Şimdi Ara

Şainlerde yazın sıcak hava üflemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
67.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilen ne olur yardım etsin. Yaz aylarında arabaya binmek işkence gibi oluyor. Ne kadar uğraşsamda kaloriferden sıcak hava akışını kapatamıyorum. Arabamm çok temiz 2001 model ve yeni aldım. Sırf bu yüzden satmak istemiyorum.Yine ben neyse ama çocuklar resmen pişiyorlar arabada. Bu sorunun çözümünü bilen ne olur yardım etsin. Şimdiden çok teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yazın Tofaş Araçlarında Sıcak Hava Üflemesi Nasıl Engellenir?

    Yaz aylarında araç kullanmak zorlayıcı olabilir, özellikle de sıcak hava aracın içini doldurduğunda. Bu, Tofaş araç sahipleri için de geçerlidir. İşte aracınızda yazın sıcak hava üflemesini engellemenize yardımcı olacak bazı ipuçları:

    • Tofaş Kalorifer Musluğu Açma/Kapama: Tofaş araçlarda, orta konsoldaki bir kol aracılığıyla kalorifer musluğu kontrol edilir. Musluğu kapatmak için kolu "soğuk" konuma getirin. Bu, sıcak suyun kalorifer radyatörüne akmasını önleyecektir.

    • Tofaş Kalorifer Musluğu Kapatma: Musluğu kapatmak için ön paneldeki kalorifer musluğu düğmesine basın. Bu, sıcak suyun kalorifer radyatörüne akışını kesecektir.

    • Tofaş Kalorifer Sıcak/Soğuk Ayarı: Kalorifer musluğu kapalıyken bile, hava karışım kontrolü aracılığıyla sıcak hava kabine girebilir. Bu kontrol genellikle orta konsolda bir kadrandır. Kadranı "soğuk" konuma getirin.

    • Broadway Kalorifer Vanası: Broadway araçlarında, kalorifer vanası motor bölmesinde bulunur. Vanayı kapatmak için pense veya anahtar kullanarak saat yönünün tersine çevirin.

    • Tofaş Kalorifer Yazlık/Kışlık Ayarı: Tofaş araçlarda, kalorifer sisteminde bir yazlık/kışlık ayar düğmesi bulunur. Bu düğme genellikle orta konsolda veya torpido gözünde yer alır. Düğmeyi "yazlık" konuma getirin.

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra, aracınızın içine sıcak hava üflemesi engellenmelidir. Aracınızda hala sıcak hava üflemesi varsa, lütfen yetkili bir servis merkezine başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • konuyu kisin acmaniz manidar :)

    nese sizin cozumunuz kaloriferin aicak su muslugunu yazin yapatmanizdan gecer..torpidonun alt tarafinda aralarda bir yerde olmasi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    konuyu kisin acmaniz manidar :)

    nese sizin cozumunuz kaloriferin aicak su muslugunu yazin yapatmanizdan gecer..torpidonun alt tarafinda aralarda bir yerde olmasi lazim

    Direksiyon kutusunun altında, sağda. Gaz pedalının hizasında.
  • benim bildiğim kadarıyla musluk vanası sağda torpido altındaydı,onu kapatmanız yeterli
    torpido altında sola kalıyor
  • KoşanBalık kullanıcısına yanıt
    Kardeş çok teşekkür ederim. Arabayı yeni aldım zaten, yaz aklıma gelince , yaz gelmeden sorayım dedim :)
  • KoşanBalık kullanıcısına yanıt
    Hocam tekrar merhabalar. Eğilip torpidonun arkasına bakınca vana göremedim ama kalorifer (1,2,3) kademe düğmelerinin üstündeki 3 adet kalorifer kumanda kolunun en üstteki küçük - büyük kırmızı olanın oynayınca açıp kapattığı kelebek vana gibi birşeyler var. Acaba aynı şeyden mi bahsediyoruz diye bir sorayım dedim. Teşekkürler.
  • yok aynı şey değil,elle bulmayı deneyin isterseniz,ön yolcu kısmında torpidonun sol alt kısmından elinizi sokun kelebek benzeri yada tek saplı küçük bir vana elinize gelmeli,gene de bulamazsanız yakındaki taksi durağındaki taksici arkadaşlardan rica edin onlar gösterirler
  • -ottoman- kullanıcısına yanıt
    Valla bizim burdaki taksilerde tofaş gurubu yokki :( En düşük araba linea. Yinede yardımlarınız için teşekkürler. Torpido kısmını bayaa parmaklayacağız anlaşılan.1.5 sene idare etsin yeter.
  • Aracınız 93 ve öncesiyse kırmızı kolu oynattığınızda sağ paspasın orada telin oynaması lazım. O teli fotoğraftaki kalorifer musluğu(sıvı contalı parça oluyor) üzerindeki dikdörtgen çentiğe kendi kelepçesiyle sabitliyorsunuz. Teli de hareketli parça üzerindeki yuvarlak deliğe özel somunuyla oturtuyorsunuz. Fotoğrafın sağında boşta sallanan metal çubuk var. Sanırım o da somuna bağlanıyor.

