Şimdi Ara

Sıcak klima yakıt yakar mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
1
Favori
21.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar aracım 2020 egea benzin . Aracın sıcak kliması direk motorun sıcağını üflüyor diye bir bilgi aldım . Sıcak klima açtığımızda benzin yakar mı ? Sonuçta motorun sıcağını içeri veriyor benzinlik bir durum göremiyorum o yüzden sordum ?



    Sıcak klima yakıt yakar mı ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sıcak Klima Yakıt Yakar mı?

    Klimalar, araçların iç mekanlarını soğutmak veya ısıtmak için kullanılan cihazlardır. Peki, sıcak klima yakıt yakar mı?

    Evet, sıcak klima benzin yakar.

    Araba klimaları, genellikle "A/C" (klima) düğmesiyle etkinleştirilen bir kompresör kullanır. Kompresör, aracın motorundan güç alır ve bu da yakıt tüketiminde artışa neden olur.

    Sıcak klima, aracın motorunu soğutmak için soğuk klima ile aynı kompresörü kullanır. Ancak sıcak klimayı kullanırken, kompresör daha uzun süre çalışır ve daha fazla güç tüketir. Bu da yakıt tüketiminin daha da artmasına neden olur.

    Arabada sıcak klima ne kadar benzin yakar?

    Arabada sıcak klimanın yakıt tüketimine etkisi, araç modeline, klima ayarlarına ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, sıcak klimayı kullanmak yakıt tüketimini %5 ila %15 oranında artırabilir.

    Yakıt tasarrufu için ipuçları:

    • Aracını park halindeyken klimayı kapat.
    • Aracını gölgede park et veya güneşten koruyucu bir örtü kullan.
    • Aracın camlarını mümkün olduğunca kapalı tut.
    • Gerekmediğinde klima filtresini temizlet veya değiştir.

    Sıcak klimanın yakıt tüketimini anlamak, bilinçli sürüş alışkanlıkları geliştirmene ve yakıt tasarrufu yapmana yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Araçtaki enerji harcayan her donanım (fan, küçük bir ampul) az ya da çok yakıt sarfiyatına sebep olur. Mesela aracın zayıf bir araçsa veya akün sorunluysa farları açınca rölanti devrinin yükseldiğini görürsün. Küçük bir ampül dahi olsa enerji ihtiyacı olduğunda şarj dinamosu motora biraz daha fazla yüklenir ve yakıt sarfiyatına sebep olur

  • Sorulmak istenen şey belli: Hayır yakmaz.

    Kışın da auto konuma alıp ac tuşuna basarsanız camlarınız buğu yapmaz. Doğru kullanım budur.
  • Benim bildiğim ac düğmesine basıldığında kompresör çalışıyorsa yazın soğukta ne kadar yakıyorsa kışın sıcakta da o kadar yakar. Yok sadece fan çalışıyorsa çok daha az etkisi olur yakıta.
  • Klimalı araçlarda iki çeşit ısınma vardır, biri motor ısınınca motorun ısısından faydalandığın ısınma, diğeride motor soğukken aracın klimasından faydalandığın ısınma. Her ikiside ekstra yakıt yaktırır. Motor ısısını kullanıyorsan ısınmak için, motorun ısısını içeri verdiğin için motor normal sıcaklıktan belli bir süre sonra ısı kaybına uğrar, bu ısı kaybını telafi etmek için biraz daha yakıt yakmaya başlar.

    Yani sonuç her ikiside yakıt harcar.
  • Yakıt harcar her ikisinde de.
  • Devede piresir harcaması. Kalorifer de yakıt harcar cümlesini kuracak kadae yakıt harcandığını düşünen bıraksın o arabayı kullanmasın.
  • benim araçda ki gibi elektirlikli ısıtıcı yoksa yakmaz. Benima araç motor ısınana kadar ptc adlı cihazı kullanaak ısınma sağlıyor buda motora 0.3 daha yakıt sarfiyeti ekliyor anlık tüketimde.

