Şimdi Ara

SERT SÜSPANSİYONLU ARAÇ NASIL KONFORLU HALE GETİRİLİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
2
Favori
121.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ÜST başlıkta da belirtiğim üzere sert süspansiyonlu araçlar konforlu hale getirebilinir mi
    1-2008 honda civic sedana bindim binmez olaydım çukurlara girince sanki arcın bir kısmını oracıkta bırakıyoruz sandım
    2- otobanda akılalmaz asfalt sesi
    aracın gösterge paneli ve dış estetiği bir harika gelgelelim üst başlıktaki konu insanın canını sıkıyor
    ne yapmalı ki en azından (süspansiyon- asfalt sesi konusunda) 99 passat konforunu yakalayalım

    faydalı bilgiler verirseniz sevinirim



  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    ÜST başlıkta da belirtiğim üzere sert süspansiyonlu araçlar konforlu hale getirebilinir mi
    1-2008 honda civic sedana bindim binmez olaydım çukurlara girince sanki arcın bir kısmını oracıkta bırakıyoruz sandım
    2- otobanda akılalmaz asfalt sesi
    aracın gösterge paneli ve dış estetiği bir harika gelgelelim üst başlıktaki konu insanın canını sıkıyor
    ne yapmalı ki en azından (süspansiyon- asfalt sesi konusunda) 99 passat konforunu yakalayalım

    faydalı bilgiler verirseniz sevinirim


    Civic'e çok defa binme fırsatı yakaladım açıkcası süspansiyonları bahsettiğiniz kadar sert değildi hb'i deseniz anlarım fakat sedanı bahsettiğiniz kadar sert bir süspansiyon yapısına sahip değil en azından benim bindiğim araç değil acaba bindiğiniz civic'in süspansiyonlarında bir sorun olma ihtimali varmı?Bir çok c sınıfı araca bindim bir çoğundan yumuşaktır civic'in süspansiyonları aslında.

    Asfalt sesi için lastik seçimi çok önemli yumuşak hamurlu lastik kullanımı sesi çok büyük ölçüde azaltır onun dışında gövde altına,davlumbazlara ziebart vs. gibi yerlerde yalıtım yaptırılabilir.




  • Üreticinin,ş.içi-ş.dışı tavsiye ettiği lastik basınçlarının 1-2 PSI üstüne çıkılması bile konforu ciddi oranda etkileyebilir..
    Bu ayrıntıya da dikkat etmeli.Yollarımız malum..
  • Seat Leon buna örnek bir araç, çok güzel ve yol tutuşu harika araç fakat , Balıkesir - İzmir gibi 180 km lik bir yol yapıyorsunuz sanki 750 km yol gitmiş gibi oluyorsunuz. Yolu çok hissettiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KemalKSK -- 12 Ocak 2010; 0:08:41 >
  • amortisör değişse yani
    şu anki yağlı zannedersem gazlı amortisör takılsa değişir mi
  • gazlı amortsör taktırsak konforunda değişiklik olur mu
    peki hangi marka tavsiye edersiniz
    sadece amortisör değiştirmek yeterli mi
    bu arada ziebart ses yalıtım yaptırmayı tavsiye eder misiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    amortisör değişse yani
    şu anki yağlı zannedersem gazlı amortisör takılsa değişir mi


    Tabiki değişecektir.

    Bunun üzerine daha yumuşak lastik doğru basınçlarda kullanılırsa ve araçda gerekli yerlere pütür attırılır veya ona benzer yalıtım yaptırılırsa baya bi gelişme sağlanır diye düşünüyorum.
  • bu sizin yol tutuşunuzu direk olarak etkileyecek....
    ayrıca içeri gelen lastik sesi pek değişmeyecektir lastikleri değiştirmediğiniz sürece....

