Şimdi Ara

SERT SÜSPANSİYONLU ARAÇ NASIL KONFORLU HALE GETİRİLİR (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
114
Cevap
2
Favori
121.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • volvo s90 da arka süspansiyon sistemi otobüslerdeki gibi körüklü olacakmış bu acayip bir avantaj aynı scaniadaki gibi ;)
  • Arkadas suspansiyonunun sert oldugunu soylemis bir tane tavsiye yok. Herkes civic yumusaktir veya arabayi sat deyip gecmis. Hangi modelidir arkadasinki bilmem ama 2 tane civice bindim. Ikiside kutuk gibiydi. Her cukurda on takim asagi iniyordu sanki. 2004 ibiza ve 2011 pejo 207 de ayniydi.

    Simdiki aracim grande punto. O da 207 kadar olmasa da sert. Su an amortisorler degisiyor. Ama pek degisecegini sanmiyorum. Yumusatacak tavsiyesi olan tecrubeli arkadaslardan yardim bekliyorum
  • ademgoksel A kullanıcısına yanıt
    Lastik marka ve ebatlarınız nedir? Ben punto Evo sahibiyim, çok olmasa da bana yumuşak geliyor. En azından konforsuz diyemem kesinlikle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ademgoksel

    Arkadas suspansiyonunun sert oldugunu soylemis bir tane tavsiye yok. Herkes civic yumusaktir veya arabayi sat deyip gecmis. Hangi modelidir arkadasinki bilmem ama 2 tane civice bindim. Ikiside kutuk gibiydi. Her cukurda on takim asagi iniyordu sanki. 2004 ibiza ve 2011 pejo 207 de ayniydi.

    Simdiki aracim grande punto. O da 207 kadar olmasa da sert. Su an amortisorler degisiyor. Ama pek degisecegini sanmiyorum. Yumusatacak tavsiyesi olan tecrubeli arkadaslardan yardim bekliyorum
    Forumlar böyle gereksiz yorumlarla dolu. Bu yüzden insanlar aradıklarını bulamıyorlar. Biliyorsan konuş bilmiyorsan sus değil mi? Ben bindim yumuşaktı? Sen bi lastiği değiştir bla bla..
    Benim denemediğim lastik kalmadı. En sessiz en yumuşak denilen nokianından michelin primacy ye kadar. 308 ime nokian denemiştim antalyaya vardığımda kulaklarım duymuyordu.
    Elbette bende böyle deneyerek yola çıkmıştım. Hiç biri çözüm olmadı. Eğer öncesinde hamuru sertleşmiş tarih olmuş lastikleriniz yoksa lastik değişimi ile %10 dan fazla konfor hayalden başka birşey değil.

    20 yılda 15 araç değiştirmişimdir. Bazıları çok konforluydu bazıları rezalet bazıları da ilginç.
    İlginç olan örneklerin ortak özelliği araçta orta üst segment olduğu, yalıtımın tillahı olduğu, her yanından yalıtım malzemesi fışkırdığı halde yol sesi yalıtımında bi şahin bi megane2 bi i30 kadar iyi olmamasıydı. Araç testlerini izlerken 2016 model a180 in E200 ün yol sesi konusunda eleştirilmesi de ilginç değilmi? Durun daha bitmedi asıl ilginç olan şeye şimdi geldik. Darbe emiş konforu
    kötü olan araçların asfalt sesi de korkuç boyutlara ulaştığına dair bir çok gözlem ve yorum okudum zaten konu sahibinin de sıkıntıları bu ikisi.


    Her iki sıkıntının da temel noktası süspansiyonlar. Yay ve amortisör ikilisinin kombin olarak kasaya ilettikleri titreşimler araç içinde sert yüzeylere geçerek sese dönüşüyor. Hatta bununla ilgili Süspansiyonun rezonansla olan ilişkisini incelendiği yüksek lisans tezine dahi rastladım.

