Şimdi Ara

Şarjlı Piller Hakkında Her Şey (833. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17.725
Cevap
369
Favori
1.964.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 831832833834835
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Duracell CEF14 + 2x 2500mah Duracell yada GP u211 + 2x 2500mah kafamda bu var benim ama ne kadar iyi olur bilemiyorum
  • Kaç zamandır Xbox kumandaları ve evdeki diğer çok akım çeken aletler için Ikea'nın AA şarjlı pillerini kullanıyorum, yine Ikea'nın USB şarj aletini.

    Bazı yurtdışı testlerinde aslında pilin içinin Eneloop ile aynı olduğunu fark etmişlerdi, tam bilmiyorum ama memnunum. Şarj ünitesini özellikle görece düşük akım sağlayan şarj aletine bağlıyorum, fazla ısınmadan yavaş yavaş şarj etsin diye. Zaten ayda 1 anca şarj etmek gerekiyor, kaybolana kadar kullanacağımı düşünüyorum.
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Duracell cef14eu şarj aletine takılan pilde biraz zaman sonra kırmızı yanıp sönüyor.

    Acaba piller bozuk mu?

    İki tane varta denedim iki tanede GP AA denedim aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Merhabalar Duracell cef14eu şarj aletine takılan pilde biraz zaman sonra kırmızı yanıp sönüyor.

    Acaba piller bozuk mu?

    İki tane varta denedim iki tanede GP AA denedim aynı.
    Hocam pilleri CEF 14'e takınca şarj esnasında kırmızı ışık kesik kesik yanıp sönüyor daha sonra yeşil ışık aynı şekilde kesik kesik yanıp sönüyor. Piller tamamen dolduğunda yeşil ışık daimi olarak yanmaya başlıyor ancak piller ilk takıldığında kırmızı ışık çok hızlı şekilde yanıp sönüyorsa pillerde hata var diye biliyorum.
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    Pilleri takınca hep kırmızı yanıp sönmeye başladı ama pilleri tamamen boşaltıp tekrar denedikten sonra şarj etti.

    Fakat diğer iki pilde bunu yaptım olmadı...
  • uzun süre gider başka ne olabilir ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonythetonguc

    bipekkan beyden ses çıkmayınca ben yabancı kaynaklarda bir hayli araştırma yaptım ve bende Xtar VC4 almaya karar verip bugün sipariş verdim. Eğer Ni-MH de şarj edecekseniz tercihiniz çok doğru, ben VC2 Plus ı incelemedim ama genel olarak VC2 nin de VC4 ile aynı olduklarından bahsetmişler. Benim tavsiyem sadece tavsiyem arada 40 TL fark varken 4 portlu modelini alın. Yarın birgün kullanmanız gerekn 3 veya 4 pilli cihazlarda olacak ozaman tek pil için ayrı şarj beklemenin derdinden kurtulursunuz.

    Sadece Li-Ion şarj edecekseniz incelediğim kadarıyla Liitokala, Nitecore vb. tüm şarj aletlerinin hemen hemen hepsi ortalama üzeri bir iş çıkartıyor ki Li-Ion konusunda da hem bataryaların hem kendinin serin kalması başarısı ile XTAR çok taktir toplamış. Her yorumda her incelemede bu serin şarj olayından bahsedilmiş ki Li-Ion pillerin ömrünü uzatan önemli hususlardan bir tanesi şarj olurken serin kalmalarıdır. Yine bir çok inceleme de özellikle Ni-MH piller konusunda XTAR ı çeşitli sebebplerle en iyisi olarak nitelendirmiş. Benim alma amacım her 2 tip pil içinde kullanacağım ama çoğunlukla Ni-MH ler için kullanacağım. mevcut Nitecore şarj aletim özellikle Ni-MH leri alet alev ısıttığı için eski pillerim ciddi performans kaybetti hatta yıllardır sağlam duran kaplamaları sökülmeye başladı. Pillerin şekli şemalleri bozuldu.

    XTAR VC4 ün tek eksi yönü şarj akımının ayarlanamıyor oluşu, birde Liitokala gibi test fonksiyonu olsa fena olmazdı.. Malum düşük kapasiteli AAA Ni-MH pillerin 250 mA den fazla şarja tabi tutulması bence çok iyi değil belki AAA olan modelleri ataba AT-308 ile şarj edebilirim. Kimisi birşey olmaz demiş ama bence her şarjda bu akımların uygulanması sakıncalı, bununda çözümü olarak düşük kapasiteli bir güç kaynağı kullanarak çözebiliyormuşuz, yani 0,5A güç verebilen bir adaptör ile 2 AAA pil 200-250 mA gibi bir değer ile şarj olacaktır. Alınca deneyip göreceğim.

    Alıntıları Göster
    Aynı sebepten ben de Xtar VC4 satın aldım. Ayrıca gerek incelemelerde ve gerekse buradaki tavsiyeler doğrultusunda bu marka ve modeli tercih ettim. Ancak ilk şarj deneyimimde hüsrana uğradım. Duracell 900mAh AAA pil satın aldım 16 adet. Şarj ettiğimde şarjın sonlarında pillerin epeyi ısındığını farkettim. Şarj süresi ortalama 1 saat 15 dakika ile 1 saat 30 dakika arasında sürdü. Fabrikasyon çıkışı doluluk oranı nedir bilmiyorum elbette. Ekranda görülen şarj akımı ise 500mA. Bu modelde şarj akımına müdahale etme seçeneğimiz yok. Üretici akımın otomatik olarak ayarlandığını söylüyor. 0.1A'den başlıyormuş güya. C=900mAh pil için optimum 90mA şarj akımı gerekirken bunun 5 katından fazla bir akımla şarj etti cihaz. Sonuç pillerde ısınma. Isınma dediğim el yakacak kadar değil elbette ama hatırı sayılır bir ısınma. Belki 45C'lerde veya biraz üstünde olabilir. Bana bu ısınma fazla geldi. Ayrıca 1A çıkışlı adaptörle 4 pil takıp denedim, şarj akımı göstergesi hala 0.5A gösteriyordu. Piller zaten dolu olduğu için çok fazla bekletmeden çıkardım. Şimdi anlayamadığım bu cihaz neden düşük akımla şarj etmiyor. Tanesi 11TL'ye mal olan pillerimi bu cihazla şarj etmek bana pek mantıklı gelmedi. Sayın bipekkan hocamdan yardım rica ediyorum. Bu durum normal mi yoksa bu cihaz bu piller için uygun değil mi? Eğer değilse daha profesyonel bir cihaz önerisi olabilir mi? Mesela akımı bizim ayarlayabildiğimiz cihazlar var mı? Burada kastım bir kaç şarj akımı seçeneği sunan modeller (200-500-700-1000mA gibi) değil de tamamen bizim set edebileceğimiz mesela 90mA'e ayarlayabileceğimiz modeller var mı, ya da buna gerek var mı?
    CEF14 düşünmüyorum çünkü pilleri ille de çift sayılarla şarj etmek zorunda kalmak oldukça anlamsız bir mühendislik. Sanki her cihaz çift sayıda pille mi çalışıyor? Her kanal bağımsız olmalı.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winterwake -- 3 Nisan 2020; 0:43:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winterwake

    Aynı sebepten ben de Xtar VC4 satın aldım. Ayrıca gerek incelemelerde ve gerekse buradaki tavsiyeler doğrultusunda bu marka ve modeli tercih ettim. Ancak ilk şarj deneyimimde hüsrana uğradım. Duracell 900mAh AAA pil satın aldım 16 adet. Şarj ettiğimde şarjın sonlarında pillerin epeyi ısındığını farkettim. Şarj süresi ortalama 1 saat 15 dakika ile 1 saat 30 dakika arasında sürdü. Fabrikasyon çıkışı doluluk oranı nedir bilmiyorum elbette. Ekranda görülen şarj akımı ise 500mA. Bu modelde şarj akımına müdahale etme seçeneğimiz yok. Üretici akımın otomatik olarak ayarlandığını söylüyor. 0.1A'den başlıyormuş güya. C=900mAh pil için optimum 90mA şarj akımı gerekirken bunun 5 katından fazla bir akımla şarj etti cihaz. Sonuç pillerde ısınma. Isınma dediğim el yakacak kadar değil elbette ama hatırı sayılır bir ısınma. Belki 45C'lerde veya biraz üstünde olabilir. Bana bu ısınma fazla geldi. Ayrıca 1A çıkışlı adaptörle 4 pil takıp denedim, şarj akımı göstergesi hala 0.5A gösteriyordu. Piller zaten dolu olduğu için çok fazla bekletmeden çıkardım. Şimdi anlayamadığım bu cihaz neden düşük akımla şarj etmiyor. Tanesi 11TL'ye mal olan pillerimi bu cihazla şarj etmek bana pek mantıklı gelmedi. Sayın bipekkan hocamdan yardım rica ediyorum. Bu durum normal mi yoksa bu cihaz bu piller için uygun değil mi? Eğer değilse daha profesyonel bir cihaz önerisi olabilir mi? Mesela akımı bizim ayarlayabildiğimiz cihazlar var mı? Burada kastım bir kaç şarj akımı seçeneği sunan modeller (200-500-700-1000mA gibi) değil de tamamen bizim set edebileceğimiz mesela 90mA'e ayarlayabileceğimiz modeller var mı, ya da buna gerek var mı?
    CEF14 düşünmüyorum çünkü pilleri ille de çift sayılarla şarj etmek zorunda kalmak oldukça anlamsız bir mühendislik. Sanki her cihaz çift sayıda pille mi çalışıyor? Her kanal bağımsız olmalı.
    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle hayırlı olsun. Bipekkan beyde bakacaktır bende bildiğim kadarıyla cevaplayım sorularınızı.

