Şimdi Ara

Klima neden yakıt harcar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
3.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar klimanın gazı var sonuçta evlerde kullanılanlarda yakıt falan yok gaz var dimi? Arabadaki neden yakıt harcıyor?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    Belkide bir uzaylının fen ödeviyizdir
  • Mühendislik öğrencisi olarak şöyle anlatmaya çalışayım; Ana sistem kompresördür klima devresinde. Havayı sıkıştırır ve sıcaklığı artar. Kompresör iş yapmak için kayış ile krank miline bağlanır. Asıl tüketim burda olur. Krank’a direk bağlandığı için.
    Bazı araçlarda elektrikli kompresör olur o da iş yapmak için aküyü kullanır.

    Sisteme daha ışıklar, fanlar pnömatik malzemeler eklenmeden bile sadece kompresör tek başına zaten çok enerji harcar.

    Yokuşlarda aracın zorlanmasının nedeni kranka bir elemanın daha bağlı olmasıdır.
    Umarım açıklayabilmişimdir. Ayrıca klima gazı doğaya zararlıdır. İyi formlar.
    Benim 1.25 82beygir arabada oyle bir yakit harciyor ki oyle %1-2 falan degil yani. Ozellikle sehir icinde klimayi actigimda motora yuk bindigi icin hizlanmalarda anlik yuketim asiri yukseliyor. Cekisi de cok etkiliyor, sanki bir araba daha cekiyormusum gibi, gazdan ayagimi cekince frenliyor. Torku yuksek motoru guclu araclarda pek hissedilmez tabi. Ben iliklerime kadar hissediyorum. İlçede sehir icinde pek acmiyorum, sicaklar bastirinca mecbur acicaz. Şehirdisi sabit hizda 0.3 litre kadar artiyor tuketim, ona da deger, o bile %6-7 ediyor. Sehir ici dusuk hizlar dur kalklarda en az %20 etkiliyor. Rolantide tuketim 0.6dan 1-1.1 lere cikiyor. Birde kompresoru elektrikli olan araclar da daha az etkilenir diye dusunuyorum ama deneyimim olmadi henuz.
  • Yakit falan harcadigi yok (motoru zorladigindan dolayi belki %1-2 etkiler)
    sadece motoru biraz zorluyor hacim kucuk ise onu da şurdan anlayabilirsiniz hafif egimde klima acikken gazdan ayaginizi cektiginizde araci sanki tutan birsey varmis gibi hissiyat veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2008 FORD TRANSIT 3.2TDCI 200 PS 470NM TORQUE ------------ 2015 FIAT PRATICO 1.3 MULTILEŞ 90PS 40-50 NM TORQUE
  • sinoplu kullanıcısına yanıt

    Ciddi mi? Ben bugüne kadar yanlış biliyordum o zaman şaka gibi  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Belkide bir uzaylının fen ödeviyizdir
  • Klima çalışması için gerekli olan enerjiyi motorun alternatöründen aldığı için yakıt tüketimi sağlıyor hocam.

    _____________________________
  • Siz okulda fizik dersi almadınız mı?, Hoca ders anlatırken dışarıyı mı seyrediyordunuz?

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • Mühendislik öğrencisi olarak şöyle anlatmaya çalışayım; Ana sistem kompresördür klima devresinde. Havayı sıkıştırır ve sıcaklığı artar. Kompresör iş yapmak için kayış ile krank miline bağlanır. Asıl tüketim burda olur. Krank’a direk bağlandığı için.
    Bazı araçlarda elektrikli kompresör olur o da iş yapmak için aküyü kullanır.

    Sisteme daha ışıklar, fanlar pnömatik malzemeler eklenmeden bile sadece kompresör tek başına zaten çok enerji harcar.

    Yokuşlarda aracın zorlanmasının nedeni kranka bir elemanın daha bağlı olmasıdır.
    Umarım açıklayabilmişimdir. Ayrıca klima gazı doğaya zararlıdır. İyi formlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    See, ya are what ya are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.
  • Benim 1.25 82beygir arabada oyle bir yakit harciyor ki oyle %1-2 falan degil yani. Ozellikle sehir icinde klimayi actigimda motora yuk bindigi icin hizlanmalarda anlik yuketim asiri yukseliyor. Cekisi de cok etkiliyor, sanki bir araba daha cekiyormusum gibi, gazdan ayagimi cekince frenliyor. Torku yuksek motoru guclu araclarda pek hissedilmez tabi. Ben iliklerime kadar hissediyorum. İlçede sehir icinde pek acmiyorum, sicaklar bastirinca mecbur acicaz. Şehirdisi sabit hizda 0.3 litre kadar artiyor tuketim, ona da deger, o bile %6-7 ediyor. Sehir ici dusuk hizlar dur kalklarda en az %20 etkiliyor. Rolantide tuketim 0.6dan 1-1.1 lere cikiyor. Birde kompresoru elektrikli olan araclar da daha az etkilenir diye dusunuyorum ama deneyimim olmadi henuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıcak klima yakıt yakar mı ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • MücahitBayram55 M kullanıcısına yanıt

    Alternatörden değil, direk mekanik olarak bağlı diye biliyorum.

    _____________________________
  • camı acmak klimayı kullanmakdan daha fazla yakıt tuketimi sağladına dair geçmişte bişiler paylasılmıstı. klimayı çalıstırmakdan korkmayın arkadaşlar.sadece yeni calısan aracta hemen klima acmayın biraz bi 300 500 metre arac hareket etsin oyle açın.

    _____________________________
  • Esnaf_TV kullanıcısına yanıt
    Doğru bir bilgi değil tabii ki. 1 araştırma ile bu ispatlanamaz. Cam açmak paraşüt etkisi yapıyor ama klima kadar yakıt tüketimi arttırmaz.

    Eski araçlarda klima daha çok yakıt tüketir. Ayrıca klimayı istediğiniz zaman açabilirsiniz hareket etmenize gerek yok rölanti yeterli.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    See, ya are what ya are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.
  • sizin söyediklerinizemi inanayım yoksa zamanında tv de uzmanın söylediği acıklamalaramı?

    _____________________________
  • Evdeki klimalarda yakıt yok ama o da cayır cayır elektrik yakıyor. Aynı enerji ihtiyacı otomobillerde de var. Onu da ya aracın kendi elektriğinden ya da motorundan mekanik olarak alıyor. Netice itibariyle araçtaki tüm enerji de yakıttan üretildiği için, daha fazla enerji talebi daha fazla yakıta sebep oluyor.


    Teknik olarak farlar bile yakıtı artırır.


    Ayrıca araç içini soğutmak evden daha zordur. Evde küçük bir odayı rahatça soğutursunuz ancak araç hem boyutuna göre çok camı olduğu için hem de dışındaki metal de ısındığı için içini soğutmak ve soğuk tutmak daha zordur.

    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Zaten klima açmayarak yakıttan elde edilen 5-10 liralık tasarrufu elde bol bol duş alarak su faturasına ödersiniz.  

    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • EzoBride kullanıcısına yanıt

    trol hesaplara acilen müdahele edilmesini istiyoruz böyle bir konu sadece dalga geçilmek amaçlı açılabilir başka bir sebep na mümkün




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 19 Haziran 2022; 15:32:25 >
    _____________________________
  • Esnaf_TV kullanıcısına yanıt
    Umarım Tv uzmanlarından Türkçe konuşmayı da öğrenirisin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    See, ya are what ya are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.