Şimdi Ara

V kayışı değiştim ilginç bir soru ? Sorun ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 2012 Cooper s aracım var. Aracımda v kayışı değiştim. Değişimden sonra alternatörün kafasına göre devreye girip girmediğini gördüm. Yani kayışın bağlı olduğu bir parça bir dönüyor bir dönmüyor.

    Bunu aklım almadı, aynı kayış alternatör, klima ve krank miline bağlı değil mi, krank mili araç çalışırken sürekli dönmüyor mu , bu parça nasıl dönmeden duruyor ?

    Araç biraz ısındıktan sonra bu parça sürekli dönüyor, usta aracın ısınmak için devirdaim i devreye almadığını, ısındıktan sonra aldığını söyledi, araçla yol yaptım hararet yok devirdaim çalışıyor. Anlamadığım bu kayış sürekli dönmüyor mu =?



  • Yeni motorlarda böyle tasarruf tedbirleri var. Devridaimde olabilir. Klimada kompresöründeki gibi içinde ayrı bir kavrama/kuplaj var, gerektiğinde çalışıyor. Alternatörde kavrama şimdiye kadar görmedim. Çünkü alternatörden elektrik alınmazsa sürtünmesi zaten yok gibi bir şey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 2 Kasım 2019; 18:3:13 >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam dediğiniz gibi içinde ayrı bir kavrama gibi bir şey var galiba.

    Belki de gördüğüm şey alternatör değil devirdaim falandır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 2 Kasım 2019; 18:42:41 >
  • Alternator olduguna emin misiniz yani şarj dinamosu? Video çekip atarsanız aslında çok iyi olur
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    1A Auto Partsyoutube
    How to Replace Serpentine Belt 07-13 Mini Cooper S
    https://www.youtube.com/watch?v=TYcPp4WaIbI&t=407s
    hocam şu videoda dakika 6.28 de sağ üstte bir şekil çıkıyor. krank-alternatör-klima şeklinde. Eğer alternatör belirttikleri yerde ise evet bendeki alternatörün olduğu parça idi ve dönmüyordu. Arada 10 saniye kendini devreye alıyor sonra geri çıkıyordu ( araç soğukken ). araç ısındığında sürekli devrede.

    Ama anlayamıyorum bu krank sürekli dönen bir şey değil mi döndüğü zaman kayış da dönüyor bu alternatör nasıl dönmüyor ?




  • Şöyle söyliyim, yeni araçlar cırcırlı kasnağa sahip.Sizin dediğiniz kayışın oturduğu yer dönmüyor dimi yanlış anlamadım?
    Bu kasnakta sorun olduğu zaman dışı döner ama içini döndürmez ve şarj keser yada ses yapar.
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Hocam kayışta hareket yok. Bunu aklım almıyor zaten kayış oynamıyordu. Araç biraz ısınınca parçalar dönmeye başlıyor.

    Şu an aracı kullanıyorum sorun yok, devirdaim vs herşey sorunsuz ama bu meseleyi aklım almıyor bu kayış kranka bağlı değil mi krank araba çalıştığında dönmüyor mu bu kayış nasıl hareketsiz kalıyor ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Kasnağın içinde elektro mıknatısla çalışan debriyajlı bir mekanizma var hocam. Gerektiği zaman mıknatıs aktif edilir. Bu da iç kasnağın, dış kasnağa kilitlenip beraber dönmelerini sağlar.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yani krank her zaman dönse de kayış her zaman dönmeyebilir ?
  • Bu olayın bir benzerini de sümbülü olan arkadaşımla iddialaşma sonucu yaşadık. Araç olduğu yerde rölantide çalışırken klima açıksa kompresör devamlı devrede kalmaz. Gerektiğinde devreye girer ve çıkar demiştim. Öyle şey mi olur sürekli devrede kayış devamlı dönüyor gibisinden konuşmuştu. Kompresörün devreye girdiği çıt sesi belirli aralıklarla klimayı kapatmadığın halde gelince kendisi de ikna olmuştu.
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Hayır kayış her zaman döner. Bu dediğim kilitlenme-ayrilma olayı klima kompresöründe olur. Alternatörde de olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Kayış dönmüyor bende :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.