Arkadaşlar aracımda landirenzo sıralı lpg kiti takılı.Aracımda motor soğukken çalışma problemi yaşıyorum.Hem aracın servisine hemde lpg kitini taktırdığım servise gittim sorunun ne olduğunu anlayamadılar.Araç motor soğukkken benzinde marşa basmama rağmen çalışmıyor adeta boğuluyor ve istop ediyor.Lpg de ise aynı durumu yaşamıyorum.Lpg de direk olarak rahatça çalışıyor.Motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra benzindede rahatça çalışıyor.Sorunun benzin yolları ile ilgili olduğunu düşünüyorum.Ama net olarak benzinle ilgili nasıl bir durum onu anlamış değilim.Konu ile ilgili bilgisi ve önerisi olan sorunun kaynağı ile ilgili görüşleri olan arkadaşlardan duyarlı olamlarını rica ediyorum.Saygılar....
Değerli arkadaşım...
Arabana üç gün sadece benzinle bindiğin zaman , yaklaşık 200-300 km sonra herşey düzeliyor mu? Herşey düzeliyorsa arıza LPG sistemindedir. Aynı sorunu 10 aydır yasıyorum çözemiyorlar. Benzinde arabam harika çalışıyor, 10-15 günlük LPg ile binme sonucu sabahları zor çalışma. Pes ettim ben. 15 gün LPG ile 3 gün benzinle dönüşümlü biniyoruz.
quote:
Orjinalden alıntı: gökhan44
Arkadaşlar aracımda landirenzo sıralı lpg kiti takılı.Aracımda motor soğukken çalışma problemi yaşıyorum.Hem aracın servisine hemde lpg kitini taktırdığım servise gittim sorunun ne olduğunu anlayamadılar.Araç motor soğukkken benzinde marşa basmama rağmen çalışmıyor adeta boğuluyor ve istop ediyor.Lpg de ise aynı durumu yaşamıyorum.Lpg de direk olarak rahatça çalışıyor.Motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra benzindede rahatça çalışıyor.Sorunun benzin yolları ile ilgili olduğunu düşünüyorum.Ama net olarak benzinle ilgili nasıl bir durum onu anlamış değilim.Konu ile ilgili bilgisi ve önerisi olan sorunun kaynağı ile ilgili görüşleri olan arkadaşlardan duyarlı olamlarını rica ediyorum.Saygılar....
quote:
Orijinalden alıntı: carenfly
Değerli arkadaşım...
Arabana üç gün sadece benzinle bindiğin zaman , yaklaşık 200-300 km sonra herşey düzeliyor mu? Herşey düzeliyorsa arıza LPG sistemindedir. Aynı sorunu 10 aydır yasıyorum çözemiyorlar. Benzinde arabam harika çalışıyor, 10-15 günlük LPg ile binme sonucu sabahları zor çalışma. Pes ettim ben. 15 gün LPG ile 3 gün benzinle dönüşümlü biniyoruz.
quote:
Orjinalden alıntı: gökhan44
Arkadaşlar aracımda landirenzo sıralı lpg kiti takılı.Aracımda motor soğukken çalışma problemi yaşıyorum.Hem aracın servisine hemde lpg kitini taktırdığım servise gittim sorunun ne olduğunu anlayamadılar.Araç motor soğukkken benzinde marşa basmama rağmen çalışmıyor adeta boğuluyor ve istop ediyor.Lpg de ise aynı durumu yaşamıyorum.Lpg de direk olarak rahatça çalışıyor.Motor belli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra benzindede rahatça çalışıyor.Sorunun benzin yolları ile ilgili olduğunu düşünüyorum.Ama net olarak benzinle ilgili nasıl bir durum onu anlamış değilim.Konu ile ilgili bilgisi ve önerisi olan sorunun kaynağı ile ilgili görüşleri olan arkadaşlardan duyarlı olamlarını rica ediyorum.Saygılar....
