Şimdi Ara

Sarsıntılı çalışma problemi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
44.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar; 2005 model, 1.4 mpi. Lpg.siz Dacia Logan aracım var.

    Yaklaşık on gündür motor sabahları ilk çalıştırmada sarsıntılı çalışıyor. İlk marşda alıyor fakat, yaklaşık dört-beş saniye neredeyse stop edecekmiş gibi çok sarsıntılı ve çok düşük devirde çalışıyor.

    Sabah ilk çalışmadan sonra gün içerisinde hiçbir sorun yaşamıyorum.

    Sorun nerde olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sarsıntılı Çalışma Problemi

    Araba ilk çalıştığında, araç soğukken veya motor sarsıntılı çalışıyorsa, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Bu sorun, benzinli araçlarda daha yaygındır.

    Nedenleri

    • Yakıt Enjektörleri Tıkalı: Tıkalı yakıt enjektörleri, silindirlere yeterince yakıt püskürtmeyerek sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Bujiler Arızalı: Arızalı bujiler, silindirlerde doğru kıvılcım oluşmasını engelleyerek sarsıntılı çalışmaya yol açabilir.
    • Hava Kaçağı: Emme manifoldunda veya vakum hortumlarında hava kaçağı, hava-yakıt karışımını bozarak sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Sensör Arızası: Hava akış sensörü veya oksijen sensörü gibi arızalı sensörler, motor yönetim sistemine yanlış bilgi göndererek sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Yakıt Pompası Arızası: Arızalı bir yakıt pompası, motora yeterli yakıt sağlayamayarak sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.

    Motor Soğukken Sarsıntılı Çalışma

    Motor soğukken sarsıntılı çalışma, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Çek Valf Arızası: Çek valf arızalı olduğunda, yakıt hattındaki basınç düzgün bir şekilde korunmaz ve bu da soğuk çalıştırma sırasında sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.
    • Soğuk Hava Durumu: Soğuk hava, yakıtın buharlaşmasını zorlaştırır ve bu da soğuk çalıştırma sırasında sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.

    Çözümler

    Sarsıntılı çalışma problemini çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Yakıt Enjektörlerini Temizle: Tıkalı yakıt enjektörlerini temizlemek için yakıt sistemi temizleyicileri kullanılabilir.
    • Bujileri Değiştir: Arızalı bujileri yenileriyle değiştir.
    • Hava Kaçağını Kontrol Et: Emme manifoldu ve vakum hortumlarını hava kaçağı açısından kontrol et ve gerekirse onar.
    • Sensörleri Kontrol Et: Hava akış sensörü ve oksijen sensörü gibi sensörlerin doğru çalıştığından emin ol.
    • Yakıt Pompasını Kontrol Et: Yakıt pompasının düzgün çalıştığından emin ol.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu durum genelde rölanti regülatörü veya jikle mekanizmasından kaynaklanır..ama sarsıntılı çalışma sebepleri arasında hava filtresi tıkanıklığından benzin kalitesine kadar geniş bir yelpazede değerlendirme yapılmalıdır..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    bu durum genelde rölanti regülatörü veya jikle mekanizmasından kaynaklanır..ama sarsıntılı çalışma sebepleri arasında hava filtresi tıkanıklığından benzin kalitesine kadar geniş bir yelpazede değerlendirme yapılmalıdır..


    Teşekkür ederim de, neden sadece sabah motor soğukken yapıyor bunu?
  • jikle sistemi zaten soğuk motoru çalıştırma esnasında devreye girer ve motor belli bir sıcaklığa ulaştığında devreden çıkar..gün içerisinde başka bir problem olmuyor demenizden dolayı ben bu arıza olabileceği ihtimalini söyledim..ama dediğim gibi aracı kapsamlı bir teste sokmadan tek bir ihtimal üzerinde yoğunlaşmak yanlış olur..
  • sanırım aynı motora sahip(eğer daciadaki de 8valf ise)

    benim aracım. en soğuk ve zor günde çalıştırdığımda devir 400-500 lere düşüyor sarsılıyor sonra 1000-1200 devire çıkıp ardından normal rölanti devri olan 750 devire iniyor. ancak bu süre bende 4-5 dakika değil 10-12 saniyeliğine oluyor.

