B+ diye bir şey yok bence, ya B'sin ya C. |
Golf ile Egea kıyaslayanlar- Fia Egea B segmenttir- Değerlendirme(Tofaş'ta B segment sedan demiş.) (9. sayfa)



-
-
Octavia da bazı avrupalı inceleme sitelerinde D segmente kaydırılmış. Zaten C sınıfındaki en büyük olduğu yetmiyor gibi bazı D segment araçlardan bile her anlamda daha büyük.
-
Fiat'ın şöyle bir arabası var B segmentte. Aynı segmentte iki araba üretmeleri de pek mantıklı değil. O yüzden Agro B Egea C segment oluyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevilFiat'ın şöyle bir arabası var B segmentte. Aynı segmentte iki araba üretmeleri de pek mantıklı değil. O yüzden Agro B Egea C segment oluyor.
Argo'ya zaten değindim, Renault yurtdışında Clio ve Sandero'yu da Renault olarak satıyor, B segment piyasası çok büyük olduğu için 2 model çıkarabiliyor bazı firmalar.
Egea'nın B segment olmasına ana etken 500L şasisi, 2012'de çıkan Viaggio'dançok daha küçük olması, üretici firmanında 2015'te B Sedan üreteceğiz demesi. Zaten Fiat son 20 yılda TR geneli C segmentlerde hiç tutulmadı.
VW'in Polo'dan bozma iki B segment Crossover'ı var mesela.
T-CROSS
TAİGO
POLO SEDAN - B SEDAN
VW VOYAGE - B SEDAN ( Eski Polo ile çok benzer, eski Polo'nun güncellenip kalitesi kısılmış hali diyebiliriz. A segment değil çünkü orada Fox ve Up var.)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Huan8Octavia da bazı avrupalı inceleme sitelerinde D segmente kaydırılmış. Zaten C sınıfındaki en büyük olduğu yetmiyor gibi bazı D segment araçlardan bile her anlamda daha büyük.
Egea HB bile yurtdışında Ibiza ve A1'e rakip görülüyor. Almanya'da araç B segment kabul edilmiş.
Octavia mevzusu esasaen Golf 2- Favorit kapışmasının Golf 3 - Felicia olarak devam etmesi ve Çek mafyası Czech Mafia'nın ilk Octavia ile yeraltına adım atıp SuperB'yi saymamasından gelir.
Almanlar Favorit'e B segment dedikleri için Çekya intikam olarak son 20 yıldıe Octavia D segment diye geyik döndürüyorlar.
-
Egea ve Troc net B'dir. Dahasını iddia eden net cahildir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yumurta mı tavuktan çıkar, tavuk mu yumurtadan çıkar?
Horoz: Ben onu bunu bilmem işime bakarım.
Ne boş muhabbet yav. Forumu canlandırmak için egea övme veya kötüleme konusu açılıyor sanırsam. Sonra millet sayfalarca birbirini yiyiyor🤓.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: false6
Egea ve Troc net B'dir. Dahasını iddia eden net cahildir.Adlandırmaları yapan net cahil o zaman, CHR de A Sınıfı de olsun bitsin.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Murmeko
Hayatımda gördüğüm en anlamsız konulardan, Avrupa'da segmentler araç boyuna göre ölçülür. Egea'ya B segmenti demek dünyaya düz demekten farksızdır.Dünya duzdur , adaleti yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-61960E1CEEgea HB bile yurtdışında Ibiza ve A1'e rakip görülüyor. Almanya'da araç B segment kabul edilmiş.
Octavia mevzusu esasaen Golf 2- Favorit kapışmasının Golf 3 - Felicia olarak devam etmesi ve Çek mafyası Czech Mafia'nın ilk Octavia ile yeraltına adım atıp SuperB'yi saymamasından gelir.
Almanlar Favorit'e B segment dedikleri için Çekya intikam olarak son 20 yıldıe Octavia D segment diye geyik döndürüyorlar.
Alıntıları GösterDüz mantıkla 308'e, Mazda 3'e, Megane'a i30 a, civic'e ve Golf'e de rakip görülüyor/kıyaslanıyor ve bu mantıkla 308, Mazda3, civic, megane, i30 ve golf de B segment mi oluyor?
Sadece işinize gelen videoları, makaleleri cımbızla seçip alıyorsunuz, çok itici oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 17 Haziran 2021; 17:31:16 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MÜŞAVİRDüz mantıkla 308'e, Mazda 3'e, Megane'a i30 a, civic'e ve Golf'e de rakip görülüyor/kıyaslanıyor ve bu mantıkla 308, Mazda3, civic, megane, i30 ve golf de B segment mi oluyor?