lanet olsun beende voltran var. aynı sorun bendede var ararabayı zorlayınca lpgnin bi kablosu yerinden çıkıyo
quote:
Orijinalden alıntı: canavar2050
lanet olsun beende voltran var. aynı sorun bendede var ararabayı zorlayınca lpgnin bi kablosu yerinden çıkıyo
Alıntıları Göster
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
quote:
Orijinalden alıntı: carenfly
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
malesef abimin spring in de de var aynı problem..araba artık benzinde berbat gidiyo
quote:
Orijinalden alıntı: carenfly
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: carenfly
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
çok iyi olur bazı gerçekler ortaya çıkar
quote:
Orijinalden alıntı: çağrıbey
quote:
Orjinalden alıntı: carenfly
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
çok iyi olur bazı gerçekler ortaya çıkar
Alıntıları Göster
Ewet bazı gerçekler ortaya çıkar.
Çok problemsiz alın , rahat rahat kullanın dendi. Dert sahibi olduk.
Baştan söyleselerdi ,Ekonomisi çok güzel olacak ama sabahları biraz sıkıntılı çalışacak. Deselerdi , Genede yaptırırdık.
mı acaba , sanırım ben yaptırırdım. Son zamanlarda maaşı benzine verir olmuştuk.
Bu arada mazot fiyatındaki rekabet güzelde , LPG fiyatından benzin fiyatından bahseden yok. Bu ne yaman çelişki. Benzin mazottan daha pahalı değilmi? Cem uzan benzini niye indirmiyor?
quote:
Orijinalden alıntı: çağrıbey
quote:
Orjinalden alıntı: carenfly
Yaa Arkadaşlar, "LPG dönüşümü sonrası arabası sabahları zor çalışanlar" Başlığı altında bir kulüp kursak. Kaç kişi oluruz acaba? Yaşadığımız tecrübeleri, denediğimiz yöntemleri ve sonuçlarını yazsak iyi olur sanki.
çok iyi olur bazı gerçekler ortaya çıkar
Alıntıları Göster
Arkadaşlar, Benim arabamda da sıralı sistem taktırdıktan yaklaşık 3-4bin km sonra bu (geçen sene ağustos sıcaklarında sabahları çalışmama) sorun oldu. LPG taktırdığım firmayı aradım, böyle bir genel soun olduğunu kabul ettiler. Bu sorunun üzerinde çalışıldığını ve bir çözüm yöntemi geliştirilince bana ve diğer mağdurlara geri dönüleceğini söylediler. Harbiden de bir iki hafta sonra arayıp "sorun düzelene kadar aracımı sadece benzinle kullanıp, daha sonra hiç LPG'ye geçirmeden" servise ayar yapmaya çağırdılar. sorun ayarsızlıktan kaynaklanıyormuş. Serviste ayarını düzeltince de bir daha sorun yaşamadım. LPG taktıralı yaklaşık 22bin km oldu. ilk kilometreleri ayarsız geçilse de yaklaşık 18 bin km'dir sorunsuz biniyorum.
Bu süreç içerisinde öğrendiklerim. Son teknoloji motorların çoğu EBDII denilen adaptif bir ECU kullanıyor. (Genelde uzakdoğu menşei olan araçlar bu tip ECU kullanıyorlar. Bir de adaptif olmayan ECU tipi var onun davranışı anladığım kadarıyla daha farklı) Bu adaptif ECU'nun avantajı (veya dezavantajı) şu: ECU, motordaki değişik sensörlerden gelen ölçümlere ve gaz pedalı pozisyonuna vs. bakarak motor çalışma rejimini anlık olarak ayarlıyor. Aslında bütün ECU'lar bunu yapar ama adaptif ECU, bu anlık değişimler bir süreklilik arzetmeye başladığında fabrika orjinali olan programına müdahale edip bunu değiştirebiliyor. Adaptif olmayanlar ise bu değişikliği yapmıyor. Karışık oldu, örneklemek