dolasıyla enerji kaybı azalacak. Yakıt tüketimi azalacaktır.
    Fakat günümüz teknoloji ile parçaların toleransı çok hassas olarak üretildiklerinden eski araçlar gibi rodaj olmamakta. Sıfır araç ani devir yükseltilmesi, fren, uzun süre aynı viteste gidilmesi şeklinde kullanılmamalıdır.kişisel görüşüm ilk yağ değişimi erken kilometrelerde yapılmalı.

    Cevabınız için teşekkürler.Peki bu sürtünme sonrası parçaların birbirine uyum sağlaması tüketimi ne oranda etkiler.Gözle görünür bir rakam söylemek mümkün müdür?
  • https://www.youtube.com/watch?v=9jQDJ18pcBI

    Bir de şöyle bir açıklama var.Özetle "Yeni nesil araçlarda parçalar lazer teknolojisiyle montaj edildiği için artık eskisi gibi araçlarda rodaj süresi mevcut değil.Yeni nesil araçlarda tüketim kurumlaşma dolayısıyla bazı parçaların tıkanması nedeniyle düşer.Bakımdan sonra bu tıkanan kısımlar açıldıktan sonra yakıt yine ilk günkü aynı seviyeye döner."
  • usb U kullanıcısına yanıt
    motorlar demir ve alimunyumdan yapıldığı sürece,sütünme var olduğu sürece ve parçalar birbirine temas ettiği sürece rodaj diye birşey hep vardır ve var olacaktır.Eskisi gibi rodaj yoktur derken hocam? Şimdiki motorlarda sürtünme yok , aliminyum demir parça yok ve parçalar asla birbirine değmiyormu?Her 0 arabanın rodajı vardır.rodaj süresince ani devir yükselitlmemeli,frenlere yüklenilmemeli,uzun süre aynı viteste yüksek devirlerle gidilmemeli.en geç 5000 km dede yağ ve filitre değiştirilmeli ki rodajdan geriye kalan demir,aliminyum parçaları motor yağında uzun süre kalıp zarar vermesin.
  • x15 kullanıcısına yanıt
    en fazla 1 litre farkeder.Bide aracı kullandıkça alışırsınız ve daha az gaza bamaya başlarsınız.buda kullandıkça yakıtın düşmesine sebep olur.
  • İlk yağ değişiminden sonra düşer. Diğer nedenleri arkadaşlar yukarda belirtmiş. İlk yağı özel bi yağdır motoru akışının yardımcı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir efsanesi değil kesinlikle doğrudur . Parçalar ne ile kesilirse kesilsin illaki rodaj olur ve birbirlerine uyum sağlarlar . Sonrasında motorda kurum vs bağlanmasıyla özellikle dizellerde bir miktar daha düşer . Bu belli bir süre gittikten sonra uzun kilometrelerde tersine dönmeye başlar . Yani 20000 deki araç 100000 deki araçtan daha az yakar . Ama 100000 deki araç artık daha performanslıdır . Bu atmosferik araçlar için geçerli tabi. Turbolu araçlarda 100000 de turbo ne durumda olur onu bilemeyiz .
    Asıl şehir efsanesi olansa ilk zamanlar yüksek devir çevirmeyin yalanıdır . Aksine ilk kilometrelerde araçla yüksek devir çevirmek ve motor frenine bol bol maruz bırakmak daha iyidir . Tabi bununda belli koşulları var . Öyle ezbere redline a kadar basmayla olmaz . Öncelikle motorunuz sıcak olmalıdır , ısınıncaya kadar düşük devirle kullanılır . Sonrasında uygun bir yolda ,arabayı boğmadan, uygun vites düşük devirden tapa gaz yaparak devir çevirilir , redline a sokmadan . Mesela benzinli bir araç ele alalım 2. Vites 2000 devirde tapa gaz yapılır 5000 devire kadar devir çevrilip sonrasında ayağınızı gazdan çekip motor kompresyona alınır . İlk başlarda çevrilen devir, tam güçle pistonların yerine tam oturup yuva yapmasını sağlar , kompresyon ise yeni motordaki çapakların atılımını sağlar .bu dediklerimi 3. Vites ve 4 vites tede yapabilirsiniz . Diğer viteslerde sürat çok olacağı için risk olabilir . Neyse bunları uyguladıktan sonra erken bir yağ değişimi uygun olur . Birde sıfır araçta yağı boşaltıp rodajı mineral yağla yapan, bir kaç kere yağ değişiminin yapıldığı bir uygulama okumuştum onun detayını çok bilmiyorum ama oda kafama yatmıştı .Yazdıklarım okuduklarımdan derlediğim bana göre doğruluğu olan şeylerdir . Tersine iddia edenler olacaktır tartışmaya girmek istemem . İsteyen düşük devirlerde rodajı tamamlayabilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Asıl şehir efsanesi olansa ilk zamanlar yüksek devir çevirmeyin yalanıdır .


    Benim arabanın klavuzunda ilk 1500 km yüksek devirli kullanmayın yazıyor.Tüketimle ilgili birşey yazmıyor.


    quote:

    en geç 5000 km dede yağ ve filitre değiştirilmeli ki rodajdan geriye kalan demir,aliminyum parçaları motor yağında uzun süre kalıp zarar vermesin.