    Öncelikle cihazınızın orjinal olduğundan emin olun. Şu adrese girip kontrol edebilirsiniz:
    www.xtar.cc
    Anti-Fake_ShenZhen XTAR Electronics Co., Ltd
    http://www.xtar.cc/intro/Anti-Fake-14.html


    Cihazınız orjinal ise ne kadar ısındığı da önemli bir termometre vasıtasıyla ölçebilirseniz boşa yazışmış olmayız. Ölçemiyorsanız bir nokta elinizde dokunduğunuzda ılık olduğunu hissediyorsanız 30 - 35 derece hafif sıcak geliyorsa 35-40 derecededir. 40-45 arası sıcak hissiyatı verir, 50 üzeri el yakmaya başlar. Bende bazı pillerimin bazı durumlarda 41-42 derecelere kadar çıktığını gördüm ki bazı durumlarda bu normal sayılabilir.

    Neyse gelelim sorularınıza: Bildiğiniz üzere cihazda orta 2 slot 0,5A, sağ ve sol slotlar 1 A şarj özelliğine sahip 4 adet pil takarsanız hepsini 0,5A ile şarj edecektir ancak ortadaki (0,5 slotlarındaki) piller doldultan sonra kenar slotlar 1 A ile devam edecektir. Ancak ve ancak kendi şarhi fikrim 0,5A bile AAA lar için biraz yüksek bir şarj oranı, kabul edilebilir ancak biraz yüksek bir oran. 1A şarjı AAA pilleri için tavsiye etmiyorum tabiki. Bende ilk 4 AA yı taktığımda ortadaki 0,5 kanalları tam dolunca kenardakiler sona 1A ile şarja devam etmiş ve AA pil olmasına rağmen biraz ısınmışlardı, 39-40 derecelere çıkmışlardı. Bu denediğim oldukça eski pillerdi (15 yıllık Varta 2500), tabi burda pillerin iç direnci vb. özelliklerde önemli, bende bazı AA piller 0,5A de 33-35 i bile geçmezken aynı şartlarda diğer bir pil 38-40 larda şarj tamamlayabiliyor. Tam dolmalarını beklemedim diyorsunuz bu sebeple hep 0,5 Amperde şarj olduklarını düşünüyorum AAA da olsa çok fazla ısınmamaları gerekir diye düşünüyorum. Ama özellikle tam doluma yaklaştıkça 35 - 40 derece aralığındaki sıcaklıkları görmeleri normal sonuçta 0,5A AAA piller için biraz fazlaca bir değer. Bu sebeple ölçüm yaparak konuşmakta fayda var diye düşünüyorum, belki endişe ettiğiniz sıcaklık normal birşey olabilir. AAA boy piller 0,5A de illaki AA lara göre daha çok ısınacaktır. Bu arada yazdığım değerler UNI-T Avometrenin sıcaklık sensörü ile pilin + kutupuna yakın bir yerden ölçtüğüm değerler.


    Gel gelelim şarj aletine burda direk Amper ile hesap yapamazsınız çünkü Voltajlar farklı... Şu mAh ile kapasite hesaplama olayını kim başımıza saldıysa halt etmiş zaten etrafta 2700 mAh lık 1,2V Ni-MH pilin 2500 Mah lık 3,7V Li-Ion dan fazla kapasite olduğunu düşünenler oldukça fazla.

    Sizin şarj aletiniz 5 Voltta 1 Amper akım verebiliyor. Bu demektirki 5 Watt güç sağlayabiliyor. 4 pili aynı anda şarj ettiğinizde ihtiyacınız olan gerilim şarj sonlarına doğru 1,55 - 1,60Volt dur. Dolayısyla 0,5 Amper ile 4 pil şarjı için ihtiyacınız olan akım 2A @ 1,6 Volt diyebiliriz. Buda 3,2 Watt güç ihtiyacı demektir. Şarj aleti kaybını (dönüşüm verimi + ekran / ekran ışığı) 25% veya kabaca 1 Watt deseniz bile kalan 4 Watt oldukça rahat 0,5A ile şarj etmeye yeter. Sizin şarj hızınızı yavaşlatmak için 0,5 A çıkışlı bir şarj aleti kullanmanız gerekli ve en az 3-4 pil şarj edeceksiniz ki şarj oranınız 0,5A altında kalsın.

    Bu arada pilleri biraz pahalıya almışsınız, ama alkalin pillere göre düşünürsek her türlü ekonomik tabiki..

    Sonuç olarak AA hiç kullanmıyorum hep işin AAA pillerle derseniz size önerim:

    1- 5V 0,5A veya altı bir şarj aleti kullanın.

    2- Nitecore UM4 gibi bir şarj aleti alın, XTAR a göre en güzel yanı şarj akımı 0,3 ile 1,5A arası ayarlanabiliyor. UM4 de harici güç kaynağı kullandığı için çok çok az ısınıyor. XTAR VC4 ile kıyaslarsam arada çok bir fark olduğunu söyleyemem, aynı şarj akımı (0,5A) ve aynı pille kıyaslayınca az bir farkla XTar VC4 daha serin şarj ediyor diyebilirim. Ancak UM4 de şarj hızını 300mA e çekerseniz daha serin hatta hiç ısınma olmadan şarj ediyor. Özellikle gece bıraktığım şarjlarda AA olsa bile hızı 400 mA düşürdüğüm oluyor.


    Benim UM4 ü alma sebebim ise yukarıda da bahsettiğim gibi ortadaki 2 pilin dolması ile 3. pil sona kalırsa 1A ile şarj etmesi durumu, 1A bir yana 0,5A değerinin bile bence AAA lar için birazcık fazla olduğunu düşünmem oldu. Bununla birlikte Nitecore UM4 i uygun bir fiyata denk geldiği için aldım yoksa XTAR VC4 den de memnundum sadece AAA lar için düşük çıkışlı bir şarj aleti arayışındayken UM4 ile tanıştım. Şu anda ikisini de kullanıyorum zaten zaman zaman 4 pilden fazlasını şarj etmem gerektiği için VC4 ude hala kullanıyorum. Hatta AA ları genellikle XTAR la şarj ediyorum.

    Sizde 16 adet pil aldıysanız illaki dönem dönem 4 den fazla şarj ihtiyacınız olacaktır diye tahmin ediyorum, şarj dolsun diye beklemektense 2. şarj aletini almak benim açımdan güzel bir çözüm oldu benim açımdan. Tabi 2. şarj aletie alayım diye düşünseniz bile iade süreniz dolmadan öncelikle elinizdeki VC4 orjinal ve sağlam olduğundan da emin olunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonythetonguc -- 3 Nisan 2020; 15:21:41 >
  • xbox kol için ataba 508 ile gp peak power 2300 mah pil düşünüyorum.ataba 508 ile 908 arasında pek fiyat farkı yok gibi sadece dolum hızımı değişken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonythetonguc

    Öncelikle hayırlı olsun. Bipekkan beyde bakacaktır bende bildiğim kadarıyla cevaplayım sorularınızı.

    Öncelikle cihazınızın orjinal olduğundan emin olun. Şu adrese girip kontrol edebilirsiniz:
    http://www.xtar.cc/intro/Anti-Fake-14.html

    Cihazınız orjinal ise ne kadar ısındığı da önemli bir termometre vasıtasıyla ölçebilirseniz boşa yazışmış olmayız. Ölçemiyorsanız bir nokta elinizde dokunduğunuzda ılık olduğunu hissediyorsanız 30 - 35 derece hafif sıcak geliyorsa 35-40 derecededir. 40-45 arası sıcak hissiyatı verir, 50 üzeri el yakmaya başlar. Bende bazı pillerimin bazı durumlarda 41-42 derecelere kadar çıktığını gördüm ki bazı durumlarda bu normal sayılabilir.

    Neyse gelelim sorularınıza: Bildiğiniz üzere cihazda orta 2 slot 0,5A, sağ ve sol slotlar 1 A şarj özelliğine sahip 4 adet pil takarsanız hepsini 0,5A ile şarj edecektir ancak ortadaki (0,5 slotlarındaki) piller doldultan sonra kenar slotlar 1 A ile devam edecektir. Ancak ve ancak kendi şarhi fikrim 0,5A bile AAA lar için biraz yüksek bir şarj oranı, kabul edilebilir ancak biraz yüksek bir oran. 1A şarjı AAA pilleri için tavsiye etmiyorum tabiki. Bende ilk 4 AA yı taktığımda ortadaki 0,5 kanalları tam dolunca kenardakiler sona 1A ile şarja devam etmiş ve AA pil olmasına rağmen biraz ısınmışlardı, 39-40 derecelere çıkmışlardı. Bu denediğim oldukça eski pillerdi (15 yıllık Varta 2500), tabi burda pillerin iç direnci vb. özelliklerde önemli, bende bazı AA piller 0,5A de 33-35 i bile geçmezken aynı şartlarda diğer bir pil 38-40 larda şarj tamamlayabiliyor. Tam dolmalarını beklemedim diyorsunuz bu sebeple hep 0,5 Amperde şarj olduklarını düşünüyorum AAA da olsa çok fazla ısınmamaları gerekir diye düşünüyorum. Ama özellikle tam doluma yaklaştıkça 35 - 40 derece aralığındaki sıcaklıkları görmeleri normal sonuçta 0,5A AAA piller için biraz fazlaca bir değer. Bu sebeple ölçüm yaparak konuşmakta fayda var diye düşünüyorum, belki endişe ettiğiniz sıcaklık normal birşey olabilir. AAA boy piller 0,5A de illaki AA lara göre daha çok ısınacaktır. Bu arada yazdığım değerler UNI-T Avometrenin sıcaklık sensörü ile pilin + kutupuna yakın bir yerden ölçtüğüm değerler.


    Gel gelelim şarj aletine burda direk Amper ile hesap yapamazsınız çünkü Voltajlar farklı... Şu mAh ile kapasite hesaplama olayını kim başımıza saldıysa halt etmiş zaten etrafta 2700 mAh lık 1,2V Ni-MH pilin 2500 Mah lık 3,7V Li-Ion dan fazla kapasite olduğunu düşünenler oldukça fazla.