gerekirse; Diyelim ki ECU sensörlerinden okuduğu bilgilere bakarak motordaki karışımın "zengin" yandığını anlıyor. Bu durumda, fabrikasyon programında ön görülen yakıt miktarını biraz azaltarak zengin olan yanmayı normale çeker (veya normale çekmeye çalışır). Bunu her tip ECU yapar. Yani anlık olarak yakıt miktarını azaltır, ama bunu yaparken de o şartlar altındaki fabrikasyon programında ne kadar yakıt gönderilmesi gerektiği ile gerçek gönderilen yakıt miktarı arasındaki farkları da karşılaştırır. Adaptif olmayan ECU uzun süreli karşılaştırmalar neticesinde, fabrikasyon (default) yakıt miktarlarıyla gerçek (anlık) yakıt miktarları arasında bariz farklar varsa, zengin (veya fakir) karışım koduyla bir hata mesajı kaydeder ve "motor arıza ışığı" yakar. Adaptif ECU ise fabrikasyon (default) yakıt değeriyle gerçek (anlık) yakıt değeri arasında uzun süreli farklar tespit ettiğinde ve bu farklar da kendi programındaki toleransları aşmadığında ise fabrikasyon programına müdahale edip gerçek (anlık) yakıt değerlerini fabrikasyon (default) yakıt değerleri olarak kaydetmektedir. Böylelikle, değişen ortam koşullarına ve senelerin yıpratmasına ayak uydurabilen ve gereken değişiklikleri kendi kendine yapabilen nispeten sorunsuz bir motor türü ortaya çıkmaktadır.
Ama LPG-Benzin gibi üstelik ayarsız bir çift yakıt durumu ortaya çıktığında bu adaptif ECU "ters köşe" olmaktadır. Çünkü örneğimize bakarsak, LPG'de zengin çalışmakta olan (yani bu şekilde ayarsız bir LPG sistemi olan) bir motor doğal olarak anlık yakıt değerlerini azaltarak normal çalışma sağlayacaktır. Belirli bir süre sonra hala LPG ile çalışan motor bu azaltılmış anlık yakıt değerlerini "default" değer olarak kaydedecek ve adaptif biçimde kendi programını düzeltecektir. Öte yandan her motor ilk çalıştırıldığında default değerlerle çalışmaktadır. çünkü ilk çalıştırma halinde henüz hiç bir sensöründen çalışmayla ilgili bir geri besleme almamaktadır ve bir şekilde (veya bir ölçüye bağlı olarak) motoruna yakıt göndermelidir. Bu ölçü de programa kaydedilmiş default yakıt değeridir. O halde, LPG'deyken sürekli zengin çalıştığı için default yakıt miktarını kısık kaydetmiş bir motor, sabahleyin benzin sisteminde ilk çalıştırıldığında bir müddet bu kısılmış default değerleri kullanacaktır. Bu kısık default değerler zengin olan LPG'yi normale çekiyorken, sabahleyin, normal olan benzin yanmasını ise fakire çekecektir. Bu fakir çalışma ise, zor çalışma, aptallık ve gaz yememe gibi durumlar oluşturur. Ne var ki bu aptallık süresi kısadır ve bir müddet sonra LPG'ye geçilecek ve bu kısa süreli fakir karışım durumundan kurtulunup, sözde normal çalışmaya başlayacağından, adaptif ECU bu sorunlu fakir "default" değerini hiç bir zaman düzeltmeyecek ve daima sabahları bu sorunlar yaşanacaktır.
Çözüm: ECU'nun bu sorunlu ve fakir olan "default" yakıt değerini görmesini ve bir müddet sonra da adaptif olarak düzeltmesini sağlayacak kadar uzun bir süre (takriben 1-1,5 depo benzin bitirene kadar) aracı hiç LPG'ye geçirmeden benzinle gezmek ve ardından benzine göre daha zengin çalışan LPG sisteminin ayarını düzeltmek üzere montaj yaptığın yere gitmektir.
