Şimdi Ara

Segment arttıkça neler artar, yol tutuş azalır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
3.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    Evet eminim. Istisnai ornek vermeye gerek yok cok geneln anlamda bu boyledir. Bir hb focus bie passat superb 520 insignia vs gibi arclardan daha iyi yol tutar. Yari araclarinin tamami hb dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    c segmenti araçların genelde en iyi yol tutan araçlar olduğu hikaye

    yada herhangi bir segment içinde geçerli değildir

    benim civic type s ile 80 le yardıra yardıra girdiğim virajda mercedes s serisinin süzülerek yanımdan geçişi geldi bir an aklıma

    (Kızılcahamam kargasekmez virajları Ankara istikameti)
  • Yol tutuş hakkında kesin bilgi diyemeyiz. Güvenlik üst segmentler de daha da önem biner. Konfor, yalıtım tabiki de artar. Performans ve yakıttan zarar olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesin bir şey bence söylenemez. Otomobiline göre değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ANKARA-BASKENT06

    İ10 la i30 un yol tutuşu birmi ben yukarda genel olarak yazmışım köpek gibi millete saldırıyosun biz bilmiyoruz sanki yakıt tüketiminin arttığını

    i10 daha iyi

    i10 viraja kaç lastiğiyle giriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dymmt

    c segmenti araçların genelde en iyi yol tutan araçlar olduğu hikaye

    yada herhangi bir segment içinde geçerli değildir

    benim civic type s ile 80 le yardıra yardıra girdiğim virajda mercedes s serisinin süzülerek yanımdan geçişi geldi bir an aklıma

    (Kızılcahamam kargasekmez virajları Ankara istikameti)

    O zaman süspansiyon ve aerodinamik yapı önemli diyoruz demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forduna61 F kullanıcısına yanıt
    Sedan araclar hatchbacklerden daha iyi yol tutar yanlisiniz var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ANKARA-BASKENT06

    İ10 la i30 un yol tutuşu birmi ben yukarda genel olarak yazmışım köpek gibi millete saldırıyosun biz bilmiyoruz sanki yakıt tüketiminin arttığını

    i10 daha iyi

    i10 viraja kaç lastiğiyle giriyor

    14

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boy ve en biraz kısa olunca yönlendirmesi de daha zevkli olur genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kalite vs artar ama yol tutuş konusu tek kalem bir olay olmadığı için insanlarda yanılgı oluşuyor. Segment artınca artan iz genişliği, dingil mesafesi v.s. yüksek hızlarda daha kararlı dönüşlere artı etki eder ancak artan ağırlık nedeniyle düşük hızlarda ani manevra, engelden kaçma v.s. gibi disiplinlerde alt segmentteki araçlar daha çevik olurlar. Bu durumu sınıf üzerinden tartışmak yersiz olur zira her aracın süspansiyon geometrisi, jant lastik etkenleri, ağırlık dağılımı, yerden yüksekliği ve komponentleri farklılık gösterir ancak genel olarak bakıldığında süspansiyonu iyi ayarlanmış ve hafif araçlar pistte daha iyidir. Üst sınıf araçlar ise özellikle otoban kullanımlarında farklarını ortaya koyarlar. Yine süspansiyonu iyi ayarlanmış hafif araçlar daha fazla g kuvveti etkisi gösterirler. Başta da dediğim gibi yol tutuş "aha budur" diyebileceğimiz bir kavram değil. Yanal g kuvveti, slalom, geyik testi, ani yön değişimi testleri, frenaj esnasında yön değişim testleri, limitlerdeki kararlılık testi, süspansiyon testleri, hafif engebeli dar ve geniş virajlardaki salınım testleri, v.s. gibi bir çok kalemi vardır...




  • Genel olarak baktığımızda c sınıfı araçlar d'den daha iyi yol tutuyor gibi ama yol tutuş sadece kısa ve keskin virajlardan ibaret değil. Yüksek hızlardaki yol tutuş konusunda d sınıfı daha başarılı oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    kalite vs artar ama yol tutuş konusu tek kalem bir olay olmadığı için insanlarda yanılgı oluşuyor. Segment artınca artan iz genişliği, dingil mesafesi v.s. yüksek hızlarda daha kararlı dönüşlere artı etki eder ancak artan ağırlık nedeniyle düşük hızlarda ani manevra, engelden kaçma v.s. gibi disiplinlerde alt segmentteki araçlar daha çevik olurlar. Bu durumu sınıf üzerinden tartışmak yersiz olur zira her aracın süspansiyon geometrisi, jant lastik etkenleri, ağırlık dağılımı, yerden yüksekliği ve komponentleri farklılık gösterir ancak genel olarak bakıldığında süspansiyonu iyi ayarlanmış ve hafif araçlar pistte daha iyidir. Üst sınıf araçlar ise özellikle otoban kullanımlarında farklarını ortaya koyarlar. Yine süspansiyonu iyi ayarlanmış hafif araçlar daha fazla g kuvveti etkisi gösterirler. Başta da dediğim gibi yol tutuş "aha budur" diyebileceğimiz bir kavram değil. Yanal g kuvveti, slalom, geyik testi, ani yön değişimi testleri, frenaj esnasında yön değişim testleri, limitlerdeki kararlılık testi, süspansiyon testleri, hafif engebeli dar ve geniş virajlardaki salınım testleri, v.s. gibi bir çok kalemi vardır...

