DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
şanzuman yağı kaç km değişmeli
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: zebani Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 2 Misafir Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı  ( 1 Mobil Cihaz  )
35
Cevap
1
Favori
71.152
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> şanzuman yağı kaç km değişmeli
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Çavuş
      46 Mesaj
      19 Temmuz 2009 16:09:59 Konu Sahibi
      düz vites araçların şanzuman yağı kaç km değişmeli arkadaşlar.teşekkürler.aisin marka depriyaj setini nerden temin edebilirim yetkili servis harici.toyota yaris 2004 1.3 düz vites için...teşekkürler.bursa.


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2651 Mesaj
      19 Temmuz 2009 16:46:44
      Her 60 bin km de değişmesi gerekir. saygılar


      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      46 Mesaj
      19 Ekim 2009 21:38:51 Konu Sahibi
      aisin debriyajwww.ilkerlerotomotiv.com istanbuldan kargoyla geliyor.


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2606 Mesaj
      19 Ekim 2009 22:03:19
      bizimkisi otomatik kitapcıgında 100bin yazıyordu yanlış hatırlamıyorsam


      |
      |
      _____________________________

      jdm style
    • Yüzbaşı
      508 Mesaj
      19 Ekim 2009 23:41:30
      Duz vites araclarda (cok eski araclar haric) sanzıman yagının degismesine gerek yoktur. Otomatiklerde ise cok seyrek periyodlarda degisir (90 bin kim gibi).


      |
      |
      _____________________________

      2002 BMW E39 530i
    • Binbaşı
      1701 Mesaj
      20 Ekim 2009 08:23:24
      En son ne zaman değişip değişmediğini bilmiyorsak anlamanın bir yolu varmıdır?


      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18945 Mesaj
      20 Ekim 2009 08:33:42
      Bilmeyenler için...

      Vites Kutularının içerisinde bir mıknatıs bulunur, kibrit kutusunun yarısı kadar, tapanın karşı köşesinde, normalde göremezsiniz ama önemli bir özelliği var. Dişlilerden kopan maden tozu, çapak, parçacık ve diğer küçük demir, çelik, bakır ve sarı zerreciklerini vites kutusu yağının içerisinden süzer. Özellikle işini araç durduktan sonra, yağ ısınmışken ve aşağıya doğru akarken yapıyor. Genelde aracın ömrü kadar bir ömrü var ama hatalı vites geçişleri ve arızalar nedeni ile vites kutusu söküldüğünde tüm parçalarla birlikte bu da yıkanıyor ve görevini yeniymiş gibi yapmaya devam ediyor.

      Vites kutusu yağı daha kalın ve özel bir evsaftadır. Özellikle senkromeçler arasında görev yapar, vites dişlilerinin birbirine sürterken aşınmayı asgariye indirir, gacırt sesi ile sizi uyaran hatalı vites geçişlerinde dişlilerden kopan çapakları yağ haznesine taşır, yumuşak ve sessiz çalışma sağlar. Şahsen şimdiye kadar hiç değiştirmedim ama pek pahalı bir ürün olmadığı gibi kontrolü ve tamamlanması da basittir.

      Taner Göde


      quote:

      Orijinalden alıntı: D_G_N

      En son ne zaman değişip değişmediğini bilmiyorsak anlamanın bir yolu varmıdır?



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      792 Mesaj
      20 Ekim 2009 08:35:12
      Nasıl motor yağı belli km'de özelliğini yitirip değiştiriliyorsa şanzıman yağı da ısınıp soğuma gibi bir çok etkenden etkilenip zamanla özelliğini yitirip değiştirilmesi gerekir.
      Bazı ustalar şanzıman ve diferansiyelin kapalı birer kutu olduğunu bir kaçak olmadığı sürece motor gibi eksilme yapmayacağı için yağının da değiştirilmeyeceğini iddia etse de araç üreticileri kitapçıklarda değişim periyotlarını belirtmişlerdir. Bu periyotlara göre değişim yapmak gerekir.
      Benim aracımda (suzuki) 45.000 km. Ama bu her marka için standart değil aracın ve kullanılan yağın özelliğine göre değişir. En doğrusu aracın kitapçığına bakarak veya bir servise danışarak uygun km'de uygun numara yağla değişim yapmanızdır.
      Şanzıman ve diferansiyel yağı değişmez diyen ustalar da kendi tecrübelerine göre konuşurlar ve kendi tecrübelerine göre haklıdırlar. Bu ustalar geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmamış, herhangi bir arıza, kaçak vs... sebeple şanzıman veya diferansiyel yağı zorunlu değiştirilen araçlarda (geçmişte periyodik bakımları zamanında yapılmadığından veya kullanıma bağlı olarak dişlilerin aşınması veya uygun olmayan viskozitede yağ kullanılması sonucu) araçta daha önce olmayan ses- uğultu gibi problemlerle karşılaşmışlardır. Bu problemlerin sebep sonuç ilişkisini iyi kuramayıp düz mantıkla "şanzıman veya diferansiyel yağı değiştirilmez, otomobil üreticileri servis hizmetlerinden para kazanmak için değiştirilmesini söylerler fakat değiştirilirse ses, uğultu başlar" diye bir sonuca varmışlardır. İyi niyetle bu tecrübelerini müşterilerine aktarırlar. Sizin gibi ben de ikinci el aldığım araç için bu meseleyi araştırdım sonuçta değiştirttim, herhangi bir sorun yok.
      Zaten uzun periyotta değişen bir yağ olduğu için üç kuruş fazla verip uygun viskozite yağın tam sentetik olanını koydurun. Vites geçişlerindeki rahatlamayı ve sessizliği fark edeceksiniz.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18945 Mesaj
      20 Ekim 2009 08:52:38
      Bu resim şanzıman yağı hakkında bir fikir verebilir. Birkaç damla yağı beyaz kağıda damlatın.