    Sizin şarj aletiniz 5 Voltta 1 Amper akım verebiliyor. Bu demektirki 5 Watt güç sağlayabiliyor. 4 pili aynı anda şarj ettiğinizde ihtiyacınız olan gerilim şarj sonlarına doğru 1,55 - 1,60Volt dur. Dolayısyla 0,5 Amper ile 4 pil şarjı için ihtiyacınız olan akım 2A @ 1,6 Volt diyebiliriz. Buda 3,2 Watt güç ihtiyacı demektir. Şarj aleti kaybını (dönüşüm verimi + ekran / ekran ışığı) 25% veya kabaca 1 Watt deseniz bile kalan 4 Watt oldukça rahat 0,5A ile şarj etmeye yeter. Sizin şarj hızınızı yavaşlatmak için 0,5 A çıkışlı bir şarj aleti kullanmanız gerekli ve en az 3-4 pil şarj edeceksiniz ki şarj oranınız 0,5A altında kalsın.

    Bu arada pilleri biraz pahalıya almışsınız, ama alkalin pillere göre düşünürsek her türlü ekonomik tabiki..

    Sonuç olarak AA hiç kullanmıyorum hep işin AAA pillerle derseniz size önerim:

    1- 5V 0,5A veya altı bir şarj aleti kullanın.

    2- Nitecore UM4 gibi bir şarj aleti alın, XTAR a göre en güzel yanı şarj akımı 0,3 ile 1,5A arası ayarlanabiliyor. UM4 de harici güç kaynağı kullandığı için çok çok az ısınıyor. XTAR VC4 ile kıyaslarsam arada çok bir fark olduğunu söyleyemem, aynı şarj akımı (0,5A) ve aynı pille kıyaslayınca az bir farkla XTar VC4 daha serin şarj ediyor diyebilirim. Ancak UM4 de şarj hızını 300mA e çekerseniz daha serin hatta hiç ısınma olmadan şarj ediyor. Özellikle gece bıraktığım şarjlarda AA olsa bile hızı 400 mA düşürdüğüm oluyor.


    Benim UM4 ü alma sebebim ise yukarıda da bahsettiğim gibi ortadaki 2 pilin dolması ile 3. pil sona kalırsa 1A ile şarj etmesi durumu, 1A bir yana 0,5A değerinin bile bence AAA lar için birazcık fazla olduğunu düşünmem oldu. Bununla birlikte Nitecore UM4 i uygun bir fiyata denk geldiği için aldım yoksa XTAR VC4 den de memnundum sadece AAA lar için düşük çıkışlı bir şarj aleti arayışındayken UM4 ile tanıştım. Şu anda ikisini de kullanıyorum zaten zaman zaman 4 pilden fazlasını şarj etmem gerektiği için VC4 ude hala kullanıyorum. Hatta AA ları genellikle XTAR la şarj ediyorum.

    Sizde 16 adet pil aldıysanız illaki dönem dönem 4 den fazla şarj ihtiyacınız olacaktır diye tahmin ediyorum, şarj dolsun diye beklemektense 2. şarj aletini almak benim açımdan güzel bir çözüm oldu benim açımdan. Tabi 2. şarj aletie alayım diye düşünseniz bile iade süreniz dolmadan öncelikle elinizdeki VC4 orjinal ve sağlam olduğundan da emin olunuz.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle cevap için teşekkürler. Bu kontrolü önceki mesajı yazdığım gün yapmıştım. Sahte olduğuna dair bir ibare çıkmadı. Bugün tekrar yaptım en son sorgulama filanca tarih ve saatte yapılmıştır, siz yapmadıysanız sahte olabilir gibi bir uyarı verdi. Numarada değişiklik yapıp bir de öyle sorgulayınca böyle bir numara yok uyarısı veriyor. Önceki sorgumda bu uyarıyı vermemişti. Dolayısıyla sahte olduğunu düşünmüyorum ki genel olarak malzeme kalitesi falan da sahte gibi durmuyor. Zaten kim neden 25 dolarlık şeyin sahtesini yapmakla uğraşsın ki? Bu arada cihazı n11'den 165TL fiyatla geçen ay satın aldım. Yanında bir sony vtc4 18650 li-ion pil ve bir de pil kutusu hediyesiyle geldi. Özetle ilk sorgumda sahte olduğuna dair bir ibare yoktu ve numara önceden kazınmamıştı ilk defa ben kazıdım. Ayrıca sahte gibi de durmuyor.

    Isınma konusu şöyle, bir aletle hassas bir ölçüm yapmadım ama olması gereken 35-40 derecenin ne olduğunu çok iyi biliyorum. Vücut sıcaklığı veya ateş kaldıran birinin vücut sıcaklığı gibi olmalıydı. Ama böyle olmadı, şarj boyunca bu bahsedilen sıcaklıklarda idi ama şarjın son 15-20 dakikasında ısınmaya başlıyor ve sonlara geldiğinde epeyi sıcak oluyor. Yani elle tutulamayacak kadar değil, el yakmıyor ama neredeyse o sınırda. O yüzden tahminen 45 üstüdür diye yazdım.50'ye yakın bile olabilir.

    Bir önceki mesajımda belirtmediğim bir detay da şu. Bu sürenin sonunda şarj değeri 440mAh gibi oluyor. Pil fabrikadan yarı dolu olarak çıkıyorsa kalanı 450mAh yapar. Buraya kadar tamam. Bu değeri toplam şarj süresine yani yaklaşık 1.25 saate bölersek bu da 350mA gibi bir değer yapar. Hadi şarjın ilk başlarında oldukça düşük bir akımla 50-60mA ile başladıysa ve giderek akımı artırdıysa bu ortalamaya ulaşmak için şarjın sonlarında 400-500'lere kadar dayanması gerekir. Çünkü tüm şarj boyunca akım tam anlamıyla lineer gitmiyordur. Bir inceleme videosunda USB güç kaynağının çıkışına bir USB voltmetre ve ampermetre takıp şarj başladığı andaki akımı ölçmüş. Kullandığı pil sanırım AA pil idi. 50-60mA ile şarja başlıyor. Takar takmaz 500mA'i dayamıyor. Şimdi bu küçük aletten sipariş verdim ve şarj boyunca aletin çektiği akımı takip edip burada paylaşacağım. Slotlardaki 0.5A ve 1.0A konusu aslında şöyle imiş, maksimum verebileceği akımı ifade ediyor. Bu aslında bir limit, ille de o değere kadar çıkacak, o akımı verecek diye bir şey yok. 1A'lik kanala taktığımızda 1A akım veriyor demek değil ama şarj sırasında akım göstergesi bu değeri gösterince sanki bu akımı veriyormuş gibi bir izlenim oluşuyor. Ben dörder dörder şarj ettiğim için tüm kanalları 0.5A ile sınırlandırdı. Bütün şarj boyunca 0.5A akım vermemiş olsa bile bence sonlarına doğru bu akım değerlerine çıkmış olabilir ki hesap da bunu gösteriyor. 440mAH/1.25h=352mA. Başlangıçta düşük başladıysa sonlara doğru 350'nin üzerine çıkmış olmalı ki ortalaması 350 olabilsin. Bence yine de çok. Sayın bipekkan hocam ve daha pek çok yabancı kaynak şarj akımını C/10 olarak veriyor, yani 900/10=90mA.

    Şarj cihazı ile ilgili hesabınızda bir hata olduğunu düşünüyorum. 1A çıkışlı bir güç kaynağına bağlasak ve 4 pil şarj etmek istesek gerilim her kanalda sabit kalarak toplam akım kabaca dörde bölünecektir. Kayıpları da hesaba katıp 0.8A desek bunun dörtte biri 0.2A yani 200mA eder. Her bir pil için 200mA ile sınırlandırmış oluruz teorik olarak. Burada güç kaynağı fazladan güç talebini karşılayamadığı için ısınmaya başlayacaktır diye düşünüyorum. Bu teorik çözümü uygulayıp ölçüm alarak sonuca ulaşmış kimse var mı gerçekten çok merak ediyorum. Yani düşük kapasiteli adaptör ile şarj akımının sınırlandığını deneysel olarak ispatlayan var mı acaba?

    Bu cihazı kullanan diğer arkadaşlardan da ortalama şarj süresi ve sıcaklık artışı gibi tecrübeleri paylaşmalarını rica ediyorum. Bu cihazın Ni-MH pillerde şarj sonlandırma sinyali nedir üretici açıklmamış. Acaba dT/dt mi kullanıyor yoksa -dV/dt mi? Bu sorunun yanıtı belki sayın bipekkan hocamda vardır.

    Yukarıda bahsettiğim USB voltmetre ve ampermetre cihazı gelene kadar tek pil takıp doğrudan multimetre ile akım ölçmeye çalıştım. Video aşağıdadır. Videoda gördüğünüz pil bahsi geçen Duracell 900mAh'lık pillerden biri. Bu arada satın aldığım pillerin tümünü o akşam şarj sonlanıncaya yani ışıklar yeşile dönünceye kadar şarj ettim. Videodaki pil de tam şarj edilmiş bir pil. Şarjın başındaki akımı ölçmek için takıp video biter bitmez şarjdan çıkardım. Ama biraz daha bekletip neler olacak, akım nereye çıkacak görmek istiyorum. Bunun bir zararı olur mu acaba? Tam şarj olmuş pili tekrar şarja takmak pile zarar verir mi?
    Ибрахим Метин Скендерyoutube
    Paylaş
    https://www.youtube.com/watch?v=qufiHYpfXPE&feature=youtu.be









    Videoda gördüğünüz gibi akım 0 ile 120mA arasında değişiyor. Yani düz sabit bir akım değil de dalga atımlı bir akım. Belki kare dalga olabilir veya sinüs dalga. Analog multimetre olsaydı bu hareketi daha kolay görürdük. Belki sıfıra bile inmiyor olabilir. Ama neticede dalganın ortalama değeri 60-70mA olabilir. Şarjın sonlarında ne oluyor onu bilmiyorum. İlk mesajımda tüm şarjı 500mA ile yaptığını düşünerek yazmıştım ama şu anda böyle olmadığını anlıyorum. Ekranda ibrenin 0.5'i göstermesi o anda akımın 0.5A olduğu anlamına gelmiyormuş. Sadece maksimum akımın (gerekirse) çıkabileceği değer hakkında bir bilgi anlamı taşıyor. Ama dediğim gibi yine de şarj sonundaki ısınma beni tedirgin etti.

