Şimdi Ara

Segment arttıkça neler artar, yol tutuş azalır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
3.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Hepimiz biliyoruz ki segment arttıkça malzeme kalitesi, yalıtım, hacim, donanım gibi konforu etkileyen özellikler artış gösteriyor. Ya peki güvenlik, yol tutuş, süspansiyon konforu, gibi özellikler her zaman artar mı, ya da azalır mı? Yol tutuşun azaldığını duydum ondan bu konuyu açtım. Tabii bu karşılaştırmaları aynı markanın c-d segmenti aynı motor şanzıman arabaları üzerinden yapalım.

    Yakıtın negatif yönde arttığını ve performansın azaldıgını biliyoruz. Iç hacimi bir kenara bırakırsak neden c yerine d tercih ediyoruz? Ya da b yerine c segmenti. Bu arada yol tutuş konusunda sanırım spor modeller vs hariç aile arabalarında yol tutuşda zirve c segment modellerinde oluyormuş doğru mu bu?

    Edit: Ben babamdan örnek vericem, mesela onun sorunu mudur bilmem ama golf kullanmış 17 inç jantli baya dolu, a4'den daha iyi viraj döndügünü söylemişti. Neden dedim a4 uzun vs dedi, aynı marka sayılırlar, ben bunun psikolojik olduğunu dusunuyorum

    Bir soru daha ekleyeyim= Aynı modelin Hb'i mi sedanı mi daha iyi yol tutar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenİcraEdenAvukat -- 13 Mart 2018; 18:39:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Aks mesafesi artınca, aracın direksiyon girdilerinde yavaşlama meydana geliyor kısaca. Yüksek hızlı virajlarda araç daha stabil oluyor. Fakat dar yollarda aks mesafesi dar olan araçlar, direksiyon girdilerine çok daha güzel cevap veriyorlar.

    Gerisi paraya bağlı. Araç ağırlaşınca güvenliği azalabilir, yol tutuşu kötü yönde etkilenebilir.
    c segmenti araçların genelde en iyi yol tutan araçlar olduğu hikaye

    yada herhangi bir segment içinde geçerli değildir

    benim civic type s ile 80 le yardıra yardıra girdiğim virajda mercedes s serisinin süzülerek yanımdan geçişi geldi bir an aklıma

    (Kızılcahamam kargasekmez virajları Ankara istikameti)
  • Hayır kardeşim segment arttıkça herşey pozitif yönde artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış. Segment arttıkça her şey pozitif artmaz. Aynı markaların C segmenti D sehmentinden daha iyi yol tutan araçları var. Yalıtım, süspansiyon konforu vs artabilir ama her şey artar demek fazla iddialı olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Genel olarak her markada artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aks mesafesi artınca, aracın direksiyon girdilerinde yavaşlama meydana geliyor kısaca. Yüksek hızlı virajlarda araç daha stabil oluyor. Fakat dar yollarda aks mesafesi dar olan araçlar, direksiyon girdilerine çok daha güzel cevap veriyorlar.

    Gerisi paraya bağlı. Araç ağırlaşınca güvenliği azalabilir, yol tutuşu kötü yönde etkilenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANKARA-BASKENT06

    Hayır kardeşim segment arttıkça herşey pozitif yönde artar

    Angara bebesi bilmiş gibi konuşuyorsunda yanlış iki. Kapıyı kapat istikamet gökyüzü öğrendikten sonra gel...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Ne diyosun bilader sıkıntılımısın angara bebesi falan ne konuşuyosun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Segment arttikca yakit tuketimi artar ama artilari yaninda hicbir şeydir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmreGLC kullanıcısına yanıt
    Why so serious ???
  • @EmreGLC haklı bu durumda. Gayet cidid olunacak bir durum. Alıntı yaparak yorum yazmayacaktım hemşehrim olan arkadaşa ama o kadar keskin cevap verdiği için kendimi yanlışını düzeltmek zorunda hissettim. Halen kabul etmiyor sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asmarena6

    Why so serious ???

    Cahili sırtında taşımak, oturup dinlemekten daha kolaydır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    @EmreGLC haklı bu durumda. Gayet cidid olunacak bir durum. Alıntı yaparak yorum yazmayacaktım hemşehrim olan arkadaşa ama o kadar keskin cevap verdiği için kendimi yanlışını düzeltmek zorunda hissettim. Halen kabul etmiyor sanırım

    Teşekkürler arkadaşım farkındayım fazla tepki verdim ama böylelerine müstehak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buralar karışır vaziyet alın. Abartı tepkiler ne biliyim bu kadar basit konu için bile kırıp dökmeye gerek varmı. Sen düzeltirsin bak kardeşim böyle böyle. Düzgün şekilde tartışabiliriz. Ama yooook. O na bişi desin bu buna bişi desin. Gerçekten ülke ülke değil tımarhane.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Aks mesafesi artınca, aracın direksiyon girdilerinde yavaşlama meydana geliyor kısaca. Yüksek hızlı virajlarda araç daha stabil oluyor. Fakat dar yollarda aks mesafesi dar olan araçlar, direksiyon girdilerine çok daha güzel cevap veriyorlar.

    Gerisi paraya bağlı. Araç ağırlaşınca güvenliği azalabilir, yol tutuşu kötü yönde etkilenebilir.

    Ağırlaşinca neden güvenligi azalsın ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ResenİcraEdenAvukat


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Aks mesafesi artınca, aracın direksiyon girdilerinde yavaşlama meydana geliyor kısaca. Yüksek hızlı virajlarda araç daha stabil oluyor. Fakat dar yollarda aks mesafesi dar olan araçlar, direksiyon girdilerine çok daha güzel cevap veriyorlar.

    Gerisi paraya bağlı. Araç ağırlaşınca güvenliği azalabilir, yol tutuşu kötü yönde etkilenebilir.

    Ağırlaşinca neden güvenligi azalsın ki?

    Duvara vurduğun zaman, o kütleyi aniden yavaşlatman için gerekli kuvvet biner arabanın üstüne. Arabanın ağırlığı kendine karşı çalışır. Başkasıyla çarpışırsan durum başka. Fakat duvara , bariyere veya kendinden daha ağır bir kütleye vurursan durum böyle.

    Şasi o ağırlığa göre tasarlandıysa ne ala. Fakat full paket, içinde full yolcu ve bagaj olan araç, boş araçtan daha güvensizdir.

    Koca jip haşat oldu mesela:https://www.youtube.com/watch?v=RHMGvdbxytA

    C segmentlerinin temiz çıkıp D segmentlerinin patladığı iihs testleri de var.




  • C segment bir araçta D ye göre daha sert bir süspansiyon var diye kabul edersek, üstüne D segment daha ağır olduğunu eklersek açık ara C segmentin daha iyi yol tuttuğu kanısına varabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • segment arttıkça daha iyi yol tutar diye bir şey yok, aynı şekilde segment düştükçe de daha kötü yol tutar diye de bir şey yok.

    Kesin olarak şunu söyleyebiliriz üst segment otomobillerin kütlesi ve çapı daha büyük olduğundan yüksek hızlarda rüzgardan az etkilenirler bu yüzden daha iyi yol tutar gibi gözükür. Viraj tamamen arabanın aerodinamiğine bağlı.
  • Yol tutuş işi karışır net bişe söylenemez ama diğer konular özellikle kalite artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C segmenti hb araclar en iyi yol tutan araclardir. D segmentinde genellikle bunjn disindaki hersey artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forduna61

    C segmenti hb araclar en iyi yol tutan araclardir. D segmentinde genellikle bunjn disindaki hersey artar

    Emin misiniz hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.