    bence önce yumuşak hamurlu lastik alın michelin nokian gibi... gene dayanamazsanız öyle değiştirin derim...
    lastik sesi için kapı içi yalıtım ve arabanın altına komple yalıtım yapan yerler var sesi azaltmak için işe yarayaiblir...
  • Yol sesini engellemek için çamurluk davlumbazlarına zift veya izolasyon malzemesi veya keçe tarzında ürünler kaplattırabilirsiniz + Yol sesi azalmasını istiyorsanız mutlaka Nokian alın lastik olarak.
  • siz heralde hic grande punto ya binmediniz...sonra o honda civic sedanin icinde yatarsiniz =)....saka bir yana benimde aracim grande punto bilindigi uzeri suspansiyonlari gayet sert...yol tutusu cok iyi fakat artık cukurlardan kacayim tumseklere yavas gireyim derken 20 binde bir balata bitiriyorum cok frene basmaktan...artık canimi sıkıyor...suspansiyonlarin dısında sorunum yok..bi ara amortisörleri degistirmeyi dusundum fakat guvenlik acisindan sorun olurmu olmazmi bilemiyorum...yani arkadas bir suspansiyon bu kadarda sert yapılmazki...milletin patır patır gitti yolda ben tıs tıs gidiyorumki icim dısıma cıkmasin =)...
  • amortisör yetkili eller vasıtasıyla yapılsa bile güvenliğimize mal olur mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENIGMA

    siz heralde hic grande punto ya binmediniz...sonra o honda civic sedanin icinde yatarsiniz =)....saka bir yana benimde aracim grande punto bilindigi uzeri suspansiyonlari gayet sert...yol tutusu cok iyi fakat artık cukurlardan kacayim tumseklere yavas gireyim derken 20 binde bir balata bitiriyorum cok frene basmaktan...artık canimi sıkıyor...suspansiyonlarin dısında sorunum yok..bi ara amortisörleri degistirmeyi dusundum fakat guvenlik acisindan sorun olurmu olmazmi bilemiyorum...yani arkadas bir suspansiyon bu kadarda sert yapılmazki...milletin patır patır gitti yolda ben tıs tıs gidiyorumki icim dısıma cıkmasin =)...


    Hocam B sınıflarının genel sorunudur bu heleki lastiklerin yanak kalınlığı düşükse dahada beter.

    Hiç 16" jantlı 45 yanaklı fiesta'ya bindiniz mi?Ben bindim ve böbrek taşı olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum ne var ne yok dökersiniz arabada.

    Hiç Corsa C spor paket araca bindiniz mi?Tavsiye etmiyorum iç organlarınızın yer değiştirmesinden ötürü hayati tehlike yaşayabilirsiniz.

    Güya sınıfının en yumuşak araçlarından biridir honda jazz 10 ay boyunca kullandım evet sınıfına göre çok iyiydi fakat bazen çukura yanlışlıkla girerken daha doğrusu son anda farkettiğimde daha çukura girmeden gözlerimi kısar kendimi sıkardım çünkü sonrasında oluşçak tepkiyi biliyorum

    B sınıfı araçların kaderi bu heleki şimdi koca koca jantlar moda oldu 185/55/16 lastik koymuşlar jazz'a eyvallah yol tutuşu arttırıyordur fakat o kadar az yanak mı olur sanki ferrari




  • civic sedan yumuşak sayılabilecek bir süspansiyon sistemine sahip bir araçtır.

    lastik sesi konusu civic kullanıcılarının en büyük sorunlarından bir tanesi. uzun yolda dayanılmaz hale geliyor. 4 saat bozuk (tırtırlı) asfaltta gittikten sonra resmen gerilmiş, abuk subuk şeylere çatar olmuştum.

    aracın konfor katsayısını arttırmak isterseniz en ucuz yol lastik yanaklarını genişletmektir. üretininin izin verdiği sınırlar dahilinde en geniş yanağa sahip lastiği takarsanız (ki bu da sanırım 195-65-r15'tir) yoldaki darbeleri lastik daha çok emeceğinden rahatlarsınız. süspansiyon sistemini de değiştirmek bir çözüm tabi ki; ancak yumuşak süspansiyon takarak aracın sürüş dinamiklerinde ciddi farklılıklar meydana geleceğinden sürüş güvenliğiniz düşebilir.

    tercih sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ENIGMA

    siz heralde hic grande punto ya binmediniz...sonra o honda civic sedanin icinde yatarsiniz =)....saka bir yana benimde aracim grande punto bilindigi uzeri suspansiyonlari gayet sert...yol tutusu cok iyi fakat artık cukurlardan kacayim tumseklere yavas gireyim derken 20 binde bir balata bitiriyorum cok frene basmaktan...artık canimi sıkıyor...suspansiyonlarin dısında sorunum yok..bi ara amortisörleri degistirmeyi dusundum fakat guvenlik acisindan sorun olurmu olmazmi bilemiyorum...yani arkadas bir suspansiyon bu kadarda sert yapılmazki...milletin patır patır gitti yolda ben tıs tıs gidiyorumki icim dısıma cıkmasin =)...


