|
Merhaba, Öncelikle herkese sağlık, mutluluk ve bolluk içinde yeni bir yıl dilerim. 28.12.2022 terihinde Sinerji Bilgisayar Altunizade mağazasından 25 bin TL ye satın aldığım Sapphire 7900 XTX kartımı oyunlarda yük altında 110c ye çıkan GPU Junction sıcaklığı nedeni ile distribütör firma teknik servisine iade talebi ile teslim ettim, gelecek hafta Sapphire teknik servis hizmetini yapan Service Point firması ile iletişime geçip iade talebimin nedenini onlara da açıklayacağım. Önce sorundan bahsetmek isterim; Kart yük altına girdiğinde 110c GPU Junction Temp yaklaşık bir iki dakika içinde 105-110 c arasında çıkıyor ve bu nedenle 350w/2700 mhz ile başlayan performans 300w/2490 mhz e geriliyor. Aynı zamanda 2900 rpm e dayanan bir fan dönüşü başlıyor, kart kanat taksa muhtemelen havalanacak., elbette çok yüksek ve dayanılmayacak bir fan sesi de cabası. Kasayı yan yatırırsanız kart dikey durumda kalırsa sıcaklık 90-95c,kasanın normal konumunda ise 110c olan sıcaklık ciddi bir anomali belirtisi. İşin tuhaf kısmı kartı inceleyen hiç bir haber sitesi bu durumla karşılaşmadı sadece benim gibi kullanıcıların başına gelen bir sorun, tahminim inceleme sitelerinin kartı sökmeleri ve tekrar monte etmeleri sırasında farkına varmadan AMD 'nin montajda yaptığı hataları ortadan kaldırmaları ve testi daha sonrasında yapmaları. Reddit' de konu ile alakalı bir çok şikayet var, Power Color markasının yetkilisi bu konu ile alakalı AMD ye rapo hazırlamak için sorun yaşayan her kullanıcıdan kart bilgilerini talep etti. https://www.reddit.com/r/Amd/comments/zvvcio/comment/j1s6v84/ AMD nin RMA ve iade taleplerine olumlu dönüş yapmaya başladığı ile alakalı haberler yazılıyor. Muhtemelen bir çok forumdaşım bu bilinen problem olduğu halde neden kartı aldığımı, hadi almak istedim neden 14 gün iade hakkı bulunan E ticaret sitesi üzerinden almadığımı merak edecektir. Ki forumda bir çok defa "İlk revizyon kartları asla almam", "7900 alımı için 4070ti çıkmasını bekleyeceğim" beylik yorumları yazmış biri olarak bir de üzerine Junction Temp sorunları çıkmış ve ben de bundan haberdar iken referans 7900 XTX almak kabul etmeliyim ki kaybedeceğim belli olan bir kumar oyununa başlama kararı idi. Ama bir yandan kendimce bir kaç mantıklı ve duygusal nedenim de vardı; 7900 XTX alma kararını 4070 TI ve AIB modeller gelmeden bu kadar hızlı vermemde ki en büyük neden elimde bulunan XFX 6800 XT Merc modelini beklediğim bir fiyata satma imkanımın doğmuş olması oldu. Malum mining tayfası yüzünden tüm ikinci el kartlar şu an mining kartı muamelesi ile hak etmedikleri fiyatlardan satılıyor, daha sonrasında bu satış ile uğraşma istemedim ve kartı isteyen de iyi bir arkadaşım olunca onun da işi görülsün, düzgün ve uygun fiyatlı bir kart alsın istedim. Diğer neden 7900 XTX referans modelin fiyatı idi, 7900XT yakın fiyatı ile (22 Bin TL) zaten elendi, RTX 4080 ise benim psiklojik sınırım olan 25 Bin TL ' nin çok üstünde fiyatla satıldığı ve 7900 XTX den RT hariç daha zayıf olduğu için elendi, 7900 XTX AIB modellerin de stok olmamsı ve olası yüksek fiyatları nedeni ile referans kart bana cazip göründü. 