|
|
_____________________________
Türkiyem...
|

|
|
_____________________________
Türkiyem...
|
|
var ve bu bir şehir efsanesi değil... rodajdaki motor biraz fazla yakar bunu kullanım kılavuzları da yazar...
|
|
Düşüyo mu düşüyo birader neden R yapıyosun
|
|
Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bu bir şehir efsanesi değildir rodaj süresi bitene kadar araç biraz fazla yakabilir.
Asıl şehir efsanesi olan şey, rodaj süresinde "motor açılsın" diye gaza fazla basmak yüksek devirli kullanmaktır. Bu hareketin motora faydasından çok zararı vardır. |
|
Montaj toleransları 1920'lerden bu yana pek değişmedi. Daha önce birebir örnekler de koymuştum. Siz üretim toleransıyla karıştırıyorsunuz. Az sayıda üreten Ferrari de hassas tezgahlara yatırım yapamaz. Çıkan parçaları ölçüp gruplayınca hedef montaj toleranslarına yine de ulaşılır. Neticede piston-gömlek, valf veya mil yataklarındaki toleranslar neredeyse yüz senedir değişmediler.
Ayrıca motor toleransları kaba sayılır, planları olsaydı iki yüz sene önce de üretmekte zorlanılmazdı. Isıl genleşmeden (ısıl çalışmadan) dolayı epey oynuyorlar zaten. Burada zor olan hesap, üretim değil. 18. yüzyıldan kalma bir saatte çok daha yakın toleranslar var. |
|
Otomobil sektöründeyim.
Sen halen olmadığına inananlardanmısın. Kesin sağlam bilgidir gitmişsindir servisten ögrenmişsindir rodaj yol diye... Nerden ögrendiysen git şunu söyle Bir arkadaş bu sektördeymiş ama bu sektörün cigerinde çalışıyormuş o arkadaş rodajın oldugunu söylüyor diyeceksin. İki karter açıp, iki silindir kafası açmayla birsey olmuyor. |
|
Otomobil üreticilerinin alayı aptal zaten, hatta o kadar aptal ki kullanım kılavuzuna 20 sene öncesinin Rodaj talimayını koyup unutmuşlar.
Kendine ait motoru ve teknolojisi bile olmayan memleketimin kaportacıları ve tamircileri de her zamanki gibi üreticiden daha iyi bilir bu işleri. Rodaj dediğiniz şey zaten binlerce km. değil. Okuduğunuzu anlamıyormusunuz yoksa altında başka şeyler mi arıyorsunuz. Rodaj dediğiniz şey zaten genel olarak ortalama 1000km'lik bir süreç. Günümüz şartlartında ortalama 2-3 depo yakıt ile yapacağız yol. İlk 1000km de normalde belki 5lt/100km tüketimi olacak bir araç 6-7 belki de 8 tüketecek. Sonrasında da olması gereken gerçek değerini bulacak. Rodaj km'si sonrasında yakıt tüketimi düşeceğini iddia eden bir yazı gördünüz mü? |
Sen uğraşma diye senin dayanak tuttuğun kaynakları derledim; hiçbir vasfı olmayan bilmemne oto tamircisin duyumları , klavye mühendisleri , abi rodaj yok yea diyen isimsiz araba alıcıları falan filan... |
|
İki tür rodaj vardır. Birincisi illaki ilk çalıştırmada çapaklar yağa karışır ve bu yağın değiştirilmesi gerekirdi. Bunu artık fabrikalar yapıyor o yüzden 1000 km'de yağ değiştirmiyoruz artık.
İkinci rodaj ise,makina parçaları istediği kadar hassas üretilsin,ilk başta az da olsa + tolerans sınırlarında üretilir. O yüzden aracı alır almaz öküz gibi basılmaz. İlk 1000 km makina parçalarının alışması rodajıdır. Sonraki 3 bin km de oturması rodajı. Bu iki rodaj hala devam ediyor. Alır almaz öküz gibi motora asılırsan ne olur,tabi gözle görülür birşey olmaz ama motorun ömrü azalır. 700 bin gideceğine 600 bin km gider. Servisler ve sanayiler böyle müşterileri çok severler,siz yine de bu devirde böyle şey mi kaldı yaaa deyip daha alır almaz ne varsa abanın |
Sıfır Araçlarda Kilometre İlerledikçe Yakıt Tüketimi Düşer
{sıfır araç rodaj ve yakıt tüketimi} ve {rodaj süresinde yakıt tüketimi} süreçleri, yeni araçların kilometre artışıyla yakıt tüketimlerinin azalmasına neden olur. Bunun birkaç nedeni vardır:
Motor Aksamlarının Uyum Sağlaması: Yeni araçlarda motor aksamları henüz tam olarak uyum sağlamamıştır. Kilometre arttıkça, pistonlar, silindirler ve diğer parçalar birbirlerine oturacak ve sürtünme azalacaktır. Bu da yakıt verimliliğinin artmasına yol açar.
Uygun Yağlama: Rodaj süresince kullanılan özel yağlayıcılar, motor parçalarının korunmasını sağlar. Kilometre ilerledikçe, yağ daha iyi dağılır ve sürtünmeyi azaltır, bu da yakıt tasarrufu sağlar.
Bilgisayar Ayarlamaları: Modern araçlar, yakıt tüketimini izleyen ve optimize eden gelişmiş bilgisayar sistemlerine sahiptir. Kilometre arttıkça, bu sistemler sürücü alışkanlıklarını ve yol koşullarını öğrenerek yakıt verimliliğini artırmak için ayarlamalar yapar.
Bu nedenle, {sıfır araba neden çok yakar} veya {sıfır araç neden çok yakar} sorularının cevapları, {motor rodajda çok yakar mı} veya {rodajdaki motor çok yakar mı} sorularının cevabıyla aynıdır: evet, yeni araçlarda kilometre ilerledikçe yakıt tüketimi azalır. Ancak, {sıfır araba çok mu yakar} sorusunun cevabı evet olabilir, çünkü yeni araçların motorları henüz tam olarak uyum sağlamadığı için ilk kilometrelerde daha fazla yakıt tüketebilirler.
|
|
_____________________________
Labor omnia vincit. Çalışınca her şey olur...
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
2006 CHEVROLET KALOS 1.2 S
2017 EGEA SEDAN 1.6 MJ DCT URBAN |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Türkiyem...
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Türkiyem...
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
![]() |
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Türkiyem...
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bravaman -- 30 Ocak 2019; 21:36:11 > |
|
_____________________________
Türkiyem...
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Life is too short to drive boring cars.
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
>>>>>2017 Peugeot 308 Active 1.6 BLUEHDI EAT6<<<<
|