    Son olarak sadece AAA pil kullanmayacağım, ilerde bir bu kadar da AA pil almayı düşünüyorum da bütçe meselesi. Bu arada söz konusu pillerin ikili paketi piyasada daha ucuza yok. Neden pahalı buldunuz fiyatı anlayamadım. İkili paketi 22.5TL fiyatla satın aldım.

    Linki de aşağıda:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winterwake -- 4 Nisan 2020; 0:43:45 >
  • Merakıma yenik düştüm ve denemeyi devam ettirmeye karar verdim. Yukarıdaki videoda kurduğum düzeneğe devam ettim. Sonuçlar şöyle;

    İlk 12mAh boyunca akım 0-120mA arasında gidip geldi. Bu rastgele bir değer değil. Muhtemelen mikroişlemciye set edilmiş sabit bir mAh değeri. 12mAh değerine gelene kadar bu devam ediyor. Tam olarak 12 değeri yandığında multimetredeki maksimum akım değeri yükselmeye başlıyor. Yavaş yavaş değil. Aniden yükseliyor. Yani birden bire 0-1000 arasında gidip gelmeye başlıyor. Tek pil ile 1. kanalda şarj ettiğim için kanalın maksimum güç çıkışı olan 1 amper değerine kadar ulaştı.

    Sonra ikinci aşamaya geçtim. 1A çıkışı olan adaptörü takarak tüm kanallara birer pil yerleştirip şarj işlemini başlattım. Yine ilk 12mAh değerine kadar 0-120mA arasında akım verdi. Sonrasında 0-500mA arasında gidip gelmeye başladı. Buradan çıkan en önemli sonuç AAA ve AA pilleri tek başına 1 ve 4 kanallarına koymamak gerek. 2 ve/veya 3'e de pil konulmalı ki tüm kanallar 0.5A akımına düşsün. Bu piller deşarj edilmiş piller değildi. Yani ilk aldığımda sonuna kadar şarj ettiğim pillerdi. Şarjın başlangıcında pil gerilimleri 1.35V olarak görünüyordu. Şarj sonlandığında ise 1.5V değerine geldiler. Şarjın sona erdiği andaki okunan mAh değerleri ise her kanal için sırayla şöyle 104-108-104-89. Süre ölçmedim ama yaklaşık 15-20 dk sürdü diyebilirim. Şarj süresince pillerin sıcaklıkları genel olarak iyiydi. Isınma olmadı. Ama şarjın sonlarında sıcaklık yine yükseldi. Geçen defaki kadar değildi. Bu defa makul bir ısınma oldu. Vücut sıcaklığının üzerinde diyebilirim. Belki 38-39 derece olabilir. Yani ateşi olan birinin vücut sıcaklığı gibi diyebiliriz.

    Bu arada 0-500 arasında değişen akımın ortalama değeri herhalde 250mA gibi birşeydir. Elimde osilatör gibi aletler bulunmadığından dalga şeklini bilemeyiz. Rakamlar çok hızlı değişiyor. Kullandığım adaptör 1A kapasiteli olduğundan haliyle yetersiz geldi. Tüm kanallarda eş zamanlı ise dalga o halde 0.5*4=2A olarak yani 0-2A arasında değişen bir akım ile adaptörden güç çekti. Tabi bu ortalama 1A'e denk geldiğinden belki çok zorlamamıştır adaptörü ama işin sonunda adaptör az da olsa ısındı. Yani o da belki vücut sıcaklığı kadar 35-36 derecelere kadar ısınmıştır. Toparlarsak elimde 0.5A adaptör olmadığı için deneyemedim ama böyle bir çözümün işe yarayacağı ile ilgili endişelerim var. Bir kaç kullanımdan sonra adaptör sizlere ömür olabilir. Yanacağını tahmin ediyorum. USB ampermetre zımbırtısı yarın elimde olur diye tahmin ediyorum. Bir de onunla ölçüm yapacağım.

    Tahminimce cihaz şarjı -dV'ye göre sonlandırıyor. Yani sıcaklık artışına göre değil de voltajdaki değişime göre karar veriyor. Bu durumda pilleri dışarıdan bir müdahale ile serin tutarsak ısınmayı engelleyebiliriz ya da bir müddet soğutup sonra tekrar şarja alabiliriz ama bu işlem ne derece doğru olur bilmiyorum.

    Yanlışım eksiğim hatam varsa ustalar düzeltsin. Şimdilik bu kadar. Umarım faydalı olmuştur.
  • winterwake kullanıcısına yanıt
    İbgilizce biliyor musunuz? Biliyorsanız size bir kaç link vereceğim sorularınız yanıtlanmış olacak öncelikle şu linki baştan aşağı bir inceleyin:


    Burda cihazın bir incelemesi ve bir çok çeşitli pil üzerinde şarj grafikleri mevcut. Bir tanesini size anlatabilmek için örnek seçeceğim:

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

    Evet o slotlarda yazanlar verebildiği maksimum akım değeri ama yeterli bir güç kaynağınız var ise o akımıda veriyor ve maksimum akımı belirtiyor. Ve aynı dediğiniz gibi verilen akım dalgalı bir rejim izler ama bu bir sinüs dalgası değildir, ölçüm yaptığınız cihazın örnekleme hızı sebebiyle size o şekilde görünmekte ama değil.. Ibrahim Metin Iskender kanalında verdiğiniz videoda tek başına AAA pili 1 Amper slotuna bağlamışsınız aynen yine dediğiniz gibi şarj başı olduğu için düşük amperle başlamış buna Önşarj veya tanımlama şarjı adı veriliyor (Precharge) Bunu akıllı şarj aletleri pilin durumunu gözlemlemek amacıyla gerçekleştirmektedir. Bu şekilde bırakırsanız 1 Amper akımı verecektir ama yaklaşık 10-15 dakika sonra: Bu ön şarj olayını şu grafikler açıklıyor:

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey


    Şarj aletinizin Önşarjdaki gerilim ve akım rejimi (yeşil voltaj - kırmızı akım):

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey


    Buda normal şarja geçtikten sonraki (yani başlangıçtan 10-15dk. sonra) normal şarj rejimi:

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey


    Yukarıdaki grafikte gördüğünüz üzere 1 saniyelik zaman diliminin %80 ninde 1 amper şarj uygularken yaklaşık %20sinde şarjı durduruyor. Bunun teknik sebebini bende tam bilemiyorum açıkçası belki pili ısıtmamak için belki başka bir sebebi var. İlk başta Pilin Voltajını kontrol etmek amaçlımıdır diye aklıma geldi ama neden her saniye bu kontrolü yapsın gayet gereksiz bir durum olur.

    İspat isterseniz videoda kurduğunuz sistemi bir 10k. kadar bekletin 1 ampere yakın değerleri görmeye başlarsınız.

    Bu arada toplam verilen mah değerini süreye bölmüşsünüz ortalama şarj akımını 350 mA gibi bir değer bulmuşsunuz hesabınız doğru 500mA olmamasının bir sebebi baştaki 10dk.lık önşarj süresi ve asıl sebebi ise yukarıda bahsettiğim şarj süresinin %20 lik diliminde şarjı kesmesi.

    Gel gelelim şarj aleti hesabınıza.

    Dediğiniz USB test cihazı bende var. Size ilk yaptığım şarjda fotoğraflayıp gönderebilirim ama gerek yok, mesajın başında ilk verdiğim şarj grafiğini incelerseniz o grafik üzerinden size edebilirim. O grafikte akımlar yeşil ile gösterilmiş:

    Koyu yeşil ile gösterilen pile uygulanan gerçek akımı gösteriyor, sizinde videoda avometre ile ölçtüğünüz akım değerleri gibi dalgalı olduğu için grafiğin arkaplanı gibi duruyor. Aslında bu grafik "normal şarja geçtikten sonraki (yani başlangıçtan 10-15dk. sonra) normal şarj rejimi" ile adlandırdığım grafiğin sıkıştırılmış hali, o bahsettiğim grafikte is saniye bazında yakınlaştırılmış halini görüyorsunuz aslında. Gördüğünüz üzere bu grafikta akım doruk noktası 1A ulaşırken her saniye başı 0,2 saniye boyunca şarj kestiği için akım 0 ampere iniyor

    Açık yeşil ile gösterilen pile uygulanan ortalama akım yani sizin yapılan şarjı süreye bölerek hesapladığınızı bu test eden arkadaş an be an loglamış. Burda da dikka ederseniz ortalama akım 0,8 Amper dolaylarında bunun sebebide 1 saniyelin şarj Pulse döngüsünde 0,2sn liğine şarjı durdurup 0,8 saniye 1A akım vermesi ortalamada 0,8 Amper akım yapıyor...

    Diğer açık yeşik ile gösterilen (keşke başka renk seçseymiş) ve kırmızı voltaj hattının altında kalan ise DC input yani şarj aletine giren akım değeri: Bunuda izlerseniz 80 mA ile 600mA arasında gidip gelmiş. Bunun sebebide tam olarak benim size hesaplayarak anlattığım sizinde yanlış dediğiniz şey. Bunun yakınlaştırılmış hali yok sanırım ama buda saniyenin 0,8inda 600 0,2sinde 80 mA akım veriyor (80 mA de cihazın kullandığı miktar olmalı bu sıfıra düşmüyor) Bu durumda kısa bir hesapla cihaza verilen akım 600*0,8 + 60*0,2 = 500mA akım yapıyor. Peki bu nasıl oluyor? Cihaza giren 0,5 Amper pile giden 0,8 amper... cihaza giren 0,5Amper 5 voltta 2,5 Watt güç yapmakta. Pilin tükettiği ise 0,8Amper * 1,45 Volt (yaklaşık olarak) 1,16 watt yapıyor. Arada kalan 1,3 watt ise cihazın tüketimi olarak (en başta voltaj dönüşümü + ekran vb şeyler) karşımıza çıkıyor.


