Şimdi Ara

şehir içinde emniyet kemerine gerek yok demeyin. bu kazada küçük bir şehirde hamile bayan öldü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://haber.stargazete.com/guncel/elazigdaki-kaza-mobeseye-boyle-yansidi/haber-717865

    sürücü kadın:doktor eşi, öğretmen, hamile bayan.
    okuldan çocuğunu alıyor,
    elazığda, şehir içinde.
    bir anlık hatayı herkes yapabilir insanlık hali.
    ama emniyet kemeri takmamak bir anlık hata değil.
    bu hata onun hayatına maal oluyor.
    geride kalan kocasına ve çocuklarına yazık.
    lütfen emniyet kemeri takalım.
    bu arada çarpan minibüs şöförünün hızına ne demeli?!
    suç bayanda da olsa, minibüs şöförünün çok sağlam bir ceza almasını temenni ederim.







  • Gerçekten benim izlerken içim acıdı...Araçtan fırlaması.

    Allah rahmet eylesin,geride kalanlara sabır versin.Çok zor durum.
  • sürücü kadın:doktor eşi, öğretmen, hamile bayan.

    sürücü: kadın, eşi doktor, kendisi öğretmen ve hamile öyle mi?
  • Yazık, çok yazık.

    Emniyet kemeri hareket etmesek bile, araç dursa bile gereklidir, dışarıdan bize bir araç çarpması durumunda kemer takılı değilse aracın içinde ne tarafa gideceğin kendini ne tarafa çarpacağın belli olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    sürücü kadın:doktor eşi, öğretmen, hamile bayan.

    sürücü: kadın, eşi doktor, kendisi öğretmen ve hamile öyle mi?

    evet,
    kusura bakmayın, hızlıca yazınca biraz anlaşılmaz yazmış olabilirim.
    emniyet kemeri takmayan ve yola fırlayan sürücü bayanın kendisi öğretmen ve bir doktorun eşi. üstelik hamile. :(
  • Emniyet kemersiz kendimi taburede oturuyormuş gibi hissediyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    sürücü kadın:doktor eşi, öğretmen, hamile bayan.

    sürücü: kadın, eşi doktor, kendisi öğretmen ve hamile öyle mi?

    evet,
    kusura bakmayın, hızlıca yazınca biraz anlaşılmaz yazmış olabilirim.
    emniyet kemeri takmayan ve yola fırlayan sürücü bayanın kendisi öğretmen ve bir doktorun eşi. üstelik hamile. :(

    Allah rahmet eylesin, kemer takılı olsa ne olurdu bilmiyorum çok şiddetli çarpmış




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir de 2 aylık hamileymiş sanırım...
  • İçim acıdı resmen