    bilgili insanın hali başka oluyor..teşekkürler hocam...




  • Segment arttıkça iç hacim, dış hacim, konfor, yol tutuş artar.



    Yol tutuşu etkileyen faktörler



    - Aracın ağırlık merkezinin yere yakınlığı (en önemli etkenlerden biri)

    - Yardımcı elektronik asistanlar

    - Ağırlık dağılımı

    - Lastik diş özellikleri

    - Geniş taban ve çaptaki lastikler

    - Daha rinit şasi

    - Sert süspansiyonlar

    - Süspansiyonları yapısı

    - Aracın yerden yüksekliği

    - Aerodinamik yapı

    - Aks mesafesi



    Ek olarak aracın viraj a girişi aracın ağırlığında bağımsızdır.

    k.m.g>m.V^2/r

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı markaların kullandığım c ve d segmenti araçlarını kıyaslayayım, yol tutuş anlamında:



    Bmw 1> bmw 3

    Golf 7< passat b8 (aklıma gelen tek istisna)

    Astra k insignia eşit gibi

    Focus 3.5 > mondeo mk4

    Peugeot 308 > 508

    Mercedes a > mercedes c w205

    Volvo v40 s60 eşit derim

    Alfa romeo giulietta < alfa romeo 159

    Honda civic son kasa > 2005 accord



    Mesela bmw f30 3 serisi, f10 5 serisinden kesinlikle daha iyi yol tutuyor.

    Mesela stock bir mini cooper bu konuda neredeyse tüm d segmenti araçlardan daha iyi.

    Küçük araçlar galiba daha iyi yol tutuşa sahipler. Kesinkez daha dinamikler, kıvraklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dymmt D kullanıcısına yanıt
    Kargasekmez geçidi yolu dardır, yukarı çıkarken geçmiş ise gücün yetmemiştir, adam gazlayıp o güçle almıştır yukarı virajları. Aşağı inerken ise sen yetmemiş olabilirsin kusura bakma. Ben o yolu F10 520i ile inerken araba çok dağıldı, kafadan kaydı, yattı ağırlık leş gibi belli etti kendini. Dinamik bir HB olsa canıma okur giderdi. Fakat yukarı çıkarken ağırlık arka lastiklere binince ve araba rwd olunca bambaşka bir araba oldu, güç de yeterli geldi yara yara çıktım. O noktada benim arabadan daha çevik ve iyi yol tutan ama güçsüz/torksuz bir HB olsaydı yapacağı bişey yoktu, yine geçerdim çünkü çıkarken orayı önce güç lazım. 120hp Mazda ile de denedim o çıkışı keyifli olmuyor çünkü güç yok. Özetle iniş ise eğer S serisi Type s'i falan geçemez yani lastiklerin araban düzgünse.

    Birde o araçlarda hız veya viraj limiti pek hissedilmiyor, havalı süspansiyon self leveling yapıyor genelde, yatmıyorsun bile, limite yakın gitmek çok kolaylaşıyor.

    Konuya gelirsek sınıf arttıkça otomobilin pahası da artacağı için konfor özellikleri, doğrudan sürüş dinamikleri diyemesek de yüksek hız stabilitesi iyileşmeye "meyillidir." Sorunsuzluk değil belki ama algılanan kalite zaten iyileşir. Burada iş üreticinin ustalığına, arabayı ayırdığı emeğe efora bütçeye kalır. Ayrıca 2 ton veya üstü ağrlıklar da hiçbir üreticinin istediği birşey değil, araçlar mecburen o ağırlıklara çıkıyor. Düşürmek için çabalıyorlar ama o kadar lüks donanımla ekipmanla gövdeyle bu kadar oluyor, karbon şasi yapacak halleri yok neticede. Audi-Jaguar full alüminyum şasileri deniyorlar ama onlar da hem aşırı maliyetli oluyor hemde tamiri çok zor. Otomobilde ağırlık hamallıktır, marifet değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 15 Mart 2018; 19:24:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Aynı markaların kullandığım c ve d segmenti araçlarını kıyaslayayım, yol tutuş anlamında:



    Bmw 1> bmw 3

    Golf 7< passat b8 (aklıma gelen tek istisna)

    Astra k insignia eşit gibi

    Focus 3.5 > mondeo mk4

    Peugeot 308 > 508

    Mercedes a > mercedes c w205

    Volvo v40 s60 eşit derim

    Alfa romeo giulietta < alfa romeo 159

    Honda civic son kasa > 2005 accord



    Mesela bmw f30 3 serisi, f10 5 serisinden kesinlikle daha iyi yol tutuyor.