    Çözüme şöyle ulaşabilirdi arkadaş tabi hala araç duruyorsa :)
    Default olarak çoğu araçta yaylar yumuşak ve orta sertliktedir. Süspansiyonu sert yapan çoğunlukla amortisördür. Kasiste yayın sıkışmasına müsade etmeyen ve kasaya kuvvet uygulayan sert amortisördür. Çünkü amortisörün yağ deliği (orifis) çok dardır. Bu delikleri genişletip aracın darbe emişini artıran yerler vardır. En basit ve ucuz çözümü budur. Boşuna yay taktırıp vaktinizi ve paranızı çöpe atmayın. Ancak araçta yüksek hızlarda gövde salınımı varsa yüzme hissiyatı varsa daha sert yay önerilir.
    Amortisörleri sert yapmalarının sebebi sadece yaylanmayı sönümlemek değil, amortisör sert olmasa da yaylanmayı sönümler. Sert yapılmasının sebebi ani yön değişimi anında ağırlık transferi sağlamak ve yan rüzgarlardan etkinmemesidir. Ayrıca ISO3888 sağlamanın da en ucuz yoludur. Böylece araç yatmaz stabil kalır ve sürücüsünü tedirgin etmez. Özetle Amortisör patlamamış, sönümleme özelliğini yitirmemiş ise süspasiyonun iyisi kötüsü yoktur serti yumuşağı vardır.
    Sert amortisörü hızlı sıkıştırmak çok zordur. Büyük direnç gösterir ve yayların ani sıkışmasına izin vermezler viraj dengesine katkıda bulunular.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 24 Ekim 2018; 12:36:21 >




  • https://forum.donanimhaber.com/tofaslar-yeni-arabalardan-daha-az-yol-sesi-aliyor--48319542
    şahinde yol sesi niye az diye ufakdan durmu çakanlar

    artı duruma vakıf birinin yorumu:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.




  • Hort.. S.a arkadaşlar, bana öyle araba söyleyinki max surat 150 olsa da olur. Hız meraklısı değilim. Ama içeri ne rüzgar sesi ne yol sesi girsin. Ne de amasörleri küt küt vursun. 30-35 bin civarı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ENIGMA

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ENIGMA

    siz heralde hic grande punto ya binmediniz...sonra o honda civic sedanin icinde yatarsiniz =)....saka bir yana benimde aracim grande punto bilindigi uzeri suspansiyonlari gayet sert...yol tutusu cok iyi fakat artık cukurlardan kacayim tumseklere yavas gireyim derken 20 binde bir balata bitiriyorum cok frene basmaktan...artık canimi sıkıyor...suspansiyonlarin dısında sorunum yok..bi ara amortisörleri degistirmeyi dusundum fakat guvenlik acisindan sorun olurmu olmazmi bilemiyorum...yani arkadas bir suspansiyon bu kadarda sert yapılmazki...milletin patır patır gitti yolda ben tıs tıs gidiyorumki icim dısıma cıkmasin =)...


    Hocam B sınıflarının genel sorunudur bu heleki lastiklerin yanak kalınlığı düşükse dahada beter.

    Hiç 16" jantlı 45 yanaklı fiesta'ya bindiniz mi?Ben bindim ve böbrek taşı olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum ne var ne yok dökersiniz arabada.

    Hiç Corsa C spor paket araca bindiniz mi?Tavsiye etmiyorum iç organlarınızın yer değiştirmesinden ötürü hayati tehlike yaşayabilirsiniz.

    Güya sınıfının en yumuşak araçlarından biridir honda jazz 10 ay boyunca kullandım evet sınıfına göre çok iyiydi fakat bazen çukura yanlışlıkla girerken daha doğrusu son anda farkettiğimde daha çukura girmeden gözlerimi kısar kendimi sıkardım çünkü sonrasında oluşçak tepkiyi biliyorum

    B sınıfı araçların kaderi bu heleki şimdi koca koca jantlar moda oldu 185/55/16 lastik koymuşlar jazz'a eyvallah yol tutuşu arttırıyordur fakat o kadar az yanak mı olur sanki ferrari



    evet aynen oyle...daha arabayi yeni aldigimda saglam bir cura girdim girmez olaydim...lastikler fırladi sandim resmen...ama artık alistim...=)...zan zunn idare ediyoruz...zaten gecen bir kasise girdim baya yuksek ve genismis ama uzerinde boya fln yok istanbul buyuk sehir belediyemiz sagolsun kamufle etmis kasisi nasil olurda insanlar gormeyip ustunden ucar diye....cokta gectigim yol degil farketmedim aksam aksam bir ucmusum uzerinden 4 teker havandi resmen...dedim bu sefer kesin alt takımı biraktim...ama bisi olmadi sukur...ama belki yumusak suspansiyon olsa o hızla, o yukseklikte ve genislikte kasisten gecsem heralde kontrolu kaybederdim...sahsen arabanin istifi bile bozulmadi havalanmasi dısında =)...hosuma gitmedi degilde kafayi tavana vurdum =)..
    Hocam sana Premio paket 95 HP Fiorino tavsiye ederim. Ama premio ve 95 hp 1.3 mJet olması şart. 55 yanak 16 larla geliyor, süspansiyonlar zaten extrem sert, içeride de kırmızı çift dikişlerle sportif dokunuşlar var.