    Pilleri pahalı dedim aslında pahalı değil normal. Geçen indirimde AA 2500 lük duracelleri 54 liraya almıştım, AAA ların 44 lira olması pahalı gibi gözüktü gözüme. Birde geçenlerde GP Pro serisi AAA lar 4lü pakette 26,5 liraya almıştım onuda düşününce pahalı gibi geldi ama aslında aldığınız fiyat normal ben düşündüğüm fiyatlar biraz fazla düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winterwake

    Merakıma yenik düştüm ve denemeyi devam ettirmeye karar verdim. Yukarıdaki videoda kurduğum düzeneğe devam ettim. Sonuçlar şöyle;

    İlk 12mAh boyunca akım 0-120mA arasında gidip geldi. Bu rastgele bir değer değil. Muhtemelen mikroişlemciye set edilmiş sabit bir mAh değeri. 12mAh değerine gelene kadar bu devam ediyor. Tam olarak 12 değeri yandığında multimetredeki maksimum akım değeri yükselmeye başlıyor. Yavaş yavaş değil. Aniden yükseliyor. Yani birden bire 0-1000 arasında gidip gelmeye başlıyor. Tek pil ile 1. kanalda şarj ettiğim için kanalın maksimum güç çıkışı olan 1 amper değerine kadar ulaştı.

    Sonra ikinci aşamaya geçtim. 1A çıkışı olan adaptörü takarak tüm kanallara birer pil yerleştirip şarj işlemini başlattım. Yine ilk 12mAh değerine kadar 0-120mA arasında akım verdi. Sonrasında 0-500mA arasında gidip gelmeye başladı. Buradan çıkan en önemli sonuç AAA ve AA pilleri tek başına 1 ve 4 kanallarına koymamak gerek. 2 ve/veya 3'e de pil konulmalı ki tüm kanallar 0.5A akımına düşsün. Bu piller deşarj edilmiş piller değildi. Yani ilk aldığımda sonuna kadar şarj ettiğim pillerdi. Şarjın başlangıcında pil gerilimleri 1.35V olarak görünüyordu. Şarj sonlandığında ise 1.5V değerine geldiler. Şarjın sona erdiği andaki okunan mAh değerleri ise her kanal için sırayla şöyle 104-108-104-89. Süre ölçmedim ama yaklaşık 15-20 dk sürdü diyebilirim. Şarj süresince pillerin sıcaklıkları genel olarak iyiydi. Isınma olmadı. Ama şarjın sonlarında sıcaklık yine yükseldi. Geçen defaki kadar değildi. Bu defa makul bir ısınma oldu. Vücut sıcaklığının üzerinde diyebilirim. Belki 38-39 derece olabilir. Yani ateşi olan birinin vücut sıcaklığı gibi diyebiliriz.

    Bu arada 0-500 arasında değişen akımın ortalama değeri herhalde 250mA gibi birşeydir. Elimde osilatör gibi aletler bulunmadığından dalga şeklini bilemeyiz. Rakamlar çok hızlı değişiyor. Kullandığım adaptör 1A kapasiteli olduğundan haliyle yetersiz geldi. Tüm kanallarda eş zamanlı ise dalga o halde 0.5*4=2A olarak yani 0-2A arasında değişen bir akım ile adaptörden güç çekti. Tabi bu ortalama 1A'e denk geldiğinden belki çok zorlamamıştır adaptörü ama işin sonunda adaptör az da olsa ısındı. Yani o da belki vücut sıcaklığı kadar 35-36 derecelere kadar ısınmıştır. Toparlarsak elimde 0.5A adaptör olmadığı için deneyemedim ama böyle bir çözümün işe yarayacağı ile ilgili endişelerim var. Bir kaç kullanımdan sonra adaptör sizlere ömür olabilir. Yanacağını tahmin ediyorum. USB ampermetre zımbırtısı yarın elimde olur diye tahmin ediyorum. Bir de onunla ölçüm yapacağım.

    Tahminimce cihaz şarjı -dV'ye göre sonlandırıyor. Yani sıcaklık artışına göre değil de voltajdaki değişime göre karar veriyor. Bu durumda pilleri dışarıdan bir müdahale ile serin tutarsak ısınmayı engelleyebiliriz ya da bir müddet soğutup sonra tekrar şarja alabiliriz ama bu işlem ne derece doğru olur bilmiyorum.

    Yanlışım eksiğim hatam varsa ustalar düzeltsin. Şimdilik bu kadar. Umarım faydalı olmuştur.
    Tekrar merhaba yukarıdaki mesajımı bu mesajınızı görmeden yazmışım.

    Siz zaten dediklerimi denemişsiniz ve bazı doğru cevaplarıda bulmuşsunuz, yalnız bir konuda yorum hatanız var. Bu mesajınızda kafanıza takılanları bir üstte cevaplamışım aslında. O işlemciye belirtilen önşarj durumu süresi olarak 10-15dk.

    Belirtmek istediğim nokta hala akım hesabında yanıldığınızdır. Siz 1A lik şarj aleti taktığınız için 1 amperin yetmediği için 0,5A e düştüğünü düşünüyorsunuz ancak öyle değil. 2. slota pil taktığınız zaman 1A lik slotuda 0,5 Ampere limitlendiriyor şarj aletiniz isterse 5 amperlik şarj aleti olsun farketmiyor. İsterseniz bunuda deneyebilirsiniz ben denedim. Yani 0,5 slotunu kullanınca şarj aletinden bağımsız bir şekilde 0,5 ampere limitliyor 1 amperlik slotlarıda. 5Amperlik şarj aletiniz yok ise şöyle deneyin 1 adet 1A slotuna pil takın 1 adet 0,5A slotuna takın yine aynı sonucu alırsınız.

    Siz 4 pil takınca bu 0,5 ile 0 arasında gidiyor diye ortalama 0,25Amper veriyordur diye hesap ediyorsunuz ama ortalaması yukarıdaki mesajda anlattığım üzere birim zamanın 80% de tam akım verdiği için 0,8*0,5 Ortalama şarj hızınız 0,4 amperdir.

    Bu akım olayına başka bir yaklaşımı şöyle düşünün belli ki bu kavramlardan anlıyorsunuz; İş-Güç-Enerji. USB şarj aletimiz 5 voltta 1 amper akım verebiliyor ve sizde bunun hepsini çekildiğini söylüyorsunuz. Yani cihaza 5 Watt güç veriliyor doğru muyum? Sizde o gücü 1,5 volttan 0,25 amper ile 4 ayrı pile dağıtıldığını söylüyorsunuz. yani 1,5*0,25 = 0,375 Watt x 4 pil. Sizin pillere yüklediğiniz güç 1,5 Watt yapıyor... arada 3,5 wattlık bir kayıp var. sizce cihaz bukadar verimsiz çalışıyor olabilir mi? Ben ihtimal vermiyorum şahsen.

    Siz o inceleme makalesini tam bir inceleyin bu dediklerimide deneyin akım hesabını yanlı yaptığınızı farkedeceksiniz. Yok ikna olmadım derseniz biraz sabırlı olun ilk pil şarj ettiğimde USB güç ölçer ile size durumu paylaşayım veya unutursam siz sipariş ettiğiniz cihaz gelince sonucu kendiniz görün, bu şekilde öğrenmek öğrenmelerin en güzelidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonythetonguc

    Tekrar merhaba yukarıdaki mesajımı bu mesajınızı görmeden yazmışım.

    Siz zaten dediklerimi denemişsiniz ve bazı doğru cevaplarıda bulmuşsunuz, yalnız bir konuda yorum hatanız var. Bu mesajınızda kafanıza takılanları bir üstte cevaplamışım aslında. O işlemciye belirtilen önşarj durumu süresi olarak 10-15dk.

    Belirtmek istediğim nokta hala akım hesabında yanıldığınızdır. Siz 1A lik şarj aleti taktığınız için 1 amperin yetmediği için 0,5A e düştüğünü düşünüyorsunuz ancak öyle değil. 2. slota pil taktığınız zaman 1A lik slotuda 0,5 Ampere limitlendiriyor şarj aletiniz isterse 5 amperlik şarj aleti olsun farketmiyor. İsterseniz bunuda deneyebilirsiniz ben denedim. Yani 0,5 slotunu kullanınca şarj aletinden bağımsız bir şekilde 0,5 ampere limitliyor 1 amperlik slotlarıda. 5Amperlik şarj aletiniz yok ise şöyle deneyin 1 adet 1A slotuna pil takın 1 adet 0,5A slotuna takın yine aynı sonucu alırsınız.

    Siz 4 pil takınca bu 0,5 ile 0 arasında gidiyor diye ortalama 0,25Amper veriyordur diye hesap ediyorsunuz ama ortalaması yukarıdaki mesajda anlattığım üzere birim zamanın 80% de tam akım verdiği için 0,8*0,5 Ortalama şarj hızınız 0,4 amperdir.

    Bu akım olayına başka bir yaklaşımı şöyle düşünün belli ki bu kavramlardan anlıyorsunuz; İş-Güç-Enerji. USB şarj aletimiz 5 voltta 1 amper akım verebiliyor ve sizde bunun hepsini çekildiğini söylüyorsunuz. Yani cihaza 5 Watt güç veriliyor doğru muyum? Sizde o gücü 1,5 volttan 0,25 amper ile 4 ayrı pile dağıtıldığını söylüyorsunuz. yani 1,5*0,25 = 0,375 Watt x 4 pil. Sizin pillere yüklediğiniz güç 1,5 Watt yapıyor... arada 3,5 wattlık bir kayıp var. sizce cihaz bukadar verimsiz çalışıyor olabilir mi? Ben ihtimal vermiyorum şahsen.