Montajcıya gittiğin zaman aracına 2 adet bilgisayar bağlanması gerekiyor. (dönüşümlü olarak tek bilgisayarla halledilebilir mi bilmiyorum; farklı bağlantı portları üzerinden tek bilgisayarla ve farklı yazılımlarla da halledilebilmesi lazım) 1. bilgisayarı aracın direksiyonunun altındaki bağlantı portundan aracın merkez ECU'suna bağlayıp aracın çalışma rejimini ve özellikle LAMBDA sinyalini görecek. 2. Bilgisayarı da ayar yapmak ve program atmak üzere LPG ECU'suna bağlayacak. Aracı benzinle çalıştırıp 1. bilgisayardan okuduğu LAMBDA değerlerine bakacak, sonra aracı LPG'ye alıp LAMBDA değişimine bakacak. 2. bilgisayardan LPG sistemine öyle parametre ayarı verecek ki 1. bilgisayarda benzindeyken ve LPG'deyken ölçülen LAMBDA değerleri birebir aynı konuma gelsin. Sonra bu ayarlar rölanti, 3000 devir gibi farklı devirlerde ve her bir devir için yüklü ve yüksüz (yani klima, hidrolik direksiyon, farlar, teyp sinyaller, hepsi çalışırken ve kapalıyken) ayrı ayrı yapacak ve LAMBDA değerlerini eşitleyecek.
ben bu ayarı yaptırdım ve yaklaşık 18-20 bin km'dir keyifle biniyorum.
sizlere de şimdiden geçmiş olsun diyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: dedikodu
Arkadaşlar, Benim arabamda da sıralı sistem taktırdıktan yaklaşık 3-4bin km sonra bu (geçen sene ağustos sıcaklarında sabahları çalışmama) sorun oldu. LPG taktırdığım firmayı aradım, böyle bir genel soun olduğunu kabul ettiler. Bu sorunun üzerinde çalışıldığını ve bir çözüm yöntemi geliştirilince bana ve diğer mağdurlara geri dönüleceğini söylediler. Harbiden de bir iki hafta sonra arayıp "sorun düzelene kadar aracımı sadece benzinle kullanıp, daha sonra hiç LPG'ye geçirmeden" servise ayar yapmaya çağırdılar. sorun ayarsızlıktan kaynaklanıyormuş. Serviste ayarını düzeltince de bir daha sorun yaşamadım. LPG taktıralı yaklaşık 22bin km oldu. ilk kilometreleri ayarsız geçilse de yaklaşık 18 bin km'dir sorunsuz biniyorum.
Bu süreç içerisinde öğrendiklerim. Son teknoloji motorların çoğu EBDII denilen adaptif bir ECU kullanıyor. (Genelde uzakdoğu menşei olan araçlar bu tip ECU kullanıyorlar. Bir de adaptif olmayan ECU tipi var onun davranışı anladığım kadarıyla daha farklı) Bu adaptif ECU'nun avantajı (veya dezavantajı) şu: ECU, motordaki değişik sensörlerden gelen ölçümlere ve gaz pedalı pozisyonuna vs. bakarak motor çalışma rejimini anlık olarak ayarlıyor. Aslında bütün ECU'lar bunu yapar ama adaptif ECU, bu anlık değişimler bir süreklilik arzetmeye başladığında fabrika orjinali olan programına müdahale edip bunu değiştirebiliyor. Adaptif olmayanlar ise bu değişikliği yapmıyor. Karışık oldu, örneklemek gerekirse; Diyelim ki ECU sensörlerinden okuduğu bilgilere bakarak motordaki karışımın "zengin" yandığını anlıyor. Bu durumda, fabrikasyon programında ön görülen yakıt miktarını biraz azaltarak zengin olan yanmayı normale çeker (veya normale çekmeye çalışır). Bunu her tip ECU yapar. Yani anlık olarak yakıt miktarını azaltır, ama bunu yaparken de o şartlar altındaki fabrikasyon programında ne kadar yakıt gönderilmesi gerektiği ile gerçek gönderilen yakıt miktarı arasındaki farkları da karşılaştırır. Adaptif olmayan ECU uzun süreli karşılaştırmalar neticesinde, fabrikasyon (default) yakıt miktarlarıyla gerçek (anlık) yakıt miktarları arasında bariz farklar varsa, zengin (veya fakir) karışım koduyla bir hata mesajı kaydeder ve "motor arıza ışığı" yakar. Adaptif ECU ise fabrikasyon (default) yakıt değeriyle gerçek (anlık) yakıt değeri arasında uzun süreli farklar tespit ettiğinde ve bu farklar da kendi programındaki toleransları aşmadığında ise fabrikasyon programına müdahale edip gerçek (anlık) yakıt değerlerini fabrikasyon (default) yakıt değerleri olarak kaydetmektedir. Böylelikle, değişen ortam koşullarına ve senelerin yıpratmasına ayak uydurabilen ve gereken değişiklikleri kendi kendine yapabilen nispeten sorunsuz bir motor türü ortaya çıkmaktadır.