Sadece işinize gelen videoları, makaleleri cımbızla seçip alıyorsunuz, çok itici oluyor.
Alıntıları GösterHocam benim bir şeyi cımbızladığım yok, Tofaş CEO'su kendi ağzıyla ''B Sedan'' üreteceklerini söylemiş, görselini de attım. Tofaş bu arabayı Linea'nın devamı olarak görüyor, Egea/500L şasisi kullanan bir tane bile C segment araç yok, bu araba C segment olsa Bravo'nun devamı olur, Bravo Sedan dediğimiz Viaggio ise Egea Sedan'dan 25 santim uzun bir araba. Bir arabanın yeni kasası 20-25 santim daha kısa olabilir mi? Guilietta şasisinden 500L şasisine geçer mi? Tofaş ve Koç Holding tek başına nasıl C segment araba çıkarsın, bu arabanın yatırımını da Tofaş/Koç yaptı zaten, adamlar Fiesta şasisinden Otosan ile Courier ve Tofaş ile 500L şasisinden Egea yaptı. Geçtiğimiz 5 yılda bunun ekmeğini yedi.
Ek olarak Viaggio Dodge Dart olarak satılırken Egea Latin pazarında Dodge Neon olarak satıldı. Şu an da çoğu Latin ülkesinden çekilmiş durumda ve Egea'nın yerini B segment Attitude ile Cronos alıyor.
Distribütör parayı basınca Türkiye'de 1.5 Corolla 1.6'dan daha iyi deniyor, Octavia ile SuperB kıyaslanıyor vs. vs. link attığınız videolar paralı askerlerin videosu. Benim verdiğim linkler genellikle sivil vatandaşların videoları.
Citro parayı basınca da C4 Cactus C segment olmuştu. Ben mantık kuruyorum, Viaggo'dan daha küçük bir araba ve 500L şasisi kullanıyor, Fiat Linea'da ODD tarafından C segment deniyor
Dodge Dart bu araba. Bu güzellikte, Passat boyutlarında bir araba olsa, Guilietta şasisi kullansa Egea'ya ben B segment mi diyeceğim?
-
quote:
Orijinalden alıntı: false6
Egea ve Troc net B'dir. Dahasını iddia eden net cahildir.T-Roc C segment.
T-Cross B
Taigo B
Gol Track(A diyorlar ama eski kasa Polo gibi bir şey işte. 1.6 atmosferik BSE motor var.
)
Bir de alakasız ama Polo Liftback diye ucube bir araba da var.
Egea kötü, Egea tü kaka demiyoruz ki. B segmentin, yerli C segment rakipleri Corolla ve Civic'ten yapısal özellikleri hariç kötü olmayan bir arabası. Çok satan bir araba, çok sevilen bir araba ama bu arabaya C segment derseniz o zaman çok ağır eleştiriler alır hem arabaya yazık edersiniz hemde boş tartışmalara girersiniz çünkü araba B segment bir araba, B segment araçlar içinde değerlendirirsek bence kozmetiğe uğraşılmış, Linea'ya göre çok iyi olan ama yapısal olarak çok demode bir araba. Şasisi vs. çok eski.
-
Yine kelime oyunu yapıyorsunuz. Egea, 500L şasisi üzerine yapılmadı, 500L, Doblo, Corsa, Doblo Maxi, Linea gibi bir çok araca da temel oluşturan Temelinde GM Small Platformu baz alan ve bu platformun genişletişmiş ve uzatılmış versiyonu üzerine kurulu. Bu platformda Doblo Maxi gibi neredeyse bir kamyonet boyutundaki araçta dahi kullanılıyor. Bu durumda aynı modüler platformun farklı versiyonlarında üretilen tüm araçları aynı sınıfa sokmaya kalkışırsanız işler sadece Fiat adına değil, bir çok marka adına karışır.
Ha şu konuda size de hak veriyorum; keşke bu araç (Egea) için yeniden bir platform tasarlansaydı ve önümüzdeki 10-15 sene bu platform üzerine bu araç geliştirilse ve uzun ömürlü olsaydı ama maalesef diğer fiat modelleri gibi Egea'da yakında tarihin tozlu raflarındaki yerini alacak gibi duruyor.
Yine temel platformdan bağımsız olarak aracın kalitesi üzerine yazacak olursak aynı şekilde ben de isterdim ki en azından bir golf kalitesinde olsaydı keşke kullanılan tüm malzemeler.