      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1701 Mesaj
      20 Ekim 2009 09:06:20
      Taner hocam bilgi için teşekkür ederim


      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      203 Mesaj
      20 Ekim 2009 14:10:39
      şanzıman yağı öyle sık sık değiştirilmez ta ki şanzıman veya aks başları tamir görünce o zaman değiştirilir.eğerki şanzımanda kaçak varsa yağ damlatıyorsa sık sık seviye kontrolü yapılmalı gerekiyorsa seviyesi tamamlanmalıdır.


      |
      |
    • Çavuş
      46 Mesaj
      22 Ekim 2009 19:42:35 Konu Sahibi
      yağı servisde 75w90 olarak değiştirdim litresi 26 tl 2 litre kullandılar.


      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      62 Mesaj
      06 Kasım 2010 22:41:56
      iyi akşamlar,
      bugün ben de şanzuman yağını değiştirdim. Sanayideki özel servis ustası TUTELA 2C 80/S yağdan koydu. Ama yağın rengi yeşildi. Rengini görünce şok oldum çünkü şanzumandan çıkan yağ kırmızı renkliydi ve ben de aynı renk yağ koymamız gerektiğini biliyordum. Defalarca ustaya sordum bişey olmaz dedi bu ATF değil dedi biz birçok arabaya bundan koyuyoruz bir şikayet almadık dedi. Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4975 Mesaj
      06 Kasım 2010 23:06:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: Lacivertyel
      Rengi konusunda kafam takıldı ayrıca bu TUTELA ZC 80/S marka şanzıman yağları SEA 80 serisindenmi oluyor onu öğrenemedim. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim.


      viskozite: SAE 80 (dişli yağı)
      performans seviyesi: API GL-4

      Selenia üretimi görünüyor.

      Opel'lerde de bazı otm. şanzıman yağları yeşil renklidir. Farklı yağların kullanılmasını engellemek için yapıyorlar. Bu yağ da bazı Fiat'ların orjinal yağı olarak görünüyor.



      |
      |
    • Çavuş
      62 Mesaj
      06 Kasım 2010 23:47:19
      quote:

      Orijinalden alıntı: Karbon 12


      Alıntıları Göster



      viskozite: SAE 80 (dişli yağı)
      performans seviyesi: API GL-4

      Selenia üretimi görünüyor.

      Opel'lerde de bazı otm. şanzıman yağları yeşil renklidir. Farklı yağların kullanılmasını engellemek için yapıyorlar. Bu yağ da bazı Fiat'ların orjinal yağı olarak görünüyor.


      Teşekkür ederim..Benim arabam manuel şanzıman. Umarım bir sorun olmaz.



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      16460 Mesaj
      02 Ocak 2012 22:09:56
      Her 20.000'de bir değiştirmek faydalı olabilir. Çok pahalı birşey de değil.

      Taner Bey'e de teşekkürler.



      _____________________________

    • Yarbay
      5464 Mesaj
      02 Ocak 2012 22:12:40
      20 bin az değilmi manueller için?


      |
      |
    • Teğmen
      142 Mesaj
      03 Ocak 2012 10:56:57
      bende şanzuman yağı değiştirmek istiyorum benim arabam renault brodway rn 1997 model acaba ne tür bir şanzuman yağı kullanmak gerekir birde bunun maliyeti ne olur bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa araba birde 112 binde


      |
      |
    • Yarbay
      25310 Mesaj
      03 Ocak 2012 11:01:17
      20,000 kmde şanzuman yağımı değişir ya

      en az 75,000 km de yada 4 yıl



      |
      |
      _____________________________

      2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ
      2016 model Bmw 1,16 d One editon Valencia Turuncu
      2016 model Audi a4 2,00 TDI 190 ps QUATTRO desing İbiş beyazı
      İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
    • Yarbay
      8748 Mesaj
      03 Ocak 2012 11:02:07
      Araç rodajdan çıktıktan sonra 20.000'inci km'de değişmesi yeterlidir bence. Şanzıman yağı evsafını kaybetmez. Motor yağı gibi ısınıp soğuyabilir ama motor yağı gibi değildir. Motor yağının amacı pislikleri toplamaktır ve çıktığı sıcaklıklar daha yüksektir. Servis kitapçıklarına bakarsanız hidrolik yağın da değişmesi gerektiğini söyler. Oysa sentetik ve organik fren (Bazı Fransız araçları kullanır) yağları en zor bozulan yağlardır.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahrikk -- 3 Ocak 2012; 11:03:49 >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.