Ama LPG-Benzin gibi üstelik ayarsız bir çift yakıt durumu ortaya çıktığında bu adaptif ECU "ters köşe" olmaktadır. Çünkü örneğimize bakarsak, LPG'de zengin çalışmakta olan (yani bu şekilde ayarsız bir LPG sistemi olan) bir motor doğal olarak anlık yakıt değerlerini azaltarak normal çalışma sağlayacaktır. Belirli bir süre sonra hala LPG ile çalışan motor bu azaltılmış anlık yakıt değerlerini "default" değer olarak kaydedecek ve adaptif biçimde kendi programını düzeltecektir. Öte yandan her motor ilk çalıştırıldığında default değerlerle çalışmaktadır. çünkü ilk çalıştırma halinde henüz hiç bir sensöründen çalışmayla ilgili bir geri besleme almamaktadır ve bir şekilde (veya bir ölçüye bağlı olarak) motoruna yakıt göndermelidir. Bu ölçü de programa kaydedilmiş default yakıt değeridir. O halde, LPG'deyken sürekli zengin çalıştığı için default yakıt miktarını kısık kaydetmiş bir motor, sabahleyin benzin sisteminde ilk çalıştırıldığında bir müddet bu kısılmış default değerleri kullanacaktır. Bu kısık default değerler zengin olan LPG'yi normale çekiyorken, sabahleyin, normal olan benzin yanmasını ise fakire çekecektir. Bu fakir çalışma ise, zor çalışma, aptallık ve gaz yememe gibi durumlar oluşturur. Ne var ki bu aptallık süresi kısadır ve bir müddet sonra LPG'ye geçilecek ve bu kısa süreli fakir karışım durumundan kurtulunup, sözde normal çalışmaya başlayacağından, adaptif ECU bu sorunlu fakir "default" değerini hiç bir zaman düzeltmeyecek ve daima sabahları bu sorunlar yaşanacaktır.
Çözüm: ECU'nun bu sorunlu ve fakir olan "default" yakıt değerini görmesini ve bir müddet sonra da adaptif olarak düzeltmesini sağlayacak kadar uzun bir süre (takriben 1-1,5 depo benzin bitirene kadar) aracı hiç LPG'ye geçirmeden benzinle gezmek ve ardından benzine göre daha zengin çalışan LPG sisteminin ayarını düzeltmek üzere montaj yaptığın yere gitmektir.
Montajcıya gittiğin zaman aracına 2 adet bilgisayar bağlanması gerekiyor. (dönüşümlü olarak tek bilgisayarla halledilebilir mi bilmiyorum; farklı bağlantı portları üzerinden tek bilgisayarla ve farklı yazılımlarla da halledilebilmesi lazım) 1. bilgisayarı aracın direksiyonunun altındaki bağlantı portundan aracın merkez ECU'suna bağlayıp aracın çalışma rejimini ve özellikle LAMBDA sinyalini görecek. 2. Bilgisayarı da ayar yapmak ve program atmak üzere LPG ECU'suna bağlayacak. Aracı benzinle çalıştırıp 1. bilgisayardan okuduğu LAMBDA değerlerine bakacak, sonra aracı LPG'ye alıp LAMBDA değişimine bakacak. 2. bilgisayardan LPG sistemine öyle parametre ayarı verecek ki 1. bilgisayarda benzindeyken ve LPG'deyken ölçülen LAMBDA değerleri birebir aynı konuma gelsin. Sonra bu ayarlar rölanti, 3000 devir gibi farklı devirlerde ve her bir devir için yüklü ve yüksüz (yani klima, hidrolik direksiyon, farlar, teyp sinyaller, hepsi çalışırken ve kapalıyken) ayrı ayrı yapacak ve LAMBDA değerlerini eşitleyecek.
ben bu ayarı yaptırdım ve yaklaşık 18-20 bin km'dir keyifle biniyorum.
sizlere de şimdiden geçmiş olsun diyorum.