    Mesela stock bir mini cooper bu konuda neredeyse tüm d segmenti araçlardan daha iyi.

    Küçük araçlar galiba daha iyi yol tutuşa sahipler. Kesinkez daha dinamikler, kıvraklar.

    Neye dayandırıyosunuz bunları? Bazıları çok ilginç geldi bana, mesela w205 amg kullandım onun bir tık üstü yarış arabası yanı dehset yol tutuyor, e A serisi de onden cekis vs, o kadar iyi tutmasına imkan vermiyorum, keza 1 serisi de.



    Accord zaten 2005 model kendiniz yazmissiniz



    Golf ve guilettaya katilmamak elde değil ne passata ne 159a yanasabilirler.



    508 konusunda da yenisini beklemek lazım.



    Focus olabilir cunku focus ayrı bir dünya cidden o konuda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Kargasekmez geçidi yolu dardır, yukarı çıkarken geçmiş ise gücün yetmemiştir, adam gazlayıp o güçle almıştır yukarı virajları. Aşağı inerken ise sen yetmemiş olabilirsin kusura bakma. Ben o yolu F10 520i ile inerken araba çok dağıldı, kafadan kaydı, yattı ağırlık leş gibi belli etti kendini. Dinamik bir HB olsa canıma okur giderdi. Fakat yukarı çıkarken ağırlık arka lastiklere binince ve araba rwd olunca bambaşka bir araba oldu, güç de yeterli geldi yara yara çıktım. O noktada benim arabadan daha çevik ve iyi yol tutan ama güçsüz/torksuz bir HB olsaydı yapacağı bişey yoktu, yine geçerdim çünkü çıkarken orayı önce güç lazım. 120hp Mazda ile de denedim o çıkışı keyifli olmuyor çünkü güç yok. Özetle iniş ise eğer S serisi Type s'i falan geçemez yani lastiklerin araban düzgünse.

    Birde o araçlarda hız veya viraj limiti pek hissedilmiyor, havalı süspansiyon self leveling yapıyor genelde, yatmıyorsun bile, limite yakın gitmek çok kolaylaşıyor.

    Konuya gelirsek sınıf arttıkça otomobilin pahası da artacağı için konfor özellikleri, doğrudan sürüş dinamikleri diyemesek de yüksek hız stabilitesi iyileşmeye "meyillidir." Sorunsuzluk değil belki ama algılanan kalite zaten iyileşir. Burada iş üreticinin ustalığına, arabayı ayırdığı emeğe efora bütçeye kalır. Ayrıca 2 ton veya üstü ağrlıklar da hiçbir üreticinin istediği birşey değil, araçlar mecburen o ağırlıklara çıkıyor. Düşürmek için çabalıyorlar ama o kadar lüks donanımla ekipmanla gövdeyle bu kadar oluyor, karbon şasi yapacak halleri yok neticede. Audi-Jaguar full alüminyum şasileri deniyorlar ama onlar da hem aşırı maliyetli oluyor hemde tamiri çok zor. Otomobilde ağırlık hamallıktır, marifet değildir.

    Hocam karadeniz yayla yollarını aklınıza getirin, öyle bi yol ust uste keskin virajlar var ve yokuşlu. Valla babam a4 uzun golf kadar donemiyo dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor gücü de artabilir m550d mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ResenİcraEdenAvukat


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Aynı markaların kullandığım c ve d segmenti araçlarını kıyaslayayım, yol tutuş anlamında:



    Bmw 1> bmw 3

    Golf 7< passat b8 (aklıma gelen tek istisna)

    Astra k insignia eşit gibi

    Focus 3.5 > mondeo mk4

    Peugeot 308 > 508

    Mercedes a > mercedes c w205

    Volvo v40 s60 eşit derim

    Alfa romeo giulietta < alfa romeo 159

    Honda civic son kasa > 2005 accord



    Mesela bmw f30 3 serisi, f10 5 serisinden kesinlikle daha iyi yol tutuyor.

    Mesela stock bir mini cooper bu konuda neredeyse tüm d segmenti araçlardan daha iyi.

    Küçük araçlar galiba daha iyi yol tutuşa sahipler. Kesinkez daha dinamikler, kıvraklar.