    Allah rahmet eylesin kalanlara sabır versin
  • 1903 yılında gustave Liebau icat etmiştir.
    1930'larda birçok amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
    1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı.
    1955 KaliforniyaAraç Kanunu araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu.
    1956 Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu. Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak üzere bazı modellerine yerleştirdi. Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık güvenlik reklâmlarına başladı.
    1957 Volvo firması iki noktalı çapraz emniyet kemerlerine kilit ekledi.
    1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
    1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu.
    New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araçlara emniyet kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi.
    1960 New York eyaleti aldığı kararı tekrar inceledi ve reddetti.
    1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önerdi. New York emniyet kemeri kilidinin oturma bölgesinin dışında olmasını şart koştu. Wisconsin Eyaleti ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Avustralya Standart Birliği "Emniyet Kemeri ve Pasif Önleyiciler" için standartları yayınladı.
    1962 Altı Amerikan Eyaleti ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını şart koydu. Otomobil üreticileri standart olarak ön koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler.
    1963 A.B.D'de Volvo firması üç noktalı emniyet kemerini standart olarak üretti.
    1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Amerika'daki birçok araç üreticisi emniyet kemerini ön koltuklarda standart olarak sundu. Güney Avustralya ve Viktorya yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.
    1965 A.B.D. Ticaret Bakanlığı ilk emniyet kemeri standardını yayınladı.
    1966 İsveç kanunları kapı kenarında bulunan iki noktalı göğüs emniyet kemerlerini ve "Y" tipli üç noktalı emniyet kemerlerini yasakladı.
    1967 Amerikalı araç üreticileri arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi. İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu. Avustralya emniyet kemeri standardı yayınladı.
    1968 Volvo İsveç'te acil durum kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart olarak sundu.
    1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu. Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu. Mercedes-Benz bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu. İspanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya 1965'den sonra plaka alanlarda ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.
    1970 İsveç'te arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya, Victorya'da önde ve arka koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı.
    1972 NHTSA, (A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartlarını belirledi. Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı mecbur tutuldu.
    1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet kemeri kullanımı mecbur tutuldu.
    1977 A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan "Okul Servislerindeki Yolcuların Korunması" ile ilgili Federal Motorlu Araç Güvenliği Standardı 222 yürürlüğe girdi.
    1979 Fransa arka koltuklarda emniyet kemerini zorunlu hale getirdi.
    1980 Mercedes-Benz sürücü yan hava yastığı, diz destek yastıklarını üretmeye başladı ve bütün 3 noktalı emniyet kemerlerine esneme mesafesi konuldu.
    1984 Avusturya 01/1984 tarihinden sonra imal edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi. Batı Almanya 05/1979 tarihinden sonra üretilen araçlarda arka koltuk emniyet kemerlerini zorunlu hale getirdi. Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden araçların sürücü ve yolcularına kendileri için uygun olan emniyet kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi.
    1985 , Norveç 01/1984 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi New York arka ve ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi (arka koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için).
    TÜRKİYE: 18.06.1986 tarihinden itibaren "şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve yanında oturan yolcular için" emniyet kemeri uygulaması başlatıldı.
    1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet oldu.
    TÜRKİYE: 01.01.1992 tarihinden itibaren "şehir içi yollarda da ticari otomobil ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan araç sürücüleri hariç, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularına" emniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi.
    TÜRKİYE: Yukarıda söz edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar ile yurt dışından ithaline izin verilenlerine 3 aylık süre tanındı. Bu süre 11.01.1995 tarihinde sona erdi. Bu süre sonunda arka koltukta emniyet kemeri kullanımı uygulamasına geçildi.
    1995 İngiltere okul taşımacılığında kullanılan minibüslerde emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi.
    1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibüslerde ve 3.5 tonun altındaki araçlarda 3 noktalı veya en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 direktif yayınladı.
    TÜRKİYE: 01.01.1998 tarihinden sonra üretilen minibüslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı yönetmelik kararı ile zorunlu kılındı.
    1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye "Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın Çocukları için Güvenli Yolculuk" başlığı altında, gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik olarak kullanılacak sistemleri incelemek üzere bir araştırma projesi sundu.
    1999 yılında Florida, Louisiana ve Kaliforniya eyaletleri büyük okul otobüslerinde seyahat edenler için daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu. Bütün eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek için Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular.
    2001 yılında Kaliforniya Eyaleti Ocak 2001 yılından sonra satın alınan yeni okul otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti.
    2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı.
    80 km/s hızla duvara çarpma sonucu olanlar [değiştir]
    Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
    39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
    44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
    50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
    68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
    92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
    100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.
    110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.
    113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.
    150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.
    200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

    Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 km/s hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.

    Alıntı: Wikipedia



    Tüm bunlara rağmen yetişkin bir insan Emniyet kemerini takmıyor ise, ortaya çıkan can kaybına doğal seleksiyon derim. İstediğiniz kadar bana tepki gösterebilirsiniz ama umrumda bile değil. Sadece o kadının doğmamış bebeğine ve sevdiği insanlara acıdım. Eşi, Ailesi mahvolmuştur kendi tedbirsizliği yüzünden.

    Ama tüm bunlara rağmen yine Emniyet kemerini takmıyan insanlar var olacak. Takmayın kardeşim, biz emniyet kemerini takanlar salağız ama siz çok akıllısınız. Sorunda değil, kaybolan bizim değil sizin canınız olacak. Ama benden size tavsiye siz değersiz olabilirsiniz ama size değer veren sevdiklerinizi düşünün, bari onlar için takın şu lanet kemeri...