  • bir arkadaşım vardı, dizel aracında sürekli kalan mesafe 5 km yazana kadar mazot almazdı, alınca da hep 50 liralık alırdı. araba çok yakmasın diye sıcak kalorifer bile açmazdı ne yaptımsa ikna edememiştim kalorifer açmanın klimayla aynı olmadığına ne zaman bu tarz soru görsem aklıma o gelir
  • Yıllardır klimayı yanlis kullaniyomusum simdi ogrendim. Acaba motor isisi icin hangisine basmamız lazim simdi arkadaşlar?
    Auto ve ac basarsak ne oluyor tam olarak?
    Bir de motor sogukken on cam bugusu cozmek icin motorun isinmasini beklemeden (fazla yakit yakarak) nasil kullanmaliyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster

    Fan o kadar bile etkilemez bence

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yharf

    Yıllardır klimayı yanlis kullaniyomusum simdi ogrendim. Acaba motor isisi icin hangisine basmamız lazim simdi arkadaşlar?
    Auto ve ac basarsak ne oluyor tam olarak?
    Bir de motor sogukken on cam bugusu cozmek icin motorun isinmasini beklemeden (fazla yakit yakarak) nasil kullanmaliyiz?

    sıcak klima acarsanız soğuk klima kadar yakmaz ama yakıtı yükseltir tek faydası temiz hava olur. cam buğu yapmaması için araca biner binmez hemen fanı açın dış sirkülasyon modunda ön cama verin.

  • Klima yakıt harcar zaten :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Arabamın kullanım kitapçığında kaloriferin ve diğer elektrik tüketicilerinin yakıt tüketimini arttırdığıyla ilgili bilgiler var. Kalorifer fan gibi şeyler alternatöre yük bindirir buda yakıt tüketimini arttırır alternatörü beslemek için diyordu bilmiyorum.

    Şimdi benim araçta A/C tuşuna basmıyorum sıcaklığı 27 ye getiriyorum fanıda ortaya ayarlıyorum anlık yakıt tüketimi 0.6 dan 0.9 a çıkıyor, AC yede basarsam 1.4 oluyor. Klimanın yakıt tüketimini arttırdığını hepimiz biliyoruz motorun yapısı gereği evet çünkü kompresör çalıştırıyor ve havayı soğutup veriyor evet ama Acaba sadece fanı açıp sıcağa getirince yani kaloriferi açınca yakıt tüketimini etkilemiyor diye yanlış bi tecrübeyemi sahibiz ? çünkü bende kaloriferin yakıt tüketimini etkilemediğini düşünenlerdendim hep, dışardaki havayı motor suyunun sıcaklığı sayesinde içeriye sıcak olarak veriyor bu nasıl yakıt tüketimini etkileyebilir diye düşündüm fakat anlık tüketimdeki 0.3 artışı görünce bi şüpheye düştüm

    Pazartesi bi daha bakacağım yinede, siz ne düşünüyorsunuz ?




  • Kardeşim sende arabanda sıcak hava üflesin istiyorsan ac tuşuna basmayacaksın. Sıcak havayı zaten motor ısısıyla içeriye veriyor, ac ye basarsan kompresör çalışır klima gazını dolaştırır ekstra yakıt sarfiyatı yapar. Arabalardaki klimalar sadece soğuk üflemek için yapılmışlardır tek yollu vanaya sahipler, ev tipi gibi 3 yollu vanaya sahip değiller.

    Ev tipi klimalardan olsaydı araçlarımızda, sabahları ilk çalıştırmada sopsoğuk motorda bile içeriye sıcak hava verilebilirdi fakat hangi araç olursa olsun ilk soğuk çalıştırmada ac ye bassanızda basmasanızda sıcağa getirip fanı açtığınızda hep soğuk üfleyecektir çünkü motor ısınmamıştır ev tipi klimalar öyle mi ? Değil. -20 olsun isterse, 29 dereceye getirip yaz moduna alıp klimayı çalıştırın anında sıcak üfler. Mühendislik tasarımdan dolayı böyledir

    Siz soğuk hava istiyorsanız mecburen ac ye basıp dereceyi 22 ve altına getireceksiniz, ac ye basmadan sıcaklığı düşürüp fanı açarsanız içeriye soğuk hava gelmez ve kötü kokar. Ama sıcak için öyle bi şart yok. Ac ye basmadan sıcak ayarına getireceksiniz fanı çalıştıracaksınız bitti arabanın motorunun sıcak olması gerektiğinide unutmayalım

    Eğer siz kaloriferi açtığınızda ac tuşu yanıyorsa elinizle kapatın geçin, ha ön cam buğulanırsada ön cam reziztansına basın veya bölge klapesini kendiniz ön cama verin o buğuyu hemen çözer, klima soğuğu verirseniz daha çabuk çözer yada sıpsıcak hava verirseniz yine çözer ama daha geç çözer, çünkü araç içindeki ısıyla camın ısısı aynı olmuştur artık




  • @predator93
    @zotacing
    Cok tesekkur ederim ustadlar... ic anadoludayim. Ön camı buz kazıyıcıyla kazıyorum ama icerden bugu yapiyordu. Gidecegim yer zaten 18dklık mesafe. Isinmasini bekliyorum 12dk civari zaman geciyordu
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.