    Neye dayandırıyosunuz bunları? Bazıları çok ilginç geldi bana, mesela w205 amg kullandım onun bir tık üstü yarış arabası yanı dehset yol tutuyor, e A serisi de onden cekis vs, o kadar iyi tutmasına imkan vermiyorum, keza 1 serisi de.



    Accord zaten 2005 model kendiniz yazmissiniz



    Golf ve guilettaya katilmamak elde değil ne passata ne 159a yanasabilirler.



    508 konusunda da yenisini beklemek lazım.



    Focus olabilir cunku focus ayrı bir dünya cidden o konuda.

    Sonuçta profesyonel test pilotu değiliz. Bunlar pek tabii direksiyonda hissedilenlerle ilgili. Mesela a amg çok sert kazık gibi ve hiç yolu bırakmayan bi yapısı var, çok uç limitlerde denediğim araçlardan biriydi. C serisi de iyi yol tutuyor ama bi w204 dengesi yok bence.

    1 serisi 3 yıldır farklı farklı versiyonlarına(116d,116i,118i) sahip oldugum ve şu anda da kullandığım bi araç, aynı şekilde f30 çok sık sürdüğüm araçlardan biri ve en net kıyaslamam budur. F20 şasisi kesinlikle daha rijit, kopma limitleri biraz daha üstlerde. F30 un direksiyon hissi daha doğal ama. Bozuk yollarda üst limitlerde f30 daha dengeli gibi ama kaliteli bi asfaltta f20 daha iyi viraj kasar.

    Dediğim gibi profesyonel değiliz, bize hissettirdikleri bunlar ama c sınıfı araçlar genel olarak bi üstlerinden daha iyiler. Focus 1,2,3 gerçekten çok çok iyi, en iyilerden biri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ResenİcraEdenAvukat


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Aynı markaların kullandığım c ve d segmenti araçlarını kıyaslayayım, yol tutuş anlamında:



    Bmw 1> bmw 3

    Golf 7< passat b8 (aklıma gelen tek istisna)

    Astra k insignia eşit gibi

    Focus 3.5 > mondeo mk4

    Peugeot 308 > 508

    Mercedes a > mercedes c w205

    Volvo v40 s60 eşit derim

    Alfa romeo giulietta < alfa romeo 159

    Honda civic son kasa > 2005 accord



    Mesela bmw f30 3 serisi, f10 5 serisinden kesinlikle daha iyi yol tutuyor.

    Mesela stock bir mini cooper bu konuda neredeyse tüm d segmenti araçlardan daha iyi.

    Küçük araçlar galiba daha iyi yol tutuşa sahipler. Kesinkez daha dinamikler, kıvraklar.

    Neye dayandırıyosunuz bunları? Bazıları çok ilginç geldi bana, mesela w205 amg kullandım onun bir tık üstü yarış arabası yanı dehset yol tutuyor, e A serisi de onden cekis vs, o kadar iyi tutmasına imkan vermiyorum, keza 1 serisi de.



    Accord zaten 2005 model kendiniz yazmissiniz



    Golf ve guilettaya katilmamak elde değil ne passata ne 159a yanasabilirler.



    508 konusunda da yenisini beklemek lazım.



    Focus olabilir cunku focus ayrı bir dünya cidden o konuda.

    Sonuçta profesyonel test pilotu değiliz. Bunlar pek tabii direksiyonda hissedilenlerle ilgili. Mesela a amg çok sert kazık gibi ve hiç yolu bırakmayan bi yapısı var, çok uç limitlerde denediğim araçlardan biriydi. C serisi de iyi yol tutuyor ama bi w204 dengesi yok bence.

    1 serisi 3 yıldır farklı farklı versiyonlarına(116d,116i,118i) sahip oldugum ve şu anda da kullandığım bi araç, aynı şekilde f30 çok sık sürdüğüm araçlardan biri ve en net kıyaslamam budur. F20 şasisi kesinlikle daha rijit, kopma limitleri biraz daha üstlerde. F30 un direksiyon hissi daha doğal ama. Bozuk yollarda üst limitlerde f30 daha dengeli gibi ama kaliteli bi asfaltta f20 daha iyi viraj kasar.

    Dediğim gibi profesyonel değiliz, bize hissettirdikleri bunlar ama c sınıfı araçlar genel olarak bi üstlerinden daha iyiler. Focus 1,2,3 gerçekten çok çok iyi, en iyilerden biri.

    Sürmeden konuşanlardansınız sanmıştım, hani öyle tipler olur ya teknik veri ezberler gelir burda bilgiçlik taslar. Bir ton araba görünce öyle sandım Doğrudur hocam bize de nasip olsa da sürsek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.