E o zaman bu aracın (Yeni platform, kaliteli malzeme) 160 bin lira gibi başlangıç fiyatlarıyla satılması mümkün olur muydu? Biraz gerçek hayata dönelim, geçmişte bu firmanın Bravo gibi kötü bir tecrübesi ortada iken bir daha o riske kolay kolay girmezler, hele de bizim gibi GELİŞMEMİŞ, FAKİR bir ülkede ürettikleri araç için.
Hayaller satılır, gerçekler alınır.
Ek: Daha önce yine başka bir konuda yazmıştım ama sanırım görmek istemediniz, bağlantıyı yine ekliyorum, bu sefer açıklamayı da yazıyım ki burada da görünsün.
"Egea model ailesiyle, Avrupa’da en büyük pazar payına sahip kompakt* sınıfa güçlü bir geri dönüş yaptığına dikkat çeken Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç,"
*Kompakt: compact car, Avrupa'da C segmenti, Small family car ya da medium car olarak da bilinen otomobiller uzunlukları yaklaşık 4100-4600 mm arasında olan, yeterli bir donanım ve performans sunan otomobilleridir. Çok geniş bir model yelpazesine sahip olan alt orta sınıfta, her karoser tipinden araç bulmak mümkündür. Bu nedenle, otomobil dünyasında en çok satılan sınıf kompakt sınıftır.
www.hurriyet.com.tr
Tofaş, 16 yıl sonra Egea ile tekrar otomobil üreticisi oluyorhttps://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-16-yil-sonra-egea-ile-tekrar-otomobil-ureticisi-oluyor-40107460
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 6 Temmuz 2021; 9:40:0 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MÜŞAVİRYine kelime oyunu yapıyorsunuz. Egea, 500L şasisi üzerine yapılmadı, 500L, Doblo, Corsa, Doblo Maxi, Linea gibi bir çok araca da temel oluşturan Temelinde GM Small Platformu baz alan ve bu platformun genişletişmiş ve uzatılmış versiyonu üzerine kurulu. Bu platformda Doblo Maxi gibi neredeyse bir kamyonet boyutundaki araçta dahi kullanılıyor. Bu durumda aynı modüler platformun farklı versiyonlarında üretilen tüm araçları aynı sınıfa sokmaya kalkışırsanız işler sadece Fiat adına değil, bir çok marka adına karışır.
Ha şu konuda size de hak veriyorum; keşke bu araç (Egea) için yeniden bir platform tasarlansaydı ve önümüzdeki 10-15 sene bu platform üzerine bu araç geliştirilse ve uzun ömürlü olsaydı ama maalesef diğer fiat modelleri gibi Egea'da yakında tarihin tozlu raflarındaki yerini alacak gibi duruyor.
Yine temel platformdan bağımsız olarak aracın kalitesi üzerine yazacak olursak aynı şekilde ben de isterdim ki en azından bir golf kalitesinde olsaydı keşke kullanılan tüm malzemeler.
E o zaman bu aracın (Yeni platform, kaliteli malzeme) 160 bin lira gibi başlangıç fiyatlarıyla satılması mümkün olur muydu? Biraz gerçek hayata dönelim, geçmişte bu firmanın Bravo gibi kötü bir tecrübesi ortada iken bir daha o riske kolay kolay girmezler, hele de bizim gibi GELİŞMEMİŞ, FAKİR bir ülkede ürettikleri araç için.
Hayaller satılır, gerçekler alınır.
Ek: Daha önce yine başka bir konuda yazmıştım ama sanırım görmek istemediniz, bağlantıyı yine ekliyorum, bu sefer açıklamayı da yazıyım ki burada da görünsün.
"Egea model ailesiyle, Avrupa’da en büyük pazar payına sahip kompakt* sınıfa güçlü bir geri dönüş yaptığına dikkat çeken Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç,"
*Kompakt: compact car, Avrupa'da C segmenti, Small family car ya da medium car olarak da bilinen otomobiller uzunlukları yaklaşık 4100-4600 mm arasında olan, yeterli bir donanım ve performans sunan otomobilleridir. Çok geniş bir model yelpazesine sahip olan alt orta sınıfta, her karoser tipinden araç bulmak mümkündür. Bu nedenle, otomobil dünyasında en çok satılan sınıf kompakt sınıftır.
www.hurriyet.com.tr
Tofaş, 16 yıl sonra Egea ile tekrar otomobil üreticisi oluyorhttps://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-16-yil-sonra-egea-ile-tekrar-otomobil-ureticisi-oluyor-40107460Hocam sizin dedikleriniz kabul edeyim, Egea'nın şasisiyle ilgili yazdıklarımı hiç dikkate almasak bile sonuçta C segment hiçbir araçta kullanılmayan bir şasi. Egea C segment olsa Bravo ve Viaggio'nun devamı olmak zorunda olmaz mı? Citroen C4 Cactus'u makyajlayıp C segment demedi mi? Distribütör olsam bende C segment derdim.
