Şimdi Ara

çözülemeyen rolantide stop etme sorunu (ÇÖZÜLDÜ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
2
Favori
32.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım 99 model hyundai elantra. rolanti ibresi sürekli oynuyor. bazen debriyaja bastıgımda yıgılıp stop ediyor. ayağımı sürekli gazda tutmak zorunda kalıyorum. aracım lpg li. ancak benzinde kullandım yine aynı sorunu yaptı. daha büyük sorunum ise lpgden cok benzin tüketmesi. arkadaslarım 20 tl lik benzinle 1 ayı bitirirken ben her hafta 50 tl benzin 50 tl gaz alıyorum benzin daha cabuk bitiyor. gösterge arızalıdır diye düşündüm benzin bitti yolda kaldım. kelebek boğazını oksijen sensorunu temizlettim adaptasyon yaptırdım düzelmedi. lpg ciye götürdüm, bir sorun yok dedi. en son rolanti motoru arızalı dediler o parçada 350 liraymış. kesin düzelir diyemem diyor usta.
    benzini çok yakmasına ise herkes çok şaşırıyor ama şu ana kadar kimse somut bir çözüm öneremedi. olmaz oyle sey diyip atıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loft102 -- 16 Mayıs 2013; 12:31:04 >



  • 2.0 Tempra'da benzer sorunları yaşamışlığım var.Araç Lpg'li değildi.Rölanti 1100 devirde ( benzinli bir motora göre yüksek) dalgalanıyordu 2000 devire çıktığıda oluyordu zaman zaman.Ustaya bıraktım aracı ,usta araç üzerinde bazı ayarlamalar yaptı (bilgisayarlı müdahale değildi)devir 800'de sabitlendi fakat araç soğukken stop ediyordu rolantide.Sürekli gaza basılması gerekiyordu motor ısınana kadar.Isınmadan yola çıkıldığında ise ayağın gazdan çekildiği ve debriyaja basıldığı durumlarda araç stop ediyordu.Rolanti motorunun değişmesi gerektiğini söyledi bu durumun düzelmesi için.

    Parçanın yenisi bulunmadığı için teşhisi doğru koyabilecek bir yer aradım.Araca bilgisayarla müdahale edebilecek bir servise bıraktım aracı. Rölanti motoru (RHV valfi diye geçer temprada) zamanla kurumlanmış ve görevini yerine getiremez hale gelmiş ,temizlendi aynı anda buji ve buji kabloları da değişti.Aracın çalışması normale döndü.Bu uygulamalar yapılırken kelebeğin orada ayar vidası var tempralarda rölanti ayarı için oradan ayarda yapıldı.

    Eğer imkan varsa araca bilgisayarla müdahale edebılecek bir yerde baktırmanızda fayda var.Aracın benzinde çalışma değerleri kontrol edilip daha doğru bir teşhis konulabilir.Ben rölanti motoru ararken parçayı satan arkadaş "problemin o parçadan oldugundan emınmısın eğer bulur da alırsan geri getirme şansın yok demişti" bu sebeple 350 tl gibi bir para çöpe de atılabılır dikkat edin.

    Sizin aracınızda rölanti devri hangi devirler arasında dalgalanıyor ? Stop ettiğine göre 800 devir altınada düşüyordur die tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 23 Nisan 2013; 3:57:42 >
  • Benim 1999 model Uno dada böyle bir problem vardı. Kırmızı ışıkta durduğumda zaman zaman stop ediyordu. Benzinde ve LPG'de düzensiz çalışıyordu. Fazlaca yakmaya başlamıştı. Devir saati sürekli hareket halindeydi. Bir kaç tamirciye gösterdim çözüm bulamadılar. LPG'ciye götürdüm oda sorunu bulamadı. Sonunda tamircinin birisi sorunu buldu. Sorun ateşleme sisteminden kaynaklanıyordu. Benim arabam karbüratörlü normalde karbüratörlü araçlarda distribütörde platin olması gerekirken platin yokmuş elektronik ateşlemeymiş. Distrübütör üzerinde ateşlemeyi düzenleyen elektronik kart arızalıymış onu değiştirdi bütün sorunlar düzeldi. Senin aracında ateşleme sisteminde sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loft102