4070 TI performansının çok yüksek ihtimal 7900 XTX den oldukça geride olacağı ve fiyatının yüksek olacağı söylentileri de bir diğer sebepti, 4070 ti olası düşük performans ve yüksek fiyatı nedeni ile 7900 serisinin fiyat kırmasına gerek olmayacağını ön gördüm. (ne olur elbette bilmiyorum) 7900 XTX in en ucuz satıldığı firma olan Sinerji Bilgisayar mağazasından alma nedenim ise tamamen psikolojik. Bir yandan içimde bu problem bana denk gelmez inancı da vardı elbette. Teknoloji mağazası gezmeyi severim, çoğumuz da severiz, mağazanın olduğu bölgeye işim nedeni ile gidince magazayı gezmek istedim, içeri girince çil çil bana bakan kutuların çekiciliğine dayanamadım ve kolumun altında kartla çıktım, bunun hiç bir mantıklı açıklaması yok :) Lakin bilgi vereyim, e ticaret üzerinden 14 günlük cayma hakkı sadece açılmamış ve montajı yapılmamış ürünler için vermekte firmalar, bu gün distribütör teknik serviside benzer bilgiyi verdi. Yani kartı e ticaret üzerinden aldınız, iade ettiniz, kart açılmış ise firma kartı kontrol için teknik servise göndermekte, yani ben e ticaret üzerinden alışveriş yapmış olsam da iade isteğim neticesinde şu an ki servis sürecini yaşayacaktım. Velhasıl REFERANS 7900 almayın, aldırmayın. Servis süreci ve neticesi hakkında bilgi vereceğim. GÜNCELLEME 06.01.2023; Selam arkadaşlar durum için güncelleme yapayım; Sapphire merkez ve Arena Bilgisayar ile görüşmelerim neticesinde bu sabah Sapphire dan aşağıdaki mail ve mesaj geldi; "Dağıtımcımız bize bu kart için RMA isteği gönderdi, durumu çözmek için RMA prosedürümüzü izleyeceğiz." "Lütfen onlarla tekrar kontrol edin." "Teşekkürler." Ama Aren hala iade onayını vermedi bekliyorum... GÜNCELLEME 10.01.2023 Karta tamir veya farklı bir işlem uygulamayacak olmalarına, yani hiç bir zamansal bahane olmamasına rağmen. Sapphire merkezden gelen RMA onayı var kartı en kısa zamanda satıcınıza götürün değişim yapabilir mesajına rağmen. "Of course , please return your card back to your retailer ASAP and then can arrange the replacement to you. Sorry about the inconvenience." "Elbette, lütfen kartınızı en kısa zamanda satıcınıza geri gönderin ve sonra sizin için yenisini ayarlayabilir. Verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dilerim." Sapphire' dan gelen maili iletip defalarca mail atıp açıklama yamama rağmen. Servis kartı hala bekletiyor... GÜNCELLEME 11.01.2023; arkadaşlar Arena bu gün kart iademi onayladı, gün içinde iade belgesini alıp Sinerji Bilgisayarın yolunu tutacağım, ya para iadesi ya yeni ürün bakalım ne olacak? ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratBayrakçı -- 11 Ocak 2023; 10:28:18 > |
|
_____________________________
AMD 7800X3D / MSI B850 GAMING WIFI
GSKILL TRIDENT Z5 NEO 32GB DDR5 6400 MHZ(2x16GB) PNY RTX 4090 VERTO XLR8 CREATIVE SOUND BLASTER Z SE 1TB WD BLACK SN850X NVMe / 500GB WD BLUE NVMe XPG INVADER CASE / CORSAIR RM1000X SHIFT DELL ALIENWARE AW3423DWF 34" QD-OLED 165HZ META QUEST3 / FANATEC CSL-DD |




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler



kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt


Hızlı






