Şimdi Ara

Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu
    Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK) ağustos ayına ilişkin "Şarj Hizmeti Piyasası Aylık İstatistikleri" raporuna göre, Türkiye genelinde elektrikli araç şarj soket sayısı, ağustos ayında önceki aya göre yüzde 2,8 artarak 33 bin 592’ye ulaştı. Öte yandan, Türkiye’de elektrikli araç sayısı da ağustosta yüzde 6,5 artarak 310 bin 668’e ulaştı. Son bir ayda 18 bin 893 adet elektrikli araç satıldı.



    Elektrikli araçlarda yüzde 124, şarj istasyonun yüzde 49 artış



    Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu
    Yıllık artışlara baktığımızda elektrikli araçlarda yüzde 124,4, şarj istasyonu sayısında ise yüzde 49 yükseliş yaşandı. EPDK verilerine göre şarj istasyonlarının toplam kurulu gücü de önceki aya göre yüzde 3,7, önceki yıla göre yüzde 77 artışla 2 bin 461 megavata yükseldi.



    Ağustos ayında şarj istasyonlarının toplam elektrik tüketimi 55 milyon 309 bin 381 kilovatsaat olarak kaydedildi. Tüketim, sadece bir ay öncesine göre neredeyse 10 milyon kWh yükseldi. Ağustos ayındaki toplam tüketimin yüzde 87,8’i DC soketlerden karşılandı.



    Araçların yüzde 60’ı temiz enerjiye şarj oldu



    Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu
    Bunun yüzde 63,8’ine denk gelen 35 milyon 302 bin 764 kilovatsaatlik enerji, yeşil şarj istasyonlarından karşılandı. Kalan 20 milyon 6 bin 617 kilovatsaatlik tüketim ise diğer istasyonlar üzerinden gerçekleşti.



    Yeşil şarj istasyonları, kullanılan enerjinin yenilenebilir kaynaklardan üretildiğini belgeleyen Yenilenebilir Enerji Kaynak Garanti Sertifikası (YEK-G) sahibi istasyonlar olarak tanımlanıyor. Dolayısıyla ağustos ayında her üç elektrikli araçtan ikisinin şarjı temiz enerjiyle karşılandı.



    Elektrik tüketiminde liderlik ise İstanbul’un oldu. Ağustos ayında İstanbul 12 bin 285 megavatsaat ile en fazla elektrik tüketen şehir olurken, Ankara 5 bin 732 megavatsaat, İzmir ise 3 bin 599 megavatsaat ile sıralamada ikinci ve üçüncü sırayı aldı.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araç menzilini 1.300 km’ye çıkaran yeni motor tanıtıldı



    Soket türlerine bakıldığında, ağustos ayında AC şarj soket sayısı yüzde 2,1 artışla 19 bin 284’e, DC şarj soket sayısı ise yüzde 3,7 artışla 14 bin 308’e yükseldi. Temmuz ayı verileri, AC soket sayısının 18 bin 888, DC soket sayısının ise 13 bin 794 olduğunu gösteriyordu.



    Şarj ağı altyapısında son durum



    Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu
    Şarj ağında markalara geçtiğimizde en yaygın ağın 4 bin 795 soket ile Zes’e ait olduğu görülüyor. Zes, kendi ağında bin 794 adet DC ve 3 bin 1 adet de AC soket barındırıyor. Ancak Zes, DC soket bakımından Trugo ve Eşarj’ın gerisinde. Trugo, bin 873 adet ile bu alanda liderken onu bin 913 DC soket ile Eşarj takip ediyor.



    Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu
    Şarj istasyonlarındaki elektrik tüketimine baktığımızda ise Trugo, 13 bin 486 megavat ile en çok tüketimin yapıldığı, dolayısıyla da en çok tercih edilen ağ oldu. Bunda ağırlıklı olarak DC istasyonlara sahip olmasının etkisi büyük. Öte yandan Zes, 11 bin 491 megavat ile ikinci oldu. Temmuz ayı ile kıyaslandığında Zes’in tüketiminde yüzde 45 gibi keskin bir artış yaşanmış. Zes, bu dönemde istasyon sayılarında ciddi bir artış yapmadı, dolayısıyla bu artışın tam olarak nereden kaynaklandığı belirsiz.



    Ek olarak Tesla’nın Supercharger ağı geçtiğimiz ay en çok tüketim yapan 8. ağ ile ağustos ayında yüzde 97’lik artışla 4. sıraya sıçradı.



    Şarj istasyonlarındaki elektrik tüketiminin yüzde 24,38’ini Trugo, yüzde 20,78’ini Zes ve yüzde 8,08’ini Eşarj karşıladı.



    Kurulu gücün elektrikli araç sayısına oranı ise düşmeye devam ediyor. Bu oran, her bir elektrikli araca düşen ortalama şarj gücünü ifade ediyor. Yani bu, altyapı yeterliliği olarak da okunabilir. Ağustos ayında bu oranda 7,92 kW’a düştü.



    Bu düşüş ana nedeni altyapı yatırımlarının elektrikli araç satışlarına yetişememesi. Aylardır bu oranda düşüş yaşanıyor olsa da Türkiye halen, araç başına düşen güç açısından küresel ortalamanın çok üstünde. Küresel ortalamada araç başına şarj kapasitesinde bir elektrikli araca yaklaşık 2,8 kW, Avrupa Birliği’nde ise 2,6 kW şarj kapasitesi düşüyor.