    Siz o inceleme makalesini tam bir inceleyin bu dediklerimide deneyin akım hesabını yanlı yaptığınızı farkedeceksiniz. Yok ikna olmadım derseniz biraz sabırlı olun ilk pil şarj ettiğimde USB güç ölçer ile size durumu paylaşayım veya unutursam siz sipariş ettiğiniz cihaz gelince sonucu kendiniz görün, bu şekilde öğrenmek öğrenmelerin en güzelidir

    Alıntıları Göster
    Merhaba verdiğiniz kaynaklar ve detaylı grafikler için teşekkür ederim. Son mesajınızdaki açıklamalardan anlıyorum ki yazdıklarımı ya detaylı okumadınız ya da ben iyi ifade edemedim. Slotlar konusundaki 1A ve 0.5A konusunda en başından beri hemfikiriz. 1 ve 4. slotlar 1A maksimum akıma sahip 2 ve 3 ise 0.5A. 2 ve 3 nolu slotlar 1 ve 4 ile birlikte kullanılırsa hepsi 0.5'e düşer. Ben bu durumu adaptörle ilişkilendirmedim zaten.

    Her neyse, deneysel olarak kanal başına en düşük şarj akımı ortalama 250mA'dir diyelim.
    Benim asıl sorunum ısınma idi. Sizin verdiğiniz ilk grafikte sıcaklık ile olan ilişkiyi de belirtmiş yapan kişi. Grafikten gördüğüm şarj sonunda sıcaklığın 32-33 derecelerde pik yaptığı. Bende neden 45 dereceyi geçiyor? Bu en önemli sorum. Bugünkü şarj denemesini Duracell'in eski AA pilleri ile yaptım. Şarjın sonunda onlar da aynı sıcaklığa ulaştı. Bu ısınma normal ise 30-35 derece ne, 30-35 olması gerekiyorsa bendeki bu ısınma ne?

    2. sorum ise düşük kapasiteli adaptörler ile şarj akımını sınırlandırıp sınırlandıramayacağımız konusu.

    Bu arada eski pilleri canlandırdı sanki. Şarj 6-7 saat sürdü. 2650mAh kapasiteli pillerdi ve şarj bu değerleri gördü. Ama ısınma olayı hala çok canımı sıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winterwake -- 5 Nisan 2020; 1:15:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winterwake

    Merhaba verdiğiniz kaynaklar ve detaylı grafikler için teşekkür ederim. Son mesajınızdaki açıklamalardan anlıyorum ki yazdıklarımı ya detaylı okumadınız ya da ben iyi ifade edemedim. Slotlar konusundaki 1A ve 0.5A konusunda en başından beri hemfikiriz. 1 ve 4. slotlar 1A maksimum akıma sahip 2 ve 3 ise 0.5A. 2 ve 3 nolu slotlar 1 ve 4 ile birlikte kullanılırsa hepsi 0.5'e düşer. Ben bu durumu adaptörle ilişkilendirmedim zaten.

    Her neyse, deneysel olarak kanal başına en düşük şarj akımı ortalama 250mA'dir diyelim.
    Benim asıl sorunum ısınma idi. Sizin verdiğiniz ilk grafikte sıcaklık ile olan ilişkiyi de belirtmiş yapan kişi. Grafikten gördüğüm şarj sonunda sıcaklığın 32-33 derecelerde pik yaptığı. Bende neden 45 dereceyi geçiyor? Bu en önemli sorum. Bugünkü şarj denemesini Duracell'in eski AA pilleri ile yaptım. Şarjın sonunda onlar da aynı sıcaklığa ulaştı. Bu ısınma normal ise 30-35 derece ne, 30-35 olması gerekiyorsa bendeki bu ısınma ne?

    2. sorum ise düşük kapasiteli adaptörler ile şarj akımını sınırlandırıp sınırlandıramayacağımız konusu.

    Bu arada eski pilleri canlandırdı sanki. Şarj 6-7 saat sürdü. 2650mAh kapasiteli pillerdi ve şarj bu değerleri gördü. Ama ısınma olayı hala çok canımı sıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Slotlar konusunda hem fikir olmadığımızı söylemedim. Anlatmak istediğim pillere uygulanan akım hakkında düşündükleriniz yanlıştır demek istedim açıklamaya çalıştım ama anlatamadım sanırım. Bu arada USB testerlada denedim verdiğim web sitesindeki incelemeyi yapan arkadaştaki sonuç çıktı. Tek pil şarj ederken doruk şarjda (birim şarj zamanının 80%ninde) yani avometrede pile giden akım 1 amper iken USB tester da okuduğum değer 0,6 A, aynı test yapan arkadaşın grafiğindeki gibi. Bu arada USB tester çok daha basit bir cihaz olduğu için örnekleme hızı çok düşük dolayısıyla avometrenin yakaladğı akım düşmesini çoğunlukla yakalayamıyor, çok nadiren yakalıyor, test yaparken dikkat edin bu sizi yanıltmasın. Yani ortalamada veya sürekli 0,6 A giriyor sonucu çıkartmayın, eğer çıkartacak olursanız giren akımıda avometreniz ile ölçün doğru sonucu göreceksiniz. Aynı pile verilen akım gibi giren akımda birim zamanın 80%inde peak 20% sinde de de sıfır oluyor. (Not: sıfır oluyor derken pildeki şarj kesilsede cihazda ekran ışığı düşük miktarda açık olduğu için giriş akımı sıfırlanmıyor 60mA gibi bir değer düşüyor minimumda)

    Neyse siz kendi testlerinizide yapın, daha iyi anlayacaksınız. Denerken birde cihazın 1A slotların 2 adet pil takın avometre ilede çektiği akımı takip edin. önşarj bitince pillere doruk noktada 1 amper akım USB testerdan da doruk noktada 1,1 Amper akım çekildğini göreceksiniz. Kaynaktan 1,1 Amper akım çekerken 2 ayrı pile 1A akımı nasıl veriyor? Bu sizin hesapladığınız yönteme göre imkansız olması lazım.


    Isınma konusunda bir anormallik olduğuna katılıyorum, akım konusunda yanlış düşündüğünüzü göstermeye yoğunlaşmamdaki ana sebep bu zaten. Isınma ile alakalı akım konusuna yoğunlaştık ama pilleri ısıtan şey yüksek akım yanında birde yüksek voltajdır. İsterseniz birde uygulanan voltajı ölçümleyin cihazınız doğru voltaj mı uyguluyor pillere. Testteki grafiklerde dikkat ederseniz şarj sonunda voltaj yükseltmesinde pillerde de ısınma gerçekleşiyor. Buda yüksek voltajın pilleri ısıttığının başka bir göstergesi. Eğer cihazın normalden fazla voltaj uyguluyorsa bu seneple ısınma oluyor olabilir.

    Yaptığınız denemelerden gördüğüm üzere cihazınızın uyguladığı akımda hiçbir bir sıkıntı yok, uyguladığı akım normal. Sadece sürekli üzerinde durduğum üzere uygulanan akım sizin düşündüğünüzden fazla uygulanıyor. 4 pil taksanızda ortalamada 250mA uygulandığını düşünüyorsunuz ama değil ortalamada 400mA uygulanıyor (80% lik dilimde 0,5A - 20% dilimde 0 Amper şeklinde), bu değerde AAA piller için fazladır ve biraz ısınması normaldır. Bende 0,5A şarjda AAA pillerimin 40-41 dereceleri gördüğünü söyleyebilirim, sakıncalı bir sıcaklık değil ama geçen akım bence AAA için fazla ve bu sebeple de Nitecore UM4 ü aldığımıda belirtmiştim.

    Cihazın pillere uyguladığı 2 faktör var birisi gerilim diğeri akım. Akımda sorun yok, uygulanan voltaja bakın onda da sorun yoksa aklıma gelen son olasılıkta cihazın içerisindeki bir parça normalden fazla ısındığı için iletkenler vasıtasıyla pilleri ısıtıyor olabilir şarj bitince cihazınızı inceleyin bir ısınma varmı kontrol edin, özelliklede "+" kutup iletkeninie dokunun aşırı bir ısınma var mı diye.

    Cihazın verdiği akım normal, uygulanan voltajda sorun yoksa, cihazda da bir ısınma yoksa; ya hissettiğiniz sıcaklıkta birşey var, yada pillerinizide bir sorun var. Pillerinizin iç direncini kontrol edebilirsiniz, pillerin iç direncinin nasıl hesaplandığına dair videolar youtube da var.

    Bu arada eski AA ile denedim demişsiniz eski AA larında yüksek iç direnç sebebiyle ısınmaları biraz normal. İlk yazımda yazdığım gbi bendeki eski AA larda şarj sonunda 40 lara kadar ulaşabiliyor. Ayrıca eski pilleriniz akıllı bir şarj cihazıyla 4-5 defa tam şarj ve üzerine tam deşarj yaptığınızda kapasite artışına şahit olmanız gayet normal. Bendeki 15 yıllık 2500 mah vartalarda 1500 mah civarı performans verirken XTAR VC4 ve UM4 ile tanıştıklarından beri performansları 2000 mah ın üzerin çıktı. Gerçekten beni oldukça şaşırtan piller oldu, bir ara kendilerini unutmama ve uykuya dalmalarına sebep olmama rağmen senelere meydan okudular. Tek eksi yönleri eski teknoloji olmaları sebebiyle boşta duruken hızlı deşarj oluyorlar.