    Bu uçuşu uçan bilir inişte kemer takılı değilse tavan + direksiyon kombo yapabilir



    Sert süspansiyon candır. Gerçi L200 de Fio'dan yumuşak. Düşüşlerinden belli. Fiorino da direk bam bam

    Bir süre sonra kasisleri unutuyorsun hocam. Hız kessende değişen birşey olmadığı için aynı hızda geçip gidiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araçta mekanik sorun yoksa kısa süreli olarak bunu deneyebilirsiniz. Bagajı dolduracak kadar bir ağırlık çok fark ediyor. 5 lt 5 lt istediğiniz konforu yakaladığınızda o ağırlıkta birşey ilave ederseniz (hidrolik kriko vs) hem lazım olduğunda işe yarar, hemde konforunuz artar.

    Sadece virajlara daha yavaş girmek gerekiyor

     SERT SÜSPANSİYONLU ARAÇ NASIL KONFORLU HALE GETİRİLİR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Araçta mekanik sorun yoksa kısa süreli olarak bunu deneyebilirsiniz. Bagajı dolduracak kadar bir ağırlık çok fark ediyor. 5 lt 5 lt istediğiniz konforu yakaladığınızda o ağırlıkta birşey ilave ederseniz (hidrolik kriko vs) hem lazım olduğunda işe yarar, hemde konforunuz artar.

    Sadece virajlara daha yavaş girmek gerekiyor

    aracın arkası fırlamasın diye parke taşı doldurana da rasladım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: basarank

    https://forum.donanimhaber.com/tofaslar-yeni-arabalardan-daha-az-yol-sesi-aliyor--48319542
    şahinde yol sesi niye az diye ufakdan durmu çakanlar

    artı duruma vakıf birinin yorumu:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle yol sesi nedir? nasıl oluşur bunu düşünmek lazım.

    Yol sesinin sebebi bilindiği gibi aracın ses geçirgenliği değildir. Asfalt üzerindeki dişler, aracın karoserinde bir vibrasyon oluşturur. Sac aksam bu vibrasyon ile sürekli titreyerek bir uğultu oluşturur. Bahsettiğimiz yol veya asfalt sesi budur. Günümüz araçlarında yol tutuşu arttırmak için daha sert süspansiyonlar, daha ince yanaklı lastikler kullanıldığından dolayı ise bu vibrasyon karosere daha çok yansır.

    Yeni araçlarda zaten motor, şanzıman gibi mekanik aksamlar daha ileri seviyede teknoloji ile üretildiği için mekanik sessizlik daha iyidir. Araçta mekanik sessizlik olunca diğer sesler daha çok dikkatinizi çekmeye başlar. Asfalt sesinden şikayetçi olan arkadaşlar en fazla 200-250 TL. gibi bir maliyetle kendileri araçlarına ses izolasyonu yapabilirler, bu çok abartılacak bir husus değil.

    Asvalt vibrasyonu ve rüzgar sesini minimize ettiğinizde aracınızın yalıtım konusunda bir üst segmentmiş gibi olacağına şüpheniz olmasın. Özellikle Japon gurubuna tavsiye ederim. Daha profesyonel bir malzeme ve işçilik isterseniz Dynamat ürününü araştırabilirsiniz. Ama biraz pahalı.
    250 liraya ne kaplıyorsunuz yalıtım olarak merak ettim
    yıllar önce arac yalıtımı yapanlar 500 tl civarına malediyordu
    şimdi piyasa muhtemelen uçmuştur
    dikkat edin de kapladığınız şey alev alıp yangına sebep olmasın




  • kesinlikle lastiğin yanak oranını arttırmak.
  • EKE58 kullanıcısına yanıt
    lastik 185/65/15 , jant orjinal 15 emotion janti. zaten orjinal ebati bozmam kolay kolay. ama yumusarmi diye 14 jant lastik bile almayi dusundum. setten ziplayarak geciyor arkasi resmen. 1992 model 190 kasa mercedesim yumusacikti. babamin fluence de binince yumusakligi acayip hosuma gidiyor ama kasasini begenmiyorum. merco da lpg derdinden sattim keske lpg ile ugrasmaya devam etseymisim diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ademgoksel A kullanıcısına yanıt
    Hocam fiat'ın bu araçları böyle. Yani son çıkan egea'nın süspansiyonları da sert vuruyor. Bravo biraz daha iyi diyorlar bilmiyorum. Ama lastik ebadını değiştirmenizi tavsiye etmem. Yol tutuş olumsuz etkilenir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkalara yumusak olsun diye monroe taktim serisini bilmiyorum. eskiden yumusacik diye bildigimden onu tercih ettim. ama kimseye monroe tavsiye etmem artik. resmen zipyarak geciyor arkasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.