     Şainlerde yazın sıcak hava üflemesi







    Not: Yukardaki yazılara tamamen @DH Konsey rumuzlu üyeye aittir. Kendisi bu konularda bilgili sanırım, daha detaylı yardımcı olacağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paranormal Adam -- 15 Mart 2014; 19:10:28 >




  • Paranormal Adam kullanıcısına yanıt
    Aracım 2001 model şahin 1.6 ie. Açıkçası çokta dikkatli bakma fırsatım olmadı çocuk okuldan çıkınca bırakmak zorunda kaldım. Yarın ilk iş kontrol ederim. Birde benim araç şehir içi 33 kuruş yakıyor normal midir ? Cevaplayan olursa memnun olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usaffirefighter

    Aracım 2001 model şahin 1.6 ie. Açıkçası çokta dikkatli bakma fırsatım olmadı çocuk okuldan çıkınca bırakmak zorunda kaldım. Yarın ilk iş kontrol ederim. Birde benim araç şehir içi 33 kuruş yakıyor normal midir ? Cevaplayan olursa memnun olurum.

    Hocam benimki 27 kuruş yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paranormal Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: usaffirefighter

    Aracım 2001 model şahin 1.6 ie. Açıkçası çokta dikkatli bakma fırsatım olmadı çocuk okuldan çıkınca bırakmak zorunda kaldım. Yarın ilk iş kontrol ederim. Birde benim araç şehir içi 33 kuruş yakıyor normal midir ? Cevaplayan olursa memnun olurum.

    Hocam benimki 27 kuruş yakıyor.

    Ben 2002 Kartal 1.6 i.e ile bu aralar 35 kr yakıyorum. Yakıtınız bence normal. Havalar ısınınca biraz daha düşer.
  • Kalorifer olayına gelince, bu olay tüm Kuş serisi sakinlerinin başına dert olmuş bir olaydır. Ben bu olaya kendimce bir çözüm buldum. Tıpkı eski Tofaşların hava girişindeki yaz-kış ayarının manuel yapılması gibi kalorifer ayarını yazlık ve kışlık olarak yapıyorum
    Buradaki olay kalorifer musluğunu komuta eden telin bağlı olduğu düğme deplasmanının yetersiz olmasından kaynaklanıyor. Tel gerginse tam olarak kapatsanız bile musluk tam kapanmadığı için kalorifer radyatörüne sıcak su geçişi devam ediyor ve içeriye sıcak üflüyor. Tel gevşek se de kışın sonuna kadar açsanız bile kalörifer radyatörüne yeterli sıcak su geçişi olmadığı için yeterince sıcak üflemiyor.
    Ben bu telin konumunu yazın ve kışın değiştirerek bu sorundan kurtuluyorum. Teli tutan vidayla gerginlik ayarı yapabilirsiniz.
    Özet olarak bu musluk ve kumanda düğmesi bağlantısında tasarım hatası var.
    Resim ekleyen arkadaşlar olmuş ama bir de ben atayım. Bendeki aracın musluk yapısı azıcık farklı ama çalışma mantığı aynı.
     Şainlerde yazın sıcak hava üflemesi




  • dun tamırcıye gıttım araç için gitmişken hazır kapattırdım bende artık kışın gerı açarız ..........
    bence tamırcı yapsın ucuz bısey tanıdıksa parabıle almaz
  • erener01 E kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Bende öyle yaptım zaten. Tamirci arkadaşım idi hallediverdik. :))
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.