    Kaynak:https://www.epdk.gov.tr/Detay/Icerik/3-0-222/enerji-donusumusarj-hizmeti-piyasasi--istatistik







  • Firmaların yatırımlarını hemen çıkarmak için yüksek fiyat politikası izlemesini hoş karşılamıyorum ancak bir önceki LPG'li aracımda bile bu yılın başında km başına maliyetim 3 lira altına inmiyordu. Elektrikli araca geçtikten sonra ortalama km maliyetim hızlı şarj kullanırsam 1.5 TL, evden şarj ettiğimde 40-50 kuruş arası diyebilirim.

    Ülke çapında düşünüldüğünde, henüz sayıları az olan elektrikli araçların şimdiden ekonomiye ciddi katkı sağladığı bariz ortada. Yapılan toplam elektrik tüketimi ile kat edilecek mesafeleri akar yakıtlı bir araç ile yapmak isteseydik muhtemelen milyonlarca dolarlık petrol ihracatımız olacaktı.

    Doğaya salınmayan karbon, bakım - yakıt vs. tasarrufları da düşündüğümde elektrikli araç bence çok avantajlı.

    Sürüş keyfi ve sessizlikle gelen konfora paha biçilemez :-)
  • Evin önğnde güneş paneli yapıp şebekeye satmak zarardır. Çünkü elektrik taşıma hat bedeli altında ürettiğin elektriği bedavaya alma derdinde özel elektrik şirketleri.

    Elektrikli aracın olur yüksek harcaman olur sadece kendine üretirsen kazançlı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Okuyanda ucuza şarj etmiş sanar :D :D :D :D :D
    insanın cebinde gözü olan her yatırım benim gözümde çöptür.

  • Firmaların yatırımlarını hemen çıkarmak için yüksek fiyat politikası izlemesini hoş karşılamıyorum ancak bir önceki LPG'li aracımda bile bu yılın başında km başına maliyetim 3 lira altına inmiyordu. Elektrikli araca geçtikten sonra ortalama km maliyetim hızlı şarj kullanırsam 1.5 TL, evden şarj ettiğimde 40-50 kuruş arası diyebilirim.

    Ülke çapında düşünüldüğünde, henüz sayıları az olan elektrikli araçların şimdiden ekonomiye ciddi katkı sağladığı bariz ortada. Yapılan toplam elektrik tüketimi ile kat edilecek mesafeleri akar yakıtlı bir araç ile yapmak isteseydik muhtemelen milyonlarca dolarlık petrol ihracatımız olacaktı.

    Doğaya salınmayan karbon, bakım - yakıt vs. tasarrufları da düşündüğümde elektrikli araç bence çok avantajlı.

    Sürüş keyfi ve sessizlikle gelen konfora paha biçilemez :-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 19 Eylül 2025; 17:18:14 >
  • Şunun bataryasınıda ülkede üretsek en iyisi olacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Alıntı

    metni:
    Bunun yüzde 63,8’ine denk gelen 35 milyon 302 bin 764 kilovatsaatlik enerji, yeşil şarj istasyonlarından karşılandı.



    lafın size değil üstünüze alınmayın ama yukarıdaki veriyi hiç gerçekçi bulmadım. %6,3 bile gerçekçi bulmam. tuik sağolsun.

    _____________________________
  • Biraz alakasız gibi
    Üretilen elektrik ve şarj edilen araç sayısı ya da şarj edilen elektrik yüküyle böyle bir varsayımda bulunulabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İzmir otobanda bir sürü rüzgar boşa esip gidiyor.

    Dağı taşı küçük büyük demeden pır pır jeneratör ile doldurmak gerek.

    Susurluk dinlenme tesislerinde rüzgardan dışarda durulmuyor.

    Elektrik ucuz olduğu için yatırım geri dönüşü düşük oluyor sanırım. Firmalar şu anda gerek duymuyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Gerçekçi aslında. Türkiye'de üretilen enerjinin neredeyse yarısı, kurulu gücün ise neredeyse yüzde 60'ı yenilenebilir kaynaklardan geliyor.

  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    %20 hidroelektrik kaynaklı elektriği de sayarsak yenilenebilir enerjinin yarıdan çoğunu oluşturduğunu diyebiliriz. Ancak hidroelektrik santrallerinin ve özellikle binlerce irili ufaklı heslerin doğaya verdiği zararı düşünürsek su kaynaklı üretimin çok da yeşil olmadığını söyleyebiliriz..
    Türkiye’de elektrikli araç şarjlarının üçte ikisi yenilenebilir enerjiden şarj oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 20 Eylül 2025; 11:29:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt

    Hocam selam siz Togg T10F almayı düşünüyor musunuz merak ettim? Hyundai Ioniq vardı sanırım sizde.

    _____________________________
    GM 9 PRO kullanıcısı ||NVIDIA GTX 1080 TI 12GB 256 Bit||INTEL i5 3570 || 12 GB 1666 MHz RAM || Gigabyte anakart ||

    Kobo aura one h20 ve kindle paperwhite 3 kullanıcısı
  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt

    sizden bir sonraki mesaja göre gelmiyor

    _____________________________
  • erdem552 kullanıcısına yanıt

    Reis yüzde 10 ÖTV yi arttirmayaydı elektrikli satışları çok güzel patlamıştı. Engel koydu direktman. Dediğin gibi piyasaya katkı sağlayan, parayı yurtiçinde tutan ve ekonomik olan bir sisteme balta vurmuş oldu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    İnanmak yeter.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.