Alıntıları Göster
arkadaslar gercekten inanamiyorum.. ben de yeni 95 vectra gls 2.0 aldım.. volltran marka tüp var.. önce benzinle calisip gaza basınca lpgye geciyor.. daha dogrusu gecemiyor...arkadasların bahsettigi sorunu yasıyorum..araç sogukken ilk marş basışımda marşı alıyor ama gazı yiyemeden titriyor ve stop ediyor.. ikinciye tekrar denediğimde bu kez çalişiyor..cok garip..sorunu cozen oldu mu..
quote:
Orijinalden alıntı: 990500135m
arkadaslar gercekten inanamiyorum.. ben de yeni 95 vectra gls 2.0 aldım.. volltran marka tüp var.. önce benzinle calisip gaza basınca lpgye geciyor.. daha dogrusu gecemiyor...arkadasların bahsettigi sorunu yasıyorum..araç sogukken ilk marş basışımda marşı alıyor ama gazı yiyemeden titriyor ve stop ediyor.. ikinciye tekrar denediğimde bu kez çalişiyor..cok garip..sorunu cozen oldu mu..
Alıntıları Göster
sıralı sistemde lpg ile açılış oluyor mu? ben dün taktırdım landi renzo, önce benzin işle başlıyor, 25 saniye ya da 40 dereceye ulaşınca gaz verince lpg ye geçiyor
quote:
Orijinalden alıntı: ccaparli
sıralı sistemde lpg ile açılış oluyor mu? ben dün taktırdım landi renzo, önce benzin işle başlıyor, 25 saniye ya da 40 dereceye ulaşınca gaz verince lpg ye geçiyor
Alıntıları Göster
benim lpg enjektörleri değişti sabah çalışmama problemi gitti. tabi para cepten çıktı plastik enjektörler 150 ytl
quote:
Orijinalden alıntı: canavar2050
benim lpg enjektörleri değişti sabah çalışmama problemi gitti. tabi para cepten çıktı plastik enjektörler 150 ytl
Alıntıları Göster
guncel
quote:
Orijinalden alıntı: 990500135m
guncel
Alıntıları Göster
bence de...
quote:
Orjinalden alıntı: 990500135m
guncel
quote:
Orijinalden alıntı: seftaf
bence de...
quote:
Orjinalden alıntı: 990500135m
guncel
Alıntıları Göster
Bende 3 aydır tartarini sıralı lpg sistemi kullanıyorum.Daha sabah çalışmama gibi bir sorunum olmadı.Acaba ileride böyle bir sorun çıkarmı?Şimdiden tüylerim diken diken oldu.Bir önceki aracımda da sabah çalışmama sorunu vardı arabayı sattırdı bana.
quote:
Orijinalden alıntı: kırımlıkurt
Bende 3 aydır tartarini sıralı lpg sistemi kullanıyorum.Daha sabah çalışmama gibi bir sorunum olmadı.Acaba ileride böyle bir sorun çıkarmı?Şimdiden tüylerim diken diken oldu.Bir önceki aracımda da sabah çalışmama sorunu vardı arabayı sattırdı bana.
Alıntıları Göster
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
quote:
Orijinalden alıntı: wolf_HKN
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
Alıntıları Göster
Bahsettiğiniz olay sıralı gazda mı...?
quote:
Orjinalden alıntı: wolfhonda
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
quote:
Orijinalden alıntı: çağrıbey
Bahsettiğiniz olay sıralı gazda mı...?
quote:
Orjinalden alıntı: wolfhonda
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
Alıntıları Göster
Güncel sorun devam ediyor. Sabah zor çalışma...
quote:
Orijinalden alıntı: çağrıbey
Bahsettiğiniz olay sıralı gazda mı...?