    2. sorunuzun cevabını çok önce verdim ilk mesajım okursanız düşük amperli cihazla uygulanan akımı düşürebilirsiniz, ama 5 voltta stabil 1A verebilen bir şarj cihazı ile bu olmaz. Daha düşük amper verebilen bir şarj cihaz takarsanız biryer yanmaz korkmayın çünkü adaptör veremediği akımı çeken bir yükle karşılaşınca uyguladığı voltajı düşmeye başlar bunu da XTAR VC4 aldığladığı zman çektiği akımı düşürür. Eğer verdiğim linki tam inceleseydiniz bununda cevabı orada var aslında: Charging NiMH başlığından altındaki ilk test grafiğinde şarj akımı kademeler halinde düşüyor ve bunun sebebini altta açıklamış tamda sizin sorunuzun cevabı.
  • @tonythetonguc sanırım um4 cihazı benden almış olabilirsiniz . Değilse bile sattığıma çok pişmanım çok güzel cihazmış değerini bilemedim . Çok teknik bilgim yok ama herkese um4 tavsiye ederim .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tonythetonguc

    Slotlar konusunda hem fikir olmadığımızı söylemedim. Anlatmak istediğim pillere uygulanan akım hakkında düşündükleriniz yanlıştır demek istedim açıklamaya çalıştım ama anlatamadım sanırım. Bu arada USB testerlada denedim verdiğim web sitesindeki incelemeyi yapan arkadaştaki sonuç çıktı. Tek pil şarj ederken doruk şarjda (birim şarj zamanının 80%ninde) yani avometrede pile giden akım 1 amper iken USB tester da okuduğum değer 0,6 A, aynı test yapan arkadaşın grafiğindeki gibi. Bu arada USB tester çok daha basit bir cihaz olduğu için örnekleme hızı çok düşük dolayısıyla avometrenin yakaladğı akım düşmesini çoğunlukla yakalayamıyor, çok nadiren yakalıyor, test yaparken dikkat edin bu sizi yanıltmasın. Yani ortalamada veya sürekli 0,6 A giriyor sonucu çıkartmayın, eğer çıkartacak olursanız giren akımıda avometreniz ile ölçün doğru sonucu göreceksiniz. Aynı pile verilen akım gibi giren akımda birim zamanın 80%inde peak 20% sinde de de sıfır oluyor. (Not: sıfır oluyor derken pildeki şarj kesilsede cihazda ekran ışığı düşük miktarda açık olduğu için giriş akımı sıfırlanmıyor 60mA gibi bir değer düşüyor minimumda)

    Neyse siz kendi testlerinizide yapın, daha iyi anlayacaksınız. Denerken birde cihazın 1A slotların 2 adet pil takın avometre ilede çektiği akımı takip edin. önşarj bitince pillere doruk noktada 1 amper akım USB testerdan da doruk noktada 1,1 Amper akım çekildğini göreceksiniz. Kaynaktan 1,1 Amper akım çekerken 2 ayrı pile 1A akımı nasıl veriyor? Bu sizin hesapladığınız yönteme göre imkansız olması lazım.


    Isınma konusunda bir anormallik olduğuna katılıyorum, akım konusunda yanlış düşündüğünüzü göstermeye yoğunlaşmamdaki ana sebep bu zaten. Isınma ile alakalı akım konusuna yoğunlaştık ama pilleri ısıtan şey yüksek akım yanında birde yüksek voltajdır. İsterseniz birde uygulanan voltajı ölçümleyin cihazınız doğru voltaj mı uyguluyor pillere. Testteki grafiklerde dikkat ederseniz şarj sonunda voltaj yükseltmesinde pillerde de ısınma gerçekleşiyor. Buda yüksek voltajın pilleri ısıttığının başka bir göstergesi. Eğer cihazın normalden fazla voltaj uyguluyorsa bu seneple ısınma oluyor olabilir.

    Yaptığınız denemelerden gördüğüm üzere cihazınızın uyguladığı akımda hiçbir bir sıkıntı yok, uyguladığı akım normal. Sadece sürekli üzerinde durduğum üzere uygulanan akım sizin düşündüğünüzden fazla uygulanıyor. 4 pil taksanızda ortalamada 250mA uygulandığını düşünüyorsunuz ama değil ortalamada 400mA uygulanıyor (80% lik dilimde 0,5A - 20% dilimde 0 Amper şeklinde), bu değerde AAA piller için fazladır ve biraz ısınması normaldır. Bende 0,5A şarjda AAA pillerimin 40-41 dereceleri gördüğünü söyleyebilirim, sakıncalı bir sıcaklık değil ama geçen akım bence AAA için fazla ve bu sebeple de Nitecore UM4 ü aldığımıda belirtmiştim.

    Cihazın pillere uyguladığı 2 faktör var birisi gerilim diğeri akım. Akımda sorun yok, uygulanan voltaja bakın onda da sorun yoksa aklıma gelen son olasılıkta cihazın içerisindeki bir parça normalden fazla ısındığı için iletkenler vasıtasıyla pilleri ısıtıyor olabilir şarj bitince cihazınızı inceleyin bir ısınma varmı kontrol edin, özelliklede "+" kutup iletkeninie dokunun aşırı bir ısınma var mı diye.

    Cihazın verdiği akım normal, uygulanan voltajda sorun yoksa, cihazda da bir ısınma yoksa; ya hissettiğiniz sıcaklıkta birşey var, yada pillerinizide bir sorun var. Pillerinizin iç direncini kontrol edebilirsiniz, pillerin iç direncinin nasıl hesaplandığına dair videolar youtube da var.

    Bu arada eski AA ile denedim demişsiniz eski AA larında yüksek iç direnç sebebiyle ısınmaları biraz normal. İlk yazımda yazdığım gbi bendeki eski AA larda şarj sonunda 40 lara kadar ulaşabiliyor. Ayrıca eski pilleriniz akıllı bir şarj cihazıyla 4-5 defa tam şarj ve üzerine tam deşarj yaptığınızda kapasite artışına şahit olmanız gayet normal. Bendeki 15 yıllık 2500 mah vartalarda 1500 mah civarı performans verirken XTAR VC4 ve UM4 ile tanıştıklarından beri performansları 2000 mah ın üzerin çıktı. Gerçekten beni oldukça şaşırtan piller oldu, bir ara kendilerini unutmama ve uykuya dalmalarına sebep olmama rağmen senelere meydan okudular. Tek eksi yönleri eski teknoloji olmaları sebebiyle boşta duruken hızlı deşarj oluyorlar.

    2. sorunuzun cevabını çok önce verdim ilk mesajım okursanız düşük amperli cihazla uygulanan akımı düşürebilirsiniz, ama 5 voltta stabil 1A verebilen bir şarj cihazı ile bu olmaz. Daha düşük amper verebilen bir şarj cihaz takarsanız biryer yanmaz korkmayın çünkü adaptör veremediği akımı çeken bir yükle karşılaşınca uyguladığı voltajı düşmeye başlar bunu da XTAR VC4 aldığladığı zman çektiği akımı düşürür. Eğer verdiğim linki tam inceleseydiniz bununda cevabı orada var aslında: Charging NiMH başlığından altındaki ilk test grafiğinde şarj akımı kademeler halinde düşüyor ve bunun sebebini altta açıklamış tamda sizin sorunuzun cevabı.

    Alıntıları Göster
    Sabırla cevapladığınız için teşekkür ederim. Öncelikle verdiğiniz grafikleri dikkatle inceledim. Kafamdaki tek açıklığa kavuşmayan kısma da açıklık getirmişsiniz. USB ampermetrenin verdiği değeri sabit olarak düşünmüştüm ama orada da örnekleme hızı yavaş olduğu için öyle görünüyor, yoksa o da inip çıkıyor demişsiniz. Orada ölçtüğüm değerler her zaman maksimum seviyesindeki değerler olsa gerek. Çünkü sizin watt hesabı ile hesap yapınca kanal başına 0.5A'den yüksek çıkıyor.

    Multimetre ile şarj esnasında pile uygulanan gerilimi ölçtüm 1.5V çıktı. Yani cihazın kendi göstergesi ile aynı. Uygulanan gerilimde de bir sıkıntı görünmüyor. Akım ölçümleri olması gerektiği gibi dedik. Sıcaklık konusunda kendimden eminim. Tabiri caizse ateş gibi oluyorlar. Bu biraz abartı bir tabir olsa da hatırı sayılır bir sıcaklıktan bahsediyorum. Dediğiniz pozitif kutba yakın yerdeki ısınmayı gözlemlemeye çalışacağım ama bunun için bir tam şarj yapmam gerek sanırım. Yani pilleri önce deşarj etmeliyim. Adaptör konusunda bir de 0.5A çıkışlı Platoon marka bir adaptör sipariş verdim. Daha olmazsa aliexpress'den 0.2A çıkışlı bir adaptör bulmaya çalışacağım. Son olarak pek mantıklı bir yaklaşım olduğunu düşünmesem de acaba pillerin önüne uygun bir direnç koysak sorunu halledebilir miyiz? En azından AAA piller için şarj akımını düşürmek gerek diye düşünüyorum. C/10 90mA olmalı neticede. Ya da USB adaptörünün gücünü bölmek için USB çoklayıcı kullanarak bir led ışık veya fan ile birlikte çalıştırsam nasıl olur? Sesli düşünüyorum.

    Ya da sizin yaptığınız gibi bir cihaz daha alacağım mesela Opus BT-3100 v2.2
    aliexpress.com
    US $25.99 50% OFF|Tüketici Elektroniği'ten Şarj Cihazları'de Opus BT C3100 V2.2 akıllı dijital akıllı 4 LCD yuvaları evrensel pil şarj cihazı LI Ion NiCd NiMh şarj edilebilir pil şarj cihazı AliExpress'da
    https://tr.aliexpress.com/item/4000552481867.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.75ce2e0es23jp9


    veya Dlyfull T1 gibi. Ama ikinci bir cihaz alıp bir kere daha masraf yapacaksam neden bu cihazı aldım ki? Amacım böyle bir masrafa girmeden çözüme ulaşmak. Yani bu cihazı kullanmaya devam etmek istiyorum.

    Sabrınız ve bilgilendirici açıklamalarınız için tekrar teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winterwake -- 5 Nisan 2020; 15:49:15 >
  • Merhaba
    Aşağıdaki araç çakmağından şarj cihazları Yaesu marka 2 adet telsize aittir. Soldaki ilk resim eski telsizin şarj cihazı, yanındaki ise (SDD-13) yeni telsize aittir. Teknik olarak karşılaştırınca yeni telsizde eski şarj cihazını (E-DC-5B) kullanabilir miyim sizce?