Onlardan daha güncel olmasına rağmen onların şasisinden daha eski ve hiçbir C segmentte olmayan minivan-ticari araç şasisine sahip. Bravo'nun Sedan karoserli versiyonu Dodge Dart olarak satılıyordu, Dodge Dart bu makine. Guilietta paltformu kullanıyor.
Egea C segment ise bu araba ne? 2015'te C segment yapacak adam neden 2013'te Passat B6'dan büyük D segment gibi C Sedan yapsın?
Sizin dediğiniz açıdan bakmaya çalışıyorum ama Fiat Egea zaten Tofaş-Koç yapımı, C segment olsa Sedan karoserli versiyonu Dodge Dart yani Fiat Viaggio'dan nasıl çok daha küçük olabilir ki?
Üstteki araba gelseydi, Guilietta platformu, güçlü motorlar ve iyi bir iç mekan kalitesi vs. ile Golf parasına gelecekti, burada Fiat'ı suçlamıyorum sizin dediğiniz doğru ama bu açıdan bakarsak Egea'nın Bravo'nun devamı olması gerekiyor, kesinlikle Bravo'nun devamı değil, Sedan karoserinde Viaggio-Dart'a göre Linea-Egea boyutlarındaki gibi tıfıl kaldığı bir gerçek.
Viaggio ve Dart'ta, 2013 yılında yarı dijital gösterge tablosu ve ambiyans aydınlatması varmış. 2021 Egea Lounge'de ambiyans aydınlatması halen yok.
Dart/Viaggio kokpii bu şekilde.
Latin pazarında da Egea çoğu ülkeden çekilmiş, Dodge Neon olarak satılıyordu, şu an Dodge Neon yerine Meksika'da Dodge Attitude isimli Mitsubishi Attrage gelmiş. Egea'nın yerine gelen araba Atrrage yani B segment. Fiat Argo'nun da Fiat olarak satılmaya başlamasından sonra Egea'nın Latin pazarından çekilmesi B segment olduğunun bir başka göstergesi. Geçen sene Dodge Mexico sitesinde Charger'ın yanında Egea duruyordu.
Latin ülkelerinde de Egea B segment olarak kabul ediliyor. Egea Sedan 4,53 mesela Chevy Onix 4,47 metreymiş. Boyut olarak bizim ülkemize yeni kasa B Sedan'lar Taliant haricinde gelmediği için hepsinin büyüdüğünü anlayamıyoruz.
divergentex
Mejores autos sedanes subcompactos 2021 - DivergenteXhttps://divergentex.mx/mejores-autos-sedanes-subcompactos-2021/Avrupa pazarında Egea için işler pek iyi gitmiykor, Sandero tek başına Haziran ayında Egea'nın SW+HB+Sedan+Cross satış toplamından fazla satmış.
-
Segmenti boyut genişlik belirler sonra donanım , yalıtım vs belirler
Bmw 3 serisi D segment diye geçer ama aslında Premium C segment
Egea boyut olarak evet C segment ama malzeme kalitesi olarak bence B plus
Ben hep diyorum madem Egea yerli üretim Türkiye içinde satılan Egea arabalar neden bu kadar leş? Ergonomik koltuklar , yumuşak plastikler , daha iyi yalıtım vs vs hani yerli farkı? Donanım vs geçin bugün aliexpressden otomatik kararan dikiz aynasıda alıyorsun , koltuk ısıtmada en kral android teypde park sensörü vs onlar artık donanım değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Punto nun yerine yeni bir b segmenti araç çıkaracakmış Fiat.Yani egea yı b olarak görmüyor firma
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ƀ segment
-
Sevgili forumdaşım,
Ben gerek Ülkemizde ve gerekse Avrupada araç satışlarında resmi kurumların değerlendirmelerini baz alıyorum ve bu kurumlar tarafından araç Compact sınıfta değerlendiriliyor.