    4-5 dakika biraz çok gibi. enjektörlerde pislik falan olduğunda da yaşabiliyor sanırım.
  • Birkaç gündür aracımı kontrol ediyorum; problem yalnızca kontağı açıp, ilk devrini almasında. Yani birkaç saniye boyunca sarsıntılı, sanki benzin yokmuş veya bitiyormuş gibi çalışıyor. Birkez devir göstergesi 1000/dk. üzerine çıkınca, hiçbir sorun kalmıyor. Hatta motor soğuk olduğu için, rolanti otomatik olarak 1200-1400 arasında sabitleniyor. Yani, jigle gibi bir olay gerçekleşiyor. Son iki gündür de marşa basmadan önce, birkaç kez gazı pompaladım. Hiç sorunsuz çalıştı. Sanki, beklerken benzin geri depoya kaçmış gibi bişey...???
  • eğer olay sadece ilk çalıştırma esnasında oluyorsa benzin pompasını kontrol ettirmenizi öneririm...
  • Benzin aldığım yeri değiştirdim, sorunum tamamen kayboldu...

    Ama hala kafama takılıyor: Çekişte hiçbir sorun yoktu ama ilk çalıştırma problemliydi...

    Nasıl oluyor da oluyor?
  • Havalar soğudu ve aynı problem boyut değiştirdi.

    Şimdi, iki-üç marşda ancak alıyor ve dört-beş saniye stop dtme derecesinde çalışıyor...

    Renault servisinde bilgisayarda enjektörlere bakıldı, hata yok...

    Benzin pompası basıncı ölçüldü, hata yok...

    Bujiler, hava filtresi değişti...

    Hala sorun çözülmedi...

    Ne yapmalıyım?
  • lpg kullanıyorsanız ondan da yapabilir zor çalıştırma sorunu oluyor lpgli araçlarda ilk çalıştırma sırasında eğer servis benzinde yok diyorsa lpg nin regülatörüyle alakalı bir sorun olabilir
  • Arkadaşım bu problem sadece senin aracına has bir problem değil.http://forum.donanimhaber.com/m_15156582/mpage_1/key_/tm.htm linkinde aylardır bu problemi tartışıyoruz. Bi incele istersen.
  • Anlıyorum ama, lpg.yi ağustos ayında taktırdım ve problemim temmuz ayında da vardı. Kısa mesafede kullandığım için yaklaşık bir aydır da hiç lpg.de kullanmadım. Yani ben, benzindeki problemi çözmek istiyorum. Bunun için de Lpg.yi suçlayamam, çünkü devam eden bir sorun...
  • bende geçenlerde aracımı toprak yorda altını yola vurdum. sonrasında aracta titreyerek çalışma sorunu başlatı aracın torpito valan sallanıyor gürültülü çalışıyor. altını vurmamın peşine yaptı sorun ne olabilir?

    birde daha öncesindede benzin deposundan çıkan bir tortum nedeniyle tüp benzin yere akmıştı kendim takıp tel ile sardım.

    sorunun hangi olaydan olduğunu bilemiyorum ama altını yere değdirmemin peşine başladı. çıkan hortumu bir hafta önce takmıştım ve sorun yoktu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf55yusuf

    bende geçenlerde aracımı toprak yorda altını yola vurdum. sonrasında aracta titreyerek çalışma sorunu başlatı aracın torpito valan sallanıyor gürültülü çalışıyor. altını vurmamın peşine yaptı sorun ne olabilir?

    birde daha öncesindede benzin deposundan çıkan bir tortum nedeniyle tüp benzin yere akmıştı kendim takıp tel ile sardım.

    sorunun hangi olaydan olduğunu bilemiyorum ama altını yere değdirmemin peşine başladı. çıkan hortumu bir hafta önce takmıştım ve sorun yoktu.

    büyük ihtimal karteli vurdunuz o şelilde kullanmayın büyük arıza çıkar . aracınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.