    Klavuzda böyle birşey de yazmıyor.Bir yıl ya da 15 bin km de ilk bakım..
  • Benim 1 yıl sonunda 12000de yapılan bakımdan sonra ve toplamda 15000 kmde hiç değişmedi. Hatta fabrika verisiyle de aynıydı. Herkes teoriyi bir kenara bırakıp pratikte yaşadıklarını söylerse arkadaşımız daha iyi anlar diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖzÖmÖz -- 12 Mart 2016; 10:35:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rodajı sakin yapın fren, motor, şanzıman hepsinin rodajı vardır, sakin kullanımlı rodaj yapın, fsrklı devirlerde farklı viteslerde kullanın sürekli, sabit hız yerine değişken hız daha iyidir, yüksek süratlere ve ani frenlerden kaçının, motor teknolojisi gelişti ama rodaj değişmedi ilk kmlerde motorunuz yağ eksilticektir bu durum bir yere kadar normaldir, yağınızı erken değiştirebilirsiniz ama çok erken değil ilk 5.000 km önce yağı değiştirmeyin daha sonra değişim yapın tabi bunu bir yıl içinde yapıyorsanız yapmazsanız 1 yıl sonunda değişim yapın, aracınız açılsın filan diye pek birşey olmaz, motor kurum bağladıkça yakıtta azalma olabilir ama bu 1 lt ye varamayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 12 Mart 2016; 10:28:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sıfır aracı aldıktan 5-6.000km sonra bir miktar düşüyor 0.5-0.7lt gibi..

    Aracın parçalarının birbirine alışması ve kullanıcının araca uyum sağlama süreci geçince değerler tam olarak oturuyor.
  • Değil

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de herhangi bir düşüş gözlemlemedim. Ancak rodaj vardır, bunu bizzat yaşadım. 450 kilometrede test sürüşü için teslim aldığım ve yaklaşık 900 kilometre kullandığım Insignia'nın değişimi bariz belliydi. Yağ değişimi yapılacaksa da 5000 kilometreye kadar beklenmemeli, en azından 1000 kilometre civarında değiştirilmeli bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende dizel clio var 0 aldim 1 yil sonra yagi degisti.16500 kmdeydi.bir yildir s.ici 4.7 lt ile gezdim.yag degisti 4.9-5 lt ile gezer oldum. lastik ve havalari ayni filtreler yeni bagajimda gereksiz agirliklar vs yok.yani diyecegim bende pek fark olmadi hatta artti, mais fabrikada ne yag kullaniyorsa servislerinede o yagi dagitmali muhtemelen bu olumsuz fark bundan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://youtu.be/Az2Uf30Om1A

    Çok fazla abartmadan yeni motorda biraz dikkat edilmesinde fayda var aslında.Ben kendi aracımda ilk 3000 km de (1.2 atmosferik) depo fulleme yöntemiyle arada baktığımda litre bazında yakıtta bir fark gözlemlememiştim yine de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SmH_20 -- 12 Mart 2016; 12:18:44 >
  • Bu konuda sıfır araç kullanan 3 kişi yakıt tüketiminde değişiklik olmadığını söylüyor.Beni de ekleyin 4 oldu.İlk aldığınız arabayı belirli bir süre kullandıktan sonra ortalama zaten düşer.Burada bahsedilen belirli mesafelerde benzer sürüş koşullarındaki tüketimin azalmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 12 Mart 2016; 12:23:55 >
  • Değişmez. Hikaye muhabbet

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir efsanesi değil...Gerçek.... Motor açılıyor, piston ve silindirler birbirine alışıyor..Uyum sağlıyor....Ben 0 Avensis ile 100 Km de şehir içi İstanbul da 10 Lt yakıyordum....Şu an 8,5 Lt yakıyorum.. Bir yılda 3500 km yol yaptım.. 2004 te Beykoz Toyota dan 0 km Corolla satın aldım İst içi 100 km de 9 Lt yakıyordum....Bir yıl sonra İstanbul içi 100 km de 7,5 Lt kadar düştü...Ezbere masal anlatmıyorum...Kullandım, gördüm...Yazıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 12 Mart 2016; 12:57:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SmH_20

    https://youtu.be/Az2Uf30Om1A

    Çok fazla abartmadan yeni motorda biraz dikkat edilmesinde fayda var aslında.Ben kendi aracımda ilk 3000 km de (1.2 atmosferik) depo fulleme yöntemiyle arada baktığımda litre bazında yakıtta bir fark gözlemlememiştim yine de.

    Videoyu izlerken çok güldüm..Aracı aldıktan 500 km sonra yağ değiştirin sonra 1000-1500 km sonra bir daha yağ değiştirin aksi taktirde çapaklar gömlekle segman arasına girip arabaya zarar verir bulunduğu yeri çizer kompresyon kaçağı oluşur diyorlar.Yağı da sanayi de değiştirin servis anlamaz diyor..Hatta değiştirebiliyorsanız kendiniz değiştirin ucuza mal olur sıra beklemezsiniz 40-50 tl filan..Oldu daha sıfır aldığım arabayı sanayiye götürüp yağ değiştirecem gizli gizli..

    Videoyu sırf gülmek için izleyin yahu şiddete tavsiye ediyorum İkilinin konuşmalara mimiklere dikkat..özellikle 5-10. dk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 12 Mart 2016; 12:58:14 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.