    aracım 99 model hyundai elantra. rolanti ibresi sürekli oynuyor. bazen debriyaja bastıgımda yıgılıp stop ediyor. ayağımı sürekli gazda tutmak zorunda kalıyorum. aracım lpg li. ancak benzinde kullandım yine aynı sorunu yaptı. daha büyük sorunum ise lpgden cok benzin tüketmesi. arkadaslarım 20 tl lik benzinle 1 ayı bitirirken ben her hafta 50 tl benzin 50 tl gaz alıyorum benzin daha cabuk bitiyor. gösterge arızalıdır diye düşündüm benzin bitti yolda kaldım. kelebek boğazını oksijen sensorunu temizlettim adaptasyon yaptırdım düzelmedi. lpg ciye götürdüm, bir sorun yok dedi. en son rolanti motoru arızalı dediler o parçada 350 liraymış. kesin düzelir diyemem diyor usta.
    benzini çok yakmasına ise herkes çok şaşırıyor ama şu ana kadar kimse somut bir çözüm öneremedi. olmaz oyle sey diyip atıyorlar.

    Benzer sorunla 2000 accentte karşılaşmıştık. Rölantide kendiliğinden gaz veriyor gibi ibre oynuyor, bazen stop ediyordu. Ustalar ne kadar kontrol etsede bir sonuç elde edememişti. Biri boğaz kelebeği dedi, temizledi olmadı. Sonra hava akışmetresi kuşkusu uyandı, yetkili servis o kolay kolay bozulmaz dedi. Defalarca denendi bilgisayarda oksijen sensörü arızası gösteriyordu, değişmesine rağmen düzelmedi. En sonunda saatlerce uğraşıp kafa yoran tanıdığım bir usta motor tertibatında bir parçaya gelen elekrik kablosu tellerinden birinin kırılıp teması kestiğini farketti. Bir sokete geliyordu, parça ismini hatırlamıyorum. Lehimleyince her şey düzeldi. Saçma sapan bir durum fakat böyle düzelmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loft102

    aracım 99 model hyundai elantra. rolanti ibresi sürekli oynuyor. bazen debriyaja bastıgımda yıgılıp stop ediyor. ayağımı sürekli gazda tutmak zorunda kalıyorum. aracım lpg li. ancak benzinde kullandım yine aynı sorunu yaptı. daha büyük sorunum ise lpgden cok benzin tüketmesi. arkadaslarım 20 tl lik benzinle 1 ayı bitirirken ben her hafta 50 tl benzin 50 tl gaz alıyorum benzin daha cabuk bitiyor. gösterge arızalıdır diye düşündüm benzin bitti yolda kaldım. kelebek boğazını oksijen sensorunu temizlettim adaptasyon yaptırdım düzelmedi. lpg ciye götürdüm, bir sorun yok dedi. en son rolanti motoru arızalı dediler o parçada 350 liraymış. kesin düzelir diyemem diyor usta.
    benzini çok yakmasına ise herkes çok şaşırıyor ama şu ana kadar kimse somut bir çözüm öneremedi. olmaz oyle sey diyip atıyorlar.

    aracını güzel bir enjektörcüye (karburatör) götür aracınla ilgili derdini anlat onlar önce bilgisayara bağlıyorlar veya bilgisayara bağlamadan önce ustalar trafik içerisinde biraz turluyorlar.enjektöcüde herhangi bir sorun bulamazlarsa beyinciye göndereceklerdir aynı şekilde beyincide aracın beynini bilgisayara bağlayıp sorunları söyleyeceklerdir.geçmiş olsun
  • Bir çok usta sorun için kesin bir çözüm önermeyince bende aracı servise götürdüm. meğer sorunun kelebek boğazı ve ya rolanti motoru ile ilgisi yokmuş. basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış onları değiştirdiler. şimdi aracı henüz 20 km kadar kullandım ama benzin kokusu kalmamış rolanti devir ibresi sabit duruyor artık. şimdi benzin tüketimini de takip edip sorunun tamamen düzeldiğinden emin olmak kaldı geriye:)
  • arkadaş sadece 20 km kullandım demiş ama acaba sonradan bir sıkıntı çıktı mı bilgi verebilir misin ?
  • üzerinden 2 yıl geçti. bir daha bu sorunların hiçbirini bir daha yaşamadım.
  • bigfo B kullanıcısına yanıt
    Sorunun üstünden bir yıl geçmiş
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.