  • Minibüsün hızının 60km ya da civarı olmadığı aşikar. Çok yazık olmuş. Emniyet kemeri takılı olsa çok büyük ihtimalle ölmezdi.
  • Minibüsçü nasıl olsa anayoldayım diye kaptırmış aşırı hızlı. Diğer araç sürücüsüde dikkatsizliğinin kurbanı olmuş malesef.
  • Emniyet kemeri takmayıp, benim hayattan aldığım keyfe, sevincime kasteden insanlardan tiksiniyorum. Ben de doğal seleksiyon olarak bakıyorum; ama içinde benim de olduğum bir kazaya karışsalar ve ölseler, ömrüm boyunca bununla yaşamak zorunda bırakırlar beni. Bu ihtimal beni kendilerinden tiksindirtmeye yetiyor. Memleketimde hayatınız boyunca ölümlü kazaya karışma ihtimaliniz 1/3 gençler.

    Düşünsenize, "kaza yaptığınız gün, telefonunuzu unutup, geri dönmeseniz, oradan 5 dakika erken geçecektiniz ve karıştığınız kazada biri ölmeyecekti." şeklinde binlerce ihtimal var. Düşünür, düşünür kafayı yersiniz. Suçsuz olsanız bile, adam kırmızıda geçip sizi biçmiş olsa bile adam öldü. Kendinizi suçlarsınız. Gelir aklınıza, içiniz daralır, panik atak gelir. Kimsenin kimseye ömrü boyunca taşıyacağı böyle sorumluluklar yükleme hakkı yok.

    Ben kemerimi takarım. Tank gibi arabalara binerim. Yıllarca Saab, Volvo kullandım. Kaza yapsak, biri ölse suçsuz olsam bile hayatım mantar olur. Kimsenin bunu yapma hakkı yok. Ki kaza bu, kaza yaptıysak benim %100 kusursuz olma ihtimalim çok çok zayıf. Bende de kusur vardır ki, kaza yapmışızdır. Yaşayacağın vicdan azabını düşünsene.




  • ışıkta mı durmuyor araba
  • şehiriçi 2 -3 km ev iş arası kullanıyorum genelde.asla kemerimi takmadan hareket etmem
  • Eğer minibüs kırmızıda geçmediyse bayan yüzde yüz suçluymuş.bayan şoförler anayollara çok dikkatsiz çıkıyo keşke tecrübe kazanmadan araç kullanmasına engel olsaymış eşi.ben şahsen eşimin yada kardeşimin araba kullanmasına müsade etmiyorum çünkü biliyorum bu videodaki bayandan farksızlar.allah rahmet eylesin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah rahmet eylesin.

    Kavşaklarda nasıl kaza yaptıklarını anlayamıyorum insanların. Her yerde kaza yapabilirim ama kavşakta asla. 1995 yılında ehliyet aldım. 200.000 km civarı araç kullandım ve daha bir kavşakta ne sert fren yaptım ne de birisi benim yüzümden frene bastı... Durup yol müsait olunca çıkmak bu kadar zor mu anlamıyorum. Aynı şey diğer taraf için de geçerli, kavşağa yaklaşınca hızını düşürmek bu kadar zor mu? Düşersin orda 30 km civarı bir hıza, biri önüne fırlasa bile en fazla hafifce dokunursun duramasan da.
  • Bu servisci dolmuscu takımına kim ne zaman gem vuracak merak ediyorum, iyice azittilar . O hız nedir ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah rahmet eylesin
  • Bir defa ışıklara yaklaşırken hız azaltılır. Sebebi de ışıktaki değişimlere daha kısa sürede, daha doğru tepki verebilmektir. Kontrolsüz ışığa girilmez, o hızda ışıklara girilmez. Minibüs şoförünün kusuru var, orası kesin ama oranını bilemem.

    Kadın sürücü ise emniyet kemeri takmadığı için ve muhtemelen de kontrolsüz geçtiği için kusurlu.

    Ya minibüs, ya da otomobil; biri kırmızıda geçmiş sanırım. En kötü detay da bu zaten.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.