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey  Şarjlı Piller Hakkında Her Şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mohawknife -- 5 Nisan 2020; 17:49:55 >
  • winterwake kullanıcısına yanıt
    Rica ederim açıklığa kavuştuğuna sevindim.

    quote:

    USB ampermetrenin verdiği değeri sabit olarak düşünmüştüm ama orada da örnekleme hızı yavaş olduğu için öyle görünüyor, yoksa o da inip çıkıyor demişsiniz. Orada ölçtüğüm değerler her zaman maksimum seviyesindeki değerler olsa gerek.


    Aynen öyle, hatta biraz zorda olsa giriş hattına multimetre bağlayabilirseniz sonucu daha kesin ve net olarak görebilirsiniz.


    quote:

    Multimetre ile şarj esnasında pile uygulanan gerilimi ölçtüm 1.5V çıktı. Yani cihazın kendi göstergesi ile aynı. Uygulanan gerilimde de bir sıkıntı görünmüyor. Akım ölçümleri olması gerektiği gibi dedik. Sıcaklık konusunda kendimden eminim. Tabiri caizse ateş gibi oluyorlar. Bu biraz abartı bir tabir olsa da hatırı sayılır bir sıcaklıktan bahsediyorum. Dediğiniz pozitif kutba yakın yerdeki ısınmayı gözlemlemeye çalışacağım ama bunun için bir tam şarj yapmam gerek sanırım.


    Bence Voltaj ve akımda bir problem yoksa cihazınızda bit problem olması düşük bir ihtimal son bir ihtimal dediğim gibi cihazın içinde bir parçanın aşırı ısınması sebebiyle pilleri ısıtması seçeneği kalıyor bunu gözlemlemek için dediğiniz gibi tam şarj yapmanızda fayda var bence de. Piller genelde serin şarj olup, şarj sonunda uygulanan 1,55Volt üzeri voltaj ile daha çok ısınır (tabi bu normal koşullarda) ama eğer cihaz içinde bir parça zamana bağlı yavaş yavaş ısınıyorsa ve bu durum pili ısıtıyorsa uzun oluklu bir şarj denemesi yapmakta fayda var. Cihazın her yerine bakın ısınma varmı diye özellikle "+" kutubu diyorum çünkü ısının pile aktarılacağı en kısa ısı iletken yol "+" kutubu olduğu için orayı özellikle belirttim. Yoksa cihazın ısınan başka konumda da olabilir.


    quote:

    Adaptör konusunda bir de 0.5A çıkışlı Platoon marka bir adaptör sipariş verdim. Daha olmazsa aliexpress'den 0.2A çıkışlı bir adaptör bulmaya çalışacağım. Son olarak pek mantıklı bir yaklaşım olduğunu düşünmesem de acaba pillerin önüne uygun bir direnç koysak sorunu halledebilir miyiz? En azından AAA piller için şarj akımını düşürmek gerek diye düşünüyorum. C/10 90mA olmalı neticede. Ya da USB adaptörünün gücünü bölmek için USB çoklayıcı kullanarak bir led ışık veya fan ile birlikte çalıştırsam nasıl olur? Sesli düşünüyorum.


    Bence birşeyler sipariş vermeden önce ısınma sorunu ve kaynağını netleştirin. 0,5Amper AAA lar için yüksek bir şarj oranı olsa da dediğiniz gibi çok ısınmaması lazım. Ayrıca başka bir adaptör sipariş verene kadar son dediğiniz çok mantıklı. mevcut şarj aletinizden çıkan akımı bir USB çoklayıcı kullanarak LEd lamba / fan vb. birşeyle adaptörün verebildiği 1 amper akımın 0,5-0,7 amper gibi bir kısmını tüketirseniz XTAR vc4 oluşacak voltaj düşmesi sebebiyle çektiği akımı düşürecektir Yani düşük akımla şarj etmek istediğinizde bu yöntemi kullanabilirsinz baktınız güzel bir çözüm düşük çıkışlı bir adaptörüde sipariş edersiniz. Hatta 2. el bakın millet kullanmadığı için 5-10TL den satıyor böyle adaptörleri bende de var 2 tane duruyordu öyle kutuda XTar ile tanışınca tekrar kullanıma aldım

    Bu arada pille şarj aleti arasına direnç koymayın muhtemelen şarj aletide hata verecektir, vermezse bile direnç kendi ısınacağı hemen bitişiğinde bulunan pil daha da çok ısınacaktır, hemde her seferinde uygulanabilir bir yöntem değil. Son dediğiniz şarj aletinin akımını bölerek düşürmek çok mantıklı bir çözüm. Hatta bu fan bi laptop soğutma fanı ise şarj cihazını üstüne koyarsanız soğutma görevide görür. Bende aynı soğutma şeklini daha önce eski nitecore new i4 (sanırım sorunlu bir cihazdı veya sahte idi) şarj aletim ni-MH pilleri el dokunulmayacak kadar ısıttığı için kullanmıştım. Bu şarj aleti direk 220 ile çalıştığı için akım bölme amaçlı değil tabi sadece soğutma amaçlı kullanmıştım.

    C/10 90mA Şarj akımına gelince pilin üzerinde yazan değerlerde standart şarj hızları okadar düşüğünede gerek yok bence eğer öyle şarj edersek birde bu Xtar ın uyguladığı pulse rejimini düşünürsek şarj süresi 12 saati geçecektir. Şahsi fikrim AAA lar için 200-250 mA AA lar içinde 400-500mA değerleri gayet güvenli değerler. Hatta tavsiye etmesemde acelem olunca AAA lara bile nadirende olsa 500mA şarjı uyguladığım oluyor. Örneğin şu son dönemdeki aldığım yeni piller olmadan önce avometremin pilleri bitti (4x AAA) direk 500mA ile yaptım şarjı, hızlı şarj yapmamak için hazır indirimde yakalayınca bol bol pil aldım, artık sürekli yedektede pilim oluyor.



    quote:

    Ya da sizin yaptığınız gibi bir cihaz daha alacağım mesela Opus BT-3100 v2.2https://tr.aliexpress.com/item/4000552481867.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.75ce2e0es23jp9

    veya Dlyfull T1 gibi. Ama ikinci bir cihaz alıp bir kere daha masraf yapacaksam neden bu cihazı aldım ki? Amacım böyle bir masrafa girmeden çözüme ulaşmak. Yani bu cihazı kullanmaya devam etmek istiyorum.



    2. şarj cihazı ihtiyacınız var ise alın tabiki ama yok hiç bir halde 4 pilden fazlasını şarj etmem gerekmez derseniz elinizdeki şarj aleti problemsiz ise gayet güzel bir şarj aleti, ve akımı düşürmeninde dediğimiz şekillerde çözümleri var.

    Ancak yeni şarj aletini sipariş etmeden önce elinizdeki cihaza odaklananın en azından sorunun ne olduğunu bulun. Eğer ısınmada suçlu olan cihaz olursa:

    A- iade hakkınız dolmadıysa iade hakkınızı kullanın,
    B- geçtiyse garanti şansınızı deneyin.

    Bu ikiside olmuyorsa zaten olmuşla ölmüşe çare yok demekten başka şans yok.

    Bu arada aklıma başka bir şey daha geldi. USB tester da şarj aletinin verdiği voltaj stabil mi? stabil değilse cihazda ısınmaya sebep olabilir.

    Eğer elinizdeki cihaz sorunlu ve iade edemiyorsanız kısaca yeni şarj aleti kaçınılmaz olduysa, almışken mutlaka deşarj ve test özelliği olan bir şarj aleti almanızı tavsiye ederim. Bende ayrı olarak kör yük ve LiPo bataryalarım için SKYRC IMAX B6 olduğu için deşarj özelliği var mı yok mu çok düşünmedim birde UM4 denk gelince onu aldım. Ancak sürekli Ni-MH pil kullanan birisi için en iyi seçim almışken deşarj / test (refresh özellikleri olan şarj aletleridir diyebiliriz. Hem arada pillerinizi tam deşarj tam şarj uygulaması yaptırısınız, hem kapasiteleri hakkında fikriniz olur böylelikle çoklu kullanımlarda daha iyi bir gruplama yapabilrisiniz. Örnek veriyorum; kapasitesi düşmüş ve 700mah olmuş bir pille 900 pili seri bağlı kullanan bir cihazda kullanmak diğer pilide 700 mah da kullanmak anlamına geldiği gibi belli biryerden sonra onda da kapasite tembelleşmesi olmasına sebebiylet verir. Ama Ni-MH lerin güzel yanı bu tembelleşen pilleri birkaç kere şarj deşarj yapmanız eski orjinal kapasitesine döndürür yani Ni-CD lerdeki gibi kalıcı bir hafıza etkisi değildir.


    AYnı kişi burada ne şarj aleti varsa test etmiş:

    OPUS için şöyle bir yorum yapmış:
    Also note that the charger uses trickle charging when the main charge is finished, this is not really a good idea for LSD cells.

    LSD dediği günümüz yeni kendinden deşarj olmayan Ni-MH piller.

    Diğer deidğinizin T5 olan modelini test etmiş:


    Bu daha iyi gözüküyor. Yine de detaylıca araştırmak lazım yeni bir model almadan. Deşarj fonksiyonu için bende olduğu gibi başka cihazınız var ise seçenek çok aslında Nitcore UM4 ü de tavsiye edebilirim ama öyle bir cihazınız yoksa deşarj / refresh test özellikli bir cihaz alın mutlaka.
  • Arkadaşlar özür dileyerek bir şey sormak istiyorum.

    Ataba at508 ve Varta Quattro Charger makina arasında kaldım.

    2700 mah pil dolduruyorum oyun konsoluna ait kollarda kullanıyorum.

    Hangisi daha verimli olur deneyen arkadaşlarım yardımcı olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 831832833834835
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.