Örneğin ülkemizde ODD C segment diyor, Avrupa'da Ncap C segment diyor, bu alanda sektörün önde gelenlerinden jato C segment olarak değerlendiriyor. Aşağıya bu kurum ve firmaların Egea/Tipo için birer örnek bağlantılarını ekliyorum.
Onun ötesinde bu münazarayı uzatmakta bir fayda da görmüyorum. Size göre B segment olsun, bana göre C segment olsun, Ahmet efendi A segment desin, Veli efendi de D segment desin. Bizim burada ne dediğimizin bir mana ve ehemmiyeti de bulunmuyor, tüketici tercihini etkileyecek en ufak bir katkımızın ya da etkimizin olduğunu düşünmüyorum. Kaldı ki böyle bir görev veya amacımızın olmadığı da aşikar. Hal böyleyken, konuyu kendi adıma burada noktalamayı uygun görüyorum.
ODD
http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/1811/Model%20Dokumu%20Mart%272017.pdf
NCAP
www.euroncap.com
Resmi Fiat Tipo 2016 güvenli derecelendirme sonuçlarıhttps://www.euroncap.com/tr/results/f%c4%b1at/tipo/25458JATO
https://www.jato.com/europe-jul16-big-changes-compact-segment//
-
quote:
Orijinalden alıntı: MÜŞAVİRSevgili forumdaşım,
Ben gerek Ülkemizde ve gerekse Avrupada araç satışlarında resmi kurumların değerlendirmelerini baz alıyorum ve bu kurumlar tarafından araç Compact sınıfta değerlendiriliyor.
Örneğin ülkemizde ODD C segment diyor, Avrupa'da Ncap C segment diyor, bu alanda sektörün önde gelenlerinden jato C segment olarak değerlendiriyor. Aşağıya bu kurum ve firmaların Egea/Tipo için birer örnek bağlantılarını ekliyorum.
Onun ötesinde bu münazarayı uzatmakta bir fayda da görmüyorum. Size göre B segment olsun, bana göre C segment olsun, Ahmet efendi A segment desin, Veli efendi de D segment desin. Bizim burada ne dediğimizin bir mana ve ehemmiyeti de bulunmuyor, tüketici tercihini etkileyecek en ufak bir katkımızın ya da etkimizin olduğunu düşünmüyorum. Kaldı ki böyle bir görev veya amacımızın olmadığı da aşikar. Hal böyleyken, konuyu kendi adıma burada noktalamayı uygun görüyorum.
ODD
http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/1811/Model%20Dokumu%20Mart%272017.pdf
NCAP
www.euroncap.com
Resmi Fiat Tipo 2016 güvenli derecelendirme sonuçlarıhttps://www.euroncap.com/tr/results/f%c4%b1at/tipo/25458JATO
https://www.jato.com/europe-jul16-big-changes-compact-segment//
Değerli hocam tersten geleyim:
Accent Blue B segment mi?
Evet.
Fiat Linea B segment mi?
Evet.
Bu iki araba da ODD tarafından C segment kabul edilmiş.
Yani ODD siyaha beyaz diyen bir kurum.
C4 Cactus'e de dediğiniz kurumlar Citroën'in saçma hamlesi sonrası C segment demişti.
Ben yerini aldığı modele bakıyorum, Bravo'nun devamı olması gereken araba 500L yani B segment minivan şasisine sahip.
Focus IV'ün Tourneo Courier şasisine geçmesi gibi bir şey bu.
Bravo'nun devamı olan bir araba alt segment ve demode bir şasiye nasıl geçebilir ki?
Zaten Latin pazarında Dodge Neon C segment boyutlarında B segment olarak pazarlanmış.
Linea'ya göre bakarsak Egea cuk oturuyor.
Siena
Albea
Linea
Egea
Hepsi de A harfi ile bitiyor.
(Son kısım ironiydi.)
',:^)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mendieta58
Punto nun yerine yeni bir b segmenti araç çıkaracakmış Fiat.Yani egea yı b olarak görmüyor firmaEgea'yı Fiat değil Tofaş-Koç Holding yaptı.
Latin pazarında Dodge Neon olarak satılıyordu, şimdi Neon yerine Dodge Attitude satılıyor.
https://www.dodge.com.mx/modelos/attitude-2021
Segmentleri boyutla belirlemek artık anlamsız, Honda City HB, Golf'ten daha uzun, City Sedan 4 metre 55 santim.
Taliant'ın genişliği Megane'dan geniş, Passat'la aynı genişlikte...
Boyutlara girmeye gerek yok, yerini aldığı modele bakmak lazım.
Bu arada Egea genel olarak Polo'dan zayıf bir araba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X