quote:
Orjinalden alıntı: wolfhonda
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
Alıntıları Göster
evet sıralı gazda
quote:
Orjinalden alıntı: çağrıbey
Bahsettiğiniz olay sıralı gazda mı...?
quote:
Orjinalden alıntı: wolfhonda
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
quote:
Orijinalden alıntı: wolf_HKN
evet sıralı gazda
quote:
Orjinalden alıntı: çağrıbey
Bahsettiğiniz olay sıralı gazda mı...?
quote:
Orjinalden alıntı: wolfhonda
araç uzun süreli stop ettiğinde sabah çalıştırırken çalışmamasının nedenlerinin başında regülatörden gelen gazın monifolda gelmeye devam etmesidir ve regülatörde bir arıza var demektir regülatör değiştirince sorun genelde düzelir 2 arkadaşımın aracındada aynı sorun vardı ve bu yöntemle çözüldü şimdi sorunları kalmadı
Alıntıları Göster
Selamlar , Sayın wolfhonda, Dediğiniz şekilde olsaydı ayardan sonra düzelmezdi... Şöyle anlatayım; Arabada defalarca yaşadığım sabah zor çalışma sorunu , yarım gün boyunca uğraşılarak yapılan ayardan iki hafta sonra tekrar başlayınca , hiç benzine geçirmeden yine sorunlu haliyle 2A müh'e götürdüm ,Benzin beyninde -%14 değeri görüldü , yani aşırı zengin yakmış ; mühendis arkadaş , bu sorunlu haliyle ayar yaptı. Araba ertesi gün harika çalıştı. Ev ile 2A müh arası 55-60 km civarı . Bu harika çalışan arabam , 2 hafta sonra yeniden sabah zor çalışmaya başladı , yine sorunlu haliyle götürdüm , LFT bu sefer -%2 çıktı , yani LFT değişmemişti , ama araba gene sabah zor çalışıyordu. LFT düzgün çıkınca programada müdahale etmedi. O şekil eve döndüm.
Yani regülatör sızdırıyor olsa idi yapılan ayarın ertesi günü düzelmezdi diyorum ben , ama genede bilemiyorum , açık kapı bırakıyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: carenfly
Selamlar , Sayın wolfhonda, Dediğiniz şekilde olsaydı ayardan sonra düzelmezdi... Şöyle anlatayım; Arabada defalarca yaşadığım sabah zor çalışma sorunu , yarım gün boyunca uğraşılarak yapılan ayardan iki hafta sonra tekrar başlayınca , hiç benzine geçirmeden yine sorunlu haliyle 2A müh'e götürdüm ,Benzin beyninde -%14 değeri görüldü , yani aşırı zengin yakmış ; mühendis arkadaş , bu sorunlu haliyle ayar yaptı. Araba ertesi gün harika çalıştı. Ev ile 2A müh arası 55-60 km civarı . Bu harika çalışan arabam , 2 hafta sonra yeniden sabah zor çalışmaya başladı , yine sorunlu haliyle götürdüm , LFT bu sefer -%2 çıktı , yani LFT değişmemişti , ama araba gene sabah zor çalışıyordu. LFT düzgün çıkınca programada müdahale etmedi. O şekil eve döndüm.
Yani regülatör sızdırıyor olsa idi yapılan ayarın ertesi günü düzelmezdi diyorum ben , ama genede bilemiyorum , açık kapı bırakıyorum...
Alıntıları Göster
benim arkadaşımın aracında oldu ve çözümü sizin yaptırdığınız yöntemde aradılar ama düzelmedi daha sonra başka bir arkadaşımızında aynı sorundan dolayı aracına müdahalede bulunulduğu ve aracın regülatörünün çok az bir şekilde monifolda gaz sızdırdığı ve bu sebepten dolayı aracın sabahları zor çalıştığı sonucuna varılıp regülatörü değiştirildi ve şimdi en ufak bir sorun kalmadı ama yinede ben bir usta değilim ve arkadaşın başından geçen tecrübeyi anlatıyorum ve umarım sizinde arızanız en kısa sürede giderilir saygılar