    Hocam B sınıflarının genel sorunudur bu heleki lastiklerin yanak kalınlığı düşükse dahada beter.

    Hiç 16" jantlı 45 yanaklı fiesta'ya bindiniz mi?Ben bindim ve böbrek taşı olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum ne var ne yok dökersiniz arabada.

    Hiç Corsa C spor paket araca bindiniz mi?Tavsiye etmiyorum iç organlarınızın yer değiştirmesinden ötürü hayati tehlike yaşayabilirsiniz.

    Güya sınıfının en yumuşak araçlarından biridir honda jazz 10 ay boyunca kullandım evet sınıfına göre çok iyiydi fakat bazen çukura yanlışlıkla girerken daha doğrusu son anda farkettiğimde daha çukura girmeden gözlerimi kısar kendimi sıkardım çünkü sonrasında oluşçak tepkiyi biliyorum

    B sınıfı araçların kaderi bu heleki şimdi koca koca jantlar moda oldu 185/55/16 lastik koymuşlar jazz'a eyvallah yol tutuşu arttırıyordur fakat o kadar az yanak mı olur sanki ferrari



    evet aynen oyle...daha arabayi yeni aldigimda saglam bir cura girdim girmez olaydim...lastikler fırladi sandim resmen...ama artık alistim...=)...zan zunn idare ediyoruz...zaten gecen bir kasise girdim baya yuksek ve genismis ama uzerinde boya fln yok istanbul buyuk sehir belediyemiz sagolsun kamufle etmis kasisi nasil olurda insanlar gormeyip ustunden ucar diye....cokta gectigim yol degil farketmedim aksam aksam bir ucmusum uzerinden 4 teker havandi resmen...dedim bu sefer kesin alt takımı biraktim...ama bisi olmadi sukur...ama belki yumusak suspansiyon olsa o hızla, o yukseklikte ve genislikte kasisten gecsem heralde kontrolu kaybederdim...sahsen arabanin istifi bile bozulmadi havalanmasi dısında =)...hosuma gitmedi degilde kafayi tavana vurdum =)..




  • ben olsam yalıtım düşünürdüm sadece sert süspansiyon=yol tutuşu
    bir arkadaşımda m3 cabrio vardı 0 almıştı almanya'dan 90.000€ ya (2005 yılıydı diye hatırlıyorum emin degilim)ilk çukurda arabayı durdurdum ön takım indi diye
  • Yanlış olmasın gazlı amortisörler karakter olarak yağlı amortisörlerden daha serttir hızlı tepki vermesi nedeniyle.
  • Antiparantez, sert süspansiyon üreticilerin ISO 3888-1 gibi standartları karşılamasının en ucuz yoludur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    1-2008 honda civic sedana bindim binmez olaydım çukurlara girince sanki arcın bir kısmını oracıkta bırakıyoruz sandım
    2- otobanda akılalmaz asfalt sesi



    Üstat yorumlarına tamamen katılıyorum, araçta 4 kişi varken ve bagajda yüklüyken, uzun yolda girdiğim her çukur ve tümsekte lastik çamurluğa vuruyor gibi sesler geliyor bu yüzden herzaman diken üstünde sürüyorum arabayı, aman yolda çukur varmu şu tümsekten kaçayım vs. bende bu yüzden çok soğudum arabadan.

    Yol sesi için benim bir arkadaş yalıtım yaptırdı ses biraz azaldı diyor ama yaptırmasamda çok fark etmezmiş diyor.
  • bence sen aracını bir servise göster civic süspansiyonları sınıfında ki diğer araçlara göre bile daha yumuşaktır, hatta virajlarda falan kullanıcını tedirgin edecek bir şekilde yana atar civicler, bu kadar rahatsızlık vermemeli diye düşünüyorum.
  • Lastik seçimi seste çok etkilidir. Araba lastikleri 4 yıl ve 50.000 km'yi geçtiği zaman yumuşaklığını ve kauçuk özelliğini kaybediyor. Lastik yol tutuşu belirgin şekilde düşüyor ve sesi de çok artıyor.

    Civic yumuşak süspansiyonlu bir arabadır, lastik basınçlarınıza bir bakın diyorum. Lastik basınçları fazla olursa konfor ciddi oranda azalıyor. Lastik başınçları normal ama hala konforsuz/sert geliyorsa, siz daha önce Ford Taunus veya gemi gibi bir Amerikan arabasına biniyordunuz diye düşünecem.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.